![]() |
2a rankad hos mig.
Rank: 15,9,12,2,13... Citat:
|
Citat:
|
Har också Stamping högt rankad.
Vann V75 på Bergsåker i januari |
För övrigt:
Coldtown - bästa ahästen, bra läge, bra form. Men hur ofta vinner Nurmos med favoriter utanför valla? Säger som Jens, Spår 5!! Nordsjö Douglas måste vara den sämsta favoriten i omgången Nahar - ja, hur ska de lyckas hålla han instängd i 2 km. Men vi måste ju försöka fälla, får lite på tjejerna. Ariel Boko & Miss Sue V Gillar Puttes drag, Global Perfection. Kan nog bli en chansspik Herre gud - Lärlingslopp 15 hästar. Ska inte gör om misstaget från igår (måndags) tar alla!! Checco Boko - om det inte va för det här med Nurmos och resor så är den ju stenklar. Svårt lopp! Sista också svårt, inte i närheten av att ha en åsikt. Men Sonata ÅS va det ju skrik på sist, nu 2% Tror faktiskt det blir över miljonen oavsett om Nahar vinner |
Är inne på att köra följande "lilla" system med 3 av 5 A-hästar
3A+? 15A+? 1A(+3,4) 1A(+3,6) Alla Matematiskt 1,2,9,10 Matematiskt 8A(+1,2,4,5,11) 15 Stamping är en kul spikidé, två formhöjande lopp efter vila, gillar distansen och klimatet. Har förmodligen siktat hit. Hade Nordsjö Douglas körts av ngn annan än Bergh är jag tveksam till att den blivit favoritspelad. |
Coldtown går väl bäst barfota? Raz har gått med broddar mest hela tiden. Bergh aviserar att köra "allt" med broddar på lördag. Detta låter som klar fördel Raz, eller åtminstone som en stor nackdel Coldtown. Summa summarum = Spik i avd.1 på 5 Raz Mackenzie
I avd. 3 blir det nog till att brottas mest med sig själv - spika Nahar eller inte spika Nahar? Man vill ju alltid fälla, men egentligen så tävlar han bara mot sig själv och har trots allt varit riktigt bra och framförallt stabil på slutet. Om inte spik så håller jag Ariel Boko som klar andra häst framför resten. Avd. 6 bör klaras på 3 streck. 2 före 9 och 1. Lite inne på att Calvados Crane kan pipa till ledningen, kommer ihåg den som riktigt startsnabb och bra i spets, men det var något år sedan - är den slut? |
Tidiga tankar:
1) Känns som en handfull hästar gör upp här. Första streck för mig är Raz MacKenzie, men den brukar man ställa av i november. Nurmos hästar är ojämna när de reser, dock ser Coldtown ut att fungera att åka med. Har även vunnit på distansen förut. 2) Öppet på förhand. Har inte hunnit gå igenom dem ännu. 3) Varken spår eller motstånd lär bekymra Nahar i den form han är i nu. Spik! 4) Här har jag en kul spik i Beautyson som jag tror håller upp spets. Gör han inte det så blir det värre. 5) Zelda Zonk är rätt favorit, men många med chans där bakom. 6) Checco Boko slog Poker Kronos förra gången de möttes och har fördel av spåren igen. Möjligt spikbud, annars finns ju många kul rensare, t.ex. Tresor D’Inverne och Valness Chilly om det blir tempo i loppet. 7) Här måste man ju ranka favoriten Financial Dust först trots spåret. Distansen underlättar. Jag gillar dock att gardera sista loppet. Vi får se hur vi gör när det närmar sig. |
BW Gulliver R.I.P
Va te J.o perssons stallet möttes av sorgebeskedet att B.W gått bort sorglig stämning,,,, Guli järven tror inte stallet har något med utgången av loppet att göra,,,
|
Jag tycker att det börjar lukta Stamping i det här kallisloppet. Står bra inne och börjar komma i vinterform
|
Tog å prata me lite folk runt stallbacken å en kallblokusk ja e bekant med tyckte att Feseth Nils stod lite på tur för seger, farlig att glömma? Han tyckte även att Myllarfaks å Stamping startade med chans! Med andra ord ett öppet lopp ska åka över på tor/fre höra om jag kan få nån mer bra info! Förmedlar va ja får höra ,,,
|
Kallblodsloppet blir mer och mer intressant. Läste i ronden vad tränaren säger om Närby Kalabalik, Är ÄNNU BÄTTRE NU (vann som 31 oddsare senast och speedade ner Krusse sista biten)!!! Viktigt i detta lopp är skoinformationen och banans beskaffenhet. Blir det hakar är Nordsjö Douglas HELT borta, medan FESETH NILS dyker upp som allvarlig segeraspirant. Blir det barfotakörning växer Mel Odins chanser. Är väl snart bara Nordsjö Douglas som är chanslös.....
Sedan jag läst V75 guiden börjar tvivlen hopa sig. det luktar mycket Bergh. Alltför mycket. Det är väl självklart att han har vässat ordentligt. Nahar spik eller U-häst är frågan. Financial Dust, Beautyson och Checco Boko, alternativspikar eller bara utgångs hästar? Coldtown barfota eller skor? Nurmos utanför Valla? det är som sagt en hel del frågor jag vill ha svar på |
Här får ni ett lopp.
V75-4 ----- Beautyson - Mycket snabb ut - Går nog 13-13.5 - Kanske kan hålla ut GP Wingswept Melody - Medel ut - Vinner inte Global Perfection - Mycket snabb ut, spets ??? En riktig skjutare, kan aldrig förlora från spets Love Aint Easy - Snabb ut - Mycket fin på 13.8, mäktig !!! - Går 13, överpace = livsfarlig. Part Nan Angelen - Ok ut - Läcker, högkapabel - Riskerar ändå svar och dödens Dialog In - Medel ut - Hoppas den drar på sig spel, vinner inte Bison Spiro - Medel ut - Har aldrig haft en riktig kusk - Goop upp = Gardering Digital Archive - Medel ut - Går inte - Robban tycker han är bättre än Beutyson Lönshults Signe - NEJ Conrads Flamemaker - NEJ Zeb Lie Star - Inte härifrån Gold Case - NEJ Rank: 3,1,5,4 |
Vad har Coldtown med Bergh att göra ???
Citat:
|
Inget alls. Däremot förutsätter jag att Bergh känner till banan och om han anser att det krävs broddar, så tror jag att det kan vara till nackdel för Coldtown. Sorry om det var otydligt...
|
Citat:
Vad menar du med Går inte på Digital Archive? Att den inte funkar eller att den inte kan vinna? För vinna kan det, överlägset bästa hästen vill jag påstå, kan vinna trots läge och distans om Bergharn bara kör framåt! Håller annars med dig om 1, 4, 5 men 3an överskattar du. Typiskt garderingslopp, men krävs inte fler än 1, 3, 4, 5, 7 (på goop upp, lite skillnad) och 8. Resten vinner inte. |
Citat:
|
Citat:
|
11 Navaronne i lärlings är veckans bästa drag. Bör vara ca 200 m bättre med Wäjersten i jollen....
|
Citat:
Putte64, på Lördag gäller det att ta det riktigt kallt med dragen! Då helst med hästar som verkar vilja nått även till slut. Det gäller att vara uppmärksam och se över samtliga lopp...:yes: Red: Lystring! Tar tillbaka allt om Global P. Har ingen uppfattning om denna häst! Förväxlat den i huvudet med Global Republic... |
Loppet på Färjestad blev väldigt ryckigt efter galoppen för Global Perfection och kanske ska man inte värdera honom på det för mycket.
Svårt att säga något om honom då det är det enda loppet jag sett. Intressant vore att veta vad han haft för balans i Norge? Sista loppet vann han ju rätt överlägset och frågan är om han gick med skor även i Norge? |
10 grader+ idag några mil norr om Bergsåker. Milda nätter börjar lukta barfota på lördag....
|
Citat:
Då kommer Bergh inte ha skridskor runt om på Nahar.;) |
Hängande från spår 8 på kort. Det är det jag menar. Klart den är bra, men allt är till dess nackdel.
GP var grym senast, kommer den förbi Beautyson vinner den. Allt kan hända, jag har haft fel förr. Men jag kommer aldrig byta fot, det jag tycker står jag för. Edit: Men om det blir en otroligt hård öppning mellan 1 och 3 gynnas Robban. Citat:
|
Långskott men rolig,,var o gjorde värmningarna på gävle, DÅ såg Feseth Nils kalas fin ut,,o var den som lyste mest, satt sedan fast med rubbet i det lopp Rino Dox vann o även Stamping var med i.
|
Det börjar dra ihop sig. Finns två spikförslag, givetvis Nahar och/eller Checco Boko. Perfekt A häst i Beautyson (Bergh spikar) och tänkbara A hästar Financial Dust och Coldtown (den senare är ju riktigt snabb vid bilstart!) Ingen blixt mn tillräckligt för att kunna köra sig till spets om det behövs. Det kommer att bli + grader framöver på Bergsåker, UTOM mellan 03-05 natten mot lördag då det smäller till med en halv grad kallt....ajg har inte blivit övertygad (än) av andras spikförslag här på sajten.
Såg loppet som Rolex vann Amazon Am bara trea och dessutom slagen av Tellmeabout larry, som faktiskt gjorde ett fenomenalt lopp efter snygg styrning an Håkan. Börjar nästa hålla med om att det kan var lördagens skräll? Jimmy h är OK som kusk dessutom. |
V75
Citat:
Såg just Gävleloppet och Jan-Ove fick ju luckan ca 100 kvar invändigt men fastnade i rygg på Lärkan med en del krafter kvar (segerkrafter kanske?) Trodde Feseth nils var slut, men det verkar inte så. 2%-are. Eldfaksen satt okså fast i samma lopp OBS, Kul att du hamnat här också. Många TP-are har flyttat över hit. Alltför tunn soppa på TP numera. Gnällpunkten är rätta namnet. 18 skribenter har klagat sedan i somras! Välkomna hit, hehe |
AVD 3: Nahar 1 vinst från bricka 1 under hela kariären då på 3100 meter chansa bort..
|
Citat:
|
Citat:
|
Får se om spelformen är på gång igen, känns som det iallafall.
Nahar, lär få backa sig ut och sedan runda. Traveling Man körs till spets men borde väl bli uppäten sista 500? Jävligt sugen att gardera. Innerspår är väl det sämsta för Nahar, kan man få be om en galopp modell större. Rino Dox 5% är lite glömd denna gången också, kan vinna igen. Orlando Gel måste väl vara klar om felfri? Helvetes jävlar så den gick senast efter galopp. Cheeko Boko vinner sällan på resande fot, finns finna djur som rensar bra här. Överspelad!!! Lärlingsloppet innehåller också några bra skrällar. 8:an är bra, men ett pissläge, ett sto och förmodligen många som vill segerdefilera, lär bli ett kul lopp att se. Lite inne på Tricky Track. Lär bli en del Bergh och Nurmos på lördag. |
Spar mina pengar tills åby om ett par veckor så får bli småsystem med egna tankar tills dess:)
3 rätt starka favoriter enligt mig som borde ha bra chans felfria, får hoppas det ger en tusenlapp iaf om dom vinner:) Registrerat spel Datum: Lördag 2014-12-06 Bana: Bergsåker Spelform: V75, omg. 64 Avd Ordinarie hästar 1 3 Coldtown 2 5, 12 3 1 Nahar 4 1, 6, 8 5 4, 8, 12, 13, 14, 15 6 2 Checco Boko 7 5, 8 Vadet gäller startnummer 72 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 36,00 kr |
1 2, 5, 11
2 1, 2, 6, 9, 11, 12, 13, 14 3 1 Nahar 4 5, 7 5 8 Zelda Zonk* 6 1, 2, 3, 9, 10 7 2, 4, 8, 11 Tankar och idéer. Tänker inte gå emot Nahar igen! Men det är väl då han fäller sig själv. :lol: |
Det är ju jackpott och denna vecka blir spikarna:
Avd III: 1 Nahar...kommentar överflödig? Avd V: 8 Zelda Zonk...Det enda scenariot som skrämmer är att Obi D skulle klara svara ut. I övrigt ser jag ingen invändigt som vill bråka och då känns det som en toppchans. Oavsett vilket lär hästen hamna i främre träffen direkt och är högaktuell. Föll med flaggen i topp även vid förlusten i Stig H:s regi... Dragen i omgången är spelvärdet på RAZ och att Orlando Gels spurt biter...:KO: Nån riktigt bra skrällidé saknas för mig denna vecka. Kommentar Putte64? |
Citat:
|
Zelda har varit väldigt bra, och är den troliga vinnaren, men om det blir dödens hela vägen kan även den få problem.
Om man inte spikar henne måste man gardera stort för att vara säker på att överleva. Får se hur jag gör... Citat:
|
Citat:
|
Galloperar Nahar imorgon så är det nog bra chans för Traveling Man.
Redens bästa chans bland sina hästar i loppet. Växer i ledningen. 5%. Pengarna ligger här, alla kommer spika Nahar. Jag vore dum om jag skulle spika den med. Little brown fox skulle köras snällt. |
Citat:
|
Någon som har spelvärde? :)
|
Citat:
|