Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Bergsåker (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23317-v75-bergsaker/)

putte64 2015-03-02 09:07

Citat:

Ursprungligen postat av bergomiotmail (Inlägg 412665)
On Hold? Gick ju bra i lördags...:D

Då trodde jag inte den kunde vinna.
Men nu vinner den.

whalz 2015-03-02 10:26

Tidigt system!

On Hold och queasy ser jag som ett starkt lås.

Spik: 7

2-4-6-7

3-4

1-2-4-6-7-13

2-4-5-6

11?

Får se hur det förändras längs veckan :)

Tequilas 2015-03-02 12:37

Hmmm

Jag skulle nog ta med nummer 3 i andra avdelningen :clap:

Helge 2015-03-02 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av AMHC (Inlägg 412572)
Blir det dubbeljackpot? :smoke::moneybag:

Snart kommer startlistorna!
Åsakjappen startar i kallblod?

Bra intervju om Åsakjappen.

http://www.travtipset.se/v75-intervj...ce=twitterfeed

Från http://www.travtipset.se/

trance_error 2015-03-04 00:08

Avd 1: Quick Razz hängde med bra bakom bra hästar sist, verkade ej vara tom då, galloppen kom och den dagen förstörd. Hade kanske kunnat utmana. 2%.

Avd3: Här tror jag Rocky vinner, gjorde ett fint intryck på mig senaste starten. Fick springa i dödens i stort sett hela loppet, vart 2:a efter Digital Ink. Litet fält gynnar då den har dåligt spår.

monimaker1 2015-03-04 07:25

I avd 3 tycker jag att Francais Du Gull är överstreckad; 2 segrar på 40 senaste imponerar inte (över 2 år sedan Lindegren vann med den). Rocky Winner känns intressant; uppåt i form och klassen bättre än FDG. Jag tror den vinner över FDG även från dödens.

Inte ofta man spikar Sören Eriksson men på lördag tror jag den bara vinner. VÄSTERBO CARRERA gav ett enormt formintryck senast och vinner enkelt!

Förövrigt tycker jag det är synd att det är sådant jävla gnäll över extraomgångar och dålig kvalité på Norrlandsbanorna. För egen del får ATG köra v75 3 gånger i veckan, även om det påverkar kvalitén. Finns det något roligare än att studera och analysera v75-lopp?

MikaF 2015-03-04 18:30

I avd 7 hur ska Favoriten hinna fram om barfotabana och framspårshästarna 1,2,5,7 gör en 13 tid?

mackpeter 2015-03-04 23:55

Som alltid är det ett h-e att lösa kallbloden. Skall man strecka 4,5,7 och 14, ni som kan något.
Eller är Åsakjappen stenklar? Fick ju stryk senast av 14.

mackpeter 2015-03-05 00:07

V75-1

Rätt distans och form för 3 On Hold. Stenklar? Eller måste man ta med även 7 och 10?

Perreffs 2015-03-05 00:32

Tomtegubben är klar. Spikas på ALLT. :D

AMHC 2015-03-05 00:44

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 413405)
V75-1

Rätt distans och form för 3 On Hold. Stenklar? Eller måste man ta med även 7 och 10?

Bra läge och distans för On Hold, som du säger, men såvida den inte har gått framåt mycket med loppet senast så tror jag den kan få problem här. Svårt att vinna här utan form, speciellt när motbudet Queasy har jättefin form just nu. Kung Töll är inte så tokig heller, fin seger senast (men såklart enklare emot då).

Ett lås på Queasy och On Hold kan nog räcka långt?

olle 2015-03-05 01:19

Här är lite noteringar som gjorts från intervjuerna i Kvällstidningarna, V75 Guiden, Vi Tippa och travronden. Observera att det inte är någon rank eller tips. Tipsexperter finns det redan väldigt gott om här så det känns inte som att ännu ett systemförslag tillför mycket.

Avd 1

Man kan inte låta bli att notera att Livi Destiny på lördag gör sin 101a start. Den har ingen gång i sina tidigare 100 starter tävlat barfota runt om men på lördag aviseras barfota runt om. Dessutom ska man sätta på en jänkarbike på hästen.

Flip A Coin aviseras det nu barfota runt om på och det är ett stort plus på den hästen, men det är heller inte normalt en häst som duger på V75.

Troligen skor på Aristicat Boko som det låter. I så fall troligen mínus.

Avd 2

Låter som att Caddie Heart nu ska lättas i balansen. Mest troligt om man ska tolka de olika intervjuerna (Bergh själv har bara uttalat sig i expressen hittills) är barfota bak.

"Hästen vinner det här loppet oavsett . Min bästa segerchans någonsin, skoryck bak" Markus Pihlström uttalar sig i V75 Guiden

Delicious Avista aviseras det barfota runt om ffg på (åtminstone i Sverige). Det hade ju varit grymt intressant om det varit ett lunchlopp i Östersund, men man har svårt att tro att det ska göra den till en vinnare på V75.

Montana Vox avieras det också barfota runt om på.

Avd 3

Låter som att Lindegren ska rycka bakskorna nu på Francais Du Gull. Däremot öppet huvudlag. Tänk på att senaste 5 vinsterna är över 1640m. Som hårt betrodd hade det varit mer intressant om det varit kort distans, stängt huvudlag och inte tränaren själv i vagnen. Då brukar den prestera som bäst. Segerchansen nu ligger väl i spets och lugnt tempo.

Classic Son ska troligen gå med Jänkarbike nu som det lät i expressenintervjun med Reijo. Han säger inget om det i övriga intervjuer. Kolla hans twitter på fredag.

Avd 4

Känns som att två hästar kan vinna detta lopp

Västerbo Carrera blir det drag på efter spurten senast. Men kanske ännu mer intressant (framgår ej i travrondenintervjun, bara i guiden och vi tippa) är ett det blir en rejäl balansändring. Från broddar till sommarbalans (skor).

Twigs Atkin ska gå barfota runt om igen som det låter. Stort plus.

Victory Streamline har glänst på slutet på isbanorna längst i norr men bara mött rent norrlandsskräp och mediokra hästar från Finland. Nu aviseras barfota runt om och det är i alla fall en minst sagt radikal förändring att gå från långa isbroddar till barfota runt om balans.

V75-5

Här krävs det nog god hand med fru fortuna.

Inte för att jag vill kalla mig någon kallblodstippare av rang men med den info som finns på nr 2 Alfie så skulle jag aldrig ta bort den som 3 procentare.

1. Megakuskplus
2. Barfota runt om för första gången troligen. Senast den gick utan skor fram var den tvåa efter en viss Lannem Silje och stod då i 170 ggr pengarna.

Favorit verkar Roger Nilsson bli med Åsakjappen. Skulle inte spika den som hårt spelad. Dels på kusken och dels på att den fina raden kommer från starter på Isbana i Umeå och Boden. Helt andra förutsättningar nu och ska gå med brodd fortsatt.

Förutom Alfie är det ruggigt intressant info på en till häst. Nebbenes Jahn ska gå från öppet huvudlag, vanlig vagn och skor, till helstängt, jänkarbike och barfota runt om som det låter.

Tomtegubben aviseras det barfota runt om nu på. Klart plus.

Gilking Balder från isbrodd till aluminiumskor = stor förändring

Avd 6

Det aviseras barfota runt om ffg på nästan ett år på Elles W Fill. Enligt tränaren är den mycket snabb ut och planen är att köra i spets. Enligt travronden har den haft innerspår bakom bilen fyra gånger och blivit överflyglad varje gång. Har inte själv hunnit gå igenom dom starterna i lopparkivet men det rekommenderas.

Super Ariel ska gå barfota runt om och blir 20 meter bättre då enligt tränaren.

Rebellion ska gå med öppet huvudlag nu. Den har aldrig tidigare räckt till vinst på V75 på 11 försök.

Diego M Boko ska gå med skor nu eftersom Bergsåkers bana inte alls håller samma klass som Halmstad och Solvalla där den varit ute på slutet

Det aviseras barfota runt om nu på Super Thirst men stall Bergh ligger superlågt. Det kanske är en indikation på att något är på gång ?

Fashion Diva ska gå med jänkarbike för andra gången. Läget ?

Rocky Reach ska ev tävla barfota runt om nu. Klart plus.

Avd 7

Blev lite intressant då det egentligen bara är två hästar som ska duga här men dom fick spår 11 och 12.

Sebastian Sund imponerade stort i söndag på barfota runt om balans och med jänkarbike. Nu åker dock skorna på bak enligt Hultman men man ska köra med biken igen (gjort så två gånger tidigare och den har vunnit då)

Esprit Boko är det väldigt intressant info på. Barfota runt om för första gången i Per Linderots regi (det brukar bli effekt när han rycker skorna) och dessutom ska man sätta på en jänkarbike. Hästen ska ha matchats för detta lopp (blev tvåa senast spelad till 16 för 10 och står därmed med 199 850 kr på kontot i ett lopp som är låst vid 200 000)

Nästan alla övriga hästar ska lättas i balansen på olika sätt. So Gå Hero ska tävla utan brodd, La Fille från isbrodd till barfota runt om bland annat, så det blir lite att bita i för spelarna i detta lopp vad gäller ändringar. I Norrland vid den här tiden ska man läsa på extra noga då många hästar går från brodd till sommarbalans och det syns ju inte i några barfotalistor om man ändrar från brodd till lätta aluminiumskor trots att det är en väldigt stor balansändring. Tänk på det inte bara på lördag utan även vid andra tävlingar där uppe nu när våren kommer.

Lycka till !

MatsE 2015-03-05 06:38

Citat:

Ursprungligen postat av Perreffs (Inlägg 413407)
Tomtegubben är klar. Spikas på ALLT. :D

Blir väl galopp som vanligt där..nej den tar vi inte med.

trance_error 2015-03-05 12:00

Kan inte Stark hålla hela vägen?

monimaker1 2015-03-05 13:57

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 413446)

Jag är också inne på din linje :evilgrin39:
Kan bli jobbigt för tilläggshästarna att hinna fram om han traskar en låg 28-tid.

trance_error 2015-03-05 15:45

Första häst för mig i sista är Harpos blue swede, tar spets här och sen ska den slås över kort distans.
Vinner inte direkt ihjäl sig men kan rinna undan.

Kan bli långt fram för Sebastian Sund. Bakspår - kort distans. 50%...

monimaker1 2015-03-05 15:55

Hur är startsnabbheten om man jämför Queasy mot On Hold? Känns ju direkt loppavgörande! Putte?

trance_error 2015-03-05 16:03

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 413496)
Hur är startsnabbheten om man jämför Queasy mot On Hold? Känns ju direkt loppavgörande! Putte?

Queasy tar en längd på On Hold om örjan trycker av.
Livi Destiny är också rätt så snabb ut. Men släpper säkert till Örjan.

monimaker1 2015-03-05 16:07

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 413498)
Queasy tar en längd på On Hold om örjan trycker av.

Gött! Bara att spika då och hoppas att han slipper tryck så han klarar distansen.:smoke:

trance_error 2015-03-05 16:15

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 413499)
Gött! Bara att spika då och hoppas att han slipper tryck så han klarar distansen.:smoke:

Starkt att spika, blir gardering för mig :)

hammering 2015-03-05 16:27

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 413446)

Ska åka å ta ett snack me Jenny har henne nästgårds!

SO 2015-03-05 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 413404)
Som alltid är det ett h-e att lösa kallbloden. Skall man strecka 4,5,7 och 14, ni som kan något.
Eller är Åsakjappen stenklar? Fick ju stryk senast av 14.

Jag tycker att Åsakjappen känns som ett oskrivet kort. har ju inte mött så många av de bättre kallbloden (än) och begharns är jag inte heller förtjust i trots att han vann övertygande på Valla (visserligen ganska klent emot)
Om jag får, haspa ur nig nåt så blir det TOMTEGUBBEN, Bara BJÖRLI ODEN emot ? Får väl på käften nu men detta är mina spontana tanker.

SO 2015-03-05 22:28

Härligt när ronden rankar 1 CORIANO ÅS som 6;e häst. Jag har ju varit rätt ute på den ett par gånger och det skulle smaka fågel om det blir vinst på Bergsåker. Minst en utgångshäst för mig med tanke på spelvärdet. Naturligtvis är 11 sebastian sund huvudet högre, men kortloppm och det häxar för favoriten så vill jag inte spricka på Ove. Ska bli kul att lösa vad betalsajterna kommit fram till.

spalato 2015-03-05 22:45

3.7.10
Alla tolv
4.7
3 Västerbo Carerra (4)
Alla femton
5 Super Otto (4)
1.11.12

Manprinsen 2015-03-05 22:55

Spelmässigt väldigt trevlig omgång :popcorn:

On Hold
2,3,5,7
Rocky Winner
Västerbo Carrera
1,2,4,5,6,7,14,15
2,3,4,5,6
1,2,4,11,12

Manprinsen 2015-03-05 23:29

Nån som har koll på Haraldinho i guld? Har inte rosat marknaden dom senaste åren men Tarzan och Cattis hästar verkar ju gå som tåget för tillfället. Är det ett ospelat formkort eller skickar dom upp en krake på vinst och förlust för att sno åt sig pengar i ett kasst guldlopp?

Tequilas 2015-03-05 23:32

King Tilly - Lopp 2, V4-2, LD-1, (7/2640a)
- Fick aldrig chansen i sitt senaste lopp. Tränar normalt hemma och ska kunna nå en framskjuten placering utan strul på vägen.
Stark och rejäl, plus för distansen. Tävlar eventuellt barfota runt om.

Tequila Palema - Lopp 6, V75-2, (3/2140a)

- Galopperade senast, överladdad + barfota var orsaken då och trots en gunga på vägen gick hon i mål med spända linor bakom hästar. Formen är intakt och från ett bra utgångsläge känns det som en spännande uppgift. Långt framme!
Skor runt om denna gång.

Indigo Broline - Lopp 7, V75-3, V5-1, (6/2140a)

- Tävlade godkänt senast och stöter på betydligt enklare motstånd denna gång. Känns pigg och kry och vi hoppas på en placering ett par platser bättre än senast. Indigo kommer att tävla barfota runt om.

Jag vill inte överdriva men jag vill ändå påstå att vår kuse Tequila står på tur, hade vunnit senast utan galoppen. Kolla hur hon klättrar i ryggarna på upploppet. Mycket spännande och jag rankar henne som andra i loppet men en bra värmning, då kanske jag chansspikar henne :)

Källa: stallsjostrom.com/till-start.html

mackpeter 2015-03-05 23:47

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 413633)
Nån som har koll på Haraldinho i guld? Har inte rosat marknaden dom senaste åren men Tarzan och Cattis hästar verkar ju gå som tåget för tillfället. Är det ett ospelat formkort eller skickar dom upp en krake på vinst och förlust för att sno åt sig pengar i ett kasst guldlopp?

Om man rankar hästarna bakifrån blir det 3-6-1-5-2. Sedan finns det bara två, som är värda ett streck.

Vissa spelare rankar kuskarna och då får säkert Haraldinho sympatistreck på Örjan. Men inte ens han kan vinna en sån här skrotdivision med Haraldinho.:no:

mackpeter 2015-03-05 23:57

Citat:

Ursprungligen postat av hammering (Inlägg 413505)
Ska åka å ta ett snack me Jenny har henne nästgårds!

Fråga om hon kan rycka skorna och om Stark kan 27 blankt.

Champinj0nen 2015-03-06 00:32

On hold landar på 60-65 %? Känns som en solklar vinnare i första avdelningen, jag tror alla kör med respekt för den. Släpps till ledningen om han kör till?

Champinj0nen 2015-03-06 00:40

Avd2. Caddie heart var förvånansvärt dålig sist från ledningen. Quick on the draw bästa hästen men presterat bäst på kort o ofta inte alls bra på medel?, kan det bli körning mellan bergh o Örjan? Jag får känsla för tequila palema, monique vox och Montana vox. Sistnämnde Ulf upp i årsdebuten o barfota läste jag här.

Champinj0nen 2015-03-06 00:47

Avd3..spännande trots 7 hästar. .^^ Erik lindegren, svarar han jorma? Om jorma kör för spets och får den så borde den ju vinna. Classic son är den jag fick känsla för när jag såg startlistan och varför inte, jänkarvagn ändring till denna start läste jag något om här. Hittar Ulf en bra position så kan väl den vinna.

Champinj0nen 2015-03-06 00:53

Avd4. Örjan fintar bort dem från ledningen..lr vill Roger Nilsson o Ulf ohlsson vara med i matchen..västerbo carrera allas nästagångare får loppet vid körning? Så antingen twigs atkin från ledning annars västerbo carrera, känns som stensäkert lås.

Champinj0nen 2015-03-06 00:56

Avd6. Har ingen tanke om hur loppet körs men jag tror mycket på super ariel barfota! Tyckte hon gick förvånansvärt bra med skor i årsdebuten.

Champinj0nen 2015-03-06 01:02

Avd7. Körning mellan 3 o 4 för ledningen? Känns som det står mellan 11 o 12 trots allt. Coriano ås var första tanken men den e tydligen inte snabb ut. Om 4 lr 7 kommer hyfsat lätt till ledningen tror jag de kan vinna.

olle 2015-03-06 08:27

B365 släpper flera intressanta odds kl 10.

Kallblodsloppet: Dom det aviseras barfota runt om ev på kommer att spelas ner hos atg när det lyser rött i listan

Alfie: Spelades ner rejält hos Unibet i går kväll på den intressanta infon. Från 18 till 12 ggr. B365 släpper den till 30 ggr.
Nybrink skriker om Nebbenes Jahn i sin krönika idag. Stora nyheter på den också balansmässigt. 30 ggr hos B365 (ungefär som UB).

Elles W Fill låter man uppåt på i avd 6: 40 ggr hos B365 mot 17 hos Unibet. Skrev lite om den också i ett inlägg i denna slinga.

Esprit Boko skitläge i sista loppet men mycket intressant utrustningsinfo. Även den kommer spelas ner hos statliga spelmonopolet på att det kommer lysa dubbelrött: 10 ggr hos B365 mot 5,75 hos Unibet.

Stig H skriver i sin krönika i AB idag som Twigs Atkin är klar. 3,50 hos B365 mot 2,25 hos UB.

Greenstar 2015-03-06 09:04

Korta tankar inför morgondagen:

Avd 1: On Hold seg senast, lär gått framåt med lopp i kroppen, blir släppt till ledning tidigt?
Queasy är väl den som skulle kunna utmana om spets vid laddning, men tveksamt om han vill ha On Hold tryckandes i dödens om han skulle köras där...tror även att han släpper och är nöjd med "hålet" och således anser jag att On Hold är en bra spik att inleda med. Vettig tvilling till 2,5-3 ggr att inleda med dessutom?

Avd 2: Quick On The Draw är bästa hästen, men även den knepigaste. Att köpa henne som favorit är lika säkert som att luta sig mot ett duschdraperi....med på lappen, men garderas i första hand med Caddie Heart som bör gått framåt rejält med loppet senast, samt Tequila Palema som värmde fint senast. Skor på nu och felfri avgång är mer trolig. Kul drag!

Avd 3: Finns två hästar som kan vinna detta "guldlopp". FDG spetsar och får RW över sig tidigt och sedan gör dessa upp. Har ändå mer feeling för RW efter intrycket senast och tar ställning för denne, SPIK!

Avd 4: Ojömnt lopp där jag tar ställning för Västerbo Carrera som har varit klart förbättrad på slutet och möter ingen Ready For More den här gången och jag tror att han tidigt sitter i ledningen och stannar där hela vägen. Ramla inte ur Sören!!

Avd 5: Öppet kallblodslopp, heltäcker nog. Roligast är Stark (leder länge) samt Alfie med årets kuskplus(?). Båda till singel% just nu:) men oerhört öppet som sagt...

Avd 6: Super Otto hade nog vunnit utan galoppen senast, tidig imorgon. Diego M Boko blandar och ger, inte rolig som hårt betrodd. Rebellion tvåa utan galopp senast, men blandar och ger och den står jag över som relativt hårt spelad imorgon. Rysaren är Fashion Diva som kan få ett fint lopp imorgon och har kapacitet att blanda sig i striden.

Avd 7: Sebastian Sund bra senast, täta starter=? för denna lite småknepiga häst. Med på lappen, men det finns två andra som hamnar före i ranken: So Gå Hero har vunnit okörd tre starter i rad och har inte visat botten ännu. Ser rejäl ut och här tror jag på offensivt upplägg och bra chans. Vill dock gärna ha med Espirit Boko som lämpligt nog vara tvåa senast och stor klockrent inne i loppet (150kr under gränsen) och som det låter så ska det ryckas skor runt om imorgon och då kan det vara röd och vit kusk som sätter punkt på omgången längst ut i banan!

God Tur!

Sulan 2015-03-06 11:12

Super Otto

Ska det inte vara dags för Super Otto!!!! Synd på kusken bara, Lennartsson
verkar få lite bättre kick i kusen!!!

oggeb 2015-03-06 17:31

Det enda rätta imorgon är flerbong. Blickar redan framåt mot jackpottomgången på Eskilstuna!

Manprinsen 2015-03-06 17:36

Ove A lät väldigt övertygad om att Tomtegubben vinner i morgon. Kanske blir att spika honom på flerbongen.