![]() |
V75-Jägersro
Dags för Jägersro! Jackpot "som vanligt"!
När kommer listorna? Saknas fortfarande på såväl travsport.se som classic.atg.se. :moneybag::moneybag::moneybag: |
Citat:
|
Citat:
Någon som vet någon som kommer till start då? Calvin Borel? Archangel AM? Kanske? |
Maven har aviserat start i gulddivisionen. Mosaique Face var ju ute idag, så tveksam om han startar igen på Lördag. Tumble Dust vore kul att se, men har väl vilat för länge för att starta på V75.
Sedan har man ett Derby Trial över 2640m för alla fyraåringar som är anmälda till Derbyt. Där kan vi nog förvänta oss att de av kulltopparna som årsdebuterat dyker upp. I övrigt får vi väl se familjen Kolgjini, Lars I Nilsson, Conrad, Malmberg, far och son Untersteiner, ett par Denco-hästar och några från Fredrik Perssons stall. Takter är väl favorit i minst 2-3 lopp. Sedan kommer en armada från Danmark. Solvallatränarna brukar inte skicka särskilt många till Jägersro, de har ju lika långt dit som till Umeå. Det är ju dock Mantorp och Åby närmast efter Jägers, så vill man kvala in till finalerna under Elitloppshelgen måste man resa lite. |
Har för mig att Veijo sa att Solvato skulle starta i guld, men han är ju också klar för finalen och man kan ju då förmoda att det mest handlar om lopp i kroppen där efter vilan efter Frankrike. Lars I Nilsson hade väl planer på att starta Truculent där också men inte läst något sedan den gjorde årsdebut för knappt två veckor sedan. Sen kanske man kan gissa att Flemming anmäler någon eller några av sina guldhästar trots att väl ingen av dom egentligen har i finalen att göra.
Derby Trial kan bli en flopp. Men kanske det blir lite bättre än vanligt nu när det hamnat på V75. Dock var det ett riktigt bra lopp 2014 i alla fall. |
Eloge till Olle
Citat:
Olle är kungen av travanalys. Mvh Ulf-Eddie |
Vilka kanonlopp:)
|
Låter lovande när man har hotell bokat och ser fram emot en trevlig helg med trav , mat och dryck!
|
Noras Bean ska också starta i guld på lördag enligt Stenströmers senaste videorapport efter senaste jobbet.
|
Har vart en notorisk hatare av Jägersrolunken. Vart så otroligt tråkigt och förutsägelsebart men tycker att det skett en otrolig uppryckning senaste tiden. Det tävlas för fulla muggar och utdelningen har vart riktigt bra så nästan så att jag ser fram emot omgången:claps:.
|
|
Ingves på Solvato.
|
Citat:
Hmm, fanns nog några hundar begravda trots allt gällande det där tränarbytet |
Citat:
|
Citat:
Petad på alla Denbergers. Ja, så ser det ut nu. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag vet inte vad de har för deal med Ingves, om det är tänkt att bli för evigt eller en snabb nödlösning, vi får väl se vad som händer framöver. |
Citat:
|
Nu har startlistorna kommit. Nu är de bara att börja plugga på
|
Jag vet inte vad jag tycker om årsdebuterande hästar på V75. Flera i Derby Trial har inte startat sedan September förra året...
|
Undrar om Johan Untersteiner är nöjd med spårlottningen...
|
Många fina hästar ute nu, det märks att högsäsongen närmar sig.
|
Citat:
Johan Untersteiner @UntersteinerJ 3 minför 3 minuter sedan Dom sex senaste startspåren för Falcon Håleryd på V75: 11 - 11 - 7 - 12 - 12 - 12 Ping @SvenskTravsport |
Just när man börjat tvivla på Lover Face så dyker ett lopp med perfekta förutsättningar upp. Tidig spets och värsta motbuden på bakspår?
|
Fyfan för spåren ;) söndagsspiken MC steamy om bf osv. Finns en som kan utmana dvs daryl boko, men MC steamy borde få spets ? Vet ej start snabbheten hos db
|
Citat:
|
Citat:
Jag tror inte riktigt på deras förklaring, är inte så svårt att ringa och fråga vejio om han var sjuk eller inte. fortsättning följer! |
10 Maven bör vinna V75 3! Lycka till!
|
Borde väl gälla Conlight Ås i avd 1 också? Alltså vinst...
|
Citat:
1. Handlar på lördag om en genomkörare inför Olympiatravets final två veckor senare som hon redan är klar för 2. Därför inte alls säkert att Takter är så sugen på att köra offensivt denna gång. 3. Helt annat motstånd dessutom. Mötte bara ston senast och det ena motbudet galopperade och det andra gick inte med optimal balans. Resten var utfyllnad i det loppet. Men intrycket var grymt så något avslag är det såklart inte. Mer en spekulation om att man inte vill tömma henne i ett sånt här lopp när hon redan är klar för både elitloppet och olympiatravet. |
Citat:
Allt handlar om spelvärde... :) |
Ronden kommer först i morgon och V75 guiden på torsdag så inte så mycket tidiga intervjuer.
V75-1: Mardrömslopp där det i stort sett bara handlar om årsdebuter och/eller lopp i kroppen inför kungapokalskvalen. Hoppades igår att dom skulle lägga loppet utanför V75 och när man nu läser vad tränarna säger känns det ännu mindre bra med loppet på V75 spelet. V75-2: Spets och slut på Napoeleon CD ? Grymt intryck sist. Ev helstängt huvudlag på lördag. Ev jänkarvagn ffg på Heart Jack V75-3: Ingen intervju ännu vad gäller Maven. Ludde ska rycka alla skorna på El Mago Pellini. Stenströmer låter påställd med Noras Bean och vill till finalen. Vi tippa spikar Noras Bean på allt. V75-4: Stall Bergh aviserar barfota runt om för första gången på Eder Bob V75-5: Inget av värde ännu V75-6: Petri Puro aviserar barfota runt om på Go Green Pellini. Bara gått så en gång och då blev det enormt skrik på den men det slutade då med startgalopp. Alla de heta vinstbuden ska tävla med optimal balans. V75-7: Sämsta möjliga spår för Mc Steamy enligt Untersteiner då den inte kan öppna och han är rädd för positionsstrul. Ludde säger att Quick Fix är stallets bästa chans på hela dagen. Nu ska man dra av alla skorna igen och leda runt om enligt honom. Enormt bra senast trots minusrapporter inför loppet. Daryl Boko också en topphäst men inte heller den är startsnabb. Det blir ett kul lopp. |
Napoleon C.D och Quick Fix har straffsparkar.
Spets o slut på båda. |
Är det inte lite distansminus för Quick Fix, eller?
|
V75-1
En eller alla. I nuläget väljer jag att spika 6 Conlight Ås , som har sett dunderfin ut. V75-2 Körning att vänta. Tar med hästarna 1.3.4.5.12 , där jag hoppas Lill-Zacke drar längsta strået. V75-3 Spekulationer om att man ska ta det lugnt inför Olympia-travet & Elitloppet gör att många kommer att gardera. För mig blir detta ett formhöjande lopp istället. Spikas ! V75-4 Låser lopper med 5 Starkeeper och Flemmings Glory Days. V75-5 Tar med alla tolv och hoppas på skräll. Tipsettan går till 8 Unique Gowan ! V75-6 11 Archangel Am tävlar nu på himmaplan I striden. Chansspik? V75-7 Även här ett lås med 1,4 Systemförslag 6 spik 1.3.4.5.12 10 spik 5.7 Alla tolv 4.9.11.12 1.4 480kr/ 10 pers |
Citat:
Citat:
/ TT |
Citat:
Och den tidigare 200k loppet där gallopen kom på upploppet om jag inte minns fel. |
Citat:
|
Citat:
|