![]() |
så jackpot nästa vecka ..
|
Haha, fy fan vilken äckelparad av favoriter. Spelade för 144kr och nu får man knappt igen insatsen på 8 rätt :no:
|
Min DD ger 233 för tian. Vore fint.
|
Tar en punk öl inför sista, och njuter när Örjan vinner
|
Kul att man snackar om "förutsättningar"... Vad anser folk förutsättningar egentligen är som en Travtränare? Pengar på banken?
Blind människa isåfall. som man sagt hela dagen, armetis |
3 eller 10 för en kaffepaus då 8-3 sket sig.
|
Citat:
|
Välstammade hästar, som redan visat sitt kunnande är t.ex. rätt bra.
Köp Messi till ditt fotbollslag så får du se om det går bättre. Citat:
|
Nu vet vi iaf vem som är Sveriges sämsta kusk. T Jansson.
|
Hehe, ja, den hade man inte räknat med alls, men snygg styrning av Oskar :)
|
Invändigt!!!
|
Givetvis skulle man torska i sista även om det inte gav några pengar :D
Trodde Örjan var klar men icke... |
Härligt. Då fick nog inte spelbolaget behålla 7 rättspengarna i alla fall och lite mer tillbaka till spelarna.
|
Citat:
|
Citat:
Ditt argument måste varit det sämsta jag läst på tio år. Du menar att om Marta och Messi knullar och du köper deras barn blir det en bra fotbolls spelare??!?!?!?!? Nä, det blir man när man är äldre, när man vet vad man vill. Det har travsporten också bevisat. Jesus. Vilken kalle anka kommentar. Men din kommentar var bra, det bevisar att folk går på historia och inte framtid. Tack för beviset! |
Vad i helvete hände med Amalia!?:hurt:
|
Citat:
|
Rigatoni är ännu inte bra nog att vinna från dödens. Men bra ändå.
|
Citat:
Olle Goop var en grym kusk för 20 år sen, men inte idag. Undra varför? :lol: |
Citat:
Glöm inte Jorma. Men folk lever ju tio år tillbaka. |
Får man några sharps om man säger följande "det var bättre förr?"
|
Om jag räknar rätt så backar jag en hundring på V86:an. Har ändå lirat in lite pengar på dagen, så det kan jag leva med.
|
Citat:
|
Citat:
Ska bli intressant att se hur länge Torbjörn får första tjing på Jeppas Maxi t.ex |
Citat:
|
Citat:
|
Men ändå relativt kul att folk snackar om pengar och bra gener, som bara mamma o pappa.
Foppas miljonköp som Bergh träna. bevisar ju att ni snackar i nattmössan. pengar och avel har noll betydelse. |
Citat:
|
Citat:
Jorma nordens segerrikaste kusk genom tiderna, och Jansson har väl dragit hem en och annan miljon genom åren? |
Citat:
|
Citat:
Bli expertkommentator? Jorma? I think not... :p |
Citat:
Sparka ut flicksnärtorna och in med "pra-hest-Jorma" :D |
Ja, det menar jag absolut.
Det är enormt tydligt inom travet vilka gener som är framgångsrika, och i de flesta andra sporter har toppidrottsmän elitidrottare till föräldrar. Bland de som förstår något lär du inte hitta någon som håller med dig. Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
vi såg hur det gick, jag ser många hästar som kostar under hundra, som gör grymt på V7 vecka efter vecka. vi tänker olika! |
Citat:
Usain Bolt - Jamaica Pga av slavhandel har de exceptionella gener, en av anledningarna till att så många sprinters är så bra från dessa områden. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Men avelsstatistiken är tydlig, främst när det gäller hingstar. Vissa är i topp år efter år när det gäller insprunget / avkomma. Sedan krävs det mycket kunskap om blodslinjer för att välja rätt hingst till ett sto för att det ska bli så bra som möjligt. |