![]() |
men gäller detta även elitloppshelgen söndagen? är ju sådär för såna som bokat flyg redan ? elr stochampionatet isf fattar jag ingeting hur dom tänker.
|
Citat:
Senare start på sommaren och tidigare på vintern kanske hade varit en bra kompromiss? |
ATG fixar och trixar, för att förtvivlat ändra på sminket så det passar den belysning man väljer, men det är och förblir endast smink. Ändra på tiderna är lika effektivt sätt att öka omsättningen, som robotspelsreglerna var att hindra för utlandsAffe, eller öka rättvisan för småspelarna genom att ta bort "spel på alla rätt"
Man ser till att public joe diskuterar fånerier istället för att se helheten, diskutera seriösa problem och vad som orsakar dessa samt hur problemen ska åtgärdas. Såsom riktigt kunniga politiker tenderar att göra, skapa false flags, så märker ingen vari problematiken verkligen ligger. Åtminstone inte inom två år, då Skarplöth med fler kan ta sina fallskärmar och byta till nästa jobb, med en hästsport som blir alltmer ruinerad på såväl starthästar, spelare som åskådare. (för mig passar travet bättre ju senare det blir, men det innebär inte att jag VILL ha det så, enär jag inte finner något gott i detta långsiktigt, endast att de verkliga problemen döljs! vilket i sin tur innebär en försämrad sport, färre hästar, sämre omsättning på spelet och långsiktigt sämre möjligheter för mig att försörja mig ) |
FÖr egendel kommer jag åka på färre v75 dagar, har man familj så kanske man vill komma hem i vettig tid eller om man ska umgås med vänner, med starttid som det varit har man hunnit med bägge varianterna när jag åkt 25-30 mil enkelresa, blir svårare med det nu, och det innebär färre v75 dagar på plats för egen del. hade som mest 165 travdagar på plats, o det har sjunkit o sjunkit, o inte lär det öka nu
|
Framflytt ger merspel. Varför inte flytta fram 24 timmar?
168 timmar? Mvh Ulf-Eddie |
Citat:
|
Citat:
Det enda som lockar publik till travet numera är de stora arrangemangen på sommaren såsom elitloppshelgen, Åbergs, Stochampionatshelgen, Sprintermästarmeetinget, Bodens kvälls V75a, Årjängs stora pris och lite andra specialarrangemang (midnattstrav, gentlemannadagen på jägers). Om man tar alla V75 lördagar från september till och med elitloppshelgen så är det väl numera bara olympiatravslördagen i april som lockar publik värd namnet. Det är säkert minst 30 lördagar som har publiksiffor under 5000 personer och många av dom 2-3000. Mycket sämre än så kan det väl knappast bli och därmed är väl risken för publikbortfall en mindre faktor att beakta när man analyserar effekterna av senare starttid för V75. Det är tyvärr så att så länge våra travanläggningar ser ut som dom gör så går det inte att locka dit publik längre ens till V75 när servicen till V75 är så oerhört bra både på nätet och i tv. Anläggningarna och arrangemangen måste bli mer attraktiva. Se vad som hänt med hockeyn och fotbollen. Där har det byggts moderna arenor och dom är ofta fullsatta trots enormt ökad exponering både på nätet och i tv även av dom sporterna. |
Citat:
Lätt att missa för en norrlandsnegodil. :) |
Citat:
:thumbup::thumbup::thumbup: hahahaha |
Citat:
Fredade skulle jag inte kalla det för. Finalerna under Elitloppssöndagen,men även Derbysöndagen, har förskjutits minst ett par timmar jämfört med "förr". I längden ett förödande tänk enligt mig. |
ATG försöker locka in nya spelare och glömmer bort dem dem har. (ja jag vet vissa tycker det är bra, vissa dåligt, vissa bryr sig inte)
Men som sagt gynnar det travet så är det ju bra. Vi får se helt enkelt. Tror tyvärr jag personligen kommer både titta mindre och spela mindre på V75. Känns inte som det kommer vara så poppis hemma som småbarnsförälder att säga till familjen att "nu ska vi käka middag 2 timmar senare för pappa ska kolla på trav" eller helt enkelt inte deltaga på middagen för man ska kolla trav. Eller tvinga familjen att äta middag framför teven..Men jag tillhör väl inte den målgruppen som anses vara en av de viktigare för att öka omsättningen. Jag spelar ju redan, så dem hoppas väl på fler som börjar spela än som slutar. Eller tror dem att mitt system blir större för jag har två timmar extra på mig att plugga :) |
De som har styrande viljor inom ATG och ST förstår inte ens att de seriösa spelarna pluggar hästarna, väger chanserna och försöker finna de prisvärda, för dessa människor är antingen födda med pengar, eller har jobb som försörjer dom utomordentligt väl, och har således aldrig spelat för annan orsak än" jag tror den vinner" om hästen ger 10ggr eller 2ggr blandar dom inte in i sammanhanget, heller inte att tvåoddsaren kan vara årets spel för hästen ska stå i 1,25 medans 10oddsaren är årets underodds med 3% chans.
|
Sedan kan man undra, vilka ska äga häst i framtiden, vill man inte ens försöka ha kvar folket på banorna, tror det finns fler som är, kan bli sugen på att äga häst som är på banan en framför tvn eller datorn.
|
Alla vet att det är fler som tittar på tv den nya starttiden, och man hoppas att det spiller över på travet och att fler tittar och spelar.
Känns rimligt tro man säljer fler harry, och det är man nöjda med. För de som styr nu är travet inget annorlunda än vilket lotteri som helst. Men när intresset dör, banorna avfolkas och ingen vill engagera sig längre, då dör sporten. Travsporten måste säga ifrån, alla delar behövs, annars finns ingen produkt att sälja. |
Citat:
För banorna är den här publiken viktig. En travbanechef räknade kallt med att varje besökare som betalar entré en V75-dag dessutom genererar ytterligare minst 50kr för att denne köper program och förtäring. Spelsiffrorna kommer utöver. Intäkterna betyder 150.000kr rakt in i banans kassa för varje tusental betalande besökare. Det är tufft att tappa publik, helt klart. För restaurangerna på banorna är ofta de här dagarna avgörande för om det skall gå ihop sig under ett år, eller inte. Banorna ser dessutom ett stort värde i att kunna ge sponsorer och annonsköpare en dag där de verkligen syns, en dag då man kan bjuda in regionens politiker och visa upp verksamheten, en dag då man inte måste tjata dit lokalpressen. Det är en dag då inbitna hästägare, B-tränare och uppfödare ser till att ta med sig familjen till travbanan och visar upp vad det är de håller på med. Det är en dag då människor som inte setts på länge träffar varandra. En dag som man i alla fall utanför de tre storstäderna inte gärna vill konkurrera arrangemangsmässigt med, för V75 drar sin publik. Det är det här som ligger i potten när Hasse Skarplöth kommer och frestar med nettot från två spelmiljoner i veckan, efter att spelare, ombud, ATG och staten fått sitt. Rätt så många travbanor har varit mycket skeptiska i processen, och om det här inte blir en riktig braksuccé så kommer Skarplöths huvud att krävas på ett fat. Hela den här idéen kommer från honom och hans TV-folk. De tror att travets profiler är några slags dokusåpadeltagare. |