![]() |
V75 Bergsåker Dubbel Jackpott
Listorna har kommit ut.
Jag fastnade lite för Traveling Man... |
Tellmeabout Larry i avd 5 har jag jagat en tid, det är ett spik förslag från min sida.
|
Miss Sue V samma lopp som Traveling Man var fast med mycket krafter bakom Fleetfoot i onsdags.
Coldtown avdelning 1 har äntligen ett hyfsat spår, den har ju en jäkla skalle den hästen, Resan emot fast det känns som denna presterar på bortaplan också. Bison Spiro avd 4 får ju hyfsad kuskförstärkning för första gången... Fred Cobra avd 5 är på gång, gillade inte banan sist, galopp som stallskrik senast men avslutade bra. |
Citat:
http://piclair.com/data/hx9x5.jpg Galet det kan bli :P |
Kul att spekulationerna redan är igång. I slutet på veckan
vet man hur kallt det är, tyvärr vet man inte om Bergh har mockasiner, plastfolie eller ngt annat på Nahar. |
Jag är inte ett dugg förvånad, han vinner bägge i ren ilska..;)
|
Citat:
|
Citat:
|
Blir det mer än -2C då lägger Bergh på skridskor runt om på Nahar.
|
Det blir väl som vanligt att jaga norrlänningar och lira för att vinna storkovan sedan börjar raden med 3-2-1 så väntar man på nästa jackpot ;)
|
V75 på vintern i Norrland och det blev en riktigt usel omgång rent sportsligt. Inte många söder om Sundsvall som beger sig norrut tyvärr. Första spontana reaktionen var att man skulle betalt en rejäl slant för att vara god vän med Robert Bergh på lördag och få den rätta infon. 16 hästar till start på lördag varav 12 på V75. Det är ju guldläge för hans inre krets att tjäna rejält med pengar på lördag när det blir spelhysteri och mycket hög omsättning. Därmed har inte V75 kollektivet bara underläge mot Berghs riktiga vänner utan troligen framförallt mot utlandsspelarna som kommer att satsa stort med sina megasystem när det är så många extra miljoner i potten.
En snabb koll på V75. 1. Broddbana vore väl ett jätteplus för Roger Nilssons nya megastjärna (i Norrland i alla fall) för den har om jag tolkat intervjuerna rätt gått broddat hela sommaren. Rätt många hästar som mer håller lunchklass och det är väl 2,3,5 som gör upp. 2. Kallblod över 3 volter. Ser spelvänligt ut men vete fan hur man ska ranka det hela. 3. Minst sagt medioker gulddivision. Redéns jänkare första starten i Sverige och första starten sedan april. En tröst är att tränaren brukar lämna bra info men annars borde inte sådana hästar finnas med på V75 spelet. Nahar blir väl omgångens största favorit. 4. Klass 2 och mest rätt mediokra norrlandshästar. Har för dålig koll på dom i nuläget då jag tittat väldigt lite på travet där uppe senaste månaderna. Dialog In favorit på den fina raden ? Har dock mött mycket dåligt motstånd mest uppe i Boden vad jag kan se. 5. Samma här. Dålig koll men ser ut som ett ganska dåligt lopp. Spontant kan man väl tycka att Vacqueyras på prestationen i guld senast i Norge borde ha toppchans men 15 hästar och rätt många tveksamma kuskar gör att det nog kan hända mycket som är svårt att räkna på. Kollade igenom dagens lopp från Örebro för en stund sedan och Tricky Track såg väldigt fin ut där. Men favorit och troligen berättigad sådan blir väl ändå Zelda Zonk som nu efter att ha mött Solvallamotstånd 4 ggr i rad med 3 segrar kommer upp och möter Norrlandshästar varav de flesta inte håller i närheten av rikstotoklass. 6. Ojämn silverdivision med flera norrlandshästar som får betraktas som ren utfyllnad. Checco Boko har sett väldigt fin ut i biken och möter lättare nu än sist men har framförallt kanonläge. När ska det lossna för Redéns högkapabla häst ? Namale och Poker Kronos är också tänkbara vinnare. 7. Ser rätt spelvänligt ut men inte många här som räckt på V75 om det varit bra hästar söderifrån med är känslan. Liknar mer typ ett dd lopp en vanlig vardagsomgång där uppe med få inslag söderifrån. Undantaget är väl Adams Pace som gjort strålande lopp både på Solvalla och Jägersro och nu från perfekt läge nästan bara möter norrlandshästar. Det känns spontant som den troligaste vinnaren. Hoppas hinna läsa på i veckan. Det hoppades jag även förra veckan men då fanns inte tiden för travet tyvärr. |
Citat:
I avdelning 1 undrar jag om kortlopp är rätt för Coldtown ? kan inte minnas att jag sett någon startsnabbhet på den kanten. Däremot så går hästen ända in i kaklet det vet vi ju. I avdelning 2 klickade det till när jag såg 4 Krusse och 12 Myllarfaks. Livsfarliga på distansen. I avd 3 så fastnar väl inte Nahar på innern, Bergh löser detta och som hästen var senast ska det kunna begäras vinst. I avd 4 skriker det om 6 Dialog In, som dessutom är rysligt startsnabb, Blir väl favorit. I avd 6 så surras det ju om Pihlströms nyförvärv, 10 Tresor d Inverne. Som kanske inte riktigt älskar bakspår, men Uffe upp och det ska bli spännande att se hur det går.I sista loppet känner jag för 4 Bacardi Hornline med tanke på sättet hästen vann senast. I morgon är det dags att plocka fram luppen och kolla lite mera i lopparkivet. Jag är noga med att ta fram egna idéer innan Ronden kommer ut för då blir lurad av odds och text i den. Egna ögon är det som gäller. |
Citat:
|
Mycket tidiga funderingar:
Avd 1: Coldtown måste ha en bra chans, Raz Macenzie, R.K. Princess och Berkut Boko utmanar. Bergharn vinner inte det här loppet, vilka plåtbitar han än slår på sina hästar. Avd 2: Guli Järven, Myllarfaks och Nordsjö Douglas är väl dem jag tycker ser mest spänannde ut. Öppet lopp, kan komma att kräva många streck. Avd 3: Nahar blir nog megalampa, men det är ju en viss galopprisk där. Redéns jänkare från ett stall som inte verkar friskt känns inte heller som något att luta sig emot. Börjar tro att det här är ett sådant där lopp som Trustworthy Ås får vinna som tack för lång och trogen tjänst. Avd 4: Dialog In har ju vunnit en del nu på sistone, och blir nog favorit. Rätt klent emot, så det kan bli en kuskseger. Björn, Jorma, Ulf och Bergh skall nog markeras också. Avd 5: Obi Degato är en häst jag gillar lite, och nu är det ju form. Zelda Zonk är annars ett spikbud, men spår 8 i ett lärlingslopp med 15 bakom bilen kan ju innebära en hel del tidiga initiativ som man inte har täckning för, och vad som helst kan hända sedan. Men om Ville kan köra sig till spets i kraft av pondus och inte blir för hårt pressad på vägen ser jag ingen som på allvar borde kunna utmana. Avd 6: Ett jämnt fält, många som kan vinna om de får rätt lopp. Avd 7: 4-5-6-8 räcker? |
v75-1
Inne på att någon av Berghs hästar gör upp om detta trots taskiga spår. Torbjörn Jansson kör Roberts hästar förtjänstfullt sedan tidigare. 7 Super Thirst såg finfin ut barfota och fick därmed en behövlig genomkörare inför denna uppgift. Tipsetta! 11 Hankypanky Pagan besitter grymma fartresurser, och blir inte förvånad om man kliver runt samtliga. 5 Raz McKenzie är ett stort ämne och tål tuffa upplägg. 3 Coldtown blir säkert rejält betrodd efter senaste prestationen på näthinnan. Motiverad favorit? v75-2 2 Nordsjö Douglas bör ha bra chans att vinna , men är osäker. Gardering given! 3 Närby Kalabalik är ingen bluffhäst. Det visade man senast vid barfotavinsten. 4 Krusse är en liten krigare , som säkert hackar där framme. 6 Eldfaksen har nu fått ett lopp i kroppen. Trivs med Mattias Djuse. 9 Mel Odin är bäst barfota. Plugga på! v75-3 1 Nahar riskerar att bli instängd från sitt innerspår. Bör dock hitta ut och avgöra i god tid. 4 Travelling Man är spetsbudet och körs så länge lampan lyser. Stallets andra-häst i 7 Miss Sue V hade säkert vunnit med fritt senast. Börjar närma sig storformen. Tidigt streck. 3 Ariel Boko kör nu av Ulf Ohlsson. Plus! 8 Miss Beniss är inte alls så tokig. Formen? v75-4 1 Beautyson är mitt drag och kan leda runt om med "Tobbe" Chansspik? Stallkompisen 8 Digital Archive är väl främsta motbudet? Plugga på! v75-5 2 Tellmeabout Larry var nära hinna dit mot Rolex. Kan vinna nu istället. 9 Fred Cobra har formen på topp . Gör säkert upp om det hela. 13 Tricky Track körs av Caroline Åkerlund, som vunnit på v75 tidigare i år. 15 Vacqueyras tävlade i Norge senast och gjorde det bra som trea. Får ej glömmas vid gardering! Plugga på! v75-6 2 Checco Boko blev oplacerad senast, men såg ut att ha käkat taggtråd. Nämner två rysarbud i 7 Fredrik Laday och 12 Dance Photo. v75-7 1 Orlando Gel svarade för ett fantom-lopp senast efter stor galopp och kunde avgöra. Chansspik? 6 Define Em var ute på v75 senast, där man trots dödens hela loppet , slutade trea. 8 Financial Dust var bra direkt efer vila. Knappast sämre med loppet i kroppen. 3 Sonata Ås kan bättre än senast. |
--------------
|
Tidiga tankar:
V75:1 1,3,4,5 Coldtown klar favorit, (3 vinster av 3 på distansen) men nu är det jackpot, 1 Berkut Boko och och 5 Raz MacKenzie verkar fungera med skor också och 4 RK Princess gick bra på Valla senast, och gick bra den här tiden förra året. V75:2 Som vanligt vet jag för lite om kallblod, men rent spontant är jag inne på samma som övriga, 2,12,14,15 i första hand. 12,15 har vunnit 45% respektive 56% på distansen, Bergh och Gulli Järven känns som ett måste. V75:3 Känns upplagt för Nahar och Bergh, men jag har lite tillförlitlighetsproblem när det gäller Bergh så på ett system kommer jag att gardera och då med 3 Ariel Boko mkt intressant med U Ohlsson och sedan med 4 Traveling Man. Formen på gång där inbillar jag mej. V75:4 Här tänker jag gå helt och hållet på känsla och spika 1 Beautyson med Torbjörn Jansson. Han brukar funka bra med Berghs hästar. Vill man gardera är 3,6 tidiga för mej. Svårt att gå förbi R Nilssons staket på 6 Dialog in och U Ohlsson upp på nr 3 Global Perfection. V75:5 Här blir det många 3,4,6,8,10 har alla vunnit med respektive häst, 2 Tellmeabout Larry klart fin senaste starterna, 11 och 14 har gått bra på Bergsåker så det kan nog bli ca 9 hästar för mej här. V75:6 9 är min första häst, Bergh så klart, bra rygg på 1 Namale kronos, och 2 Checco Boko. Min fjärde häst i loppet blir faktskt nummer 6 Västerbo Collect en susning kanske men varför inte. Inne på att Peter Eriksson kasn krångla till det och köra till spets med Acriter i rasande tempo för att sedan tvärnita 500 från mål, frågan är vem som ligger bäst till då. V75:7 Här kommer min nästa spik Bergh på nummer 8 Financial dust, tror att han bara är bäst och spåret är inte så betydelsefullt på den långa distansen. Reserver 5,1 Så skönt att ha fått ihop några tankar innan pressen blir för stor från pressen... |
6st inlämnade, 193 kr i genomsnitt :lol:
Hur hinner folk ? I min genomgång har jag hunnit till Super Thirst :D |
Citat:
|
Citat:
|
Cooldtown är en favorit som kommer att falla.
|
Citat:
|
Börjar mer och mer vara inne på en rolig grej i kallblodsloppet. 12 Myllarfaks. Minns hästens stronga sista 6oo när Ove a vann med Art Kjarvald V75 på Hagmyren. Ingvars häst var tvåa på 22.8 som 17 oddsare och en bra bit före t ex Gulijärven i mål.
Dessutom gick ju Myllarfaks fina 23.9 vid V75 på Bergsåker 30 aug och en tredjeplats som 40 oddsare efter Månprinsen och Hulte Magnus. Jag har tittat på loppen igen i arkivet och har Myllarfaks inte tappat formen så tror jag det bär långt på lördag. 3% på strecken lär stiga rejält skulle jag tro. WHY NOT |
Har rankat 2 första, efter en dags jobb.
Myllarfaks är 3e rankad hos mig, före Nordsjö Douglas. Citat:
|
Citat:
|
Undrar om inte Beautyson vinner i avd 4. Hästren såg ju oerhört formstark ut vid segern på 12.6 och bevisligen fanns det en hel del krafter kvar i mål. Här tror jag att Dialog In
får "bita i gräset". Sir toby brukar ju förvalta sina chanser på Beghhästart. Ska bli spännande att ta del av alla intervjuer i Ronden i morgon |
Malmroth & Patrik Fernlund (TT) sa i podcast att 9 Fred Cobra ska gå med skor. Minus. Platschans.
|
Citat:
Här SO har du alla Bergh intervjuer redan idag. http://www.travtipset.se/v75-intervj...ce=twitterfeed Samt med Roger Nilsson med vovven Raz och Dialogen. http://www.travtipset.se/v75-intervj...december-2014/ Sidan matar på med en massa intervjuer, har avtal med ATG+Kanal75 och drygt hälften är helt egenproducerade intervjuer. Mycket läsvärt där :) http://www.travtipset.se/ |
Citat:
Helt i min smak, är på rätt spår tydligen. |
Mycket kan hända i helgen, men efter många timmars hårdplugg vill jag varna för Global Perfection. Den kanske kan ta spets, och är bra...
|
Intressant att Pihlström säger att det (troligtvis) blir valfri balans, men att Bergharn nästan verkar utgå från att det blir hård bana.
Vädret visar ingen nederbörd innan lördag, men det kan ju ändra sig Vem ska man tro på? :-) |
Citat:
|
Omgångens bästa spik är Nahar och det är endast galopp emot. Han möter bara löss och propen på V86 var bättre än vad denna är. Årets tråkigaste gulddivision!
Edit: Den längsta felfria streaken Nahar har är 7 lopp. Det är han uppe i nu. Med tanke på hur stor favorit han kommer att bli känns det värt att spika emot enbart för att hoppas på galopp - han bör hoppa när fan som helst! Vilken helomvändning jag gjorde på en minut, men det gäller att hitta alla minus som går på en jättefavorit som Nahar. |
Citat:
|
V75-1 Bronsdivisionen
Coldtown har väl straffspark och bör vara omgångens bästa spik, värst emot Raz Mackenzie V75-2 Kallblod Nordsjö Douglas hade liknande läge förra torsdagen när han startade i Gävle. Då blev det galopp i starten för honom och blev slagen av Rino Dox som stod 20 meter efter (står nu 40 meter efter). Krusse känns mest intressant på startvolten som slagit Nordsjö Douglas 2 av 2 gånger. V75-3 Gulddivisionen Tänk på att Nahar galopperar ganska ofta. Han har som längst gått 7 felfria i rad. Det är han uppe i nu (andra gången i karriären - brukar oftast gå 3-5 lopp felfritt). Galoppen borde komma vilket lopp som helst - värt att tänka på när du funderar på att spika Nahar. V75-4 Klass II Ännu en galoppbenägen häst som blir favorit. Värt att tänka på då han är ganska färsk. Bara gjort 8 starter, och vunnit samtliga då han gått felfritt. Möter tuffare motstånd nu och borde kunna fällas. Man kan väl gissa att Bergh har det ganska påställt på några av hans djur. Kanske kan överraska här med någon mindre betrodd. V75-5 Lärlingslopp Tellmeabout Larry har jag gått och väntat på. Passa upp på den som troligtvis inte kommer bli så mycket spelad om den inte skriks ut av Micke Nybink eller någon annan medieperson.. Annars är ju Tricky Track intressant och Caroline brukar göra det bra när hon får sätta sig på Bergh-tränat i V75. Hon har två vinster på två försök på V75 när hon sätter sig bakom Bergh-tränat. Tricky Track har dessutom börjat vinna igen (om än dock i lätta lopp). V75-6 Silverdivisionen Borde väl stå mellan Checco Boko och Poker Kronos då dom tävlar i en klass för sig! Intressant är att Tresor d'Inverne har bytt tränare från Bergh till Marcus Pihlström. Kanske får en nytändning och fungerar även från bakspår? Går annars hyfsat på Bergsåker (9 segrar tagna där). 1 Namale Kronos öppnar hyfsat och kan kanske slippa bli instängd, blir i vilket fall farlig om det ska stridas mellan Checco och Poker. V75-7 Klass I 8 Financial Dust har ju inte gjort det annat än bra sen han kom till Bergh. Blir nog att räkna med här trots läget. Xantis Cornelis gör hyfsade lopp hela tiden. Tråkigt utgångsläge, men med rätt resa blir han nog att räkna med. Tänkbart platsspel om inte annat. 1 Orlando Gel trivs på distansen och kommer från två raka. |
Minns ni Orlando Gels prestation senast? :whistling: Står först på tillägg mot hästar i högre klasser, galopperar sig sist, spurtar förbi och vinner! Startar i v75-7. Skulle varit lördag nu med den procenten..
|
|
Kan inte ett smack om kallblod. Men Krusse är alltid hårt betrodd. Har ratat den förut. Men på lördag måste den väl ha en bra chans. Nu bara streckad på 2 %.
Vad säger ni som kan något om kallblod? |
Jag tror det blir svårt, känns som fel distans.
Har rankat den rätt långt ner, men är kanske inte helt chanslös. Den har ändå slagit Nordsjö Douglas från dödens en gång. Citat:
|
Citat:
|