Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Eskilstuna (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23397-v75-eskilstuna/)

olle 2015-03-08 16:22

V75-Eskilstuna
 
Nu blir det första lördagen på evigheter utan jackpot på V75 och det ska bli intressant att se effekten. Värdet sjunker i alla fall dramatiskt att gå in på spelformen utan en krona extra i potten men stor risk för att pengar kommer flyttas till Norge lördagen efter.

Mycket bättre sport än i Norrland i lördags som väntat.

En snabb titt på anmälningslistorna

Klass 2

Ser rätt öppet ut och är väl inte det bästa klass 2 lopp som körts direkt. Söndagsvinnaren Mellby Cheeky som det varit snack om två gånger i rad och det är en häst som verkar komma mer och mer. Utmanar gör väl främst Nose Gear. Gick med skor senast men imponerade innan barfota och nu rycker väl Tarzan skorna när det är V75.

Klass 1

Många fina hästar men det lär väl spikas på många håll när megastjärnan Research nu ska visa upp sig på V75. Man ska dock tänka på att det ofta blir fel när dom sämre kuskarna är storfavoriter i travets elitserie så frågan är vilken insatsprocent som är rimlig för att den ska kallas spelvärd spik ?

Brons

Ett oerhört bra lopp. Nästan 2000 poäng för att komma med. Lär hamna på dagens dubbel. Nästan alla känns som tänkbara vinnare och går i alla fall inte innan spårlottningen att skrika ut någon här.

Silver

Blir effekten lika stor denna gång på Zonguldak med BG i vagnen ? Är det dags att dra skorna på på Västerbo Highflyer ? Spelvänligt och bra lopp detta med.

Guld

Fullt lopp med ruskigt ojämnt. Digital Ink blir nog omgångens största favorit med tanke på att Riff Kronos inte imponerade senast.

Diamantstoet

Ser väl sådär ut. Stepping For Money får bli söndagsvinnaren.

Lärlingsloppet

Ser också knepigt ut. Många som kan vinna.


Sammanfattning: Helt ok omgång där brons verkligen sticker ut. Gissar att alla kommer spika Research och Digital Ink då övriga lopp är rätt öppna när man ser anmälningslistan.

Groknak 2015-03-08 19:01

Reims Gasti känns intressant i lärlingsloppet, avslutade fint senast efter bra värmning och har nu ett formhöjande lopp i kroppen. Bra spår, bra kusk.

Stepping for Money, bara ston emot. Wingait Ida emot efter preparé körningen sist.

Låser guld på Riff Kronos & Digital Ink, mest för att "inken" blir så stor favorit och att Riff Kronos är ute på en mycket mer passande distans den här gången.

trance_error 2015-03-08 19:12

Wingait Ida behövs inte streckas, vinner knappast. Inte äns Björn kan få fart på den :D

Stepping for money känns intressant.
Varför inte Finish Future i andra.

putte64 2015-03-08 19:24

Vi får hoppas research blir storfavorit.
Läget luktar problem lång väg.

LeBanner 2015-03-08 20:11

Hoppas att Erik väljer att köra i spets med Heart Jack över favoritdistansen 1640. Blir inte lätt att vinna då, även om man heter Research!

Reims Gasti och Stepping for money, som båda redan nämnts, var också mina första tankar.

Zonguldak blir det nog noll värde på efter uppvisningen senast. Finns ett par motbud.

trance_error 2015-03-08 20:41

Blir svårt för Heart jack att nå ledningen, snabba invändigt och utvändigt.

LeBanner 2015-03-08 20:46

Tycker den är klar spetsfavorit. Minns du när du sa att Art on line skulle hålla ut Food Money? ;) Jag fick aldrig mina Sharps den gången, men det är lugnt. :)

trance_error 2015-03-08 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 414492)
Tycker den är klar spetsfavorit. Minns du när du sa att Art on line skulle hålla ut Food Money? ;) Jag fick aldrig mina Sharps den gången, men det är lugnt. :)

Tror du den tar en längd på Photoboy?
Eller att den håller ut Digital Photo?

Chanslös på ledningen enligt mig.

H2H? 500kr?

Jag säger Photoboy i spets.

LeBanner 2015-03-08 21:49

Får kolla lite djupare i arkivet innan jag antar vadet. Men rent spontant tror jag att den spetsar, ja.

Brain 2015-03-08 22:34

Nu blir det att plugga, för nu har man fått ögonen på sig =)

kallekula 2015-03-09 00:12

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 414492)
Tycker den är klar spetsfavorit. Minns du när du sa att Art on line skulle hålla ut Food Money? ;) Jag fick aldrig mina Sharps den gången, men det är lugnt. :)

finns inte en chans i världen att heart jack tar en längd på photoboy. Peter släpper knappast heller

LeBanner 2015-03-09 01:03

Nu är jag hemma och det tog inte många sekunder i arkivet för att lista ut att Photoboy spetsar. Hade inte riktigt koll på den innan.

Synd...hade gärna sett min lilla favorithäst i spets i det loppet.

putte64 2015-03-09 02:07

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 414517)
Nu är jag hemma och det tog inte många sekunder i arkivet för att lista ut att Photoboy spetsar. Hade inte riktigt koll på den innan.

Synd...hade gärna sett min lilla favorithäst i spets i det loppet.

Små favorithästar = stora problem.

Helge 2015-03-10 08:45

Olle!

Gällande Research, så är det nog så att du och jag skulle vinna med den.
Kan hamna sist och sen runda packet utan problem.

Bara spika och gå vidare.

olle 2015-03-10 08:50

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 414827)
Olle!

Gällande Research, så är det nog så att du och jag skulle vinna med den.
Kan hamna sist och sen runda packet utan problem.

Bara spika och gå vidare.

Läste i ronden i morse att den ska lättas till sommarbalans på lördag dessutom. Inga andra ändringar aviserades i det loppet vad jag kunde se vid en väldigt snabb titt. Det kan nog ge ytterligare en växel.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved