![]() |
V86 Solvalla/Åby 10/12
Kikade lite snabbt på V86. På onsdag tror jag det blir STOR utdelning! Över 500k. men vad fan vet jag, jag är bara en fattig bond dräng
|
Vem vet.
Det finns en risk att det är värt 150kr efter 3 lopp, men ju större de är, desto tyngre faller de. Citat:
|
Tidigt skede, men som det ser ut just nu iaf lutar lite att spika i Avd 1, 2 & 3.
|
Frozen borde vara en straffspark
|
|
Citat:
|
Bästa spikarna på V86:
Chapeau fick inte vinna förra gången. Och Ivar Sånna, vilken häst detta är och ingen Poochai med den här gången. |
Första tanken: Bon Frecia, Frozen, Bullyoung och Ivar Sånna. Men jag har inte börjat läsa på så värst ännu. Har stått över spel sedan i lördags och laddar för i morgon.
|
|
Nu kör vi gubbar, hämta in cash på galopp på lunchen och flerbonga, kör nu boys töm ATG
|
Se upp med vädret på Åby imorgon....
|
Reijos jänkare i andra är stenklar!! :claps:
|
Citat:
Hästen svepte förbi och försvann på mersmakande vis senast. Jag tror på repris. Min andra tanke var 8 Ruby Trap i avd VI. Det här kan Stefan "leka" hem. Den tredje tanken var att i avd III, så lät det till och med som att Kolgjinistallet har ställt in stridsyxan. 7 Frozen spikas med glädje då det är 8 lopp att lösa! Denna vecka vill jag utnyttja att det inte ska tävlas. Känns bra runt 3 spikar på V86, där den ene kanske inte blir favorit? Kvar att finna skrällen då alltså: Jag vill se 3 For Pleasure As i ledningen barfota runt om...(Avd I) 8 Monique Bråten var ju mycket bra vid flera vinster. Står helt rätt inne i loppet och bör väl då duga bra här trots dåligt läge? (Avd VII) Ajdå, ser nu att den e andrahandare... ...nä,usch! Den enda som ger hopp om skrällfeeling på riktigt, som jag kommer på, är 11 Lucky Sec (3%). Då är vi åter i första avdelningen...:cry: |
Citat:
|
Citat:
|
Mina spikar Frozen & Sun Esterel
Har lite skrällfeeling på Dante Boko i sista. Lopp i kroppen och Örjan upp! Hoppas på lite körning av Rolex Bigi & Ivar Sånna i dödens. Goopen upp bakom Sapajou avdelning 3 gillar jag. Har även betalat för RKOT i samma avdelning ett par gånger så den vill jag inte missa när han vinner. |
Skor RO.
Ny distans. Lång frånvaro. Ingen har en aning om hur det kommer att gå. Startsnabb är den i alla fall, och kapacitet har den visat. Citat:
|
Rolex Bigi ser ut att kunna bli en ganska spelvärd spik, Reckless intressant där bakom. Ivar har varit ifrån lite och det kommer nog inte köras så friskt för vinst i det här 100k-loppet. Amazon Am fick drömlöpning sist och var skyldig att vinna, ingen riktig värdemätare på den ettan. Formen säkert bra, men blir nog för mycket betrodd den här gången tvärtom mot sist.
Drar nog till med Rolex som enda spik, Jorma lät ganska impad av hästen i segerintervjun sist och jag tror tränarbytet kommer vara riktigt lyckat på den här! |
Citat:
Stalltipset är väl att det backas till tredje ut och köras till slut ihop med Chappe som har dokumenterad form och första Börne (jag sätter nog Chappe som klar vinnare på förhand i den duellen!). Om inte Björn kör offensivt blir det väl ett riktigt jävla blufflopp som Jorma får söla bort i ledningen. Utgång Jorma med Björn på ramen. Örjan helt utanför, kommer inte bli spelbar med de här förutsättningarna. Har utöver nämnda minusposter fått press både på aftonblaskan och atgs startsida. |
V86-1
Synd att Nesta D.K är så galloplysten, hade kanske spikat annars, tror den håller upp spets felfri. |
Kan absolut vinna.
Given om man inte spikar AWI. Citat:
|
Citat:
Men håller med fin häst. Kanske kan gå ändå, den kan nog tugga på fullfart över 1640m :) |
Chapaeu lär väl va en spelvärd spik..
|
V86-4
Undra om Uhrberg släpper spets till Explosive De Vie här, bäst att invänta intervju. Kan vara spik förslag isf. Bullyoung spår 8, andra ytter efter en bit? |
Tror inte det blir så.
Abra tar sarg, Listas Rafiki är långsam ut. Kommer finnas plats att gå ner, tror jag. Men AWI är ingen snabbstartare, så risken finns alltid där. Citat:
|
Svårtolkat hur Uhrberg tänker.
Körde mot Bullyoung senast, men släppte sedan till Ludde. Men den kanske inte alls sitter i spets. Citat:
|
Citat:
Jim O bör ställa frågan rätt så tidigt. |
Vad tror du om avd 5 Putte?
Vem tror du är snabbast av 1,4,5? Svårbedömd för mig. Men tror på 4 Photoboy mest. |
Ska bli kul att kika hur spelvärde tänker inför imorgon, lägger ut det vid 15...
|
Någon som har koll på V4/V5 som alltid är innan V86.. Brukar va rätt sleten utdelning där va?
|
Citat:
Blir för många lopp att gå igenom. |
Svårt att svara på.
Kanske Peter ändå, han har lite mer pondus än Johan och spåret innanför. Laddar han viker nog Svensson ner sig. Men Gitti är också snabb ut, även om jag fått känslan hon behöver några meter på sig att accelerera. Jeppe har i alla fall kört till spets varje gång, så han kanske laddar allt vad som går ??? Som sagt, lurigt... EDIT: Luktar släpp på Gitti... - 1 Gitti var fin senast då hon vann från rygg ledaren via open stretch på Åby. Har samma läge nu och det kan bli ett liknande scenario. Vi kör barfota runt om igen och hon bör vara där framme, säger Peter Jensen. Citat:
|
V5 är ett fint spel utan någon j-a vinstdelning.
Men vilken utdelning det blir i morgon .... Citat:
|
Citat:
Bon Frecia vinner loppet SOS!👍 |
Vill höja ett varningens finger för Saari in action i DD1.
Har spelat plats på denna 2ggr i rad, 29/10 fick jag 5,5ggr och den 19/11 erbjöds man 15ggr!? på Unibet/bet888. Tror inte hon kommer vinna då distansen är i kortaste laget, det är en trögstark dam som måste piskas igång i tid. Sätter sig inte Sjunnesson sig fast med henne invändigt utan hamnar 3-4utvändigt tror jag hon kan dra tåget i tredjespår 500 kvar och ha god chans att platsa om det blir lite ös från början. |
For Pleasure As spikas på allt om den går barfota...
|
Citat:
Så här skrivs det om Gitti. Trivs uppenbarligen bra i Mölndal. Inför onsdagens start stoltserar hon med tre raka segrar på Åby och faktum är att hon aldrig förlorat på svensk mark. Peter Jensens Blir min spik i omg om den nu går bfro.. 28% e bra :D |
Citat:
:: OnT: Listas Rafiki, bra inne och mkt bra form. Bon Frecia, SoS. Rightkindoftrouble, vid gardering. Gitti, öppet lopp (4hästar) men 1a spåret är bra på Åby (också) ;-) Ruby & Easy = lås Moneypenny, mkt streckvärd bakom stark favo. Dante, vinner i andra som valack? Bra sist, bättre nu! :: |
Listas Rafiki ska väl gå med skor om jag förstått det rätt, är ju en helt annan häst då, lr snarare, det är ingen häst då utan snarare en kamel & given att plocka bort från systemet till 19 %.
|
Riktigt ruskväder i Stockholm och har varit det hela natten.
|