Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Halmstad 28/2 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23216-v75-halmstad-28-2-a/)

mackpeter 2015-02-22 22:32

Varför kör inte Erik A - avstängd?

varulv 2015-02-22 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 410310)
Varför kör inte Erik A - avstängd?

On Track Piraten på lördag i le France

oggeb 2015-02-23 00:48

Wilda Tigern Jack lär också bli betrodd i femte - även den en stalker från spelvärde.

LeBanner 2015-02-23 01:25

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 410284)
v75-1
12 October Kronos har fått sämsta spåret. Favoritspelad senast och nu totalt bortglömd. Ett måste-streck med andra ord. Ett väldigt öppet lopp där jag i nuläget spelar tio hästar. 11 Nok´en Fräkkert har sett finfin ut på sistone . Passas!2 Maffioso Face är ute på fel distans nu och vinner den är jag borta direkt.....

v75-2
Här gäller dt att ta ställning. En eller alla i lärlingsloppet. Jag väljer att spika 3 Seven Jersey. Tino Ärling är kanske inte Björn Goop , men hästen visade knallform senast och verkar oöm för positioner. Spikas!

v75-6
4 Livacious Lindy håller toppform. Svårslagen. 1 Pedro Bi sköt till vasst i lördags och är ute på rätt distans nu. Tveksamt om man kan svara ledningen, men optimalt vore rygg ledaren. 8 Diego M Boko visar sitt kunnande och kan inte räknas bort trots spåret. 9 Quick Fix blir jag inte klok på , men förvånar inte om man är med dom åter på linjen. 10 Young Farmer är ingen sprinter , men håller alltid farten och sånt kan visa sig värdefullt vid tok-tempo. Min vinnare i loppet är dock 12 Ipod som gjorde dt strålande efter galopp som tvåa i mål. Ny kusk ffg också ett plus. Jobbaaa längst ut i banan Magnus ...!!!!

Hur kan man vara bortglömd kl 20.32 på söndagen, undrar jag??? Haha :claps::claps:


Och, har du något emot bokstaven E eller? Fruktansvärt jobbigt att läsa dina texter när du envisas med att skriva "dt" hela tiden.

MatsE 2015-02-23 08:02

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 410282)
Nok'en Fräkkert! Jäklar vad bra bakom Lover Face senast.

Windy Ways! Daniels nya Delicious U.S

Ingen av dess två roliga kommer bli favorit, toppen.

:cheers:

Känns som man skulle kunna chansspika dom

draken 2015-02-23 09:10

Äntligen en omgång som inte är helt ihålig. Den här omgången borde det finnas lite möjlighet att laborera lite från strecklistan och hitta skapliga pengar.

jackpott 2015-02-23 09:26

Det gäller att hitta spikarna först och främst.

Inte helt lätt.

Lutar åt spik på VBON + Gordonston

Helge 2015-02-23 09:29

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 410344)
Äntligen en omgång som inte är helt ihålig. Den här omgången borde det finnas lite möjlighet att laborera lite från strecklistan och hitta skapliga pengar.

Imponerande höga startpoäng för att komma med i brons. Flera på reservlistan som säkerligen hade räknat med att få deltaga.

http://piclair.com/data/3iuz2.jpg

Voltstart 2015-02-23 10:00

Citat:

Ursprungligen postat av jackpott (Inlägg 410346)
Det gäller att hitta spikarna först och främst.

Inte helt lätt.

Lutar åt spik på VBON + Gordonston

Gordonston var ju verkligen fin senast!:)
Blir nog till att studera startsnabbheten där. Vad utmanar utifrån?
En annan sak som gör att Jockes kuse känns sårbar, som eventuell storis, är att Priamo Caf plockade ned ekipaget vid sin näst senaste start. Inom travet upprepas loppscenarion hästar emellan relativt ofta.

Tirich 2015-02-23 10:17

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 410348)
Gordonston var ju verkligen fin senast!:)
Blir nog till att studera startsnabbheten där. Vad utmanar utifrån?
En annan sak som gör att Jockes kuse känns sårbar, som eventuell storis, är att Priamo Caf plockade ned ekipaget vid sin näst senaste start. Inom travet upprepas loppscenarion hästar emellan relativt ofta.

Snabbast ut av alla i loppet är 7 Man Winner och frågan är om han kan ta ledningen här trots det dåliga spåret och att kusken aldrig kört hästen i lopp. Senast på Åby öppnade han bra och kunde hålla ut Young Farmer från innerspåret, men var totalt chanslös mot Quick Fix. Näst senast däremot var Man Winner till och med snabbare än Quick Fix, men kunde då inte ta en hel längd på denne vilket inte är någon skam. Laddar man här och kusken gör ett bra jobb så finns det ganska bra möjlighet att ta ledningen.

Spår 8 hade även 8 Ribery i senaste starten. Då lyckades man trots det dåliga spåret köra till sig ledningen in i första sväng efter mycket bra öppning. Innan dess har man i två raka lopp kunnat hålla upp ledningen från innerspår och det här är helt klart en snabb häst som på två av de tre starterna besegrat Aibophobia om ledningen. Trots snabbheten så tror jag inte man tar sig förbi 7 Man Winner här med spår jämsides utanför. Lyckas man trots allt komma förbi Man Winner i starten så har nog Ribery öppnat så pass bra att det är mycket god chans på ledningen här.

1 Gordonston har lyckats komma till ledningen i de fyra senaste autostartsloppen som han har kört och i alla fyra har scenariot varit detsamma att han öppnat snabbt, men trots allt fått överta varje gång utan att själv kunnat köra sig till spets. Han har i alla loppen varit storfavorit och det har säkert hjälpt honom till att få positionen i ledningen. Det återstår nu att se om han för det första kan hålla upp innerspåret och om han inte kan göra det, istället hitta ut och kanske få överta i ett senare skede.
1 Gordonston öppnade riktigt snabbt från spår 5 senast på Jägersro och gick jämnt med snabbe Photoboy tills denne släppte fram Gordonston till ledningen in i första sväng. För tre starter sedan öppnade man snabbt, men kunde först efter första kurvan köra till sig ledningen från Memory chip. För fyra starter sedan var hästen chanslös i starten mot National Pe, men kunde överta ledningen en bit efter första kurvan från spår 3. För fem starter sedan kunde man överta ledningen från spår 2 från innerspårets Evisir.

En stor fördel tror jag 2 Soul Artist har då kusken förutom att vara en av de bästa i loppet även har kört sin häst vid ett flertal tillfällen. Senast öppnade man bra, men kunde inte självmant ta en längd på innerspårets Cosmos Limburgia, där man dock fick överta ledningen en bra bit in i första kurvan. För tre starter sedan öppnade hästen riktigt snabbt och man kunde ta ledningen från spår 3 genom att ta en längd på Bonito Hornline.

3 Seven Jersey tycker jag är svårbedömd då han näst senast på Åby inte alls kunde vara med i startrusningen från spår 2, men då han för tre starter sedan på Åby enkelt blåste till spets från spår 8. På Färjestad för fyra starter sedan öppnade han inte speciellt fort initialt, men kunde överta ledningen efter ungefär 500 meter körda. Däremot öppnade man mycket snabbt på Örebro i december och kunde enkelt hålla ledningen från innerspåret. I september på Årjäng återupprepade han körningen på Färjestad och kunde överta ledningen runt 500-meterspasseringen. Om han öppnar som på Åby för tre starter sedan har han mycket god chans att ta en längd på de två snabba hästarna innanför trots allt.

4 Sharif America är inte osnabb ut, men här tror jag han får svårt att ta ledningen med tre snabba innanför. Senast kunde han inte försvara innerspåret mot Il Sånna även om han öppnade skapligt.

5 Lizette Sisu öppnade okej senast innan hon galopperade, men hade då ingen chans att hota om ledningen mot de tre otroligt snabba invändigt i Folli, Vincere Scis Win och Digital Photo. I november kunde hon spetsa enkelt från spår 2 på Åby, men här kan jag inte se att hon ska vara snabbare än samtliga innanför.

Sammanfattningsvis så tror jag att 1 Gordonston får hoppas på lite hjälp av solfjäderseffekten för att kunna hålla ut samtliga och försvara innerspåret även om han är riktigt snabb själv. Öppnar 7 Man Winner som när han öppnar som snabbast så tror jag han tar ledningen och sedan kör där då det är kort distans. 8 Ribery får chansen om Man Winner inte är som bäst jag tror 2 Soul Artist och 3 Seven Jersey har ungefär lika stor chans att ta ledningen här. Jag tror inte att någon som skulle kunna sno åt sig ledningen i loppet är intresserad av att släppa och som vanligt när det är lärlingar bakom hästarna så är det mycket möjligt att den som håller sig kall är den som är den som vinner. Att dessutom någon eller några av spetskandidaterna galopperar i starten finner jag som troligt. Svårtippat!

jackpott 2015-02-23 10:24

Inte helt fel med en solfjäder :)

mackpeter 2015-02-23 10:26

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 410348)
Gordonston var ju verkligen fin senast!:)
Blir nog till att studera startsnabbheten där. Vad utmanar utifrån?
En annan sak som gör att Jockes kuse känns sårbar, som eventuell storis, är att Priamo Caf plockade ned ekipaget vid sin näst senaste start. Inom travet upprepas loppscenarion hästar emellan relativt ofta.

Att loppscenarierna blir desamma beror enligt K-G Holgersson på att hästarna känner igen varandra, när de möts före loppet. Han säger, att din häst vet vilka kamrater han kan slå och vilka, som är för svåra. Hästen lägger upp taktiken innan start.

spalato 2015-02-23 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 410316)
Hur kan man vara bortglömd kl 20.32 på söndagen, undrar jag??? Haha :claps::claps:


Och, har du något emot bokstaven E eller? Fruktansvärt jobbigt att läsa dina texter när du envisas med att skriva "dt" hela tiden.

Give me a break

TravRenen 2015-02-23 18:43

sköna lirare det finns...
 
det där kan bli 2015års kommentar, att klockan halvnio på söndag kväll påstå att en häst är bortglömd, med nästan en vecka kvar till spelstopp. Förra året vann årets kommentar av en filur som sa följande: "ser ut att bli favoritbetonat utan att riktigt veta vilka som blir favoriter".....hahaha minns att jag skrattade så tårarna rann :-D

alle 2015-02-23 19:12

Det bästa var när bästa spiken utsågs utan att ens anmälningstiden gått ut, älskade de!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved