Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Axevalla 2015-01-31 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22850-v75-axevalla-2015-01-31-a/)

Amadeus 2015-01-30 21:07

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 403296)
Du missade v86 i onsdags va? Vet du hur hårt streckad Quality Questioned blev till slut? Ändå var det ingen som lyckades pricka in 8 rätt trots att den vann.

Nej men en större favvo losa väl med då? Samt 2 st 1% o andra låg%, de som spikar en så stor favvo brukar inte lägga streck på de låga % hästarna man måste för att de ska smälla!

Amadeus 2015-01-30 21:13

[QUOTE=Ztazze;403303]Japp, det är inte att man fäller en favorit för en andra/tredje handare som ger hög utdelning. Det är de rejäla kantbollarna som man måste hitta.

Visst en rejäl kantboll där största favoriten finns är ju perfekt. Men allt bygger på sannolikhet. Du måste "vårda" ditt system och spela klokt. Att spela för att bli "ensam" på sju rätt hela tiden innebär i längden att du troligen får överlämna den strategin till nästakommande generationer i många led ;).[/QUOTE

Bara för jag lirar för 7 rätt o lirar mot så stora favoriter så betyder det inte att jag ändå sätter 7an, i ons som exempel så hade jag 6 rätt efter 6 avd men missar i de 2 sista samt igår hade jag 5 rätt inför sista men missa där med o den v64 omgången gav fina cash. Så riktigt möra är man på stora pengar vilket jag inte hade varit så ofta om jag inte gått emot de största favoriterna. Det är iaf mitt spelsätt

Amadeus 2015-01-30 21:23

Nej nog av snack nu om fossens. Mina spikar denna omgång blir bethel och mind som jag tror vinner dessa 2 lopp.

Manprinsen 2015-01-30 21:26

Såg att TT har rankat Asterix Hornline som ensam A-häst. Har jag missat något? Hästen är väl en renodlad barfotahäst och kusken totalt iskall på V75? Med tanke på att dom tar betalt för sina tips så måste jag i sådana fall ha missat någon enormt viktig information?

Gus 2015-01-30 21:46

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 403340)
Såg att TT har rankat Asterix Hornline som ensam A-häst. Har jag missat något? Hästen är väl en renodlad barfotahäst och kusken totalt iskall på V75? Med tanke på att dom tar betalt för sina tips så måste jag i sådana fall ha missat någon enormt viktig information?

Korrekt spaning. Frankie Boy har inte vunnit i denna klass trots bra chanser
och favoritskap på förhand på en djäkla massa år. Nu är det väl bara något år sedan han blev försteman hon P Untersteiner, men jag tror inte att Peters huvudambitioner har varit att utveckla Frank som kusk....

Voltstart 2015-01-30 21:49

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 403340)
Såg att TT har rankat Asterix Hornline som ensam A-häst. Har jag missat något? Hästen är väl en renodlad barfotahäst och kusken totalt iskall på V75? Med tanke på att dom tar betalt för sina tips så måste jag i sådana fall ha missat någon enormt viktig information?

Nä, det verkar inte vara renodlat fullt ut. Hästen gick väldigt bra vid enkel seger barfota fram i Kalmar. Senast på V75 går hästen riktigt bra till slut med skor runt om. Sitter hästen med där framme är han nog inte enkel att ta sig förbi. De övriga på framspår borde släppa till Frank, men jag är inte säker på att de fattar det?
3 är för dålig i det här gänget. 2:an saknar form vad det verkar. De övriga är väl inga kandidater ifrån spets de heller?

Nä, jag tror de kan vara rätt på det. Denna gången har de valt en häst i full form iallafall.
Vissa ska gå rakt ut på Redén i första på "snacket" i stallarna runt huvudstaden. Det brukar bli kattskit, framförallt på V75.

_________

Jag hoppas 10 Network Broline blåser ner dessa. Jag gillar den hästen väldigt mycket. Lås på Frank & Oskar blir min variant att försöka hitta rätt här.:)

erkki 2015-01-30 21:51

God afton! Tänkte göra debut o delge er mina tankar o idéer för morgondagen!

Avd 1. Här ser jag ingen annan utgång än att rocker zet vinner! Bästa hästen bästa kusken o bra spår! Jag spikar utan att darra!

Avd 2. Spännande lopp där mitt första streck går till khk boko. Passande läge i lopp där det ser ut att bli fart på det hela. 2 sander esterell är en häst jag gillar o från bra spår kommer hon få ett bra lopp. Jag kommer fylla på ordentligt med streck! Rank: 9-5-2-7-11-10-12-3

Avd 3: food money i ledning är hästen att slå! Men intrycket på obi wan senast på Åby gör att jag måste gardera! Rank:3-9-4-7-2-10

Avd 4: jag litar på fossens bonus som veckans andra spik!

Avd 5: öppet storloppet om inte 3 är för bra!? Mitt spetsbud är 6 men med jr kolgjini med så kan det kosta att sitta först när han kommer! I övrigt så måste tillägshästarna ha bra chans o jag höjer upp 13-14-15 som mest aktuella! Rank: 13-15-3-14-6-11-9-8

Avd6: för mig ett rejält garderingslopp igen. Där online damour från bra läge o nytt h-lag är en rolig kantboll för att höja värdet! Tror det kommer gå undan o mina your face skulle inte jag vilja ha i dödens! Rank:4-2-10-5-9-3-8-7

Avd7: untersteiner jr avslutar denna V75:à! Jag tror Johan satsar fram o får överta ledning! Hästen att slå! Vill ändå ha med några till o 11 är för mig tvåa. Håkan k p har nog ställt iordning 1 js annabelle som avslutade bra till seger sist! Kommer få ett vilsamt lopp på innern o kan vara en rolig skräll i avslutningen!! Rank:7-11-2-1-9-4-3-12

Lycka till med liren!!

Gus 2015-01-30 21:53

Mitt skrälldrag är Fuzz med landets mest lovande kusk
Oscar J. i sulkyn.

Manprinsen 2015-01-30 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 403345)
Nä, det verkar inte vara renodlat fullt ut. Hästen gick väldigt bra vid enkel seger barfota fram i Kalmar. Senast på V75 går hästen riktigt bra till slut med skor runt om. Sitter hästen med där framme är han nog inte enkel att ta sig förbi. De övriga på framspår borde släppa till Frank, men jag är inte säker på att de fattar det?
3 är för dålig i det här gänget. 2:an saknar form vad det verkar. De övriga är väl inga kandidater ifrån spets de heller?

Nä, jag tror de kan vara rätt på det. Denna gången har de valt en häst i full form iallafall.
Vissa ska gå rakt ut på Redén i första på "snacket" i stallarna runt huvudstaden. Det brukar bli kattskit, framförallt på V75.

_________

Jag hoppas 10 Network Broline blåser ner dessa. Jag gillar den hästen väldigt mycket. Lås på Frank & Oskar blir min variant att försöka hitta rätt här.:)

Du tror inget på Red Team Rex? För mig känns det som förstahästen och Ville har bättre facit än Frank i dom här sammanhangen.

Gus 2015-01-30 22:03

Hi my name is Gus.
I am promoting Fuzz.

Thats it.

P44mmn 2015-01-30 22:03

Hästen har ju inte varit lika bra med skor och heller inte säkert att hon kommer förbi Takter från start eller kan svara Erik, favorit i fara tycker jag, gardera är rådet

Manprinsen 2015-01-30 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av P44mmn (Inlägg 403351)
Hästen har ju inte varit lika bra med skor och heller inte säkert att hon kommer förbi Takter från start eller kan svara Erik, favorit i fara tycker jag, gardera är rådet

Dom inblandade verkar i alla fall vara rätt säkra på att den sitter i spets av kommentarerna att bedöma.

"2 Art on Line (Johnny Takter) känns allt bra med i alla fall. Gick ett jobb i tisdags och kändes underbart fin. Finns inget negativt att säga. Senast var det problem att köra med broddar. Farten räcker helt enkelt inte då. Maxfarten försvinner. Han känns som sagt fin efter det. Vi kan inte svara ut Food Money men jag ser honom gärna i rygg på honom, men Johnny bestämmer givetvis hur han vill köra. Jag tror att vi har bäst chans från rygg på ledaren den här gången och jag tycker att han ska räknas här, säger Mikko Aho."

Montgomery Hill tar aldrig en längd på Food Money, barfota eller ej. Hade den kunnat det så hade det varit omgångens solklaraste spik efter Fossens Bonus och spelprocenten därefter också!

Trinity 2015-01-30 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av Gus (Inlägg 403347)
Mitt skrälldrag är Fuzz med landets mest lovande kusk
Oscar J. i sulkyn.

Inte alls fel, Då Fuzz är startsnabb...
och som du säger med en mycket lovande kusk..
Med lite tur, Så är skrällen ett faktum...

Emeffeff 2015-01-30 22:36

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 403348)
Du tror inget på Red Team Rex? För mig känns det som förstahästen och Ville har bättre facit än Frank i dom här sammanhangen.

Du gillar inte Frank Nilsson eller? Förstår inte varför du försöker få honom till ett kuskminus. Finns inte många kuskar i det här fältet som matcher hans rutin och kunnande.

Voltstart 2015-01-30 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 403348)
Du tror inget på Red Team Rex? För mig känns det som förstahästen och Ville har bättre facit än Frank i dom här sammanhangen.

Självklart tror jag en del på Rex. Där är ett gäng bra hästar i loppet. 2, 5 å de bra på bakspår tror jag står en bra bit framför övriga vid form. Nöjer mig med 5 & 10 på kupongen.

____________

V75 är svårt och jag lirar alltid för att få rejäl slagkraft i systemet till kanske väl begränsad kostnad. Därför givet gardera upp Fossens Bonus. Ingen häst förtjänar den procenten, egentligen. Hur många gånger torskade inte "Marre" fast allt vet om att han är bäst i grunden? Jag kollar gärna in när han vinner Olympiatravets final 2013 på Youtube emellanåt: Travpoesi!

Mina spikar:

Avd V: Nr 13 Bethel Hanover: Helt fel lopp(stoloppet med flera volter), fel läge och kanske även fel väderlek att spika i egentligen. Jag går på att jag gillar denna hästen så mycket. En speedig sort! Hästen gillar dojjor och behöver hitta en bra rygg på vägen. Sedan biter det bra och motståndet borde stå schack och matt i god tid över långt upplopp?

Avd VII: 7 Wilda Tiger Jack: Hästen har bara gått riktigt bra på slutet. Kan vara den bästa hästen på framspår. 18% är bra spelvärde på en häst som till synes har lika bra chans som favoriterna. Dessutom är hästen oöm!

Kommentar Putte64? Låter rimligt eller lämnar du avslag?:)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved