Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Mantorp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23688-v75-mantorp/)

olle 2015-04-18 19:46

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 424096)
Inte nödvändigtvis. Vet inte hur stora system du gör. Men jag spelar små system. Då är det svårt att både få med de "bästa" hästarna samt ett par skrällar. Man måste då göra en avvägning - ta bort ett par favoriter och spela med några skrällar. Jag brukar chansspika där de flesta garderar...

Jag står fast vid att det kan vara svårare om alla spelar matematiskt. När många provar på VM i V75 - 96 kr - tror jag nog inte att det är de som är vana "reducerare" som lyckas, eller?

Äh, jag vet inte vad jag snackar om, är för trött...

Det är väl större chans med ett reducerat sådana här omgångar när 3-4 favoriter vinner och man spelar på det. Ett reducerat system med typ 1 spik och sedan krav på 3 eller 4 av 6 a hästar kostar väl ungefär som ett matematiskt system med 3 spikar, och det är ju betydligt lättare att lyckas med att hitta en av favoriterna som spikar än 3 av 7 när hälften vinner. Med tanke på vilka hästar som vann där inte favoriterna gjorde det var det knappast några hästar man inte hade med som b hästar på det reducerade.

Vet inte om Oasis Bi eller Magic Tonight var favorit i avd 3 på V75 då ju MT var det på insatsfördelningen men OB fick en massa insatser efter strykningen av Digital Ink som först på turordningen.

Migge 2015-04-18 20:09

Förändringar på G from 2/5 på V75: https://www.travsport.se/article/2.292/1.446809

OskarSvanberg 2015-04-18 20:13

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 423991)
Intelligent styrning av Oscar Svanberg...varför släppa ner häst framför om han ändå vill gå i dödens?!

Snacka om att favoriten får det kört i halsen...dock bästa hästen men man behöver ju inte göra jobbet åt favoriten...

För att han körde långsammare än 20. Det är normalt en signal att man vill släppa. Ville också gå före Lindblom eftersom jag inte tyckte att jag kunde vinna annars.

Speedyearl 2015-04-18 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 424085)
Men hur usel trodde du han var? Du vet att han startade prix d'amerique för några månader sedan va?

Jag har aldrig påstått att jag trodde han var usel...du behöver inte vara dryg din halvmessyr till människa.

draken 2015-04-18 20:15

En rad som denna sätter man ju om man vill i stort sätt men man hoppas nästan alltid på lite mer. Oftast letar man efter värde som inte finns. Det finns egentligen inga dåliga spelvärden ,bara dåliga spelare som inte kan analysera om det blir mycket eller lite i utdelning och viktar sina spel efter det.
En del säger att det inte går ut på att få 7 rätt. Skulle säga att det är precis det, det gör. Man får alltid mest på 7 rätt oavsett utdelning men kan man inte analysera så tror man alltid att det blir hög utdelning och går back på sina stora system såklart.
Spelar man större system så står man över en omgång som man ser att det troligen kommer ge lite eller så slänger man in ett litet system för lite pengar som man både kan ha och mista men som det ändå finns chans på.

shjuve9le 2015-04-18 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av OskarSvanberg (Inlägg 424102)
För att han körde långsammare än 20. Det är normalt en signal att man vill släppa. Ville också gå före Lindblom eftersom jag inte tyckte att jag kunde vinna annars.

Hästen var sjukt grym Oskar. Saveur var bra men din var minst lika bra , resten miiiil bakom ;) var rädd om pållen :KO:

Speedyearl 2015-04-18 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av OskarSvanberg (Inlägg 424102)

Absolut måste du gå före Lindblom. Tyckte bara det såg märkligt ut med släpp och ut för att passera några 100 meter senare.

Grattis till ett starkt lopp och en häst i grym form!

SO 2015-04-18 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 424090)
Hela ekipaget räknas väl inte alltid? Finns många kuskvinster, vi fick bevis på det redan igår, Månprinsen AM... ;)

Nja, det är ju ett talesätt när en kusk inte tar tillvara en hästs möjligheter och kapacitet. Tveksam om det blivit startgalopp med t ex Örjan i sulkyn eller hur?

En polare till mig hade annan åsikt än du beträffande Månprinsen AM. Han sa så här igår Hästen måste vara ett unikum, grejade vinsten TROTS Gunnar Melander. Det var hans synsätt på loppet hehe. Jag har svårt att kritisera Gunnar eftersom det är en hyvens kille och alltid positiv och trevlig att prata md.

SO 2015-04-18 20:35

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 424104)
En rad som denna sätter man ju om man vill i stort sätt men man hoppas nästan alltid på lite mer. Oftast letar man efter värde som inte finns. Det finns egentligen inga dåliga spelvärden ,bara dåliga spelare som inte kan analysera om det blir mycket eller lite i utdelning och viktar sina spel efter det.
En del säger att det inte går ut på att få 7 rätt. Skulle säga att det är precis det, det gör. Man får alltid mest på 7 rätt oavsett utdelning men kan man inte analysera så tror man alltid att det blir hög utdelning och går back på sina stora system såklart.
Spelar man större system så står man över en omgång som man ser att det troligen kommer ge lite eller så slänger man in ett litet system för lite pengar som man både kan ha och mista men som det ändå finns chans på.

över 1.2 miljoner kuponger försvann ju så V75 är rejält svårt. Minsta felsteg och du är borta från 7 rättschansen. Världens svåraste spel brukar ju Raffe säga. Det där med stå över en omgång har jag lurat mig själv flera gånger. När man helt är inne på att det är flerkuponger som gäller, då brukar det ibland bli stora utdelningar!!!

Det här får du jätteplus för; bra skrivet
Det finns egentligen inga dåliga spelvärden ,bara dåliga spelare som inte kan analysera om det blir mycket eller lite i utdelning och viktar sina spel efter det.

salkin90 2015-04-18 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 424104)

Hahah dagens!
Vad tror du händer om alla står över så fort det "luktar" låg utdelning då?
Ska alla andelsspel runt om i landet skippa en omgång för att det ser ut att bli låg utdelning? Om du har 3000:- att tippa för i ett andelsspel så spelar man väl inte för att vinna 1200? Så dum kan ju ingen vara. Du spelar ju för att vinna mycket pengar. Men eftersom du verkar ha svart bälte i att analysera omgångar så kan ju du lägga ut max 50kr rader i fortsättningen så kan ju alla vi som spelar andelsspel rygga dig och spela flerkupong så blir vi miljonärer allihopa.

draken 2015-04-18 20:41

Upp till var och en. Jag har minskat mina förluster med enormt mycket genom att stå över. Rätt har man inte varje gång såklart men minst 8 av 10 huruvida utdelningen kommer att bli bra eller inte .

salkin90 2015-04-18 20:41

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 424108)
över 1.2 miljoner kuponger försvann ju så V75 är rejält svårt. Minsta felsteg och du är borta från 7 rättschansen. Världens svåraste spel brukar ju Raffe säga. Det där med stå över en omgång har jag lurat mig själv flera gånger. När man helt är inne på att det är flerkuponger som gäller, då brukar det ibland bli stora utdelningar!!!

Det här får du jätteplus för; bra skrivet
Det finns egentligen inga dåliga spelvärden ,bara dåliga spelare som inte kan analysera om det blir mycket eller lite i utdelning och viktar sina spel efter det.

Det är väl självklart att det finns dåliga spelvärden. Om en häst har galopperat i 9 av 10 starter men är streckad på 80% tycker du att det är ett bra spelvärde på den hästen då?

salkin90 2015-04-18 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 424110)
Upp till var och en. Jag har minskat mina förluster med enormt mycket genom att stå över. Rätt har man inte varje gång såklart men minst 8 av 10 huruvida utdelningen kommer att bli bra eller inte .

Jag kan minska mina och mina kunders förluster också genom att inte spela alls. Då spar vi ju garanterat pengar. Och om alla gör som mig så finns det inga pengar att spela om på v75 heller. Eftersom det är jackpot var och varannan helg så kanske vi kan korta ner v75 till runt 10-15 helger per år så kan vi satsa då för resten av omgångarna har alla valt att stå över för det luktar låg utdelning så det finns iaf inga pengar att spela om.

Migge 2015-04-18 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av salkin90 (Inlägg 424111)
Det är väl självklart att det finns dåliga spelvärden. Om en häst har galopperat i 9 av 10 starter men är streckad på 80% tycker du att det är ett bra spelvärde på den hästen då?

Finns ingen häst som blir megafavorit på 80% med den raden!

salkin90 2015-04-18 20:51

Nej det vet jag väl, men vi pratar spelvärde. Det är många hästar som är favoriter trots dåliga rader. Tack vare Harry Boy. Och då är det väl inte spelvärt att spela den hästen