Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Jägersro (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23646-v75-jaegersro/)

Speedyearl 2015-04-11 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 422410)
Bra spik Malmroth när du spela för 200 lax.

Fruktansvärt bitter människa du måste vara... :clap:

olle 2015-04-11 16:56

Nästan exakt samma utdelning som på Romme förra veckan och ännu en jackpot. V75 får väl nu definitivt avskrivas som ett högvinstspel och även som ett bra spel när 5 rättspengarna fryser inne nästan varje vecka.

Snart måste nog propositionerna ändras om inte storspelarna ska lessna totalt.

TOBYTYKE 2015-04-11 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 422412)
Jag skulle inte spela vinnare och dd idag egentligen, men kunde inte avstå så körde iaf för en 100-lapp...

Mer pengar in än som gick ut då hoppas jag. Det är det som räknas.

mikaels 2015-04-11 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 422412)
Jag skulle inte spela vinnare och dd idag egentligen, men kunde inte avstå så körde iaf för en 100-lapp...

"konstateringar" kan vara bra ibland, bra att du gjorde avkall på principerna just idag;)

oggeb 2015-04-11 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 422408)
10 ggr på dd på de två spetshästarna när de första 5 avdelningarna blev spets och slut = överodds.

7 V75 lopp spets och slut men det var nog den bästa sporten hittills i år ändå. Vilka lopp. Quick Fix går 11,1 över full distans. Man får nästan rysningar i kroppen över sådana prestationer.

Men men.. hur då? Han kan ju inte gå snabbare än 12,7 medel. Jag fattar ingenting. Lex Filmtokig. :holms:

Manprinsen 2015-04-11 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 422414)
Nästan exakt samma utdelning som på Romme förra veckan och ännu en jackpot. V75 får väl nu definitivt avskrivas som ett högvinstspel och även som ett bra spel när 5 rättspengarna fryser inne nästan varje vecka.

Storspelarna är väl endast en liten promille av den totala spelarkåren? Lite fel synsätt att man bara ska hålla dom nöjda. Däremot håller jag med om att utdelningen är väl låg nuförtiden.

Chiron 2015-04-11 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 422416)
"konstateringar" kan vara bra ibland, bra att du gjorde avkall på principerna just idag;)

Men tanke på att det var idel spetsegrar i början och med tanke på att det var givet vilka spetshästarna i DD-loppen skulle vara, vore det nästan "idioti" att inte spela? Eller?:)

Men som sagt ett undantagsfall...

draken 2015-04-11 17:02

Spelvärdes spikar tror jag blir Noras Bean och Quick Fix och att Maven kommer hamna på listan med mest överstreckade.[/QUOTE]

De hade lite andra tankar i dag men ibland är det lätt. Ångrar bittert att jag inte körde flerbong idag.

mikaels 2015-04-11 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 422419)
Men tanke på att det var idel spetsegrar i början och med tanke på att det var givet vilka spetshästarna i DD-loppen skulle vara, vore det nästan "idioti" att inte spela? Eller?:)

Men som sagt ett undantagsfall...

:)...

olle 2015-04-11 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 422418)
Storspelarna är väl endast en liten promille av den totala spelarkåren? Lite fel synsätt att man bara ska hålla dom nöjda. Däremot håller jag med om att utdelningen är väl låg nuförtiden.

Även småspelarna blir förlorare. Ännu större troligen då det aldrig blir pengar annat än för alla rätt, men där de flesta som spelar för 100-200 kr inte har det. Och storspelarna med system för tusentals kronor går också back trots 7 rätt. Det pratas väldigt mycket om jackpot och hur mycket man kan vinna men väldigt lite om var alla jackpotpengarna kommer ifrån (=spelarnas plånböcker).

Stekel 2015-04-11 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 422414)

Ja men samtidigt räcker det med att Napoleon underpresterar lite och att Vikingen hinner fram för att det ska bli riktigt bra utdelning idag. Det är små marginaler. Men de borde absolut skriva ut svårare lopp och lopp som blir fullanmälda. Inga voltlopp idag, inga lärlingslopp och flera lopp som inte blev fullt anmälda.

Stekel 2015-04-11 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 422422)
Även småspelarna blir förlorare. Ännu större troligen då det aldrig blir pengar annat än för alla rätt, men där de flesta som spelar för 100-200 kr inte har det. Och storspelarna med system för tusentals kronor går också back trots 7 rätt. Det pratas väldigt mycket om jackpot och hur mycket man kan vinna men väldigt lite om var alla jackpotpengarna kommer ifrån (=spelarnas plånböcker).

Småspelare som inte lyckas få sju rätt när det är så här enkelt får inte fem rätt när det blir miljonutdelning heller så det där resonemanget haltar lite.

Trevlig lördag alla, och hoppas att någon här var helrätt ute och hängde en fet multibong! :cheers:

mackpeter 2015-04-11 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 422411)
En egen fundering kring Bergh.
Klart att han är duktig på att träna och köra.Vad segerprocenten beträffar kan man se siffrorna i en annan dager.22-26% är naturligtvis kanonsiffror.2013 körde han in 20 miljoner.
B.Goop har "bara" 18%.På det körde han förra året in 45 miljoner!!!Oftast i stenhård konkurrens på Solvalla,Axevalla,Åby,m.fl.För Bergh har många lagt sig platt på flera norrländska banor då blir procenten hög, dessutom mot dåliga konkurrenter.De 20 miljonerna kan han glömma efter flytten till västkusten.
Självklart kommer Goop,Untersteiners,Thomas Malmqvist, m.fl. tappa en och annan miljon till Bergh men räkna med att Åby,Halmstad och Jägersrokuskarna kommer att bjuda till kamp.

......för att inte tala om Catharina Denberger med pappas miljonhästar.:popcorn:

incitatus 2015-04-11 17:10

några har hoppat av / tagit paus

Omsättningen idag och på Romme förra veckan var normal, kanske lite låg

Men då jämför jag med en normal omgång, INGEN som helst jackpot effekt , snarare negativ effekt på omsättningen.

olle 2015-04-11 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 422425)
Småspelare som inte lyckas få sju rätt när det är så här enkelt får inte fem rätt när det blir miljonutdelning heller så det där resonemanget haltar lite.

Trevlig lördag alla, och hoppas att någon här var helrätt ute och hängde en fet multibong! :cheers:

Så enkelt var det väl inte om man spelade för 100-200 kr. Då krävs det tre spikar för att i alla fall kunna ta 4-5 hästar i övriga lopp och det var bara 2 av 7 favoriter som vann idag. Geisha Sund var en av dom och det var ett lopp som dom flesta garderade.

Jag hade en jokerram på 8000 rader som satt. Men lyckades inte hitta tillräckligt bra A hästar för att få potential till lite utdelning så lämnade inte in (vilket var tur för hade inte lyckats).

Det känns lite surt att inte spela när man lagt massor av timmar på att läsa på men det kommer nya tåg.