Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   v64 ESKILSTUNA (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23359-v64-eskilstuna/)

Manprinsen 2015-03-05 20:27

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 413567)
Sandra Volo, varför fick den starta efter att blivit inkallad till veterinären? Banans tipsexpert tog bort den, såg risig ut.
Resultat efter loppet, startförbud 150305-150325 + friskintyg (orent trav)

För att ägaren heter Roger Wahlman och Örjan Kihlström sitter i sulkyn kanske? Känns som klassisk svensk konflikträdsla... Hade det varit nån stackars amatör så hade dom vinkat av honom från banan non pardon...

Manprinsen 2015-03-05 20:30

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 413559)
Jag kan ingenting om favven. TP AXL är definitivt ingen stjärna att hålla i handen. Gjort något lopp där hästen överträffat sig själv.
Kan säkert ta en seger någongång, men varför just idag?

Vetelängans 7 Blue Blood Lover tog spets på ett tilltalande vis senast och gick undan med en gäspning. Kanske hårdare emot idag, men inga stjärnor i fältet. Möjligtvis favven, annars ett begränsat gäng.

Med Ohlsson fortsatt upp, så känns det korkat att inte strecka fram till att hästen visat att den slagit i taket vad gäller motstånd.
Uffe brukar kunna kräma ur ett antal metrar extra när det behövs dessutom.
Jag gillar ju att följa upp hästar som visar prov på fint intryck sett till klassen de befinner sig i. Denna skulle jag inte vilja åka på.

En tanke då 14% inte är vidare mycket spelat på en häst som vunnit i två raka löpningar då felfri.Har du inga alternativa spikar?:popcorn:

Red: Vetelängan ligger lågt. Han tycker motståndet är hårt emot. Vilket motstånd? Är det inte bättre att syna botten i sin egen häst först, innan sådant uttalande?

Du var rätt ute som vanligt :hattenav:

Tyvärr hade jag redan lämnat in systemet med spik på TP Axl, var ju nära att det höll hela vägen ändå... :cry:

tomtom2 2015-03-05 20:31

Det är ta mig fan helt osannolikt, en häst som inte startat på 5 månader och är helt oprövad i Sverige blir omgångens näst största streckfavorit och nedspelad till under 2ggr bara för att Goop sitter vid tömmarna. Fullständigt sanslöst.....

Om_sommaren 2015-03-05 20:31

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 413570)
Du var rätt ute som vanligt :hattenav:

Tyvärr hade jag redan lämnat in systemet med spik på TP Axl, var ju nära att det höll hela vägen ändå... :cry:

det där var rent slarv av wallin. borde hållt inne uffe lite längre

Voltstart 2015-03-05 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 413566)
Han som spelar musiken på Sundbyholm måste vara 15 eller nått med tanke på skiten han spelar dag in och dag ut... :thumbdown:

Ja. just den banan jag klagat på ett tag nu. Du kanske minns?
Går nog på speed den drogade stackarn? Ett djäkla oväsen, minst sagt!:gun_bandana:
_____

Varför måste Robin reffa?! Låt banreferenten sköta den biten.
Han har väl sina egna sändningar? Det räcker höra honom då, annars blir vi alla less på samma röst alldeles för ofta. Gör om, gör rätt!:thumbdown:

Voltstart 2015-03-05 20:35

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 413572)

Å andra sidan borde Uffe gått när tåget gick. Vunnit plättlätt?
Så kör han knappast när stora pengar och viss ära står på spel?
Han måste ju ha känt att det var allt annat än slutsålt, eller hur?

hoola 2015-03-05 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 413572)

Håller med fullständigt! En meter till så täpps luckan till i dödens.Tony Wallin har tappat i pengar och procent regelbundet sen 5 år tillbaka och har framtiden bakom sig, långt bakom sig.Med en sån styrning med betrodd häst blir de allt färre styrningarna inte fler.Han kan ju förstås alltid köra åt pappa...

Manprinsen 2015-03-05 20:40

Får satsa på en skräll i DD, sista loppet ser ju verkligen öppet ut på förhand.

7 mot 1,2,3,4,6,12 känns spännande här

Voltstart 2015-03-05 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 413576)
Håller med fullständigt! En meter till så täpps luckan till i dödens.Tony Wallin har tappat i pengar och procent regelbundet sen 5 år tillbaka och har framtiden bakom sig, långt bakom sig.Med en sån styrning med betrodd häst blir de allt färre styrningarna inte fler.Han kan ju förstås alltid köra åt pappa...

Du har lite fel där, tror jag? Oskar hinner inte fram för att inta 2:a-spår innan upploppet börjat. I det läget måste han hålla sig till att köra rakt fram i 3:e-spår.
Så har jag tolkat saker och ting iallafall.

Det är väl endast om ekipaget ska passera framförvarande ekipage eller letar lucka för att hitta sig fram genom fältet, som kusken har rätt göra spårbyte på upploppet, eller?

Rätta mig de som vet. Det vore intressant att verkligen veta svaret!:)

Manprinsen 2015-03-05 20:50

Fy fan vilken start av Örjan :claps:

Stekel 2015-03-05 20:51

Vad pysslar Wallin med!!??

Icewinner 2015-03-05 20:51

Hur som helst var det nära TP höll iaf :)

Men ja vad håller de på med här... Hahaha

Stekel 2015-03-05 20:52

Och vad gör Per!!!!!!??????

Manprinsen 2015-03-05 20:52

Lennartsson är tydligen ute efter att skicka Mr Jäger på slakt :idiot:

enstahill 2015-03-05 20:53

Under hela denna vecka så har vi ej fått höra banans värmninggubbe!. Jag säger bara va fan sysslar redaktören på lajven med. Bara massa dravel ifrån stallbackarna där skötarna skall säga nåt helt ovidkommande!. Idag 5 mars så avslutas mitt spelande på atg efter 40 år. Tack för mig ATG!

Manprinsen 2015-03-05 20:54

Men nog fan är det roligt med lopp där det tävlas ordentligt :cheers:
Som hästägare hade jag nog aldrig anlitat Lennartsson igen efter den körningen. På gränsen till djurplågeri :whoco5:

tomtom2 2015-03-05 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 413573)
Ja. just den banan jag klagat på ett tag nu. Du kanske minns?
Går nog på speed den drogade stackarn? Ett djäkla oväsen, minst sagt!:gun_bandana:
_____

Varför måste Robin reffa?! Låt banreferenten sköta den biten.
Han har väl sina egna sändningar? Det räcker höra honom då, annars blir vi alla less på samma röst alldeles för ofta. Gör om, gör rätt!:thumbdown:

Den där valpen är totalt odräglig att lyssna till, han stissar upp sig och låter som han tror att han refererar Eliloppets final i varje lopp. Han borde passa som referent i Norge, där låter dom likadant hela bunten oavsett om det är trav, längdskidor eller fotboll.

Stekel 2015-03-05 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 413584)

Inga synpunkter på Pers styrning när han bestämt sig för ledningen, där var Tony ute och valsade och gjorde ett mycket dumt drag. Men sen fick allt ta på sig loppets största dumstrut när han svarade storfavoriten efter den körningen. Sen stapplade Amazing Goal förbi honom till slut, kunde inte torska det H2H-liret på något annat sätt än just precis exakt det där (eller galopp då) :idiot:

Voltstart 2015-03-05 20:57

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 413584)

Samtidigt var det skönt att se killen köra för en gång skull. Har ju meskört i åratal. Kolgjinis raka motsats bland stortränarna senaste åren?

Ska bli intressant att se hur hästen svarar på urblåsningen idag vid nästa start?

hoola 2015-03-05 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 413579)
Du har lite fel där, tror jag? Oskar hinner inte fram för att inta 2:a-spår innan upploppet börjat. I det läget måste han hålla sig till att köra rakt fram i 3:e-spår.
Så har jag tolkat saker och ting iallafall.

Det är väl endast om ekipaget ska passera framförvarande ekipage eller letar lucka för att hitta sig fram genom fältet, som kusken har rätt göra spårbyte på upploppet, eller?

Rätta mig de som vet. Det vore intressant att verkligen veta svaret!:)

Du har förmodligen rätt vad gäller reglerna på upploppet - jag har ju fått det påtalat en gång tidigare men det såg lite tajt ut och det var kanske därför som det tog en stund innan vinnaren offentliggjordes.Nevertheless - klantigt av Wallin att ge bort nästan 11000 kr...

Voltstart 2015-03-05 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 413590)
Du har förmodligen rätt vad gäller reglerna på upploppet - jag har ju fått det påtalat en gång tidigare men det såg lite tajt ut och det var kanske därför som det tog en stund innan vinnaren offentliggjordes.Nevertheless - klantigt av Wallin att ge bort nästan 11000 kr...

Jo, men i detta fallet hade nog luckan kommit vid samma tidpunkt oavsett.
Om jag har rätt vad gäller reglerna alltså.
Du får kolla in reprisen för att skapa dig uppfattning.
Det kommer nya lopp!:cheers:

hoola 2015-03-05 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 413587)
Den där valpen är totalt odräglig att lyssna till, han stissar upp sig och låter som han tror att han refererar Eliloppets final i varje lopp. Han borde passa som referent i Norge, där låter dom likadant hela bunten oavsett om det är trav, längdskidor eller fotboll.

"...ojojoj.Där öppnade sig loppet kollosalt!!!"

Sagt efter att Örjan pressat sig till spets.
Vad hände sen? Inte mycket.Han vann - motstånd saknades.
Vad var det som öppnade sig?

Stekel 2015-03-05 21:03

Tror det låg något bakom den där/de där styrningarna, omsättningen på vinnarspelet landare på 234k och det måste vara nära en toppnotering för året på ett V64-lopp som inte är avd 6. Jag är inte lagd åt det hållet att jag brukar ägna mig åt konspirationsteorier men det där ser för lägligt ut för att tillskrivas slumpen... :no:

hoola 2015-03-05 21:03

Det kommer nya lopp!:cheers:[/QUOTE]

Det är ju tur det:clap:

Voltstart 2015-03-05 21:09

hoola...du har misslyckats förr med att Quote:a mig. Du måste spara början och slutet av citatet för att det ska bli "vitt".

Du ska endast delete:a den text du vill ha bort.:yes:

Manprinsen 2015-03-05 21:09

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 413593)
Tror det låg något bakom den där/de där styrningarna, omsättningen på vinnarspelet landare på 234k och det måste vara nära en toppnotering för året på ett V64-lopp som inte är avd 6. Jag är inte lagd åt det hållet att jag brukar ägna mig åt konspirationsteorier men det där ser för lägligt ut för att tillskrivas slumpen... :no:

Var ju favoriten som blev gynnad av den där körningen, men det är klart, spelar man en stor slant på den så är 1,77 gånger pengarna helt okej.

Stekel 2015-03-05 21:13

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 413596)
Var ju favoriten som blev gynnad av den där körningen, men det är klart, spelar man en stor slant på den så är 1,77 gånger pengarna helt okej.

Ja och är det någon som är misstänkt så är det Wallin, för i intervjun kommenterar han "jagar pengar" och svarar sedan urstönigt när klara andrahandaren programenligt kör för ledning. Står inte rätt till det där...

Om_sommaren 2015-03-05 21:15

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 413591)
Jo, men i detta fallet hade nog luckan kommit vid samma tidpunkt oavsett.
Om jag har rätt vad gäller reglerna alltså.
Du får kolla in reprisen för att skapa dig uppfattning.
Det kommer nya lopp!:cheers:

Han hade kunnat ta upp ytterligare tidigare i kurvan. Men visst det är lite petigt kanske o klaga på Wallin allt för mycket i det läget. Det är ju ingen toppkusk vi snackar om

Icewinner 2015-03-05 21:16

Usch vilken tråkig omgång, enda man inte garderar räcker inte och sen bara favoriter...

hoola 2015-03-05 21:22

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 413595)
hoola...du har misslyckats förr med att Quote:a mig. Du måste spara början och slutet av citatet för att det ska bli "vitt".

Du ska endast delete:a den text du vill ha bort.:yes:

Ja, jag märkte det sen.Ville bara citera det sista...

sigh 2015-03-05 21:35

o där dog det lilla spelvärdet på Topgear...

Om_sommaren 2015-03-05 21:37

vi provar en rak dd. 3 mot 13

Dahle 2015-03-05 21:41

Hockey i form, vinner han med Ivanhoe S. också

5-7,13

Manprinsen 2015-03-05 21:41

Han som kommenterar har garanterat spelat på Top Gear :D

Voltstart 2015-03-05 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 413598)
Han hade kunnat ta upp ytterligare tidigare i kurvan. Men visst det är lite petigt kanske o klaga på Wallin allt för mycket i det läget. Det är ju ingen toppkusk vi snackar om

Nä, men en av de bättre kuskarna i mina ögon.
Toppkuskarna är väl de där 10 som får chansen på de bra i varje lopp, typ?
Tony gör det generellt väldigt bra. Jag gillar att rygga honom, då han brukar lyckas med att få ur det bästa av hästen.

Idag har han varit i händelsernas centrum på flera vis, men det är ju en annan femma.
_____
Jag har svårt att se någon klara av packa fältet med lyckat resultat i det där loppet. Det har ingenting att göra med att jag gillar Tony som kusk, utan hur jag ser på hästarnas intryck i svängen och händelseutvecklingen av loppet.

Ulf gör en sämre kuskinsats som väljer invändigt. Han missbedömer motståndet, om vi ska vara petiga.

Det är kul att snacka trav!:cheers:

Red: Med det menar jag att Ulf förlitade sig på slumpen att lucka skulle uppstå. Snyggt kört som vanligt annars och fick ju snurr på vinnaren!

Manprinsen 2015-03-05 21:43

Nu kan det bli spännande utfall i det här loppet...

Stekel 2015-03-05 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 413612)
Nu kan det bli spännande utfall i det här loppet...

Inte jätteväntat att Opus Mind skulle hålla toppfint som tvåa efter rusningen i andra omstarten, den hade käkat taggtråd!

Voltstart 2015-03-05 21:53

Det här konceptet med "stress-tv" på kvällen i TV12 är ju helt misslyckat!
Vem kläckte den idén?:whoco5:

Red: Vilka idioter lyssnade och släppte igenom det sedan?!:idiot:

sigh 2015-03-05 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 413615)
Det här konceptet med "stress-tv" på kvällen i TV12 är ju helt misslyckat!
Vem kläckte den idén?:whoco5:

Red: Vilka idioter lyssnade och släppte igenom det sedan?!:idiot:

Har skrivit det förr o skriver det igen... Utgår ifrån att det ser ut såhär när de "brainstormar"

https://www.youtube.com/watch?v=wz-PtEJEaqY

OnT: Vågar man hoppas på att Hocket tar en 5ling?

hoola 2015-03-05 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 413610)
Nä, men en av de bättre kuskarna i mina ögon.
Toppkuskarna är väl de där 10 som får chansen på de bra i varje lopp, typ?
Tony gör det generellt väldigt bra. Jag gillar att rygga honom, då han brukar lyckas med att få ur det bästa av hästen.

Idag har han varit i händelsernas centrum på flera vis, men det är ju en annan femma.
_____
Jag har svårt att se någon klara av packa fältet med lyckat resultat i det där loppet. Det har ingenting att göra med att jag gillar Tony som kusk, utan hur jag ser på hästarnas intryck i svängen och händelseutvecklingen av loppet.

Ulf gör en sämre kuskinsats som väljer invändigt. Han missbedömer motståndet, om vi ska vara petiga.

Det är kul att snacka trav!:cheers:

Red: Med det menar jag att Ulf förlitade sig på slumpen att lucka skulle uppstå. Snyggt kört som vanligt annars och fick ju snurr på vinnaren!

Voltstart! Förklara skillnaden: "Ulf gör en sämre kuskinsats som väljer invändigt... Ulf förlitade sig på slumpen att lucka skulle uppstå"

Gjorde inte Kihlström exakt detsamma med Maharajah på Vincennes?
Och kallas av somliga för världens bästa kusk?