![]() |
Du hittade ju ett bra idag Emeffeff, 3 gånger på karsken i sista med den troliga spetschansen var ju kanonbra. Vinnarspelet på runt 20-25 gånger i det loppet med samma förutsättningar ger rätt bra pengar i plånboken i slutändan.
Bara detta exempel är det inte många därute som förstår utan trycker ner Poggio till ospelbara odds, bara ta betalt. |
Citat:
|
Onsdagar är min absoluta favorittravdag. 19 lopp i expresstempo och med hög omsättning är som vanligt en ren guldgruva för de som spelar V/P/Tvilling osv och gjort sin läxa.
|
Citat:
Hoppas inte det sker... Då lär det bli för stor konkurrens om godbitarna. Man måste ju få ihop till insatserna,,,:evilgrin39: |
Därom tvistar de lärda. Jag tyckte Arazi Boko var den klart mest spelvärda spiken i går. Loppet var som gjort för den. Det enda lilla orosmolnet var om Avalon Spider skulle gasas som en galning för att ta spets. Då fanns en möjlighet att Arazi skulle hamna riktigt illa till. Mt Harmony slår den 99 ggr av 100 så det var inget hot om endast den kom före från start. Tyckte att den borde vart minst 50%are från läget.
Att jag också tippade Falsig var inget konstigt. Var nästan galoppgaranti på 6 och 7 och den som nu vann hade den lekstuga med loppet innan så jag tyckte att den också var klart spelvärd i förhållande till sina %.Stod klart i programmet där också men nu var den inte så bra som sist. Det roliga är ju att alla värderar olika annars skulle alla spela likadant så det finns inga rätt och fel. Har man spelat vinnare på någon annan häst en den som vinner så har man givetvis värderat loppet fel även om man tycker sig ha hittat ett teoretiskt bra spelvärde på en häst som trots allt har minimal chans att vinna loppet. |
Bra tugg gubbar! Uppskattas!
|
Citat:
|
Det var tid för lunch så jag blev ovanligt kortfattad. Här en lite längre version.
Timoko och Sanity möts i ett skiljeheat. Någon värderar Sanitys chanser till 90% och spelar till 1,15. Spelet sitter men det betyder inte att man värderat loppet rätt. Tvärtom har man gjort ett uselt spel som råkade ramla in. Dom flesta spel som läggs är felvärderade, i den mån det ens görs någon värdering. |
Och de fortsätter Twista:yes:
|
Citat:
För att vara ännu mer kärnfull kan man helt enkelt säga "ett dåligt spel är ett dåligt spel oavsett om det sitter". Lika fascinerande varje gång man möter på någon som spelar mycket men ändå inte kan ta in den meningen... |
Den dagen jag får 2ggr på en 90%are så kommer jag inte tycka det är dåligt. Det är ett ganska kraftigt övervärde. Men i ett 2 hästars skiljelopp startar ju båda med 50% vinstchans från start så chansen att det skulle bli en sådan snefördelning är mycket liten..
Men självfallet är det i exemplet ett mycket dåligt spel. Jag skrev bara att de fortsätter twista för att det fanns kryphål som hittades. Självklart är det bättre att avstå än att lägga pengar på ett riktigt dåligt spel. |
Citat:
|
Det var generellt 90% jag menade och då finns det ju inget motstånd alls. Då är vi nere på Järvsöfaks glansdagar och 2 ggr på den hade vart otroligt bra. I detta fall givetvis ett uselt spel. Tror ingen skulle ens i vildaste fantasin göra en sådan värdering. Möjligen tvärtom för Sanity är en lus.
|