Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V65 Solvalla 23/1 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22802-v65-solvalla-23-1-a/)

Icewinner 2015-01-23 00:59

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 401139)
Den är bästa hästen i loppet, ingen tvekan. Och kolla in facitet den har på Valla får du se. Det här är nog en av de billigare uppgifterna den haft här uppe.

Minus att de behövde åka igår och övernatta inför idag enligt tränare!

softpojk 2015-01-23 01:01

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 401139)
Den är bästa hästen i loppet, ingen tvekan. Och kolla in facitet den har på Valla får du se. Det här är nog en av de billigare uppgifterna den haft här uppe.

Det köper jag. Men inte startat på ett tag? Dock inte jätte länge, bara ca 1 ½ månad men ändå? Maple Hills Zico tycker jag imponerat på slutet & närmar sig en seger. För det var väl ett tag sen?

Man ja du har nog rätt att det är en enkel uppgift och man kanske bara ska spika och gå vidare, men jag tycker många stor favoriter har vunnit på senaste, dock måste man ha varje lopp för sig i beaktande. Men jag tycker inte detta är helt glasklart.

Men isåfall blir väl spikarna Dooley & Ägir. :drunk:

Icewinner 2015-01-23 01:02

Någon som har koll på barfotakörning eller icke?

DG 2015-01-23 01:05

Avd 4: Med tanke på spåret... och kusken, är ju 5 rätt tidig för mig också. Som sagt, en chansspik eller ett gäng hästar. Men utgång verkar logiskt.

Icewinner 2015-01-23 01:05

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 401144)
Det köper jag. Men inte startat på ett tag? Dock inte jätte länge, bara ca 1 ½ månad men ändå? Maple Hills Zico tycker jag imponerat på slutet & närmar sig en seger. För det var väl ett tag sen?

Man ja du har nog rätt att det är en enkel uppgift och man kanske bara ska spika och gå vidare, men jag tycker många stor favoriter har vunnit på senaste, dock måste man ha varje lopp för sig i beaktande. Men jag tycker inte detta är helt glasklart.

Men isåfall blir väl spikarna Dooley & Ägir. :drunk:

Med inne på att spika Ägir lite.

Det som känns negativt är att han är slö ut från bilen och från spår 7 hamnar han nog rätt pyrt till... Sen sitter största motbudet Crane (som jag ser det) troligen väldigt bra till och antingen tar spets eller övertar spets tidigt...

Svårt hitta någon spik denna omgång alltså..... men någon måste man ju slå in :KO:

Red: Får grotta ner mig i lopparkivet lite till... ;)

Icewinner 2015-01-23 01:11

Citat:

Ursprungligen postat av valla94 (Inlägg 401137)
Ja, den får väl hålet?. Så skulle Bear Glide inte se som bäst ut imorgon. Då kommer den med.

Tar inte Liberty ledning och släpper till Bear? (samma stall)

Red: Efter lite kikning i arkivet: Liberty spetsar! Den lär sitta i vinnarhålet, inte 1

Icewinner 2015-01-23 01:27

Citat:

Ursprungligen postat av DG (Inlägg 401138)
Avd 1: Trots bästa spåret på kan man väl hoppas att Journey fortsätter sin Solvalla-rad; 0/4
Avd 4: Sugen på att chansspika 6 Oppa. Kommer den förbi 3 i starten tror ni? Eller var hamnar den...?

Kollade lite på lopp1 nu.. Under 2014 gick Journey enbart två bilstarter. En från bakspår felfri och en från framspår med galopp direkt.. 2013 hade han 2 av 6 galopper från Auto.. Killen verkar inte gilla bilar!

softpojk 2015-01-23 01:31

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 401151)
Kollade lite på lopp1 nu.. Under 2014 gick Journey enbart två bilstarter. En från bakspår felfri och en från framspår med galopp direkt.. 2013 hade han 2 av 6 galopper från Auto.. Killen verkar inte gilla bilar!

Härligt. Jag vill spika Bear Glide. Men min jinxgubbe Örjan går väl och vinner då. Låset 8-1 Varför inte? Men den där j-vla örjan.. :popcorn:

Stekel 2015-01-23 01:32

Mycket bra input på alla håll och kanter här! Tror inte på någon favoritparad imorrn, men det ska mycket till för sexsiffrigt. Har gjort en ram som jag tycker det ska vara femrättsgaranti på, endast sista loppet som inte är målat:
A: 8 B: 3,4 C: 7 D: 6
A: 7 B: 4,5 C: 6,8
A: 6,7,8 B: 1
A: 6 B: 3,4,9 C: 1,8 D: 5,10,11
A: 7 B: 3,4 C: 8 D: 10
A: 1,7 B: 8

Icewinner 2015-01-23 01:39

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 401153)
Mycket bra input på alla håll och kanter här! Tror inte på någon favoritparad imorrn, men det ska mycket till för sexsiffrigt. Har gjort en ram som jag tycker det ska vara femrättsgaranti på, endast sista loppet som inte är målat:
A: 8 B: 3,4 C: 7 D: 6
A: 7 B: 4,5 C: 6,8
A: 6,7,8 B: 1
A: 6 B: 3,4,9 C: 1,8 D: 5,10,11
A: 7 B: 3,4 C: 8 D: 10
A: 1,7 B: 8

Ser väldigt vettigt ut. Sitter själv med denna ramen:

Redigering: Lägger in och fetstilar mina A-hästar (även i detta fall kända som de som jag tror sitter i ledning med varvet kvar)

3, 7, 8
4, 6, 7, 8
1, 6, 7, 8
3, 6, 9
3, 7
1, 7, 8, 12

Letar efter spik... Lutar med här antingen åt Bear Glide, Ägir, Dooleys eller Stunning men vilken som känns som en chansning.. Får väl reducera på ramen annars, tänker inte punga upp mer än 200:- och nu ligger ramen (min ram) på 1152:-

trance_error 2015-01-23 01:47

Ni som garderar avd 5. Ta med Bacho DIago från bra spår.
Knappt slagen senast av en favorit.

Stekel 2015-01-23 01:48

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 401154)
Ser väldigt vettigt ut. Sitter själv med denna ramen:

3, 7, 8
4, 6, 7, 8
1, 6, 7, 8
3, 6, 9
3, 7
1, 7, 8, 12

Letar efter spik... Lutar med här antingen åt Bear Glide, Ägir, Dooleys eller Stunning men vilken som känns som en chansning.. Får väl reducera på ramen annars, tänker inte punga upp mer än 200:- och nu ligger ramen (min ram) på 1152:-

Stunning blir nog en spelvärd spik faktiskt! Men jag kommer köra spiklöst.

Opus Mind (har svårt att se den vinna och kan mycket väl bli favorit trots det), och Swimming Pool (ovan bil och innerspår=mycket överskattade förutsättningar) sänker jag till B-hästar. Får bli sista minuten-info imorrn, i övrigt är jag klar!

Stekel 2015-01-23 01:50

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 401155)

Har velat med den lite, men du har rätt den är nog värd att komma med på ram iallafall!

Icewinner 2015-01-23 01:51

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 401156)
Stunning blir nog en spelvärd spik faktiskt! Men jag kommer köra spiklöst.

Opus Mind (har svårt att se den vinna och kan mycket väl bli favorit trots det), och Swimming Pool (ovan bil och innerspår=mycket överskattade förutsättningar) sänker jag till B-hästar. Får bli sista minuten-info imorrn, i övrigt är jag klar!

Håller helt klart med angående Swimming Pool, känns som överskattad favorit.

Icewinner 2015-01-23 01:59

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 401155)

Sant, gick in kikade lite! Ser ut att vara liknande motstånd (kanske något sämre förra gången), men han satte ny rekordtid för sig själv och verkar ju vara i en jäkla form.

Blir det mitt scenario där Crane sitter i ledning och Erik tvingas köra upp och sätta press så blir han nog väldigt aktuell faktiskt! Gick som en blixt där på långsidan/sista kurvan senast!

Nu även med perfekt spår! Extra plus där!