Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Mantorp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23688-v75-mantorp/)

salkin90 2015-04-18 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 424079)
Om det är "the winner takes it all" så kommer du få se lopp med 3-4 hästar istället. Idag var det tre streckfavoriter som vann, det är fullt normalt. Däremot var det i vanlig ordning inte så många som spelarkåren ansåg att de kunde vinna, och de hade helt rätt i det. När inte streckfavoriten vann så var det någon relativt betrodd som klev fram. Jag tyckte dessutom att det var rejäl tävling i de flesta loppen, det var väl bara Oasis Bi som fick bestämma som han ville, men han körde sig ju till spets. Det var ingen som släppte honom dit.

Ja men vad spelarkåren/harry boy tycker skiter väl jag i? Jag spelar v75 för det är det största streckspelet vi har i sverige och jag tippar för att vinna pengar. Inte för att få tillbaka satsade pengar. Och eftersom "spelarkollektivet" är så rätt ute så fort favoriterna vinner och utdelningen är under 10000 så undrar jag varför spela överhuvudtaget om ni ändå spelar med mest tro på favoriterna? Vill inte ni vinna pengar? Isåfall kan ni skänka bort pengarna till ATG och travsporten. Men jag är iaf ute efter att vinna pengar på v75. Då vill jag inte se alla favoriter jogga i mål utan att någon ens sätter press på dem. Blir ju bara löjligt. Hellre se lopp med 3-4 hästar som iaf går för vinst än att det är 12 hästar där 8st säger att dem har bra chans. Ska rycka skorna, byta vagn, på med norskt osv osv. Blir ju patetiskt när dem iaf inte har någon chans. Ungefär som att Svenska landslaget i fotboll på fullt allvar skulle gå ut och säga att dem hade bra chans på VM-guld.

tomtom2 2015-04-18 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 424070)
Vet inte när dom blivit utnämnda till expert. Men varför är du arg på dem? Du borde väl spela efter egen kunskap inte tvärtom?

Om du är läskunnig så kanske du såg att jag tittat nu i efterhand, lite svårt att spela efter deras tips då. Antar att någon utnämnt dom till experter, annars skulle dom väl inte stå där vecka efter vecka och kasta ur sig dumheter....
För övrigt är det väl din tolkning att jag är arg, jag bara konstaterar att de är dåliga som tipsexperter, inget som jag är arg över eftersom jag inte tittar på programmet normalt, gjorde bara det av nyfikenhet nu eftersom diskussionen kom upp tidigare här i tråden.

hoola 2015-04-18 18:12

Citat:

Ursprungligen postat av incitatus (Inlägg 424073)
Oj

Per Skoglund är jobbig, men han lever för travet och jag är ganska säker att han kommer ha stora TV-uppdrag inom några år

Håller fullständigt med - ytterst jobbig.För långa intervjuer och tjatig.Jag hoppas verkligen att han precis som Edlund får annat jobb så jag slipper se och höra honom i samband med travet.

salkin90 2015-04-18 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 424078)
Jag håller med salkin på en sak, jogga hem. folk här snackade om bra sport idag. var bra sport ett lopp, Avd 6 där vinnaren pumpade från dödens.

Resten var skit sport enligt mig... Men å andra sidan är det ju det me travöga.

Jag håller helt med, det är skitsport. Man kan ju dra en lätt jämförelse med hockey t.e.x. Vem vill gå på en hockeymatch och se spel mot ett mål. Det är ju värdelöst

Rickart 2015-04-18 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 424041)
Tumble dust var verkligen mycket bättre än vad åtminstone jag trodde! Tar han det loppet rätt så kommer den vinna nåt storlopp med lite flyt!

Men hur usel trodde du han var? Du vet att han startade prix d'amerique för några månader sedan va?

SO 2015-04-18 19:09

ja, det var väl inte oväntat. Förstår inte att så mycket blir chockade över att det blir JP igen. 4 av 7 streckfavoriter är väl normalt. Att det inte blev någon lågprocentare berodde helt enkelt på att det fanns för många bra hästar i varje avdelning.

Däremot var det märkligt hysterin över MAGIC TONIGHT. Var det 25 inlägg där skribenterna trissade varandra så det stod härliga till? Det är ALLTID hela ekipaget som räknas.

salkin90 2015-04-18 19:12

Det är väl ingen som blir chockad över att det blir jackpot? Det blir ju jackpot var och varann helg så det är snarare mer regel än undantag att det blir jackpot.

Chiron 2015-04-18 19:12

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 424088)
ja, det var väl inte oväntat. Förstår inte att så mycket blir chockade över att det blir JP igen. 4 av 7 streckfavoriter är väl normalt. Att det inte blev någon lågprocentare berodde helt enkelt på att det fanns för många bra hästar i varje avdelning.

Däremot var det märkligt hysterin över MAGIC TONIGHT. Var det 25 inlägg där skribenterna trissade varandra så det stod härliga till? Det är ALLTID hela ekipaget som räknas.

Hela ekipaget räknas väl inte alltid? Finns många kuskvinster, vi fick bevis på det redan igår, Månprinsen AM... ;)

bjarnet 2015-04-18 19:18

Ytterst trist med dubbeljackpot igen, dags att införa fler mixlopp och möjligtvis hela systemet från grunden, för övrigt så undrar jag om Jennifer tillman någonsin vunnit med förhandsfavorit...tar bort mina streck varje gång på henne!!

Chiron 2015-04-18 19:19

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnet (Inlägg 424091)
Ytterst trist med dubbeljackpot igen, dags att införa fler mixlopp och möjligtvis hela systemet från grunden, för övrigt så undrar jag om Jennifer tillman någonsin vunnit med förhandsfavorit...tar bort mina streck varje gång på henne!!

Jag är ingen expert. Men hur skulle det fungera om man endast fick spela matematiska system? Blir det inte svårare?

Migge 2015-04-18 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 424092)
Jag är ingen expert. Men hur skulle det fungera om man endast fick spela matematiska system? Blir det inte svårare?

Så du tror att favoriterna idag inte skulle vinna om man endast kunde spela matematiskt...:lol:

Chiron 2015-04-18 19:26

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 424093)
Så du tror att favoriterna idag inte skulle vinna om man endast kunde spela matematiskt...:lol:

:p

Besserwisser. Gör dig lustig. Menade ju att det blir färre som kan få alla rätt? Jag trodde vi talade om utdelning inte om hästarnas kapacitet?

Migge 2015-04-18 19:34

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 424094)
:p

Besserwisser. Gör dig lustig. Menade ju att det blir färre som kan få alla rätt? Jag trodde vi talade om utdelning inte om hästarnas kapacitet?

Och hästarnas kapacitet är ju det som styr utdelningen heller hur...

Ju bättre häst, desto större vinstchans hos hästen, desto större favoritskap hos spelarna. Allt hänger ihop som en röd tråd.

Chiron 2015-04-18 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 424095)
Och hästarnas kapacitet är ju det som styr utdelningen heller hur...

Ju bättre häst, desto större vinstchans hos hästen, desto större favoritskap hos spelarna. Allt hänger ihop som en röd tråd.

Inte nödvändigtvis. Vet inte hur stora system du gör. Men jag spelar små system. Då är det svårt att både få med de "bästa" hästarna samt ett par skrällar. Man måste då göra en avvägning - ta bort ett par favoriter och spela med några skrällar. Jag brukar chansspika där de flesta garderar...

Jag står fast vid att det kan vara svårare om alla spelar matematiskt. När många provar på VM i V75 - 96 kr - tror jag nog inte att det är de som är vana "reducerare" som lyckas, eller?

Äh, jag vet inte vad jag snackar om, är för trött...

Strappa71 2015-04-18 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 424096)
Inte nödvändigtvis. Vet inte hur stora system du gör. Men jag spelar små system. Då är det svårt att både få med de "bästa" hästarna samt ett par skrällar. Man måste då göra en avvägning - ta bort ett par favoriter och spela med några skrällar. Jag brukar chansspika där de flesta garderar...

Jag står fast vid att det kan vara svårare om alla spelar matematiskt. När många provar på VM i V75 - 96 kr - tror jag nog inte att det är de som är vana "reducerare" som lyckas, eller?

Äh, jag vet inte vad jag snackar om, är för trött...

Fast VM i V75 går ju inte ut på samma sak som spelformen V75. Det är helt olika strategier som är "optimala".