![]() |
v64 ESKILSTUNA
Bästa spik? Bästa draget?
Fina pengar på v64 senaste veckor, hoppas att vi tar dem ikväll.....:) nu kör vi :) |
Mr Jäger får väl ses som en bra chansspik!
|
Dennis de Castella borde vara klar
Dragen Aloe Vera & Maple Hills Zico |
I måndags fick Otto rejäl utdelning på sitt V64 spel.
I första ser det ut att bli hemmahästen 3 Fantoccini, som har bra spår och sprintdistans. Men superfavoriten i andra 2 Glamorous från Tyskland skall man väl ändå inte spika. Är det någon, som vet mer om detta sto än det som framgår av startlistorna? |
I avd 1 så startar 5 Queron De Banville, den hästen jagade vi på sharps ett tag förra vintern och till slut skrällvann den till 95ggr degen på v86. Streckar man på lite så ska man inte glömma den.
|
Nån som har koll på v4:an idag? Känner att jag behöver fylla på spelkassan lite :moneybag:
|
Citat:
|
Lite off topic eftersom loppet är utanför V64an men finns säkert några som är intresserade. 8 Freddie De Veluwe kvalade på Solvalla 28 januari och även om kval inte säger speciellt mycket så såg det åtminstone ut att vara en rätt fin häst. Gick väl kanske inte som snabbast över mål men samtidigt körde Jorma inget på honom.
Mer intressant tycker jag nog ändå 3 Binserta D'eam är. Kollade på loppet hästen gjorde på Le Croise Laroche och var då på väg att springa en 18-tid med sista varvet först i tredjespår över 2700 m innan galoppen kom på upploppet. Galoppsituationen är svår att se men möjligen så får han mjölksyra i det läget. Det var trots allt en rätt bra prestation och hade felfri varit 3-5a i mål. Nu har han fått träna ordentligt hos Walmann och de franska hästarna brukar nästan behöva till fyraårssäsongen innan de är redo. Givetvis svårbedömd men tycker nog att det ska vara loppets förstahäst. Lär väl inte få något odds värt namnet men kan vara värd att ha ett extra öga på inför framtida lopp. 13 Oskarina avslutade rätt bra senast men står nu 20 meter bakom i ett stort fält och det ska nog mycket till för att kunna vinna då även om han tillhör de bättre. |
Citat:
|
Citat:
Gilmour borde vara klar i avd 1? Vågar inte spika Fantoccini i sista även om det känns mer lockande på procenten. Oskar ska tydligen inte släppa... |
Citat:
|
Någon mer än jag som tycker att V64-2 är riktigt svårt att bena ut?
2an har man dålig koll på 3 och 4 tror jag kan ta det men känns inte tillräckligt.. Hästar som inte tjänat mycket dessutom så det borde kunna skrälla? Vilka ska man ta? |
Registrerat spel
Datum: Torsdag 2015-03-05 Bana: Eskilstuna, omg. 8 Spelform: V4 Avd Ordinarie hästar 1 2 Gilmour 2 2, 3, 4, 5, 7 3 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 4 2 Aloe Vera Vadet gäller startnummer 60 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 120,00 kr |
Dom nämnde 10 Coco Damp Hall på liven och vips så blev den favorit. Roligt hur det går till.
|
Citat:
|
Citat:
Jag har noterat att tränaren tror på ledning direkt + att det är kort distans = borde vara bra chans Tycker annars att 5 Star Smasher kanske är den bästa hästen men årsdebut = frågetecken för formen.. Dock endast streckad på 3 % men som sagt inte startat sedan i Oktober.. |
Citat:
Aa, tycker med loppet ser klurigt ut och svårlöst med tanke på man inte vet så mycket om en del hästar... Därför spikar jag T.P.AXL som jag hoppas leder runt om :) Kanske dumt när den aldrig vinner, men men |
Citat:
|
Registrerat spel
Datum: Torsdag 2015-03-05 Bana: Eskilstuna, omg. 8 Spelform: V4 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 2 Gilmour (8) 2 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 (11) 3 1, 3, 4, 5, 7, 10, 12 (9) 4 3 Fantoccini (2) Vadet gäller startnummer 49 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 98,00 kr |
Registrerat spel
Avd Ordinarie hästar 1 2 Gilmour 2 3, 7 3 3, 4, 7, 10, 12 4 1, 2, 3, 5, 7, 9 120,00 kr |
Citat:
En av de stora betaltjänsterna spikar hästen på rubbet. |
Förbannade Jansson. Känns som att man får in tvillingen om han släpper..
|
Citat:
|
Jorma var ju snäll, kompis körning
|
1.2.3.7
2 11 7,9,11,12 5,7,8,11 13 Fick bli en 1 minuters översikt och snabbval. Ville vara med men orkar verkligen inte lägga mer tid på trav innan lördag. Lycka till alla :) |
NicklasJ har du någon bra DD idag?
|
Som vanligt vinner Jorma när man väljer bort honom..
|
Citat:
|
Citat:
Bockade i den, såg att det var Jorma och tog bort den, haha ;) |
Pensionärsvarvning utfärdas på Örjans körstil idag :)
|
Funderar på att spika TP Axl
|
Citat:
När jag spikar en icke-favorit sitter den ungefär var tjugonde gång (~5%).. Hästen är streckad på knappt 20%, så det är riktigt dåligt spelvärde på den! |
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Den där galoppen kan bli väldigt dyr :idiot: Eller "kan bli" är fel, var mycket dyr :hurt:
|
Citat:
Kan säkert ta en seger någongång, men varför just idag? Vetelängans 7 Blue Blood Lover tog spets på ett tilltalande vis senast och gick undan med en gäspning. Kanske hårdare emot idag, men inga stjärnor i fältet. Möjligtvis favven, annars ett begränsat gäng. Med Ohlsson fortsatt upp, så känns det korkat att inte strecka fram till att hästen visat att den slagit i taket vad gäller motstånd. Uffe brukar kunna kräma ur ett antal metrar extra när det behövs dessutom. Jag gillar ju att följa upp hästar som visar prov på fint intryck sett till klassen de befinner sig i. Denna skulle jag inte vilja åka på. En tanke då 14% inte är vidare mycket spelat på en häst som vunnit i två raka löpningar då felfri.Har du inga alternativa spikar?:popcorn: Red: Vetelängan ligger lågt. Han tycker motståndet är hårt emot. Vilket motstånd? Är det inte bättre att syna botten i sin egen häst först, innan sådant uttalande? |
Kan Oskar behålla andra platsen?
|
Citat:
Spikade Fantoccini på v4:an men inte på v64:an :whoco5: |
Han som spelar musiken på Sundbyholm måste vara 15 eller nått med tanke på skiten han spelar dag in och dag ut... :thumbdown:
|
Sandra Volo, varför fick den starta efter att blivit inkallad till veterinären? Banans tipsexpert tog bort den, såg risig ut.
Resultat efter loppet, startförbud 150305-150325 + friskintyg (orent trav) |