![]() |
V75-Eskilstuna
Nu blir det första lördagen på evigheter utan jackpot på V75 och det ska bli intressant att se effekten. Värdet sjunker i alla fall dramatiskt att gå in på spelformen utan en krona extra i potten men stor risk för att pengar kommer flyttas till Norge lördagen efter.
Mycket bättre sport än i Norrland i lördags som väntat. En snabb titt på anmälningslistorna Klass 2 Ser rätt öppet ut och är väl inte det bästa klass 2 lopp som körts direkt. Söndagsvinnaren Mellby Cheeky som det varit snack om två gånger i rad och det är en häst som verkar komma mer och mer. Utmanar gör väl främst Nose Gear. Gick med skor senast men imponerade innan barfota och nu rycker väl Tarzan skorna när det är V75. Klass 1 Många fina hästar men det lär väl spikas på många håll när megastjärnan Research nu ska visa upp sig på V75. Man ska dock tänka på att det ofta blir fel när dom sämre kuskarna är storfavoriter i travets elitserie så frågan är vilken insatsprocent som är rimlig för att den ska kallas spelvärd spik ? Brons Ett oerhört bra lopp. Nästan 2000 poäng för att komma med. Lär hamna på dagens dubbel. Nästan alla känns som tänkbara vinnare och går i alla fall inte innan spårlottningen att skrika ut någon här. Silver Blir effekten lika stor denna gång på Zonguldak med BG i vagnen ? Är det dags att dra skorna på på Västerbo Highflyer ? Spelvänligt och bra lopp detta med. Guld Fullt lopp med ruskigt ojämnt. Digital Ink blir nog omgångens största favorit med tanke på att Riff Kronos inte imponerade senast. Diamantstoet Ser väl sådär ut. Stepping For Money får bli söndagsvinnaren. Lärlingsloppet Ser också knepigt ut. Många som kan vinna. Sammanfattning: Helt ok omgång där brons verkligen sticker ut. Gissar att alla kommer spika Research och Digital Ink då övriga lopp är rätt öppna när man ser anmälningslistan. |
Reims Gasti känns intressant i lärlingsloppet, avslutade fint senast efter bra värmning och har nu ett formhöjande lopp i kroppen. Bra spår, bra kusk.
Stepping for Money, bara ston emot. Wingait Ida emot efter preparé körningen sist. Låser guld på Riff Kronos & Digital Ink, mest för att "inken" blir så stor favorit och att Riff Kronos är ute på en mycket mer passande distans den här gången. |
Wingait Ida behövs inte streckas, vinner knappast. Inte äns Björn kan få fart på den :D
Stepping for money känns intressant. Varför inte Finish Future i andra. |
Vi får hoppas research blir storfavorit.
Läget luktar problem lång väg. |
Hoppas att Erik väljer att köra i spets med Heart Jack över favoritdistansen 1640. Blir inte lätt att vinna då, även om man heter Research!
Reims Gasti och Stepping for money, som båda redan nämnts, var också mina första tankar. Zonguldak blir det nog noll värde på efter uppvisningen senast. Finns ett par motbud. |
Blir svårt för Heart jack att nå ledningen, snabba invändigt och utvändigt.
|
Tycker den är klar spetsfavorit. Minns du när du sa att Art on line skulle hålla ut Food Money? ;) Jag fick aldrig mina Sharps den gången, men det är lugnt. :)
|
Citat:
Eller att den håller ut Digital Photo? Chanslös på ledningen enligt mig. H2H? 500kr? Jag säger Photoboy i spets. |
Får kolla lite djupare i arkivet innan jag antar vadet. Men rent spontant tror jag att den spetsar, ja.
|
Nu blir det att plugga, för nu har man fått ögonen på sig =)
|
Citat:
|
Nu är jag hemma och det tog inte många sekunder i arkivet för att lista ut att Photoboy spetsar. Hade inte riktigt koll på den innan.
Synd...hade gärna sett min lilla favorithäst i spets i det loppet. |
Citat:
|
Olle!
Gällande Research, så är det nog så att du och jag skulle vinna med den. Kan hamna sist och sen runda packet utan problem. Bara spika och gå vidare. |
Citat:
|
Citat:
|
...vart håller killen hus?
nån som har spalatos bortglömda till lördagen? redan tisdag ju.. :ohmy:
|
Research räknas och är förstahäst men kommer nog inte att få ett så roligt lopp. Tycker inte att det borde finnas någon anledning för Untersteiner att släppa och från dödens är den nog inte helt superklar.
|
Citat:
Funderar mest på hur stor segermarginal det blir. |
Oj. Det var riktigt klara besked. Då hoppas vi på det då. Skall du vara på plats och se när den promenerar hem det?. Lutar åt att jag står över den här gången.
|
Citat:
Funderar på det, är på utbilning på annan ort torsdag och fredag så möjligt jag vill va hemma då iofs.. |
Citat:
|
Citat:
|
Baroness Boko struken ,
Synd trodde den hadde lite chans nu är det väl bara Goops emot favoriten. (Hur stavar man igentligen trodde/trode och hadde/hade ??) |
Citat:
Har själv spikat Zonguldac & Digital Ink och hade även kunnat haft spik på Research men tog där även med ledarhästen Photoboy som kan hålla undan. |
Citat:
|
Zonguldak är min favorithäst mer eller mindre men blir alldeles för stor favorit här efter uppvisningen sist, 48% är rent löjligt mot alla dessa klasshästar, nej här kommer jag måla på, finns många smaskiga till låg %. Västerbo Highflyer blir bara bättre för varje lopp, Mind Your Face jättesusare 5%.
|
|
Citat:
|
Citat:
Förra året vann Zonguldak 4 lopp med Stefan på totalt 18 starter. Jag håller med Sirlarsson, att man ska måla på i V75-2. De jag funderar över är 1,4,6,8 och 10. |
Zongguldak är mycket ojämn, men klart att han ska vara favorit denna gång, finns risk för tidig spets.
Har annars ett superdrag i omgången, startar i avd 1 nr 7 Arbys Amalia. Läste att tränaren planerar att rycka alla skorna ffg, dessutom jänkarvagn och helstängt. Arbys Amalia är en travare som absolut tillhör dom med högst kapacitet i loppet. Senaste loppet bör ha fört fram formen. Som jag läser loppet så gasar Sören allt vad som går från start och den enda som möjligen kan ta emot invändigt ( 6 Freja Sund/ Redén ) lär släppa. Från ledningen går hon säkert en låg 14 tid om inte ännu snabbare och då måste Stepping For Money och övriga vara mycket bra om dom ska slå henne. Ledningen i stolopp känns ofta som ett plus, speciellt då våren är på väg och det inte finns så många som kan göra jobbet denna gång. Just nu streckad på 2 % och jag funderar på att spika alternativt spela som stark utgång ( finns kanske en bättre spik i omgången i Digital Ink ) Kanske har jag hybris efter att v7:an satt förra veckan när jag är inne på att spika en häst som just nu är streckad på 2 % och knappast stiger över 10 % i streck. Men jag har stark feeling för spets och slut. |
Citat:
|
Men det var också 2 år sedan hon vann i Eskilstuna eller överhuvudtaget!
|
Citat:
Minns när den hade 9 raka segrar precis som Global Midnight fick när mötet mellan dom kom. Väntat på att den ska hitta tillbaka och allt trillar på plats igen hoppas nu och betalar för den med. |
Citat:
|
Hade varit märkligt om du inte hade haft råd med spik :)
|
Citat:
|
Citat:
Jag tar med 3 hästar i det loppet: 2-5 och Nelly Burge som är min bästa skräll på lördag, 5 % just nu och jimmy har vunnit med den innan! Prince Orlando kanske kan bli farlig om det blir körning men är väl lite för kort för han? |
Eklas superior kan vara en rolig kantboll i det loppet, bro för ffg någonsin surras det om. Bra erfaren kusk som vunnit med kusen innan är även det positivt.
Jag kör med en kvartett där 2-5-9-10, 11 & 12 om man vill fylla på ytterligare. Obi Degato är skyldig mig lite återbäring ... |
Lite förbryllad över Scarpia i 3e, 8% nu, var favorit från 12e spår senast och gjorde det bra. Inte mycket värre emot nu, iof halvruttet läge igen men glömmer spelare så fort eller har jag missat något här? :innocent:
|