Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Tankar om ny starttid för V75 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23659-tankar-om-ny-starttid-foer-v75/)

clarund 2015-04-08 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 421319)
Solvalla-krisen: ’Arena i förfall’

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle20592464.ab

Mjo, det är ju så att varför ska man till stället

där de rycker av en pengar i entré

dit det tar tid och pengar att resa och även för hemresa

där det skall göras profit på serveringen av inhyrda företag och det serveras råa(felstekta) hamburgare med degiga pommes

där ölsortimentet är uselt och priset hutlöst (72 kr för en äcklig, vattnig Åbro och 79 för en anständig Zlatopramen)

där lokala nätverket är spärrat för andra spelbolag än ATG (jag spelar på dessa ibland men vill ännu oftare kolla oddsen i streckspelssyfte)

där man inte kan se Fotbollen på skärmen bredvid.

där man är tvungen använda öronproppar för all jävla svammelinfo om odds o placeringar (vilket man kan läsa sig till utan speakerrösten ekande i huvet och omöjliggörande normal konversation)

där ingen annan någorlunda frisk människa är intresserad av att tillbringa sin tid pga ovan nämna orsaker och många fler... jag är enfaldig nog att tro människor dras till ställen där det finns andra människor !?

nu får det vara nog klagat, blir bara arg av att tänka på Situation Solvalla

:rant::rant::rant::rant::rant:

olle 2015-04-08 15:01

De flesta av dom som har ett stressat lördagsliv idag har väl inte tid att sitta framför atg live/tvn ändå från 12.30 - ca 17.00 för att följa uppsnacket och loppen live, utan kollar väl på atg play eller tv sändningen mellan 18-19. För dom blir det ju ingen skillnad. Man kan även efter den 15 aug slå på tvn mellan 18-19 för att se loppen.

Nu blir det istället mellan 14.30-19 som uppsnacket och loppen på V75 banan kommer köras, så den stora skillnaden är väl att dom som redan idag lägger 5,5 timme framför datorskärmen och/eller tvn har tiden fram till 14.30 till annat på lördagen (eller följa travet på den saxbana som tävlar från lunch).

De stressade människorna kan precis som innan kolla travet i en timme på samma tid som innan men har nästan två timmar längre tid på sig att lämna in sina system.

Helge 2015-04-08 15:07

http://piclair.com/data/lto2i.jpg

Chiron 2015-04-08 15:12

För de som är "travberoende" lär nog inte starttid spela roll...

boozty 2015-04-08 15:21

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 421342)
Nu blir det istället mellan 14.30-19 som uppsnacket och loppen på V75 banan kommer köras, så den stora skillnaden är väl att dom som redan idag lägger 5,5 timme framför datorskärmen och/eller tvn har tiden fram till 14.30 till annat på lördagen (eller följa travet på den saxbana som tävlar från lunch).

Ja lördag morgon är riktig primetime för socialt umgänge =)

Nja, travet har varit något jag blivit mer och mer less på under en längre tid och jag tänker då inte prioritera det före vänner och familj så det lär bli 2-3 system / år på den där tiden.

enstahill 2015-04-08 18:06

Nog fan för att Marcus Lindgren har blivit religiös på äldre dagar! Men vad går karln på?

putte64 2015-04-08 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av enstahill (Inlägg 421402)
Nog fan för att Marcus Lindgren har blivit religiös på äldre dagar! Men vad går karln på?

Varje gang jag laser nagot han skrivit tror jag han ramlat Fran skotbordet.
Som Hans G...

tototorsten 2015-04-08 21:07

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 421319)
Solvalla-krisen: ’Arena i förfall’

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle20592464.ab

Fantasktiskt bra artikel , det är verkligen sorgligt det som sker och med dagens ledning blir det bara värre och och värre 😟

enstahill 2015-04-08 21:13

16.5 millar i omsättning på v86 nu ikväll, spelarna har redan sagt sitt om dårarna på Atg!

hatten1 2015-04-08 22:10

SOm jag tidigare skrev ,, Vem har gjort en icke korrupt utredning av nettointäkternas påverkan till sporten efter V86 införande. Inberäknat kostnader för kanal 75 och alla konsulter samt kostnader för spelutveckling och inberäknat omsättningsminskning för tisdags/torsdagar- Solvallas egna onsdagar.. Känns som förändring Av V75/V86 starttid är dåligt underbyggd

Espo 2015-04-08 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av jocklon (Inlägg 421114)
Jan Timonen, storspelare
– För mig är det sovmorgon! Men det är inget positivt för mig, det blir en lång och tråkig lördag, allt blir förskjutet. Fram till nu har jag haft klockan på 04.00 varje lördag morgon, men jag har vaknat 03.30. De där första timmarna till sju-åtta har jag varit helt solo med mina tankar, det är det jag har vunnit mina pengar på. Men ärligt talat så har jag tappat lusten för V75 i och med att de tog bort alternativet att bara spela ”för sju rätt”. Det blir jackpott varje gång. Det går inte att vinna längre, vi har inte råd att kasta bort pengar.
– Förmodligen ökar omsättningen, men som sagt så har jag redan tappat lusten.
– Jag kommer inte påverkas så mycket, med tanke på att jag inte kommer att spela V75 längre. Jag kommer att avveckla de hästar jag äger i Sverige och satsa fullt ut i Frankrike. ATG är inte mitt spelbolag längre. Travet är slut i Sverige.

Ojoj det var negativt från herr Timonen antar att spelvärde tappar sin mest kompetenta tippare med andra ord!

putte64 2015-04-08 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av hatten1 (Inlägg 421585)
SOm jag tidigare skrev ,, vEM har gjort en icke korrupt utredning av netointäkternas påverkan till sporten efter V86 införande. Inberäknat kostnader för kanal 75 och alla konsulter samt kostnader för spelutvwckling och inberäknat omsättningsminskning för tisdags/ttorsdags// @s@solvallas egna omsdagar.. Känns som förändring Av V7V75 starttid är dåligt underbyggd

Jag tror inte ens det går att göra det.
Sportens påverkan av att ingen längre vill gå och titta på live trav kommer visa sig först när 40-50 talisterna dött ut, och de som föds nu aldrig haft en tanke på att gå på trav.
Då får vi flera tingsryd...

Viroid 2015-04-08 23:01

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 421596)
Jag tror inte ens det går att göra det.
Sportens påverkan av att ingen längre vill gå och titta på live trav kommer visa sig först när 40-50 talisterna dött ut, och de som föds nu aldrig haft en tanke på att gå på trav.
Då får vi flera tingsryd...

Njae, jag tror Solvalla, Jägersro och Åby är nedlagt och sålt inom fem år. Deras mark är värd mycket pengar, och för varje tävlingsdag utan publik blir det allt mer ohållbart att ha miljarder som dolda tillgångar i form av eftertraktad mark.

olle 2015-04-08 23:15

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 421598)
Njae, jag tror Solvalla, Jägersro och Åby är nedlagt och sålt inom fem år. Deras mark är värd mycket pengar, och för varje tävlingsdag utan publik blir det allt mer ohållbart att ha miljarder som dolda tillgångar i form av eftertraktad mark.

Åby har väl redan sålt massor av mark.

Jägersro ligger fortfarande i utkanten av Malmö och inte på den mest attraktiva marken. Staden växer så det knakar (+5000 invånare per år under många år nu) men det är framförallt i de västra delarna nära bron och i innerstaden runt gamla varvsområdet Kockums det byggs som mest. Jag tror inte Jägersro är sålt om 5 år. Men om 15-20 år kanske det kan bli aktuellt om den enorma urbaniseringen fortsätter. Men den stora frågan är hur många travhästar och tränare det finns då. När i stort sett alla som äger häst går back är ju inte framtidsutsikterna jättegoda och man får därför hoppas att Skarplöthen lyckas få oss att spela ännu mer för att kunna höja prispengarna från dagens låga nivåer. Där handlar det mesta då att fånga in de yngre generationerna för om inte det lyckas så är ju en stor del av dom som spelar idag borta om 20 år.

putte64 2015-04-08 23:18

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 421598)

Så kan det förstås bli.
Tror det kommer inrättas bidrag för att driva dem vidare, då de måste finnas kvar om sporten ska överleva.
Men till slut kommer det inte gå i alla fall, då ingen jävel längre bryr sig.