![]() |
Citat:
|
En av de mest uppmärksammade vinsterna, och där det i efterhand visade sig vara en spelrobot som var konstruktör av vinnarsystemet, skedde under Elitloppslördagen när en kontokund från Sydafrika var ensam om tre vinnande V75-system som gav över 60 miljoner kronor i vinst.
Spelrobot: En spelrobot är ett dataprogram som läser av övriga spelares spelmönster och sedan baserat på sannolikt vinstutfall konstruerar stora system, ofta till extremt höga insatser. Konceptet bygger på att spelroboten under en längre tidsperiod ska generera vinst genom att ge många rätta rader vid låga utdelningar och en eller ett par rätta rader vid höga utdelningar. |
Folket har slut på spelpengar, eftersom ATG har hjälp till att göra slut på dem under flera år nu. Reporäntan är -0,1% eftersom folket konsumerar för lite, bostadslånen skyhöga och Ryssland/USA vill starta världskrig i Ukraina. Hur skall detta sluta?
|
Citat:
Det är samma sak som 1000-tals inhemska spelare gör vecka ut och vecka in utan att det på något sätt anses eller bör anses som fusk. Det som sticker ut möjligen "höga insatser". ATG svamlar helt enkelt när de försöker definiera vad de försöker stänga ute. Och det har aldrig någonsin varit systemkonstruktionerna som har varit orättvisa. Förutom möjligen att de inte led av samma begränsningar per fil som inhemska spelare. "Robot"-spel är ett urbota dumt och superkorkat begrepp. Det borde ha kallats vid sitt rätta namn istället! Dvs rabatt-spel. |
Citat:
Som vanligt när ATG gör någon förändring så är det enda som händer att rabatt-spelarna måste justera sin strategi en smula. När det gäller partners med "nya avtal" så hindrar man dessa att täcka upp lågutdelningsutfallen. Kvar blir system som går för högvinster med medföljande högre varians. Med, paradoxalt nog, ÄNNU HÖGRE väntevärde. Det här vet Skarplöth mycket väl om då jag i email detaljerat har förklarat hur "rabatt"-arna kommer agera. |
Jag tror att Janne Josefsson och Uppdrag granskning vill sätta "tänderna" i den här soppan . Funderar på att bojkotta ATG
|
Citat:
|
Janne Josefsson är mutad!!! Eller är det han som är Utlands-Affe? ;)
OnT: Jag tror journalister tackar nej till det här uppslaget pga bristande förståelse om ämnet. |
Citat:
|
Citat:
Jag håller med dig om att formuleringarna i ATG:s regelverk är mycket märkliga och utestänger väldigt många om man läser ordagrant. Flera av instruktionsfilmerna för jokersystemet kan ju exempelvis sägas uppvigla till regelbrott. Det känns som man lämnat öppet för att godtyckligt kunna stänga av vem som helst. Man måste få stopp på de som du på ett bra sätt kallar rabattspelare. Jag tycker vi från nu använder ditt epitet istället, då kommer debatten nyanseras och dras åt rätt problematik. Nu tror många att det krävs moderna superdatorer och grymma hackers med helt unik statistik. Faktum är att om det är som man kan misstänka att de mytomspunna betaspelarna haft 4% i spelavdrag så skulle ju nästan tärningen generera vinst. Sen för att nå de omtalade 20% i avkastning exkl spelrabatt krävs självfallet bättre "modell" än rena slumpval av rader. Systemgränser kommer alltid att gå att komma förbi och just nu utgör de mest en ytterligare barriär för medelstora spelare hos ATG. Men om alla har 35% spelavdrag på de rader man betalar för blir det helt plötsligt inte så intressant. Så nyckeln för oss alla måste vara att syna alla möjligheter till rakeback, eller för att citera dig - stoppa RABATTSPELARNA! |
...orkar inte ens spela på nätbolagen idag(men lär nog komma igång imorgon:)), men detta gör en så trött så att det inte är sant, hoppas att vi kan få tillbaka vårat"gamla atg" o det så fort som möjligt...
|
...har iofs varit 90% säker tidigare(konspirationsteorier har funnits förr), men nu är jag 99,99% säker o det känns inte kul...men återigen ett stort tack till hatten(o även några andra av er)...
|
Idag var utdelningen för en gångs skull normal på V64.
|
Citat:
|
...hoppas( o tror lite också), att detta kommer att ta slut snart...gissar(!)att det är polare till atg-folk som har den här gräddfilen o att dom har blivit tillsagda att det inte kan fortsätta så här nå mer(annars blir även atg-folket rökta)...skulle det vara så illa att dom bara är uppmanade att ligga lågt ett tag, så är det ännu värre...men så kan det väl inte vara???
|
Strappa och Jamno har jobbat oerhört mycket med att gräva i Kökkenmöddingen av rabatter och underliga spelbolag, bena ut matematiken med V7,V8 och hur det skulle påverka utdelningarna när det stängdes nr.
Det visade återigen vara fullständigt korrekt analyserat, med lägre utdelning på lägsta antal rätt, imaginär högre på alla rätt, men framförallt fler jackpots, speciellt på V86. Att förmodligen ger lite högre hjälper förövrigt inte småspelarna enär dom ytterst sällan får alla rätt. I slutändan blir det småspelarna som förlorar på att det inte går att spela V7,V8 samt hästsporten då det är omsättningshämmande. Vilket påpekades för Skarplöth men negligerades. V86 är relativt förskonat från rabattspelarna, deras teknik har svårt för delade banor, varför DDspelet har blivit lidande av samma orsak. Förmodligen är också värdet svårberäknat för rabattspelarna på v86, det finns sämre med adekvat statistik och jackpot vanliga än på V75, vilket också är spelhämmande för rabattspelarna. |
Någon som vet om Paribet är 'på' igen?
På deras sida ser det ut som vanligt idag med spel till dagens V4 och V64. Som sagt, det kanske bara är en fasad som blinkar fint... |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Paribets hemsida ser ut som: Hej, kom och hjälp mig! Amatörbygge.
|
Citat:
Bra jobbat, vet inte hur många arbetade timmar,dagar,veckor,månader,år du har lagt ner. Du ska ha en stor eloge och en björnkram Major |
När man läser Nybrinks svamlande rader om härvan i dagens Aftonbladet undrar man om han på fullaste allvar inte begriper att det är hos just ATG som skummisarna finns.
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle20311028.ab |
Citat:
|
Även Berglund skriver om ämnet i sin V75 krönika på travnet.se idag.
|
Citat:
"Onekligen är det så att den breda spelarkåren repat mod sedan robotspelarna slängts ut." Det är endast med naivitet på som är på gränsen till kriminellt eller med manus från ATG som en seriös travjournalist kan skriva något dylikt. "Bläcket", säger man så även på när det är en internet-krönika?, hann knappt torka innan det visade sig att det inte stämde alls! |
Citat:
Fast Berglund visar upp en ganska frapperande okunskap när han tror att det är meningsfullt att jämföra "systemrenset", som var x11, med spelprocenten. Trots att det helt saknas någon koppling mellan systemrenset och spelprocenten. ( Det har aldrig funnits någon koppling systemrenset och någon spelindikator! ) Om man jämför RADRENSET med V75-procenten så ser man att Bolt Boko rensade aningen sämre än förväntat. Den fanns med på 2.13% av de 100149 rader som fanns kvar inför den sista avdelningen jämfört med 1.73% av samtliga inlämnade rader. Med det förväntade renset så skulle 7 rätt ha gett ca 28362 kr. Klart mer än 23061 kr, men ändå i ungefär samma storleksordning och absolut inget att blåsa upp som något konstigt. Det ligger snarare tvärtom inom det fullständigt rimliga. Något som däremot är orimligt är att inte ens Berglund begriper att det inte går att jämföra päron och elefanter. Eftersom man inte vet hur många garderingar varje system har kvar i snitt så går det inte att uttala sig om systemrenset var rimligt eller inte. Att det fortfarande är på det här sättet beror såklart på att ATG inte tar tag i sina utvecklingsstörningar och börjar visa radnedräkning istället för den meningslösa systemnedräkningen. OnT: Trots att hans exempel var uppåt väggarna så får han med ALLT som hela den här soppan handlar om i grunden. |
...micke är en gammal uv(liksom jag!) o till hans försvar så vaknade jag inte heller fullt ut, förrän i förrgår...mm...
|
Jag blir mörkrädd när jag läser Nybrinks krönika!
|
Citat:
Inte mycket till försvar det. Case closed. |
..fattar också att han fått infon, men det här vill man inte ska vara sant o dessutom har han sitt jobb att tänka på...men nu är det nog, så att inte han heller kör med skygglappar nå mer...men han kan fortfarande inte skriva exakt vad han tycker o tänker(med tanke på just sitt jobb), tror jag...
|
Jag tycker travspelandet i Sverige är nästintill en helig kulturskatt och folkrörelse som vi bör värna om och vara väldigt protektionistiska med. Helt okej att vi låter våra grannländer delta, men utöver det tycker jag vi kan hålla dörren stängd. Men det är väl som med allt annat i detta land nuförtiden, "die dumme Schweden" i sin naivitet låter dörren stå öppen för allt främmande och snyltarna tackar för sig... :idiot:
|
...mm..tänk så mycket bättre det var på gamla v65-tiden...o så mycket man"jobbat" för att få travet rumsrent...känns som att vissa idioter håller på att sabba allt nu...
|
..för 40 år sedan kom fusket nerifrån...o nu kommer det uppifrån...mm...
|
Enklaste sättet att komma till bukt med detta problem är att ta bort filinlämning. Det är filinlämningen som är problematiken. Tar man bort den blir det lika för alla.
|
Citat:
|
Citat:
Det blir fortfarande lika orättvist eftersom det inte är i systemuppläggen som orättvisorna har legat. Det borde vara totalt självklart för alla att alla borde få välja exakt vilka rader man vill spela, hur många rader man vill spela och hur många ggr man vill spela varje rad. |
Citat:
|
Citat:
Problemet är jackpot, rabatter, krediter och regler som rundas. Ansvarig för att vi har jackpottar är ATG. Det är ATG som ger bort nästan hela spelavdraget till de utländska bolagen så att de kan ge stora rabatter till sina spelare. Det är ATG som ger dessa spelsyndikat 30 dagars kredit, de behöver inte ens ha kapitalet de investerar. Det är ATG som instiftar regler de sedan inte kan kontrollera, utan överlåter till spelsyndikaten själva att kontrollera att de följer reglerna... Den gemensamma nämnaren i denna problemuppställning är ATG. De har varit mer än lovligt naiva som bjudit ut svenska spelmiljarder på en internationell marknad de inte haft en susning om hur den fungerat. |
Citat:
|