Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22653-v75-aby/)

Manprinsen 2015-01-17 16:53

Då behövs det inte spekuleras i huruvida Harry funkar med skor eller inte i fortsättningen. ;)

Voltstart 2015-01-17 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 399904)
Då behövs det inte spekuleras i huruvida Harry funkar med skor eller inte i fortsättningen. ;)

Utveckla, för jag undrar fortfarande. Tyckte du den var sämre eller lika bra?
Med annan flykt i steget/utväxling kanske den håller undan, men finns den?
Blir till att höra eventuella framtida uttalanden ifrån kusk och tränare där.:)

Chiron 2015-01-17 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 399903)
Verkligen!

Hederlige Harry, vilken stridsmoral! Hästen har torskat med liknande loppscenario tidigare, så svårt säga om skorna gör så mycket skillnad? Tror dessutom att hästen är bäst på rulle, som farsan sin...:yes:

Kash's Cantabs vinst var väl det enda positiva med omgången?

Mmm... Hatten av för Harry, är genomärlig! Skorna gör tyvärr lite skillnad. Lopp på rulle är svårt att få, trafikproblem etc... Hoppas vi få se denna häst i ett större lopp i år.

drakdead 2015-01-17 17:01

Kan någon i eliten här förklara när ingen analyserat fel,någon annan,kusken eller förhandsinfo är fel.här får man på skallen för ett ,för mej bra skrällspel?

Manprinsen 2015-01-17 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 399905)
Utveckla, för jag undrar fortfarande. Tyckte du den var sämre eller lika bra?
Med annan flykt i steget/utväxling kanske den håller undan, men finns den?
Blir till att höra eventuella framtida uttalanden ifrån kusk och tränare där.:)

Tycker faktiskt inte det var någon större skillnad, möjligtvis att den är lite lite sämre men inte så att man kan rata den som favorit på toton som många experter gjorde. Hästen sågades av många som i princip chanslös... Jag var mest inne på att den skulle tappa i startsnabbhet med skor, men det såg jag inte en tillstymmelse till.

Utan open stretch hade den vunnit, men svårt att säga om den håller undan barfota om även konkurrenterna har valfri balans?

Sprite 2015-01-17 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 399908)
Tycker faktiskt inte det var någon större skillnad, möjligtvis att den är lite lite sämre men inte så att man kan rata den som favorit på toton som många experter gjorde. Hästen sågades av många som i princip chanslös... Jag var mest inne på att den skulle tappa i startsnabbhet med skor, men det såg jag inte en tillstymmelse till.

Utan open stretch hade den vunnit, men svårt att säga om den håller undan barfota om även konkurrenterna har valfri balans?

Den var väl chanslös med facit i hand? 10,9 första 500m, sen 12,5 totalt på varvet utan någon press och två hästar passerade, varav vinnaren gick i mål på 12,5/1640a. Det var knappast någon topptid eller topprestation i detta lopp så visst fan borde han ha vunnit för att få godkänt och för att man ens skulle kunna spekulera i att skor på kvittade.

Att spelkulera i "utan open stretch" är ju helt meningslöst då det var en sak man var 100% säker på innan spelstoppet idag att open stretch skulle finnas i loppet. Jag hade iaf satsat hus och hem på det om jag hade fått 1,01 eller mer i odds.

alle 2015-01-17 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 399865)
Om du syftar på mig så kan jag medge att jag inte är en "snubbe" utan motsatt kön.

God afton.

Hörru softpojk, får man fråga hur gammal du är ? :innocent: ibland får jag för mig att du är rätt ung och ibland att du är medelålders! ;)

:skamsen:

softpojk 2015-01-17 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 399911)
Hörru softpojk, får man fråga hur gammal du är ? :innocent: ibland får jag för mig att du är rätt ung och ibland att du är medelålders! ;)

:skamsen:

Jag är 27 år och kvinna, jo jag kan ibland bete mig grymt omoget och ibland helt vanligt, beror mycket att jag agerar på impuls då jag har grov adhd i vuxen ålder, och det kan va en nackdel för mig ibland men aldrig en ursäkt.

Ha det bra min vän.

mackpeter 2015-01-17 17:22

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 399906)
Kash's Cantabs vinst var väl det enda positiva med omgången?

Mmm... Hatten av för Harry, är genomärlig! Skorna gör tyvärr lite skillnad. Lopp på rulle är svårt att få, trafikproblem etc... Hoppas vi få se denna häst i ett större lopp i år.

Man får också hylla Kash's tränare Stig H, som ytterst professionellt gett hästen optimal utrustning, och kusken Örjan för en mästerlig styrning.
Även Winmecredit får godkänt.
Harry borde ha vunnit med den lugna resan. 12,6 på 1640 med fint lopp och knappast något tryck är inte godkänt för en favorit.
Värre är det dock med Noras Bean. Skall denna 10-åring verkligen skickas till Paris?:no:

alle 2015-01-17 17:23

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 399913)
Jag är 27 år och kvinna, jo jag kan ibland bete mig grymt omoget och ibland helt vanligt, beror mycket att jag agerar på impuls då jag har grov adhd i vuxen ålder, och det kan va en nackdel för mig ibland men aldrig en ursäkt.

Ha det bra min vän.

Nåja.. 27 tycker jag dock är rätt ungt! :) (även fast jag själv är yngre). när jag menade medelålders syftade jag på en högre ålder än din ;)

Tycker du alltid beter dig helt vanligt, iaf vad jag sett :)

Detsamma! :cheers:

alle 2015-01-17 17:32

Adrian Kolgjini fick en kuskseger mot morten friis i sista avd!

drakdead 2015-01-17 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 399865)
Om du syftar på mig så kan jag medge att jag inte är en "snubbe" utan motsatt kön.

God afton.

Softpojk ,mför mej som okunnig på trav men följerer här,tycker ja g du är som Ludde:En kompetent människa på detta forum.M.V.H

drakdead 2015-01-17 17:35

Citat:

Ursprungligen postat av drakdead (Inlägg 399919)
Softpojk ,mför mej som okunnig på trav men följerer här,tycker ja g du är som Ludde:En kompetent människa på detta forum.M.V.H

2öl och 2Gammeldansk för mycket.för att skriva sorry

Helge 2015-01-17 17:48

[QUOTE=mackpeter;399916]Man får också hylla Kash's tränare Stig H, som ytterst professionellt gett hästen optimal utrustning, och kusken Örjan för en mästerlig styrning.

Även hovslagaren! Kasch gick propad bak (en sula, se bild) samt framskor på bara 38 g.

http://piclair.com/data/scikm.jpg

Samt ingen käk samt helstängt ffg.

Stekel 2015-01-17 17:55

Självklart hade Harry hållit undan utan skor, fick ju bara stryk med en halvmeter. Men man ska inte glömma att räkna med att några av motståndarna då också gått skolöst då.