![]() |
V75-Mantorp
Dags för årets första V75a på Mantorp! :moneybag:
Kanske kan den eviga jackpotten äntligen börja betala sig? Ryktas om att Coldtown ska starta? Omgångens säkraste spik? Någon som vet några fler som kommer att anmälas? :gun_bandana: |
Usain Henna sa Svanberg i kväll.
Sen har Ludde sagt innan att megastjärnan Dream With Me N.L, som tackar nej till Olympiatravet, ska starta i Ina Scots Ära för femåriga hästar. Det blir nog en sportsligt trevlig omgång med hästar både från Solvalla och från syd och Västsverige. Om det sen blir spelmässigt intressant återstår att se i morgon. |
Ja Mantorp gillar vi, härligt med jackpot också!
Digital Ink blir nog svårslagen i guld. Hoppas Mosaique Face startar då kan det bli match om den får spetsläge. |
Citat:
|
Med ytterligare sju autostartslopp så lär det bli mycket svårt att få till någon utdelning på fem rätt även den här gången. Vad hände med voltstartsloppen och lärlingarna? Nu är risken uppenbar att vi tidigt ser favoriterna bli släppta till ledningen med ytterligare en lampfest som följd. Hoppas jag har fel men tvivlar på det.
|
Hoppas på mindre favissar och bätre utdelning.
|
Citat:
|
Inken skall inte starta här, det är ju Olympiatravet veckan efter, och starta vecka - vecka tror jag inte Melander ger sig på. Inte heller tror jag att vi får se så många av dem som var med på Jägers komma till Mantorp, det finns ju möjligheten att kvala in till Olympiatravet, men starta tre lördagar på varandra vill nog få göra.
Men det kan bli en del Melander ändå. Porthos Amok, Increased Workload, Haraldinho och Standout ligger bra till. Västerboonthenews? Oasis Bi på hemmaplan? Kash´s Cantab? Candor Hall och Underpaid Hanover från Goop ligger väl också nära till hands. Bon Frecia från Nurmos, kanske Magic Tonight från Walmann. Det vore ju också kul om Moving On gästade Sverige på ägarnas "hemmabana" och tog chansen att kvala in till Olympiatravet. Sedan vet man ju inte vad Bergh och Båth kan komma med. Tillsammans har de 17 hästar, 5 år eller äldre, som har mer än 1,5 miljoner på kontot. |
Jo, det stämmer ang Digital Ink. Melander skrev i alla fall i sin expressenkrönika i fredags att den ska starta i Mantorp och om den är bra där även i Olympiatravet.
|
Citat:
|
Jag kollade franska ligacup finalen i går kväll på TV 12, och räknade till 3 reklaminslag från atg om att det är jackpot på lördag och för att inte missa chansen att vinna 40 mkr kan man försäkra sig om en harry boy redan nu. Men tanke på att jackpoteffekten omsättningsmässigt uteblivit senaste omgångarna så undrar man om det inte i förlängningen blir negativt kostnadsmässigt. Det är inte billigt att basunera ut jackpotreklam i tv kanalerna flera gånger om dagen hela veckan.
|
Citat:
Räkna in ovan nämnda reklamkostnader så är jag helt övertygad om att Jackpot-reglerna har KOSTAT mer än vad de har dragit in i "extra-spel" i år. |
Kollade precis hur det ser ut på lördags V75 i år.
April: femrättsjackpot både igår och förra veckan på Romme Mars: Fyra lördagsomgångar och femrättsjackot i två av dom. Februari: fyra lördagsomgångar och femrättsjackpot i tre av dom januari: Fem lördagsomgångar och femrättsjackpot i två av dom. Extra V75: Tre sådana omgångar har körts och femrättsjackpot i samtliga. I en av dom även sexrättsjackpot. 15 + 3 = 18 gånger har det varit V75 spel under 2015 och hela 12 gånger har det blivit jackpot på minst 5 rätt för att det varit för lätt. Är det inte farligt för atgs flaggskepp och spelet där man ska kunna vinna stort när det varit så enkelt i 12 av 18 körda omgångar (2 av 3) att det blivit jackpot ? Är det inte väldigt farligt omsättningsmässigt med ett spel där spelbolaget 2 av 3 gånger inte delar ut alla de pengar det finns att spela om ? (kollektivet som helhet stora förlorare) |
Citat:
Om det sedan blir så låg omsättning som igår av det hela, så finns det anledning för ATG att försöka hitta på något. Gärna tillsammans med sporten den här gången. ATG skall inte sitta och bestämma över propositionerna till loppen, då blir det väldigt fel. |
Det börjar ärligt talat bli löjligt med alla jackpotreklam.
Idag till Umeås V64a ser man överallt att det är jackpot och atg live nissarna ha väl som vanligt uppdraget att säga att det är jackpotomgång var 10e minut ungefär. Sanning med modifikation. 1. Det var väldigt låg omsättning på Östersund i fredags. Ca 1,2 mkr bara som flyttades till idag. 2. Alltid hög omsättning på V64 på söndagarna, och med jackpotreklam och Umeå som enda bana bör omsättningen hamna runt 10 mkr. De 1,2 mkr som då har lagts in i 6 rättspoolen får ingen jätteeffekt. Blir vid omsättning på 10 mkr i omsättning 3,8 mkr istället för 2,6 mkr i sexrättspoolen, men inget i de andra. Blir det dessutom fyrarättsjackpot med en omsättning på 10 mkr så försvinner 2,6 mkr till i morgon och därmed betydligt mer än vad som tillkommit från Östersund. 3. Då har inte V6 effekten medtagits. Eftersom det på förhand såg enkelt ut i fredags så spelade nog många V6. Därmed blev det nog betydligt mindre än 1,2 mkr som flyttades till idag. |
Stenströmer sa i förra veckan, att Royal Prince har en bra uppgift på Mantorp.
Då slipper han i alla fall Napoleon. Distansen blir längre än sprint. Vi kan väl betrakta gårdagens lopp som ett preparé. Lugnt från start. Snällt lopp. Rejäl spurt. Vi får kolla motstånd och spår. Blir det bra har vi en klarabergare redan nu!:innocent: |
Vad gäller kraftig marknadsföring och jackpot, som påpekats bl a av Olle och Viroid.
I många företag får ledningen bonus om vinsten överstiger ett visst belopp. Jag tycker mig ana, att ATGs ledning får bonus på ökning av spelomsättningen. Försäljningen till spelbolag utanför Sveriges gränser, propositioner och val av lopp till streckspel för gynnande av jackpot, många extra V75-omgångar känns "konstruerade" för att höja omsättningen och "obegränsad" satsning på marknadsföring. Får ATGs ledning bonus på höjd spelomsättning? |
Nu är det anmält:
Klass 2: Edge Boko toppchans. Vann mycket lätt senast på V75 och står perfekt inne i loppet. Får den ett bra spår = spik. Nose Gear är väl främsta motbudet. Klass 1: Mycket fint lopp. Carabinieri lopp i kroppen. Men kan vara en genomkörare inför kungapokalen (inte koll på om den ska starta där). Många tänkbara vinnare annars och kul spellopp. Brons: Oj vilket lopp men som Sauveur såg ut i årsdebuten så borde en vara stenklar. Silver: Vilket lopp. Waowwww. Dags för Stenströmers snackhäst greenleaf Slim med lopp i kroppen ? Skoryck nu kanske ? Royal Fighter var väl sådär senast men det är en topphäst och nu ryker nog skorna av. Rocket Zet imponerade stort både senast och näst senast. Upp en klass nu. Guld: Härligt lopp. Spårlotten viktig. Gick Magic Tonight med skor i årsdebuten i Norge och ska gå barfota nu och får spetsläge är det nog en spik för den är en het kandidat att vinna elitloppet. Vill man vara säker eller nästan säker i alla fall på att överleva tar man med Digital Ink och Oasis Bi också. Steliten: Grymt lopp detta med. Your Higness med lopp i kroppen borde vinna. Den har man stora förväntningar på i år. Ina Scots Ära: Ingen Dream With Me N.L. Ivar Sånna med lopp i kroppen vinner detta troligen. Såg kanonfin ut i årsdebuten. Spikarna: Edge Boko och Sauveur Jackpotrisk igen: Ganska stor men en omgång jag ska lägga större delen av veckans travtid på. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Du har ett skarpt hästöga - Helge! Inte blind. |
Citat:
|
Citat:
Förutom inkompetens så finns det ju naturligtvis dock ett alternativ till, och det är att det finns ledande personer som sitter och skär emellan på lukrativa avtal med utland, reklambyråer, produktionsbolag etc. Sådant har hänt förr, och kommer ske igen, i andra bolag. |
V75-Mantorp efter spårlottningen
Lilla systemet 1. 5 Your Higness 48 procent av insatserna(2,1) 2. 3 Edge Boko 61 procent (9,5) 3. 4 Magic Tonight 24 procent (6,2) 4. 1,4,5,9,10 5. 11 Sauveur 44 procent (5,1) 6. 5 Ivar Sånna 52 procent (2,10) 7. 5,10 10 rader x 50 öre = 5 kr 7 rätt: 149 kr 6 rätt: jackpot 5 rätt: jackpot Får verkligen hoppas det kommer info i veckan som gör att man inte känner sig nöjd med den raden. |
Bom i både 2,3 och 5 så det är ingen fara. :)
|
Borde dom inte kunnat få in nått autostartslopp till på kupongen...? Hmm på V4:an kanske?
|
Från järn till barfota runt om, helstängt, jänkare på Jean Valjean.
Kändes som han tagit jättekliv i utvecklingen näst senast, inte trög utan perfekt på bettet, rappare. Fick stryka till V7 och gjorde comeback senast, som väntat trög utan lopp men gjorde det han skulle och vann. Vässar max för första gången. Edge och flera andra ser numret större ut, men riktig kantboll. Edge lite sårbar på kort? Om Usain öppnar bra kanske han kan få ta över? Intressant då, men Uhrberg släpper kanske inte? Clownen brukar väl släppa, särskilt på långt. |
avd1. Garderar nog 5 YH en del minus med Ulf som kusk och galopp i senaste loppet. 1,2,7,9,10,11 bakom
avd2. Garderar 3 EB spikar aldrig en häst på v75 som gör debut med framspår bakom bilen, iaf inte i lägsta klassen. 2 kan spetsa, körs nog där då. 4 Staro Italy med lopp i kroppen kanske. avd3. 4,6,2 avd4. 10,7,1,2,11 avd5. 11 (8) Radieux tror jag kommer tidigt till ledningen, kan bli långt fram för Åke L då. avd6. 8,5,2,1,6 Ivar Sånna är inte någon given vinnare i detta gäng, tufft motstånd. avd7. öppet, 1,2,6,11 går bort på läge och kapacitet. Övriga kan vinna. Tror inte 7 rätt ger så lite som 149 kr mer rimligt med 149.000 kr |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Baserat på det loppet behövs det nog dom extraväxlarna du skriver om för att räcka på V75. Hoppas det går bra. |
Citat:
Sen kan det vara dags nu att lätta Digital Ink också i balansen så mycket avgörs av infon hur man kommer se på vinstchanserna och ev spel handlar såklart även om spelvärdet (som till stor del avgörs av vad experttipsen i veckan tror). |
Jag förstår inte riktigt varför Your Highness skulle va så klar, jag tycker Youanna är en minst lika bra märr, hon måste ha riktigt bra chans nu när hon slipper Maven.
|
Citat:
|
Citat:
|
Sebastian Sund borde väl ha bra chans ?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Hultmans hästar blir tyvärr alltid överstreckade oavsett vilka hästar det är. Lite som Redéns hästar. Knappt något spelvärde... Fast jag menade överstreckad om den går utan jänkarvagn och om det inte blir barfota runt om. Ligger på 15 % nu lär nog inte ändras så mycket. Jag står fast vid min åsikt... :) |