Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-22, 18:34   #1
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1096
Standard

V86 25/2 Dubbel Jackpott


Ska det inte vara dags nu för Global Perfection.
Bra spår, tar spets här, Ulf upp, önskedistans, verkar gå bäst i spets.
Formen?
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-24, 00:14   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Har inte läst på speciellt noga än, men några hållpunkter är intressanta redan från start baserat på förtidsspelet och hur loppen ser ut:

-Ett antal lopp har mycket liten skrällchans. Några däremot betydligt mer skrällbenägna än vad de förmodligen kommer att spelas till. Fjärde och femte tänker jag främst på då. Även sjätte, men där kommer det nog inte segla upp någon stor favorit som gör fårskock av kollektivet.

-Lika spelvärd som Quick On The Draw var senast, lika uselt spelobjekt kommer hon bli på onsdag. Förutsättningarna är som natt och dag.

-Omgångens bank Tangen Didrik är travsäker och bra vad det verkar, men är ändå orutinerad och sitter på ett läge det skulle kunna häxa ifrån. Möter väldigt beskedligt motstånd, men får inte hoppa eller vara sjuk/formlös om han ska vinna. I en omgång där man kan gå kort i många lopp är det givet att välta en sån här megalampa, för vinner han blir det ingen utdelning. Då återstår alternativet att gå på flerbong.

Min första preliminär-ram:
2,3,6
4,5,10
3,7,9,11
2,4,5,6,7,8,9,10,11
1,5,7,8,10,11
3,6,7,8,9,10,13,14,15
3
1,3
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-24, 00:19   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Glömde en av de största grejerna, Rub It Out blir (om det håller i sig) stor favorit och det är ganska anmärkningsvärt. Ensam som femåring som en av de få stona i öppen klass, bakspår på 1600 och därtill en av de mer överskattade spåren man kan ha. Ser bra ut för toppspåren 4,5,6 som fått hyggliga ekipage lottade tycker jag, man kan gott gå kort och stänga på dem!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-24, 01:30   #4
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Har inte läst på speciellt noga än, men några hållpunkter är intressanta redan från start baserat på förtidsspelet och hur loppen ser ut:

-Ett antal lopp har mycket liten skrällchans. Några däremot betydligt mer skrällbenägna än vad de förmodligen kommer att spelas till. Fjärde och femte tänker jag främst på då. Även sjätte, men där kommer det nog inte segla upp någon stor favorit som gör fårskock av kollektivet.

-Lika spelvärd som Quick On The Draw var senast, lika uselt spelobjekt kommer hon bli på onsdag. Förutsättningarna är som natt och dag.

-Omgångens bank Tangen Didrik är travsäker och bra vad det verkar, men är ändå orutinerad och sitter på ett läge det skulle kunna häxa ifrån. Möter väldigt beskedligt motstånd, men får inte hoppa eller vara sjuk/formlös om han ska vinna. I en omgång där man kan gå kort i många lopp är det givet att välta en sån här megalampa, för vinner han blir det ingen utdelning. Då återstår alternativet att gå på flerbong.

Min första preliminär-ram:
2,3,6
4,5,10
3,7,9,11
2,4,5,6,7,8,9,10,11
1,5,7,8,10,11
3,6,7,8,9,10,13,14,15
3
1,3
Det har ju blivit rätt skapliga utdelningar (miljoner) historiskt sett trots att omgångens största favorit vinner. Nu möter ju Tangen Didrik inte i närheten av motståndet han mötte sist. Känns dumt att försöka fälla honom, tycker jag i alla fall. Hör jag ingenting negativt så kommer jag gå på Tangen och Liberty Face som spikar. Men det är långt till spelstopp, man hinner väl ändra sig både en och två gånger
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-24, 09:52   #5
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 814
Sharp$: 37786
Standard

En intressant häst är Caddie Heart som är ny hos Bergh. Love You-häst. Testar han att dra skorna runt om på denna tro?
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-24, 15:28   #6
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Det har avgjorts 163 V86-omgångar hittills.

I 16 av omgångarna har det blivit jackpott på 8 rätt - endast en gång när största favoriten har vunnit.

Omgångens största favorit har vunnit i 102 av 163 omgångar eller 62,6%.
Medelutdelningen när största favoriten vinner är 432 070:- och 792 897:- utan.
Medianen för det samma är 39 134:- respektive 211 003:-

11 gånger har det blivit miljonutdelning när största favoriten vinner. Av dessa 11 så har 9 omgångar innehållit 2 eller fler favoriter.

12 gånger har det blivit miljonutdelning när den största favoriten inte vinner. Av dessa 12 så har 8 omgångar innehållit 2 eller fler favoriter.

Den vanligaste rankingsumman är 19, medelutdelningen är då 29 382:-

Vid en rankingsumma mellan 19 - 30 så täcker man in nära 70% av omgångarna och med en medelutdelning på 525 841:- där lågvattenmärket hittas vid 3605:- och där taket har varit jackpott eller 5 325 083:-.

Lägsta rankingsumma som givit miljonutdelning är 20, då vann det tre favoriter men dagens största brände. Utdelning över 100 000 hittas redan vid en rankingsumma på 17, med fyra favoritvinster - även här brände omgångens största.

Än så länge har det inte segrat 8 favoriter i en omgång. Två gånger har det segrat sju (båda gångerna förlorade omgångens största) favoriter och sex gånger har det segrat sex favoriter.

Med 3-4 favoriter täcker man in över hälften av omgångarna och drar man gränsen vid 2 så täcker man in 73%.

När omgången innehåller 1 favoritsegrar så vinner omgångens största var fjärde gång (5/20).
När omgången innehåller 2 favoritsegrar så vinner omgångens största ungefär hälften av gångerna (17/36)
När omgången innehåller 3 favoritsegrar så vinner omgångens största nära 70% av gångerna (33/48)
När omgången innehåller 4 favoritsegrar så vinner omgångens största över 80% av gångerna (29/36)

God tur och lycka till med reduceringen av systääämet!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
overpace (+5), Stekel (+20), DIF (+5), pojmonen (+10)
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-24, 17:23   #7
Banned
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 145
Sharp$: 494
Standard

V86-1: 3 Kalypso Face 20%
Skönt att inleda med en spik! Kollat lite i arkivet och Ulf har ju kört hästen förut. Hästen kan öppna så jag tror man blir släppt till ledningen och för mig så är det första hästen.

V86-2: 4,10,5,6,3,8
En favorit från bakspår det gillar jag. 4 Final Oak gillar distansen och med Jorma så rankar jag den 1:a. Återså att se om formen finns där. Garderar lite i övrigt.

V86-3: 7,3,6,9,11,12,10
Stolopp - Här kan det ju säga tjong i kuponghögen om nu inte Robban träffar rätt.

V86-4: 9,2,6,4,8
Intressant lopp. Frågan är vilken form 2 Elit Sund har. Erik känner ju den hästen väl. Då jag inte är någon Jackpott kille så garderas loppet ändå. Roliga ideen är 6 Rose Hill Dream.

V86-5: 5 Tangen Didrik 61%
Gillar inte att spika i kallblodslopp men detta borde Robban fixa! Ingen Stamping eller Guli Järven med.

V86-6: ALLA
Omgången svåraste lopp! Helt omöjligt för mig att reda ut. Hjälp mottages tacksamt.

V86-7: 2 Global Perfection 13%
Omgångens drag / Fynd! Spets och slut!

V86-8: 1,3
Omgången lås om nu 3:an går barfota annars kommer jag spika Tenzing.
jackpott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-24, 17:59   #8
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jättebank imorgon är Rocket Zet om det inte vankas skoryck på Aristocat som det var snack om sist.

Överlägset bästa hästen och Erik kör, känns som den kombinationen brukar sluta i seger.

Allt under 55 % är spelvärt!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-24, 20:55   #9
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Jättebank imorgon är Rocket Zet om det inte vankas skoryck på Aristocat som det var snack om sist.

Överlägset bästa hästen och Erik kör, känns som den kombinationen brukar sluta i seger.

Allt under 55 % är spelvärt!
Jag hajade på den men av motsatt anledning, tyckte det var en väldigt konstig storfavorit med tanke på att de två motbuden dragit bra spår där framme. Han blir bara större och större också. Only in its class däremot tycker jag borde vara omgångens största ihop med Didrik. Skoryck på den och med det facitet skolöst ska det bara vara kross imorrn!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-24, 20:59   #10
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Har starka funderingar på att spika Nikita Broline i morgon. Var ju skrik om den för några veckor sedan på v75. Tycker Robbans blir alldeles för stor favorit där och Nikita är en stark dam som tål att tugga på i spåren.

Viss galopprisk dock!
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-24, 20:59   #11
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jag hajade på den men av motsatt anledning, tyckte det var en väldigt konstig storfavorit med tanke på att de två motbuden dragit bra spår där framme. Han blir bara större och större också. Only in its class däremot tycker jag borde vara omgångens största ihop med Didrik. Skoryck på den och med det facitet skolöst ska det bara vara kross imorrn!

”Fast med krafter kvar senast – kan vinna nu”
På onsdag är det dubbeljackpot på V86 där en ensam vinnare kan ta hem 14 miljoner kronor enbart på åtta rätt. Daniel Redén har två hästar till start och båda kommer att bli hårt betrodda. Redén har intressant information att berätta, bland annat om en spännande balansändring.
- Rocket Zet (V86-2) satt fast med krafter kvar senast och kändes väldigt fin enligt Björn Goop. Näst senast var han duktig vid en lätt seger i V75 och det här är en kapabel häst som precis som Call Me Keeper kommer att passa bra i Frankrike framöver. Han ska starta i V75-finalen först och sedan kommer han nog att åka ner redan i sommar då han har lite passande lopp. Det är en stark och rejäl häst som gillar lång distans och allt talar för att han kommer att göra ett bra lopp. Jag måste tro att han är en av de som har chans att vinna. Barfotabalansen sparar vi till finalen så det blir skor runt om igen och jänkarvagn.

”Kraftigt på gång – kanonnöjd”
– Only In Its Class (V86-8) har gjort två bra lopp efter lång vila och jag har varit kanonnöjd med honom. Det verkar som att han är på väg tillbaka igen även om han kanske inte har toppform ännu. Men han börjar närma sig den och man ska tänka på att hästen inför comebacken bara hade gått ett lopp på två år. Det känns i alla fall som att han är kraftigt på gång och han förlorade bara med en nos senast. Nu blir det barfota runt om och det känns lite spännande eftersom det var nästan två år sedan han gick så senast. Det blir även jänkarvagn den här gången och från ett fint läge måste han vara en av de som räknas med chans, säger Daniel Redén.

Michael Carlsson, Kanal 75
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DIF (+2)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-24, 21:25   #12
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Avd 1: 2,3 gör upp om detta. Spetsstriden avgör, fördel nr 2?

Avd 2: 5,10,8 Pedersen har form på grejerna, vill varna för den, bortglömd.

Avd 3: 9,7 Låter väldigt uppåt på Berghs, intressant om det blir skoryck. Tror dock Nikita är starkast tillslut om Ohlsson får iväg henne felfritt.

Avd 4: Helgardering, favoriten mycket sårbar och på tok för hårt spelad. Finns ändå risk för att bästa kusken reder ut detta från skitspår.

Avd 5: Utgång på 5, garderas med 7,8,10

Avd 6: Spik på 3 Digigirl IH, SOS. Robert åker inte hela vägen till fjollträsk för att få tröstpris.

Avd 7: Spik på 3 Liberty Face, vinner detta utan bekymmer.

Avd 8: 1,3 (fördel 1 då den är snabb och kan försvara innerspåret)

Senast redigerad av Manprinsen den 2015-02-24 klockan 21:40.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-24, 21:40   #13
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 301
Sharp$: 405
Standard

Har kollat på Bergsåkersloppen. De här hästarna hittade jag.

Bergsåker avd 1:
3 Kalypso Face, h8,U Ohlsson/Båth. 547 poäng men varit i Frankrike och inte lyckats där. Ganska ovanligt i år när det gäller svenskarna. Att misslyckas menar jag. I år alltså.
6 Kung Töll, v9, Krister Söderholm/Kjell Bergström (a) 1461 p.
8 Landers Power, v8, Janne Norberg/Jan Hellstedt.
Svårt att hitta några tänkbara i avd 1. Alla hästarna verkar formlösa mer eller mindre.

Solvalla avd 2?

Bergsåker avd 3: stolopp
1 Myrna Minkoff, s7, Jimmy H Andersson/Karolina Ward. Myrna har varit hos Henrik Svensson hela tiden, det här är första loppet för Karolina. Inte för att jag tror så mycket på Myrna, men tycker det skulle vara kul om hon vann.
7 Caddie Heart, s6,Robert Bergh. Första starten för Robert. Har varit hos Stig H. Inte startat på 2,5 mån.
9 Nikita Broline, s5, Ulf Ohlsson/ Greger Hägglund, amatörtränare. Hon är den enda som har ordentliga startpoäng: 2565 poäng.
12 Super Ariel, s6, Micael Melander/Kennet Häggström.

Solvalla avd 4?

Bergsåker avd 5:
Kallblod. Volt medel.
1 Mitt hjärtas Lilja, s7, Tomas Pettersson/Therese Hyllsjö. Samma historia här som med Myrna Minkoff, att jag inte tror så mycket på henne men vill att hon vinner!
5 Tangen Didrik, v5, Robert Bergh. Norsk häst som varit väldigt duktig sen han kom till Robert.

Solvalla avd 6?

Bergsåker avd 7:

3 Liberty Face, v7, Per Linderoth
6 Mellby Brunello, v5, Uffe O/Svante Båth
11 Quick on the Draw, s6, Robert Bergh/Markus Pihlström

Solvalla avd 8?

Tillägg:
Glömde 2 Fredrik Laday, v7, Henrik Svensson. avd 1 Bergsåker. Kan vara vinnaren.

Senast redigerad av lokatten den 2015-02-24 klockan 22:36.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-24, 21:42   #14
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6237
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jackpott Visa inlägg
V86-1: 3 Kalypso Face 20%
Skönt att inleda med en spik! Kollat lite i arkivet och Ulf har ju kört hästen förut. Hästen kan öppna så jag tror man blir släppt till ledningen och för mig så är det första hästen.
Då får du isf max 7 rätt. Han är inte särskilt jobbad och Båth vill starta igång honom, räkna med ett snällt upplägg. Ledningen tar Fredrik L, och den vinner från ledningen imorgon (om barfota runt om).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DIF (+2)
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-24, 22:02   #15
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Jag har för mig att det är Lischla Dunder som flera på forumet velat ha in bra länge, stämmer det? Vore häftigt isåfall om nån på $harps plockar stor vinst på att den vinner en jackpottomgång.
_____
Kombinationen Solvalla-Bergsåker passar mig dåligt, då jag oftast kan mindre om djuren i norr. En analys för att bidra till att hålla forumet levande:

Avd VI: Jag gillar 12 Angel France som typ. Rejäl och relativt långklivande. I regi Nurmos har hästen varit riktigt fin vid ett par tillfällen, sämre andra gånger.
På kort hinner hästen inte med, vilket senaste loppet skvallrade om iallafall.
Nu är det åter medeldistans och ett svåranalyserat lopp med spårtrappa. Svårlöst känns det alla dagar i veckan, åtminstone för mig.
Jag vill ändå puffa för Jormas uppsittning, då hästen har låga 13-tider i kroppen och definitivt tillhör ekipagen som lär vara gynnade av eventuellt överpace. Till 7% känns hästen som ett måstestreck vid minsta gardering. Jag skulle naturligtvis ha chansspikat.
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td