Citat:
Ursprungligen postat av eveton
(Inlägg 423748)
Insatsfördelningen på Inken låg redan runt 55%. Hur många av dessa har valt egna reserver? Inte ens 1/4 skulle jag påstå. Enligt turordningen kommer då 2 Oasis Bi att får bära ett tungt ansvar som reserv för merparten av dessa på förhand inlämnade system. Århundradets mest överstreckade!?!
Jag uppfattar situationen precis motsatt till dig - kanon spelvärdesmässigt nu med Inken borta!
|
Som jag skrev igår tyckte jag förlustfaran främst låg i att dom invändigt gör allt för att svara spets eller att det tveksamma intrycket i årsdebuten skulle bestå. Dessutom spekulerade jag i snällt lopp för Inken inför finalen.
Förtusättningarna är egentligen de samma nu, men spelvärdet blir fullständigt raserat när megafavoriten är borta.
Att då göra ett system med favoritspik istället för ett system där man spikar emot en av omgångens största favoriter känns inte alls lika vettigt när man som jag tror att de betrodda i de flesta andra loppen kan toppchanser att vinna.
Men mina spelvärdesbedömningar är som tur är inget facit. Det finns förts vid 16.30 idag.
|