![]() |
V65 Solvalla 23/1
Jackpot igen. Hade missa de. Men nu måste de jobbas med nya vinnare. Satte både V6 o DD :clap:. Så formen är på väg uppåt :thumbup: . Nog om de.
Sebastian Sund har suttit fast 2 ggr med rubbet kvar. Kan de vara en spik? Undrar om den har nån vinnarskalle kvar längre? Vad tror ni? |
Detta är alltid mitt veckonöje, finns inge bättre sätt att starta helgen. Tycker inte omgången ser så jätte enkel ut. Men vad f-n gör Rufus på 1640? Ska bli ett roligt lopp att se. Kanske spik Bear glide?
|
Fredagsmys! Längtar!
|
Blev nyfiken och har kollat de 17 senaste omgångarna nu. Får vinstutfall vid 7 tillfällen på en statisk spelmodell som läggs utifrån kollektivets rank. 224820kr tillbaka på satsade 60520kr. Smått fantastiskt det, måste gå längre bak och se om det håller i sig någorlunda. Om det varit några få vinstutfall hade jag inte höjt på ögonbrynen så värst, men att det är så stabilt att det gett utbetalning i över 40% av omgångarna gör det riktigt intressant! Ska kika längre bakåt och se om det håller sig någorlunda, underlaget är ju i knappaste laget även om det är ruskigt stabilt så här långt...
|
Gick bakåt längre och gick igenom 43 senaste omgångarna och siffrorna normaliserades givetvis (annars kunde man ju sluta jobba). 270812kr tillbaka på satsade 153080 (netto 117732kr/ROI 183%). Isolerar man de första 26 omgångarna är siffrorna väldigt röda istället, 45992kr tillbaka på satsade 92560kr.
Men ser man till maratontabellen som egentligen är den enda intressanta så har vi alltså ROI 183% på ett streckspel och vinst utfaller i 23% av fallen (10 utfall på 23 omgångar). Insatsen är 3560kr, medelvärdet på utdelningarna vid vinsttillfällena är 27081kr, medianutdelning 9531kr. Med tanke på andelen vinstutfall och återbetalningarna (och inte minst det faktum att de flesta av omgångarna i underlaget inte är jackpottförstärkta!) ser det här ganska intressant ut tycker jag, även om det såklart inte är statistiskt säkerställt för den sakens skull. Vad tror ni? Tänker inte avslöja "formeln", men kan berätta att omgångens största favorit vinner i 65% av fallen och att det i 100% av de fallen även har vunnit minst en favorit till. |
V6 kommer inledas med en SPIK i 8 Bear Glide. Är en bra sprinter som återkom senast efter nästan 2 månaders paus. Kördes till tät o höll ett bra tempo. Men blev nerspeedad precis på linjen av Yoga Brick som visat knallform på slutet. Går säkert framåt med loppet i kroppen. Nurmos o Kontio på valla är alltid farliga. Tror de körs tidigt mot täten o sen är loppet över! 7 Rufus SF över korta häcken måste få stora problem o hinna med som det sett ut. Agerar segt bakirån o härifrån riskerar han vingel. Mkt sårbar enligt mig. Visst är det en mkt bra häst men över 1640 får han visa innan jag tror på han. 4 Journey o Troels har vart en nästa gångare ett tag nu. Visat toppform på slutet o vart ute mot hårt motstånd. Visst är han tidig i loppet o den kanske bara vinner? Men Troels tillhör inte mina favo kuskar direkt ska sägas. Så jag tror att det än en gång blir fel för Truls o Journey.
Avd-1: Spik- 8 Bear Glide |
Favoriterna är ganska starka på Vallas V65or!
Vinnare enligt rank på 258 senaste loppen: 1 - 112 (43,4%) 2 - 49 (19,0%) 3 - 24 (9,3%) 4 - 15 (5,8%) 5 - 19 (7,4%) 6 - 14 (5,4%) 7 - 11 (4,3%) 8 - 6 (2,3%) 9 - 3 (1,2%) 10 - 1 (0,4%) 11 - 2 (0,8%) 12 - 0 (0,0%) 13 - 1 (0,4%) 14 - 1 (0,4%) 15 - 0 (0,0%) |
Tycker favoriterna ser starka ut i morgon också tyvärr..jag har svårt att hitta roliga kantbollar. Ser ut att bli en fleris.
|
Citat:
|
Hmm Dooleys 60% något jag missat?
|
Citat:
|
Avd 1: Trots bästa spåret på kan man väl hoppas att Journey fortsätter sin Solvalla-rad; 0/4
Avd 4: Sugen på att chansspika 6 Oppa. Kommer den förbi 3 i starten tror ni? Eller var hamnar den...? |
Citat:
|
Citat:
1 eller 6 sitter i spets i avd4 ! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Man ja du har nog rätt att det är en enkel uppgift och man kanske bara ska spika och gå vidare, men jag tycker många stor favoriter har vunnit på senaste, dock måste man ha varje lopp för sig i beaktande. Men jag tycker inte detta är helt glasklart. Men isåfall blir väl spikarna Dooley & Ägir. :drunk: |
Någon som har koll på barfotakörning eller icke?
|
Avd 4: Med tanke på spåret... och kusken, är ju 5 rätt tidig för mig också. Som sagt, en chansspik eller ett gäng hästar. Men utgång verkar logiskt.
|
Citat:
Det som känns negativt är att han är slö ut från bilen och från spår 7 hamnar han nog rätt pyrt till... Sen sitter största motbudet Crane (som jag ser det) troligen väldigt bra till och antingen tar spets eller övertar spets tidigt... Svårt hitta någon spik denna omgång alltså..... men någon måste man ju slå in :KO: Red: Får grotta ner mig i lopparkivet lite till... ;) |
Citat:
Red: Efter lite kikning i arkivet: Liberty spetsar! Den lär sitta i vinnarhålet, inte 1 |
Citat:
|
Citat:
|
Mycket bra input på alla håll och kanter här! Tror inte på någon favoritparad imorrn, men det ska mycket till för sexsiffrigt. Har gjort en ram som jag tycker det ska vara femrättsgaranti på, endast sista loppet som inte är målat:
A: 8 B: 3,4 C: 7 D: 6 A: 7 B: 4,5 C: 6,8 A: 6,7,8 B: 1 A: 6 B: 3,4,9 C: 1,8 D: 5,10,11 A: 7 B: 3,4 C: 8 D: 10 A: 1,7 B: 8 |
Citat:
Redigering: Lägger in och fetstilar mina A-hästar (även i detta fall kända som de som jag tror sitter i ledning med varvet kvar) 3, 7, 8 4, 6, 7, 8 1, 6, 7, 8 3, 6, 9 3, 7 1, 7, 8, 12 Letar efter spik... Lutar med här antingen åt Bear Glide, Ägir, Dooleys eller Stunning men vilken som känns som en chansning.. Får väl reducera på ramen annars, tänker inte punga upp mer än 200:- och nu ligger ramen (min ram) på 1152:- |
Ni som garderar avd 5. Ta med Bacho DIago från bra spår.
Knappt slagen senast av en favorit. |
Citat:
Opus Mind (har svårt att se den vinna och kan mycket väl bli favorit trots det), och Swimming Pool (ovan bil och innerspår=mycket överskattade förutsättningar) sänker jag till B-hästar. Får bli sista minuten-info imorrn, i övrigt är jag klar! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Blir det mitt scenario där Crane sitter i ledning och Erik tvingas köra upp och sätta press så blir han nog väldigt aktuell faktiskt! Gick som en blixt där på långsidan/sista kurvan senast! Nu även med perfekt spår! Extra plus där! |
Bacho Diago mötte Ägir för 2 starter sedan. Då hängde han på Ägir mycket bra ända in i mål.
|
Opus Mind struken och 7 Dennis De Castella av med motbud och ner ett spår!
7 Dennis De Castella är min bästa spik i omgången! Först på turordningen men en vinnare är en vinnare! Kapabel, stark och toppform! 4 Relation tidig vid gardering. 5% är ett skämt! Borde vara minst det dubbla enbart på kapacitet i detta skräplopp |
Känns som det borde kunna vara läge för Sebastian Sund, borde kunna nå spets idag och då tror jag den blir svårtuggad. Såg väl ut att ha lite sparat sist.
|
Citat:
Måste jag alltså ta med DDC:rant: |
Snöat som fan hela dagen igår och en hel del i natt. Nu är det lugnt med nederbörd, men några minusgrader och barfotakörning tror jag blir svårt.
|
delete
|
Citat:
Nog för att det var ett fall framåt senast, men sluttiden 17,9 säger inte mycket inom dagens trav. För mig har hästen kvar att bevisa det mesta, då den mest stått för tveksamheter i loppen. 8 Xanthis One har visat mer fart och bra inställning. 12 Financial Secret var gåvillig vid andraplatsen på 15,7. Det var snart ett år sedan och Djuse verkar få galopp med det mesta nuförtiden... _______________ Dagens sundaste spik kapacitetsmässigt är väl 7 Dennis De Castella i avd III? Lunkade undan snyggt senast och spurten mot Angelo Zaz då 2:a kan övriga fältet bara drömma om att lyckas åstadkomma...(Candy Man är en fin häst, men har saknat det riktiga drivet i spurten när det funnits nån form av motstånd värd namnet emot. Kan Waage trolla fram det Jakobsson misslyckats med? Känns tveksamt! Det ryktas om lättning å norsk gas...) Lycka till allihop!:cheers: (Jag läste att det fanns ett gäng vinnare på V6 här på forumet igår kväll: Kul!) |
ALLA VERKAR GLÖMT SEBASTIAN SUND?! HUR TANKAD SÅG DEN UT SIST?!
|
Håller med Voltis om Financial Secret, tycker den är intressant idag. Stunning absolut ingen spik för mig heller och Swimming Pool är väl den sämsta favortien på hela omgången, så den måste jobbas bort.
Kan Journey leda runt om i första? Har jagat den de senaste starterna och uppgifen ser väl rätt passande ut. Rufus är väl som sagt ute på fel distans och Bear Glide värst emot, men bricka 8 på sprint är ju aldrig särskilt kul. Liberty Federal från rygg ledaren? Kanske ska man spela en tvilling med 3/4. |
Avd4 draget Kulani är snabb ut kanske kanske vinnaren
|