Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 25/2 Dubbel Jackpott (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23215-v86-25-2-dubbel-jackpott/)

Imself 2015-02-25 21:34

Där sätter man en 6% som spik och blev ännu mer förbannad, jävla helvete!! visst skulle jag kunna betalt för cherie sund men MP har alltid vart en kunnig tränare i mina ögon, just nu är han en skurk!!!

Stekel 2015-02-25 21:34

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 411461)
Fy fan så jag gillar Robert Dunder, höll på att jobba in den där i bästa Goop-anda

Ja det där var ingen bluff. Ska bli kul att se vad det blir av Dunder också! Surt att man var fel på det och inte trodde ett spår på Rub It Out idag, annars kanske man suttit med chans.

Manprinsen 2015-02-25 21:34

Jag kan köpa Philströms förklaring som han gav i efterhand. Men har man gjort totalt avslag på hästen kanske man ska försöka anstränga sig lite att få fram information till spelarna om att hästen efter vissa korrigeringar uppträdde betydligt förbättrat?

Det hade varit mer reko kan jag tycka.

Imself 2015-02-25 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av eklonov (Inlägg 411462)
behöver inte säga så mycket mer .. Och bränd ? Nä med 20 år med trav så har man lärt sig en del om kåren ...

sitter gubbar i varje live butik som spelat på hästar i 50 år men är lika panka som en kyrkråtta!! säger ingenting. själv har jag lirat sen man var en pojk med en styvfar som är en av sveriges vinstrikaste travspelare som mentor, säger dock ingenting heller. pengar på banken är det enda som betyder nåt inte ryggdunkar på ett travforum!

olle 2015-02-25 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 411466)
Jag kan köpa Philströms förklaring som han gav i efterhand. Men har man gjort totalt avslag på hästen kanske man ska försöka anstränga sig lite att få fram information till spelarna om att hästen efter vissa korrigeringar uppträdde betydligt förbättrat?

Ja. det är väl en rätt dramatisk balansändring att värma med broddar men sen till loppet plocka bort dom. Sa han något om det innan loppet ?

bergomiotmail 2015-02-25 21:40

Citat:

Ursprungligen postat av bergomiotmail (Inlägg 411295)
TT spikar t.om nr 4 Fredrik B Larsson...4300 kr med hela insatsen på kusken Fredrik B Larsson...:cheers::drunk::cheers::drunk:

Kan bli dyrt att spika den där hästen...:drunk:

oggeb 2015-02-25 21:41

Sitter och velar mellan Aristocat och Fredrik som spik, väljer såklart den sistnämnde och sitter här och är besviken på mig själv. Nya tag på lördag. Kvar för 7 rätt, vad nu än det må ge. Pengarna tillbaka i alla fall.

Lillis 2015-02-25 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 411466)

Exakt, jag kan tycka att Matteus eller någon annan från TV kan försöka ta tag i stallet innan inlämning och fråga om ev strykning. Då kanske man fått en lite mer nyanserad bild av vad som var på gång.

Hör jag han säga att hästen är halt i 2 varv, ja då ändrar jag itt ystem om det inte är inlämnat. Om jag 5 minuter senare hör, "nja, vi tar bort brodden, sätter på en sula och hoppas att det ska räcka." ja då kanske hästen slinker in på systemet.

Sen vissa som ska slå sig för bröstet och skrika stenklar från igår bla bla bla.

Nonsens, bara för att provocera. Lex laxdasen..............

eklonov 2015-02-25 21:44

Citat:

Ursprungligen postat av Imself (Inlägg 411467)
sitter gubbar i varje live butik som spelat på hästar i 50 år men är lika panka som en kyrkråtta!! säger ingenting. själv har jag lirat sen man var en pojk med en styvfar som är en av sveriges vinstrikaste travspelare som mentor, säger dock ingenting heller. pengar på banken är det enda som betyder nåt inte ryggdunkar på ett travforum!

Nu prata vi inte om vad man på kontot utan hur man skall hantera allt man hör och läser innan lopp ... Hoppas du får känna glädje inom kort låter som du behöver det !

Lillis 2015-02-25 21:44

Snyggt.

Spikade mao fel :idiot::gun_bandana:

1,3,10 i sista för 7 rätt

Dalle82 2015-02-25 21:45

40kr på dubbeln kastade i sjön!! AVGÅ favoritjävlar

Manprinsen 2015-02-25 21:47

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 411471)
Exakt, jag kan tycka att Matteus eller någon annan från TV kan försöka ta tag i stallet innan inlämning och fråga om ev strykning. Då kanske man fått en lite mer nyanserad bild av vad som var på gång.

Hör jag han säga att hästen är halt i 2 varv, ja då ändrar jag itt ystem om det inte är inlämnat. Om jag 5 minuter senare hör, "nja, vi tar bort brodden, sätter på en sula och hoppas att det ska räcka." ja då kanske hästen slinker in på systemet.

Sen vissa som ska slå sig för bröstet och skrika stenklar från igår bla bla bla.

Nonsens, bara för att provocera. Lex laxdasen..............

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har man inte så många andra val än att slå sig själv för bröstet om man redan hade lämnat in kupongen, finns ju inget man kan göra ändå :lol:

Ja jag valde att lämna den helt utanför till förmån för några skrällar eftersom jag ändå tänkt gardera... surt är det. Tyvärr hade jag spikat favoriten i första så det var inte hela världen för mig, men jag lider med dom som hade haft chansen på 8 rätt idag. :cheers:

Imself 2015-02-25 21:49

Sitter med heltäckt i sista hoppas på en skräll som plåster på såren så man får 3 sjuor och 25 sexor. ha det gott! nu har jag lugnat ner mig eftersom jag vet att det kommer fler tåg.

Imself 2015-02-25 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av eklonov (Inlägg 411472)
Nu prata vi inte om vad man på kontot utan hur man skall hantera allt man hör och läser innan lopp ... Hoppas du får känna glädje inom kort låter som du behöver det !

mycke vill ha mer!!!!:cheers::cheers:

dado 2015-02-25 21:51

imself nya tag imor, jackpot igen men verkligen synd ikväll

Manprinsen 2015-02-25 21:54

Nog har han fina kusar alltid den gode Redén :thumbup:

Voltstart 2015-02-25 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 411460)
bra voltstart.. mycket bra

Tack! :cheers:

dado 2015-02-25 21:55

grattis alla som vann.. nya tag imor v64 jackpot..

Dalle82 2015-02-25 21:55

DD jag spyr på dessa favoritkombinationer

bergomiotmail 2015-02-25 21:55

Alltid lika roligt när en sådan kusk som Mats Ulriksson ska ut i 3 djespår och försöka för att efter 200 meter få slut i tanken och tappa...

Manprinsen 2015-02-25 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 411480)

Du spelade väl idag? :evilgrin39:

dado 2015-02-25 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 411480)

hoppas du har nån bra drag imor v64 också

Stekel 2015-02-25 21:58

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 410659)
Har inte läst på speciellt noga än, men några hållpunkter är intressanta redan från start baserat på förtidsspelet och hur loppen ser ut:

-Ett antal lopp har mycket liten skrällchans. Några däremot betydligt mer skrällbenägna än vad de förmodligen kommer att spelas till. Fjärde och femte tänker jag främst på då. Även sjätte, men där kommer det nog inte segla upp någon stor favorit som gör fårskock av kollektivet.

-Lika spelvärd som Quick On The Draw var senast, lika uselt spelobjekt kommer hon bli på onsdag. Förutsättningarna är som natt och dag.

-Omgångens bank Tangen Didrik är travsäker och bra vad det verkar, men är ändå orutinerad och sitter på ett läge det skulle kunna häxa ifrån. Möter väldigt beskedligt motstånd, men får inte hoppa eller vara sjuk/formlös om han ska vinna. I en omgång där man kan gå kort i många lopp är det givet att välta en sån här megalampa, för vinner han blir det ingen utdelning. Då återstår alternativet att gå på flerbong.

Min första preliminär-ram:
2,3,6
4,5,10
3,7,9,11
2,4,5,6,7,8,9,10,11
1,5,7,8,10,11
3,6,7,8,9,10,13,14,15
3
1,3

Ska ge fan i att läsa på för mycket i fortsättningen, det enda jag rättade till det bättre var att banta ner till två streck i kallblodsloppet (spetshästen och bästa hästen) och att täcka lite bättre i sjätte. Och att spika Only in its class då som jag kände blev klar när utrustningsinfon kom. Allt annat blev käpprätt, spika i första och plocka bort Eriks favoritvinnare, tog bort Liberty Face på två streck också till slut :whoco5:

Nu ska jag kladda ihop ett system till lördagens sjua på en timme och lämna in utan större korrigeringar!

Helge 2015-02-25 21:59

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 411479)
Nog har han fina kusar alltid den gode Redén :thumbup:

Spännande se Little Brown Fox imorgon. Han har ett helt gäng spännande starter nu, ojojoj.

Voltstart 2015-02-25 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 411484)
Du spelade väl idag? :evilgrin39:

Nä. Jag har tagit ett uppehåll fram till Hugo Åbergs.
Fast idag hade det nog gått bra?:)

Imself 2015-02-25 22:01

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 411478)
imself nya tag imor, jackpot igen men verkligen synd ikväll

Precis! skillnad på 100k och 2251, vi vänder lappen imorn! skönt att vi hade fullt på restaurangen idag så man kan sova gott :)

Viroid 2015-02-25 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 411271)
Breddloppshäst = häst med mindre än 500 startpoäng som därmed är berättigad att starta i breddloppen.

V86-1: Sex breddloppshästar i startlistan. Vi tar bort dem. Kalypso Face gör årsdebut efter ett halvårs vila, den tar vi bort. Kvar finns 3, 6, 8 som kan vinna loppet.

V86-2: Fem breddloppshästar i startlistan, vi tar bort dem till att börja med. De två mest formstarka har fått spår 10 & 11. 5 Aristocat Boko är ett bra spikbud om man vill koppla grepp på kollektivet.

V86-3: Inte mindre än 8 breddloppshästar, som knappast vinner, om det inte vore för Caddie Heart som seglat upp som stor favorit. Den tar vi med och så får 9 & 11 hänga med där om CH är ringrostig.

V86-4: Bara två breddloppshästar. Det kan krävas några streck för att vara säker här, tror inte Rub It Out är överlägsen, men har chans. 1, 4, 5, 8, 9, 10, 11 får komma med efter lite klurande.

V86-5: Sex breddloppshästar, som vi börjar med att ta bort. Resten får man nog strecka.

V86-6: Endast två breddloppshästar, och fullt fält. Jag tror ändå man kan stänga på 3, 10, 13 då de verkar höja sig lite över mängden.

V86-7: Endast en breddloppshäst gör det här till dagens bästa lopp. Liberty Face bör vinna detta, jag tycker det är en bra spik.

V86-8: Tre breddloppshästar. 1, 3, 7, 9, 10 gör upp om det.

Ställer vi krav på 3-6 streckfavoriter, så blir det 948,75kr, och ändå chans på att vara ensam om potten enligt HPT.

Jävla skit att inte Digigirl I.H. kunde hållit undan, då hade det här suttit som en smäck. Nu blev det tre sjuor och 54 sexor, vilket väl inte var så illa pinkat, men med Digigirl hade det blivit det tiodubbla... :whoco5:

Manprinsen 2015-02-25 22:05

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 411490)
Jävla skit att inte Digigirl I.H. kunde hållit undan, då hade det här suttit som en smäck. Nu blev det tre sjuor och 54 sexor, vilket väl inte var så illa pinkat, men med Digigirl hade det blivit det tiodubbla... :whoco5:

Den moraliska vinnaren av det loppet. Både hästen och kusken gjorde en heroisk insats.

Imself 2015-02-25 22:06

Lite inne på digital photo imorn samt pampas s.i.r. och b.w.t. engaged som utgångar men mycket kan ju ändras.

Lillis 2015-02-25 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 411451)
Äsch, jag velade på spikar mellan Fredrik och Liberty face. Valde såklart fel
.

Den där va ju så där skoj:idiot:

Lillis 2015-02-25 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 411490)

Skön rad, synd att det inte räckte hela vägen

SO 2015-02-25 22:45

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 411424)
Antaganden. Jag har i minnet att Rocket torskat på samma vis flera ggr tidigare. Jag kan minnas fel. Det kanske är precis såpass bra han är?

Dessutom är ledaren kanske bättre än många tror, framförallt i spets? Hästen har ju gjort insatser i paritet med Art on Line på slutet. Det är ju en guldhäst.

Rocket blir kul att följa!:yes:
______

Precis som mitt travöga hela tiden sagt mig:
Fredrik Laday är en häst som är osmart att spika av flera anledningar.
Caddie Heart tillhör den blöta skaran. Har endast en fart i sig. Enda sättet att hålla undan är att ingen av motståndarna ökar farten över upploppet.

Trav är kul!:cheers:

Gillar ditt travöga polarn! Som vanligt har du klart för dig. Stötte ihop med en spelare på WILLYS i em och de blev travsnack, Caddie Heart är en riktig ickevinnare, inte enn streck förrän Bergh gjort en del ändringar sa han och vidare tyckte han att Fredrik Laday börjar bli gammal för att besöka vinnarcirkeln!!

Icewinner 2015-02-25 23:20

Jag är nöjd med allt utom att jag inte var tillräckligt påläst om Fredrik Laday.
Sen undervärderade man Rub it Out ganska kraftigt.
Jävlar bra den var! Men men :)

Får som vanligt störa mig på att man aldrig lyckas pricka in alla rätt!!

Men, snart är det lördag!

Solvalla/Bergsåker 8 20150225 V86
Avd-1: 2
Avd-2: 5,10
Avd-3: 3,7,9,10,11,12
Avd-4: 2,4,5,6,9,11
Avd-5: 1,5
Avd-6: 6,9,12
Avd-7: 3
Avd-8: 1,3
System: 1
864 rader * 1 * 0,25 = 216 kr

Manprinsen 2015-02-25 23:40

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 411502)
Jag är nöjd med allt utom att jag inte var tillräckligt påläst om Fredrik Laday.
Sen undervärderade man Rub it Out ganska kraftigt.
Jävlar bra den var! Men men :)

Får som vanligt störa mig på att man aldrig lyckas pricka in alla rätt!!

Men, snart är det lördag!

Solvalla/Bergsåker 8 20150225 V86
Avd-1: 2
Avd-2: 5,10
Avd-3: 3,7,9,10,11,12
Avd-4: 2,4,5,6,9,11
Avd-5: 1,5
Avd-6: 6,9,12
Avd-7: 3
Avd-8: 1,3
System: 1
864 rader * 1 * 0,25 = 216 kr

Jag lider med dig, men om det är nån tröst så är du inte ensam :cheers:

Fredrik Laday hade nog vunnit det där om han varit kry. Var ju uppenbarligen något fel på hästen och det går inte att räkna med sånt i förväg.

Nåja, dubbla v75 vinster till helgen kommer smaka fint :evilgrin39:

tornado 2015-02-25 23:58

Pilström intervjun kostade 8 rätt. Från 1a häst till utanför systemet! På 5häst!!.Jag å trav som farsans potatismos. Ohållbart! Han skiljde. Sej vattnet från potäterna utan mosade dem adirekt bara. En jävla sörja som mitt huvud alltså

Icewinner 2015-02-26 01:03

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 411504)
Jag lider med dig, men om det är nån tröst så är du inte ensam :cheers:

Fredrik Laday hade nog vunnit det där om han varit kry. Var ju uppenbarligen något fel på hästen och det går inte att räkna med sånt i förväg.

Nåja, dubbla v75 vinster till helgen kommer smaka fint :evilgrin39:

Nej precis ;) Visserligen tvärtom, det hade varit en jävla bra tröst om jag var ensam med 7 rätt haha ;)

Jo precis nya tag!

Revansch är till för att tas!! :)

softpojk 2015-02-26 07:04

Citat:

Ursprungligen postat av Imself (Inlägg 411459)
Softpojk borde spela lotto!!!! han verkar ju vinna storkovan varje vecka men han vill aldrig lägga ut kupongerna. inte så att jag bryr mig just nu är jag bara upprörd därför jag går loss här. Hästar spelar jag enbart för min egen plånboks skull och inget annat!

V86 är åtta lopp, inte ett. Bara för jag hade rätt i ett. Har jag inte det i åtta. Sju rätt hade jag.

Viroid 2015-02-26 07:11

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 411496)
Skön rad, synd att det inte räckte hela vägen

Ja, V86 är inte mitt spel, så jag sköt lite från höften när det var så stor jackpot. Skall nog hålla mig till strikt statistiskt upplagda system i enpottsspel istället. En sak verkar både jag och statistik-Jens upptäckt i våra siffror i alla fall; breddloppshästar har mycket svårt att hävda sig på V75/V86. En hel del talar för att de inte har så mycket att hämta på V64 heller, men jag har inte mekat till den statistiken. Inte ens när kollektivet gjort en av dessa breddloppshästar till mycket stor favorit igår, och det lämnades klart från stallet, så förmådde den vinna.

softpojk 2015-02-26 07:58

Citat:

Ursprungligen postat av Imself (Inlägg 411428)
Softpojk, om du spikade den efter den totala sågning som MP gav i liven så är du inte riktigt frisk! tror det var rätt många som var ute på den men självklart spikar man ju inte den efter att han säger att han eventuellt ska stryka den.

Spikade den innan.

softpojk 2015-02-26 07:59

Citat:

Ursprungligen postat av Imself (Inlägg 411439)
softpojk, du måste ju missat det han sa?

Jag hörde vad han sa, men jag har inte missat lopparkivet och den verkliga värmningen. Hästen är bra, hästen var bra i värmning. men kusken ljög, inte mer än så.

Som jag sa, dagens säkra. dock så hade jag kanske inte spikat om lämnade in efter det.

Men aldrig tagit bort.