Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-07, 15:23   #1
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 9
Sharp$: 179
Standard

Tankar om ny starttid för V75


Skarplöth & Co har bestämt sig för att flytta fram starten av V75 till 16.20
Påstår att spelarkåren tycker det är jättebra.
Personligen ser jag ingen fördel med det.

Vad tycker ni?
AceHammer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 15:31   #2
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Jag tror att jag kommer spela färre omgångar med den nya starttiden då jag hellre viger mina eftermiddagar och kvällar till annat än trav. Nu lär väl inte travet sluta förns framåt 19..
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 15:46   #3
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2400
Standard

På rent Strappa-språk.

"Det blev balla av hela skiten!"

Risken att man besöker någon annan V75-bana än hemmabanan närmar sig noll med stormsteg.

Det ska till en sjutusan till omsättningsökning för att detta ska nå break-even.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 15:47   #4
 
johanls avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 48
Sharp$: 696
Standard

Värdelöst och vilket jävla tvupplägg,det vore som en fotbollsmatch spelar första halvlek sedan byter vi kanal och kör sammandrag sedan byter vi kanal igen och kör andra,fy fan eller om man mot förmodan sitter med fem efter fem då ska du vänta en timme.nej det här blir tapp istället tror jag,jeans har tanten accepterat 14-17 nu tar det ju långt in på kvällen nej fy fan.
johanl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 15:48   #5
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

På sommaren perfekt men det ska ju gälla först från 15 augusti. Därmed lär man missa alla lördagar när vädret är för fint för att sitta inomhus mitt på dagen även denna sommar :(

Annars är det perfekt tycker jag att flytta fram första start 2 timmar. Lunch V4an ska ju dra igång 14.30 och sen blir det om man får gissa även riktigt lunchtrav från en annan bana vid 12 tiden då ju första lördagssaxbanan med nuvarande schema startar kl 10.

På lördag drar ju förmiddagstravet med V4 och V5 från Dannero igång redan kl 10 och kvällens V65a (säsongspremiär på lördag för lördagskvällstrav från Sverige) och V4a från Mantorp drar igång 17.35 där det även ska köras kvällstrav med V5 spel från Harstad.

Men de nya starttiderna på V75banan kanske det sett ut typ så här istället

12.00: V4 och V5 från Dannero
14.30: V4, V75, V5 och DD från Jägersro
19.00: V65 och V4 från Mantorp och V5 från Harstad.

Det hade nästan varit perfekt nu när lördagarna kommer bli heldagar med 3 svenska banor och massor av olika spelformer.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 15:48   #6
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Nej, nu får man hoppa över V75, det är ungefär lika intressant som australiskt morgontrav om man lägger det så sent på lördagar. Det blir en bra lucka att fylla upp för utländska spelbolag med en lämplig spelprodukt.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 15:51   #7
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 511
Sharp$: 1533
Standard

Har inte helkoll men var det permanent ?
Fick det till någon omgång i samband med ishockey-VM.
Helgesson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 15:53   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle20588986.ab
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 16:15   #9
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

Konstigt men för mig har ishockey alltid startat kl 17 på helgdagar, varför går man den andra vägen, vilka idioter eller har man begripet att på helgerna är familjen det viktigaste.

Hur roligt är det att åka till Derbyt nu, vara på trav till 19, hotellet kl 20 och sedan vila ett tag och sedan Big Mac för restaurang besök orkar man inte med.

Skitförslag - kommer att minska publiken, speciellt den som har 10 -15 mil att åka.'


Åker Skarplöth på trav ? tycker han nästa höst skall åka alla V75 mindre än 30 mil fr stockholm och ta med HELA familjen och betala ur egen FICKA allt inkl program och entre


tvi 1000 falt tvi

Senast redigerad av incitatus den 2015-04-07 klockan 16:17.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 16:16   #10
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Passar mig och min fru perfekt. Vi är alltid iväg med barnen vid denna tid, samtidigt vill man se loppen live, så det krockar ju alltid. Det är just sånna som oss som atg vill möta. Tror detta kommer bli succé, kan också ha jävligt fel. Tänker lite på dom som kollar fotboll. Den har väl en starttid kl 16:00?

Senast redigerad av fusbar den 2015-04-07 klockan 16:17.
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 16:28   #11
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Konstigt men för mig har ishockey alltid startat kl 17 på helgdagar, varför går man den andra vägen, vilka idioter eller har man begripet att på helgerna är familjen det viktigaste.

Hur roligt är det att åka till Derbyt nu, vara på trav till 19, hotellet kl 20 och sedan vila ett tag och sedan Big Mac för restaurang besök orkar man inte med.

Skitförslag - kommer att minska publiken, speciellt den som har 10 -15 mil att åka.'


Åker Skarplöth på trav ? tycker han nästa höst skall åka alla V75 mindre än 30 mil fr stockholm och ta med HELA familjen och betala ur egen FICKA allt inkl program och entre


tvi 1000 falt tvi
Förhoppningsvis är man redan färdig med senareläggandet av "stor-traven" på söndagarna.

T ex så har Elitloppsfinalen flyttats till senare och senare starttid de senaste 5-8 åren. Det ställer till det för mer långväga gäster. Men det skiter man ju i fullständigt.

Att det får konsekvenser för återväxten av travnördar ute på orten verkar oväsentligt.

Jag gillar't INTE!
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 16:39   #12
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Spontant, iskallt!!

Nu har jag inte satt mig in i allt ting. Men om jag förstått det här med TV så ska alltså vi som ser direktsändningen först se lopp 1-5, lopp5 körs 17:50 (om man följer samma tider som idag). sen byter vi kanal och kör en sammanfattning för att sen köra lopp6 & 7 någonstans runt 18:25 & 18:50? ingen tid till att visa utdelningar, det hänvisas säkert till internet.

Och så ska man öka med 2 millar, var då säger jag? Eventuellt kan omsättningen på V75 öka då man ger 2 timmar extra möjlighet att spela och kanske kan de som bara tittar på 18:00 sändningen tycka att det är lyft då det blir live-upplösning.

men jag är mycket tveksam till att det övriga spelet ligger kvar på samma nivå.

Äh, ju mer jag skriver desto surare blir jag. Jävla påhitt!!!

Lärde man sig ingenting av V64 sändningarna och DD fiaskot
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 16:53   #13
SAO
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2719
Standard

Passar perfekt. Kan man kika på travet utan att hela dagen går!
Bra Skarplöth!
SAO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 17:09   #14
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Förstår inte alla negativa kommentarer.

1. Är man så inbiten så man åker över 30 mil för att se V75 åker man nog även om man inte tar sig hem framåt midnatt. Jag är inte i den målgruppen så det får någon annan uttala sig om, men det är min något okvalificerade gissning.

2. För egen del tycker jag det är väldigt bra. Vill man inte lämna in förrän spelstopp kan man inte ta sig för något ute på stan eller så förrän 14.30 som det är nu. Är det spelstopp först 16.20 är det fri lek fram till ca 15 då det är dags att ta sig hem och sätta sig in i den sista infon. Större chans att man följer loppen och lägger något extraspel då också, samtidigt som man grejar runt hemma och förbereder middag eller förfestar eller vad man nu gör vid den där tiden.

Jag är inte övertygad om någon omsättningsökning, men håller det som ganska sannolikt. Det baserat enbart på att svenskarnas promillehalt är högre ju längre timmen är kommen på lördagar, och där alkoholen går in går förnuftet (pengarna) ut Min gissning är omsättningsökning på över 3mkr/tävlingsdag.

Känns väl spontant som en bra idé med det mixade upplägget att de senare tittarna får se sammandrag och sedan livesport. Kan nog trilla in lite extraomsättning där också av folk som annars inte lägger mer än några andelskronor som de sen går hem och följer upplösningen av.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Champinj0nen (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 17:14   #15
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Ja det känns helt klockrent. Det är alltid protester när något ska ändras men när det väl skett tycker de flesta det var bra.

- Det gäller från 15 aug och bara lördagar står det. Extra V75or som elitloppet och derbyt ingår därmed inte i förändringen men dom kan ju ändra tiderna där ändå.

- V75 banorna på vinterhalvåret har väl ingen storpublik oavsett vilken tid loppen körs. 3264 personer på romme i söndags, 4404 på Solvalla den grymma finallördagen innan, 3100 på Sundbyholm 14 mars och 2323 personer på Bergsåker 7 mars. Det är ju sämre publiksiffor än på superettanmatcher i fotboll eller matcher i hockeyallsvenskan, och det kan väl knappast bli sämre än så. Därför är det inte mycket att väga in vad gäller starttiderna.

- Samhället har förändrats. Speciellt i storstäderna. Jag bor ett stenkast från en av Malmös större matbutiker. Den har numera öppet till kl 21 alla dagar. När jag flyttade hit i slutet av 80 talet stängde dom kl 18 på vardagar och kl 14 på lördagar. Söndagar stängt. Folk får allt senare vanor. Går man ut en lördag och handlar vid 10-11 är det nästan folktomt. Går man ut vid 14 tiden är det knökfullt. Att senarelägga V75 ligger mao helt i tiden i alla fall för befolkningen i större städer.

Det kan bara bli positivt tror jag med senare starttid på V75.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td