| overpace |
2015-04-12 18:02 |
Citat:
Ursprungligen postat av draken
(Inlägg 422620)
Var egentligen bara en förfrågan i fortsättningen på det som jag har snöat in på och tydligen har svårt att släppa:sad:. En så pass överspelad rad borde väl ha ett kraftigt negativt spelvärde egentligen och borde inte vara med på systemet om man ska ha med mest positiva rader eller fattar jag fel?.
|
Nej, nej, nej, Draken! Raden var inte alls överspelad utan hade ett kraftigt positivt spelvärde! För dig. Det är du som bestämmer vilka rader som har spelvärde. Du hade rankat upp flera av vinnarna och tippat utmärkt. Detta är vad spelvärde handlar om. Ranka upp vinnarna. Om du rankar upp samtliga favoriter (=anser att de har ännu större vinstchans än kollektivet tycker) så har du ett högt spelvärde på en favoritenkelrad.
Däremot gav raden sämre än vad insatsprocenten på förhand indikerade. Det har dock inget med spelvärde att göra. Visar väl bara att de prognoserna inte är helt tillförlitliga.
Spelvärde är för övrigt ett svammelbegrepp. Det betyder i stort sett: "Jag tycker!". De flesta tycker fel.
|