Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Solvalla (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22433-v75-solvalla/)

olle 2014-12-18 14:26

V75-Solvalla

Nu är startlistorna klara till Solvallas V75-a. Till skillnad mot på lördag och framförallt jämfört med skräpomgången i Gävle på tisdag härlig sport. Det är sedan V75 även på söndag nästa vecka så det blir oerhört mycket V75 nu och med sådana omgångar som den på tisdag känns det som att varumärket V75 håller på att urvattnas. V75 ska väl defineras som typ "högklassig sport" "veckans höjdare" eller "travet elitserie" men så blir det ju inte när atg mitt i vintern storsatsar på spelformen julveckan. Visst är det strategiskt på ett sätt. Folk har pengar nästa vecka medan många har i stort sett slut på pengarna i januari efter dyra jul och nyårshelger och nu dessutom massor av bortspelade pengar.

V75-1: Stoeliten. Hur blir banan ? Som igår och det är inte bara i detta lopp utan i flera andra så ranken av rätt många hästar kan bli avgörande om det blir sommarbana eller sämre banunderlag på fredag nästa vecka.

Aisle Stand har fått ett fint spår nu och det är en häst man rankar annorlunda med skor resp barfota. Fleetfoot Hanover bakspår. Minus. Favorit blir väl Canaka B.F och även Your Higness blir mycket spelad. Alla dessa hästar vore väldigt missgynnade om det inte blir barfotabana och ev broddbana vore ett stort frågetecken.

V75-2: Grymt fint lopp för att vara slutet av december och ser spontant väldigt spelvänligt ut. Johan Untersteiners häst var fin i veckan med sämre kusk och med skor. Nu perfekt läge och kanske barfota vilket normalt är klart plus på DE.

V75-3: Ojämnt lopp. Borde stå mellan Digital Ink och Nahar.

V75-4: Raffinos imponerade stort i lördags. Nu blir det inte alls samma spelvärde. Bättre spår och blir väl favorit.

V75-5: Mycket bättre långlopp än det som ska köras med mest norrlandsskräp i Gävle på tisdag. Känns som att Montdore blir jättefavorit men tänk på att det var barfota runt om i lördags (troligen mycket sämre om det krävs skor) och det nya huvudlaget gav nog också rejäl effekt så håll tummarna för att stall Robert Bergh kommer att vara öppna med utrustningen på hästen. Blir det inte barfotabana så är det nog en megafavorit som man kan försöka fälla.
Indigious första starten på ett halvår. Varför får den då starta på V75 ?

V75-6: Royal Fighter fick skitspår vilket gör loppet spelmässigt intressant. Det är nog därför det ligger på dagens dubbel. Flera som kan vinna.

V75-7: Vilket race. Frozen från spår 1, Lover Face bakspår. Dröjer nog till mars innan det blir denna kvalitet på ett V75 lopp nästa gång. Hur snabbt kan Frozen öppna jämfört med Coldtown ? Falcon Håleryd strålande efter galopp i lördags. 1,4,10,11 i första hand.

Lycka till !

trance_error 2014-12-22 17:47

Global Perfection fick skit spår. Men gjorde ett bra lopp senast, 2%.

olle 2014-12-23 21:53

Tyvärr ingen jackpot på Gävle,

Nu är väl den stora frågan om även Solvallas veterinär hänger på trenden med barfotaförbud annandagen. Hoppas inte det.

Detta är en enormt mycket trevligare meny jämfört med skräpomgången i Gävle, Nu kör vi som någon brukar skriva och firar julafton med att analysera dessa lopp.

God jul alla.

putte64 2014-12-23 22:00

Fantastiska tälingar
Sista jag ser live innan elitloppet.
Hoppas på en bra dag

mackpeter 2014-12-24 00:11

V75-1 Stoeliten

Hade 11 Miss Sue V fått framspår skulle jag spikat. Hon har inte vunnit på hela året - men sett läcker ut mot hårt motstånd på slutet. Får nog strecka även 5,6,och kanske 9 också.

chompipe 2014-12-24 09:19

det är bara att spika MONTDORE...

softpojk 2014-12-24 13:08

Ja tror Orlando Gel blir min givna spik!

Nu kör vi!

spalato 2014-12-24 13:40

Snabb-analys

2 Aisle Stand äntligen framspår. Kul tipsetta! 11 Miss Sue V. kan få loppet.

4 Diego M. Boko avslutade visslande senast. Toppform. Givet streck! 1 On Track Piraya får ej glömmas vid gardering.

2 Digital Ink spikalternativ i nuläget. Möter samma motstånd nu som senast. Bör vinna. Vill man leta bedövare lär 1 Vacqueyras platsa.

1 Raffinos också ett spikalternativ. Plugga på !

Står främst mellan Berghs hästar i 6 Speed Delicious och 7 Montdore. 2 Fred Cobra får Takter i sulkyn. Plus ! 10 Radieux är stark. Totalt bortglömd!

4 Air Gunner blir mitt drag i loppet. Vunnit med Erik. Ej favorit.

I sista loppet tror jag mest på 4 Coldtown. Utmanas av 1 Frozen, 10 Lover Face, 11 Falcon Håleryd. Lyxstreck för Er som har råd är 3 Screen Height och 8 Finish Future.

God Jul !

Yersinia1347 2014-12-24 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 393204)
Ja tror Orlando Gel blir min givna spik!

Nu kör vi!

Startar den i V75-8 eller? alltså seriöst, vågar man tro på vad folk skriver här?

:gun_bandana:

spalato 2014-12-24 22:14

Citat:

Ursprungligen postat av Yersinia1347 (Inlägg 393235)
Startar den i V75-8 eller? alltså seriöst, vågar man tro på vad folk skriver här?

:gun_bandana:

dt gäller att ha koll på sina kusar....😕😕

Om_sommaren 2014-12-25 00:45

Blir det så att det blir barfotaförbud så kan man kanske fälla Montdore som är missgynnad då. Digital Ink har en fin uppgift på papperet om inte Noras Bean har gått framåt sen senast. Är ju inte omöjligt att Söderqcist sitter i spets igen om han laddar. Sen bör det väl vara spets o slut på Your higness denna gång. hon håller ut Canaka o får överta från de andra. Spets för Augustus igen , men det känns som han går bättre i ryggar. Gav sig lite väl lätt mot Calvin senast tycker jag. Ingen Calvin med här så det kan gå kanske. lopp 6 kan det hända grejer. Man bör nog plocka alla utom caliber o flip a coin.

monimaker1 2014-12-25 09:03

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 393248)
Blir det så att det blir barfotaförbud så kan man kanske fälla Montdore som är missgynnad då. Digital Ink har en fin uppgift på papperet om inte Noras Bean har gått framåt sen senast. Är ju inte omöjligt att Söderqcist sitter i spets igen om han laddar. Sen bör det väl vara spets o slut på Your higness denna gång. hon håller ut Canaka o får överta från de andra. Spets för Augustus igen , men det känns som han går bättre i ryggar. Gav sig lite väl lätt mot Calvin senast tycker jag. Ingen Calvin med här så det kan gå kanske. lopp 6 kan det hända grejer. Man bör nog plocka alla utom caliber o flip a coin.

Tar man med 10 hästar av 12 så plockar man inte bort de som är minst streckade! Hellre de två som är mest streckade! :whistling:

Om_sommaren 2014-12-25 10:31

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 393255)
Tar man med 10 hästar av 12 så plockar man inte bort de som är minst streckade! Hellre de två som är mest streckade! :whistling:

inte om man vil ha sju rätt på fredag. ingen mening att ha med chanslösa kusar. som absolut inte kan vinna loppet hur det än blir kört

Yersinia1347 2014-12-25 10:37

Alltså i morgon skulle man vilja ha alla hästar med, det var länge sen man såg en sån omgång med så bra hästar i varje lopp, Mycket svår omgång för att det så pass bra hästar i varje lopp

mijo14 2014-12-25 11:50

https://danskespil.dk/~/media/danske...2014122621.pdf

putte64 2014-12-25 11:58

Mycket fin sport, men det ser enkelt ut.
Max 10 laxar i utdelning.

Citat:

Ursprungligen postat av Yersinia1347 (Inlägg 393264)
Alltså i morgon skulle man vilja ha alla hästar med, det var länge sen man såg en sån omgång med så bra hästar i varje lopp, Mycket svår omgång för att det så pass bra hästar i varje lopp

varulv 2014-12-25 12:51

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 393255)

Helt rätt!

Staketkusken 2014-12-25 12:53

Någon med Stora vinsters analys?

Migge 2014-12-25 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 393282)
Någon med Stora vinsters analys?

Är klart först kl. 16 :yes:

Gus 2014-12-25 13:07

Hur ser det ut om det inte går att köra barfota eller om man inte får
det. Vilka gynnas resp missgynnas ?

Favoriterna Your Highness, Montdore och Frozen har nästan bara X i raden
och är i alla fall inte gynnade om det inte går att köra barfota.

Gynnade enl. min mening är Narold Vox och Canaka B.F.

Någon som har bra koll ?

Staketkusken 2014-12-25 13:07

Ivrig denna juldag när man bara längtar till midsommar :D

Sprite 2014-12-25 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 393263)
inte om man vil ha sju rätt på fredag. ingen mening att ha med chanslösa kusar. som absolut inte kan vinna loppet hur det än blir kört

Kallas för mer än 10 år sedan för att göra en "Benny Haag". Ta med alla hästar utom en i loppet som du anser är chanslös. Sedan går den och vinner :D (i hans fall var det nummer 1 i ett lopp som han trodde var helt chanslös)

trance_error 2014-12-25 16:55

Hur ska Frozen hinna med när Coldtown tuggar på i spets?
Frozen har aldrig segrat på 2140m.

Coldtown borde vara favorit tycker jag.

spalato 2014-12-25 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 393319)

Coldtown obesegrad på Solvalla.....

oinkk 2014-12-25 17:00

Håller Coldtown spetsen?

ML2 2014-12-25 17:01

Fn alla låter som Laxdasen på twitter...:-)

trance_error 2014-12-25 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av oinkk (Inlägg 393321)
Håller Coldtown spetsen?

Övertar av Adrian.

AndyMart 2014-12-25 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 393319)

Hatar såna dumma konstaterande, "aldrig segrat på 2140m". Nä, och vafan spelar det för roll? Han får väl ändra på det då.

I regi Jensen har han startat över 2140m tre gånger;

- Första gången hade han mycket mindre rutin än idag och mötte BBS. Sugarlight.
- Andra gången blev han fast på Jägersro.
- Tredje gången var han urtapper och fick stryk på linjen av Riff Kronos.

Ursäktad alla tre gånger, och bättre än någonsin just nu. Sådana argument som du levererar där är så fruktansvärt korkade.

Säger inte att den vinner, men kommer den ut kan jag garantera dig att den "hinner med" iallafall. Inte alls så seg som folk verkar tro.

-----------------------------------------------------------------------------------

Nån som har koll på hur banan ser ut till imorgon? Barfotakörning möjlig?

trance_error 2014-12-25 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 393324)
Hatar såna dumma konstaterande, "aldrig segrat på 2140m". Nä, och vafan spelar det för roll? Han får väl ändra på det då.

I regi Jensen har han startat över 2140m tre gånger;

- Första gången hade han mycket mindre rutin än idag och mötte BBS. Sugarlight.
- Andra gången blev han fast på Jägersro.
- Tredje gången var han urtapper och fick stryk på linjen av Riff Kronos.

Ursäktad alla tre gånger, och bättre än någonsin just nu. Sådana argument som du levererar där är så fruktansvärt korkade.

Säger inte att den vinner, men kommer den ut kan jag garantera dig att den "hinner med" iallafall. Inte alls så seg som folk verkar tro.

-----------------------------------------------------------------------------------

Nån som har koll på hur banan ser ut till imorgon? Barfotakörning möjlig?

Ses imorgon

Barfota körning verkar tillåtet just nu.

trance_error 2014-12-25 17:11

För er som lirar plats spel.

Här har ni några hästar att kolla upp senaste starten på.
Alla fick skit spår dock.

Avd 2: 10 Quick Fix
Avd 3: 9 Rutger Raket
Avd 4: 8 Global Perfection
Avd 7: 8 Finish Future

trance_error 2014-12-25 18:59

Peter U

I avdelning 1 så har jag dels 8 M.T Harmony till start och även om hon håller sin nyttiga form så får hon svårt att vinna härifrån. Kan hon få pengar med sig så har hon gjort det bra tycker jag och jag planerar inga ändringar i hennes utrustning eller balans. Då ser det bättre ut för min andra häst 9 Fleetfoot Hanover som visat att hon kan mäta sig med 5 Your Highness och 6 Canaka B.F här. Vi får göra det bästa möjliga från bakspåret men löser det sig bara så tror jag ganska mycket på min häst och jag ger hem henne en sjua eller åtta på en tiogradig skala. I fallet med Fleetfoot Hanover så vill jag säga att hon nog är den av mina hästar som är mest gynnad av att tävla utan skor så ett eventuellt barfotaförbud skulle vara negativt där.

I gulddivisionen startar jag 3 Nothing But Class som stressade till det för sig bakom bilen senast vilket kom oväntat. Han verkar fin i träningen så jag tror inte att det ska upprepa sig och vi hoppas det går bättre denna gång. Han går som senast med en Murhybländare. Nytt är att han får skor runt om på sig till denna start. Om jag ska taxera hans vinstchanser så får han en fyra femma på en tiogradig skala då han möter några tuffa konkurrenter nu.

I lägsta klassen har vi fått med tre hästar och jag har uppriktigt sagt svårt att hålla isär dem chansmässigt och sätter en sjua på alla tre. Om vi börjar med 4 Gantab Håleryd så var han väldigt bra näst senast men helt under isen i senaste starten däremot vilket förbryllar en del då vi inte kunnat finna några fel på honom. Han känns mycket fin i träningen inför detta och jag hoppas på en prestation i paritet med näst senast då hans öppnade snabbt till spets och vann i fin stil. I så fall ska han räknas tidigt här. Min egen uppsittning 5 Da Vinci Boko var duktig senast och känns som han ska inför detta och kan komma in i matchen till slut. 6 Carabinieri kommer även han från starka insatser och har visat att han duger fint på V75. Som sagt så tycker jag att alla mina tre här ska räknas tidigt.

– 5 Eketorpets Tess håller fortsatt bra form för och kan öppna snabbt från start. Senast fick hon ge sig mot 8 Royal Fighter som var väldigt bra då och han är så klart en tuff motståndare även nu men jag vill inte låsa mig vid någon taktik utan vi får se hur Eketorpets Tess känns imorgon när startbilen rullar iväg. Den här gången kommer hon att tävla barfota bak förutsatt att banan tillåter det.
Peter har alltså även två intressanta hästar till söndagens V75 tävlingar på Örebrotravet där mycket tyder på att vi kan få se ett barfotaförbud av väderprognosen att döma. Detta får vi dock anledning att återkomma till senare:

– I den andra avdelningen så startar 11 Photoboy men här får jag nog ligga lite lågt då läget blev så svårt. Han har tävlat barfota i starterna för mig men jag tror han ska fungera även om det blir skor den här gången. Fast det blir som sagt mycket svårt att vinna härifrån i vilket fall som helst.

I den avslutande avdelningen har jag 1 Alvena Take It som tyvärr inte kan försvara ledningen från sitt innerspår vilket gör det hela lite chansartat. Hon är dock i mycket fint slag för dagen och vann på bra sätt senast. Löser det sig bara så att vi hittar ut så ska hon räknas med chans i detta lopp och jag ger henne en sexa eller sjua på en tiogradig skala.

mijo14 2014-12-25 20:05

Nu ska julklappspengarna tillbaks...

5 11 (hoppas o tror att Miss S V får ett bra rygglopp för då vinner hon...)
1 2 3 4
2 (världsstjärna med rätt spår)
1 2 3 4 5 6 10
7 (Hade garanterat klarat sig bra även på lika start med t ex Narold Vox på 3140...)
6 8 10 (Quality Q!!!)
1 11 (länge inne på att spika Falcon, men "gick bra efter galopp" räckte inte fullt ut)

Lycka till...

Mix 2014-12-25 20:19

willmore trot norrlänsk traktor van att gå på dåligt underlag kan bli en obehaglig överraskning:KO:

michel65 2014-12-25 20:26

V75

V75

6/1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 12/4/1, 4, 6, 10/7/3, 4, 6, 8, 10/1

ANTAL SPIL: 200

TOTAL: 100,00 kr.
det bliver sådan for at være med

monimaker1 2014-12-25 20:38

Frozen och Lover Face är klassen bättre än Coldtown. C känns sjukt överstreckad!

MatsE 2014-12-25 21:03

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 393342)
Frozen och Lover Face är klassen bättre än Coldtown. C känns sjukt överstreckad!

En Coldtown i ledningen obesegrad på valla
Given spik:KO:

laxdasen 2014-12-25 21:55

Debatten överflödig! COLDTOWN leker hem loppet!

TOBYTYKE 2014-12-25 21:58

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 393349)
Debatten överflödig! COLDTOWN leker hem loppet!

Välkommen in i värmen:evilgrin39:

laxdasen 2014-12-25 22:00

Ett år har känts som 1 dag..... har de nya moderatorer eller samma folk som tidigare?

laxdasen 2014-12-25 22:02

Skicka massa sharps jag är ju fan black på det!