Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Solvalla (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22433-v75-solvalla/)

mackpeter 2014-12-26 12:17

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 393432)
Brukar inte Lover Face bli tämligen medioker med skor? Jag hade tänkt spika Lover Face om barfota, men nu lutar det istället åt att spika Coldtown som inte alls påverkas så mycket av skor.

Lover Face var sämre än medioker innan den för ett halvår sedan kom till Veijo. Liksom i stort sett alla hästar tävlar bäst utan skor är det även så med Lover Face. Men hästen är ett förvandlingsnummer.
Jag tror, att 2 tar ledningen. Han släpper nog inte till 4. 1 kan bli fast på innern . 10 och 11 kommer på upploppet.
På Dd spikar jag 10 Lover Face.
På V75 blir det 1,4,10 och 11.

sejoh 2014-12-26 12:18

Sitter i valet och kvalet vem jag ska strecka av Montgomery hill eller bon frecia ?
Några tankar ?

Viroid 2014-12-26 12:18

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 393442)
Är det inte lika bra att förbjuda skor helt och hållet november-mars så slipper dom tramsa. Minus någon månad i södra Sverige? Det skulle hästar, banor och spelare tjäna på.

Det är ju lite som att man alltid står med vattenspridare och vattnar på Formel 1-banor så att de alltid måste köra med regndäck. Trav handlar om att vinna, och för att vinna så optimerar man utifrån de förutsättningar som gäller. Vi har kört hästar barfota under tävling i snart 50 år, avlat på de egenskaperna, och nu kommer det en helomvändning. Jag måste säga att antingen har travet plågat sina hästar i flera decennier, och i sådana fall är det väl dags för en kollektiv åtalsanmälan. Eller så är man ute och svävar i det blå nu, och då får vi väl hoppas att man å det snaraste kan sätta sig ned och resonera kring frågorna.

Manprinsen 2014-12-26 12:22

Augustus F borde väl vara en grymt bra spik idag med tanke på att den alltid går med skor? Bra spår och startsnabb.

Bridgeman 2014-12-26 12:24

Citat:

Ursprungligen postat av sejoh (Inlägg 393453)
Sitter i valet och kvalet vem jag ska strecka av Montgomery hill eller bon frecia ?
Några tankar ?

Jag skulle ta MH

mackpeter 2014-12-26 12:24

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 393434)
Veijos och Untersteiners hästar är väl de första att plocka bort.
De som har störst barfotaförvandling.

och Mellby Brunello då

Mellby Brunello gynnas framför allt av att han nedstrukits till spår 11. Han får rygg på 5/6, vilket är kraftigt bättre än backande 7/8.
Här är det många, som brukar tävla med skor. T ex 3, som är startsnabb. Jag streckar många 1,2,3,4,7,12.

Voltstart 2014-12-26 12:26

Annandag Jul, V75:

Jag hade laddat upp med ett fint inlägg kring ett rejält "Jul-Joker". Nu avstår jag inlägget och jokern då pjäxtvång fäller hela grundidén med spik på Montdore. Royal Fighter kvarstår som spik. Grym häst som borde vara favorit. Blir ett litet "huxflux"-system istället:

Motiveringar bortfaller! (Jag redovisar mitt system istället för att göra endast enstaka analys, olikt mig!)

I: B 5 Your Highness
II: A 1 2 B 4 C 3 8
III: B 7 8
IV: B 1 3 C 11
V: B 6 14 C 7 13 15
VI: B 8 Royal Fighter
VI: A 11 B 1 C 4 10

reducerat 69% => 94:-

Krav:
Min 2 A
Eller
Min 1 A- Max 1 C
Eller
7 B

…enkelt idag och högst 10 tusen på 7:an säger Putte64. Ta höjd säger jag! (Hux-Flux:et tar väl inte höjd som ursprungssystemet direkt, men får väl hoppas på 11 tusen...)

doob skriker väl ”annan sort” om Inken, som vanligt? Må va hänt säger jag och rekommenderar honom isåfall streck också på 11 Heartbreaker V.S. i klass II. Avelsfantomen är far även här och i försöket var överspelade norgekollegan utan chans. Spelad på ynka 2% mot 13% på Red Team Rex! Är hela högen fulla??!! Galenskap!

Goop- och Heiskanenfanatikern Gidde_Palema lär grubbla kring huruvida systemet bör byggas främst runt Your Highness eller Lover Face? Killen bygger ju uteslutande sina system på spikar som bär ”Nothing but class” och med sådan grundtanke får han med sig en rolig 3%:are på köpet? Historiskt är dock Gidde Palema en utpräglad barfotaindivid, så med pjäxtvång kan jag inte annat än rekommendera låg insats på omgången...:ful:

sejoh 2014-12-26 12:27

Var inte Augustus F väl klen sist ? Inget jag skulle våga spika iaf

mackpeter 2014-12-26 12:29

Citat:

Ursprungligen postat av sejoh (Inlägg 393453)
Några tankar ?

Det valet kan inte vara svårt. Bon Frecia har vunnit ett lopp i år - nämligen icke V75 i somras.:no:

draken 2014-12-26 12:36

De hästar som absolut måste tävla barfota för att prestera står givetvis under vintervila nu. Finns ingen som är så korkad så man tävlar på vintern utan att veta om hästen klarar av att gå med skor.

Kyodai 2014-12-26 12:36

Intressant med nya förutsättningar! Alltid trevligt med andra parametrar att ta
hänsyn till - än de invanda..

Nå så dock begränsad tid att ägna --- mitt uppi styrketräningspass och sedan väntar
7 km jogg. Härligt väder!

Blev em en v5a med spik på nahar och royal fighter - sistnämnde ox¨spik på dd

:clap:

Rickart 2014-12-26 12:37

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 393452)
Lover Face var sämre än medioker innan den för ett halvår sedan kom till Veijo. Liksom i stort sett alla hästar tävlar bäst utan skor är det även så med Lover Face. Men hästen är ett förvandlingsnummer.
Jag tror, att 2 tar ledningen. Han släpper nog inte till 4. 1 kan bli fast på innern . 10 och 11 kommer på upploppet.
På Dd spikar jag 10 Lover Face.
På V75 blir det 1,4,10 och 11.

Sist den hade skor, bakskor, kom den tvåa och var inte toppfin mot Evens First Boy, tycker den är klassen sämre med skor och vågar absolut inte spika. Även om det är en av mina absoluta favoriter just nu.
Coldtown går däremot väldigt bra med skor, så jag låser ev på de två.

Rickart 2014-12-26 12:43

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 393454)
Det är ju lite som att man alltid står med vattenspridare och vattnar på Formel 1-banor så att de alltid måste köra med regndäck. Trav handlar om att vinna, och för att vinna så optimerar man utifrån de förutsättningar som gäller. Vi har kört hästar barfota under tävling i snart 50 år, avlat på de egenskaperna, och nu kommer det en helomvändning. Jag måste säga att antingen har travet plågat sina hästar i flera decennier, och i sådana fall är det väl dags för en kollektiv åtalsanmälan. Eller så är man ute och svävar i det blå nu, och då får vi väl hoppas att man å det snaraste kan sätta sig ned och resonera kring frågorna.

Anledningen till att dom gjort såhär är ju att flertalet missbrukat valfriheten.
Så dom tog till kollektiv bestraffning, för hästarnas bästa, fint och bra tycker jag!

doob 2014-12-26 12:44

Solvalla 95 20141226 V4
Avd-1: 2,4,7,10,11
Avd-2: 2,3,8
Avd-3: 2,3,5,8,11
Avd-4: 4,9
System: 1
150 rader * 1 * 2,00 = 300 kr

Uppvärmning!!

techtrade1 2014-12-26 12:59

Har nån travtjänst hela ranking