Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Granskning av travexperter... (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23330-granskning-av-travexperter/)

Migge 2015-03-02 20:46

Granskning av travexperter...

Missa ej kl. 21.00 SVT1 5/3

"Hur mycket expert är egentligen experterna? Den frågan ställer Plus ikväll och presenterar en granskning av hur travexperter klarat sig på V75 under ett halvår".

http://www.svt.se/plus/

hatten1 2015-03-02 20:47

HUMOR

Emeffeff 2015-03-02 20:52

Kan bli pinsamt för Raffe... :sweatdrop:

Och Nybrink...

Wagner 2015-03-02 20:54

Något annat än gratistjänster lär knappast granskas. Så Hellberg ligger nog risigt till. :)

Strappa71 2015-03-02 20:55

Fast när experterna inte kan/får lägga expertsystemförslag blir expertstatusen inte korrekt analyserad.

Jag tycker att experterna i trav-TV är helt överflödiga eftersom de ändå inte tillåts spela som experter.

Viroid 2015-03-02 21:13

SVT har resurser, så de kan mycket väl ha gett sig till att köpa in betaltjänsterna för att granska dem. Det här kan bli väldigt roligt. :popcorn::cheers:

alle 2015-03-02 21:29

Hoppas de granskar betaltjänsterna också.. hade blivit väldigt humoristiskt!

Emeffeff 2015-03-02 21:32

Jag förväntade mig direkt att det var "experterna" på Kanal75 som gällde, men en granskning av betaltjänsterna hade såklart varit mycket mer intressant. Raffe och Nybrinks spelförslag behöver man ju ingen granskning för att veta hur det står till med.

Voltstart 2015-03-02 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 412823)
Jag förväntade mig direkt att det var "experterna" på Kanal75 som gällde, men en granskning av betaltjänsterna hade såklart varit mycket mer intressant. Raffe och Nybrinks spelförslag behöver man ju ingen granskning för att veta hur det står till med.

Det kanske är våra danska speldrag här på $harps, som ska hamna under lupp för bedömning?:lol:

Manprinsen 2015-03-02 21:37

Måste väl vara betaltjänsterna dom granskar? Att granska en massa gratisexperter ger väl inget konsumentvärde, då kan dom lika gärna nagelfara oss här på Sharps :lol:

clarund 2015-03-02 22:20

Var tvungen kolla att det inte var 1/4 :D

olle 2015-03-02 22:27

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 412827)
Måste väl vara betaltjänsterna dom granskar? Att granska en massa gratisexperter ger väl inget konsumentvärde, då kan dom lika gärna nagelfara oss här på Sharps :lol:

Det är väl inte samma sak. Tror du Nybrink, Raffe och dom jobbar gratis för kanal75/TV4 som spelexperter? I så fall skulle ju alla som skrev här vara avlönade av Sharps för att skriva tips för att det skulle vara jämförbart.

Men håller med om att det vore kul om dom gjort en totalgranskning av de aggressiva betaltjänsterna och deras marknadsföring jämfört med deras verkliga utfall av allt dom säljer.

olle 2015-03-02 22:36

Man vågar knappt gissa ens hur mycket av spelarnas pengar som omsätts baserat på vad de välbetalda spelexperterna i tv4 och atg live säger, men när man ser oddsutvecklingen på deras drag och spelförslag kan det handla om miljoner varje lördag. Frågan är bara om en granskning av deras utfall av spelen kommer leda till att alla dessa spelare börjar fundera på om det är rätta vägen till vinsterna. Troligen inte.

Emeffeff 2015-03-02 22:52

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 412826)
Det kanske är våra danska speldrag här på $harps, som ska hamna under lupp för bedömning?:lol:

Haha, hoppas inte. :skamsen: Nejdå, vi hade inte haft något att dölja. Tror vi hade klarat oss bra mot Raffe och hans solbränna. ;)

Vad hände med andelssystemen som det var sådan hysteri om för några månader sedan, förresten? Kommer ihåg Raffes "succé" när han lyckades pricka in en storvinst på ett system för 40 000 rader (som gav spelarna typ en tusenlapp på en satsad hundring) och att andelssystemen blev slutsålda på sekunder veckorna efter. Inte lika mycket snack om de systemen nu...:lol:

Emeffeff 2015-03-02 23:03

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 412857)
Man vågar knappt gissa ens hur mycket av spelarnas pengar som omsätts baserat på vad de välbetalda spelexperterna i tv4 och atg live säger, men när man ser oddsutvecklingen på deras drag och spelförslag kan det handla om miljoner varje lördag. Frågan är bara om en granskning av deras utfall av spelen kommer leda till att alla dessa spelare börjar fundera på om det är rätta vägen till vinsterna. Troligen inte.

Känslan när Raffe, Nybrink eller nån av de andra skriker ut hästen som är ens eget speldrag, även om det inte händer allt för ofta, är ju en av de allra värsta. Helt obegripligt att folk faktiskt lyssnar på de tomtarna och att det påverkar oddsen. Granskas Raffe kräver jag att de kollar hur många av hans spikar som är Berghs hästar, måste vara minst hälften...:lol:

För min del får de dock gärna fortsätta att vilseleda korkade spelare, det gynnar ju oss som är pålästa och kan våra travhästar... :cheers: