Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Mantorp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23688-v75-mantorp/)

draken 2015-04-18 21:12

Fan blir du sur på mig för din pajas. Jag har inte nämnt varken dig eller ditt andelspel. Säger bara vad jag tycker. Det är upp till var och en att vikta sin insats efter troligt utfall för bästa resultat.

tomtom2 2015-04-18 21:14

Citat:

Ursprungligen postat av salkin90 (Inlägg 424114)
Nej det vet jag väl, men vi pratar spelvärde. Det är många hästar som är favoriter trots dåliga rader. Tack vare Harry Boy. Och då är det väl inte spelvärt att spela den hästen

Det mest spelvärda trots allt är väl att spela den häst man tror vinner, spelvärde hit och spelvärde dit.......

olle 2015-04-18 21:21

Sådana här omgångar blir alla förlorare. 26 procent av insatserna + jackpoten från förra veckan betalades tillbaka till spelarna. De 2,7 procent av systemen som hade 7 rätt och vann drygt 1200 kr minus insatsen kan väl knappast vara särskilt lyckliga. Många av dom satsade tom mer än dom fick tillbaka.

Jag känner mig stolt över att jag avstod V75 idag. Speciellt som jag inte hade satt 7 rätt.

V75 är en drog för många. Något man måste spela varje lördag. Detta är knappast en lyckad strategi om man inte bara spelar för det stora nöjet att sitta med en V75 bong i handen varje lördagseftermiddag.

salkin90 2015-04-18 21:22

Skulle du spela 10000:- på manchester united till 1.10 då för du tror att dem vinner? Du vinner alltså 1000:- men vafan dem vann ju ändå så det måste vara spelvärt.

draken 2015-04-18 21:30

Manchester har hemmabana och du spelar hellre 10 tusen på x2 än att stå över. Det är samma jämförelse.

salkin90 2015-04-18 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 424115)
Fan blir du sur på mig för din pajas. Jag har inte nämnt varken dig eller ditt andelspel. Säger bara vad jag tycker. Det är upp till var och en att vikta sin insats efter troligt utfall för bästa resultat.

Jag blir inte sur, men det var ju spelvärde vi pratade om. Jag sa att det inte finns nåt spelvärde i v75 längre då det blir jackpot på jackpot på jackpot. Medans ni andra verkar tycka att man är dum som inte kan lista ut att favoriterna ska vinna. Det förstår väl jag också att det är troligt att dem vinner men om jag har 20 kunder som kommer in i min butik och köper andelar så vill dem inte dela på 1200:-. Om en andel kostar 200:- så kan jag ju inte spela ett system för 4000 för att vinna 1200:-. Det blir ju liksom ointressant. Och om alla andelsspel runt om i Sverige skippar omgångar för att det luktar för mycket favoriter ja då finns det ju inge pengar att spela om heller. Och ska alla spela flerkupong ja då blir det ju ännu fler system med fler rätt och ännu lägre utdelning. Min kritik är riktad mot v75 som spel. Det är för tråkigt. Och ett stort problem blir ju när startsnabba hästar gasar till ledning och sen släpper gratis till favoriterna för att kunna åka med i rygg och tjäna bra pengar. Sen tycker jag att om man läser intervjuer med tränare och kuskar i ex guiden vecka efter vecka så är det gång på gång som någon ska rycka skorna, på med norskt, jänkarvagn etc för att vässa sin häst och den kan mkt väl vinna hör man hela tiden. Ändå ser man samma häst i rygg på ledaren och bara åker med för en bra peng. Som att titta på SHL finalen nu också lägger Växjö sig på rygg för dem är nöjd att vara 2a. Hur kul är det?

salkin90 2015-04-18 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 424119)
Manchester har hemmabana och du spelar hellre 10 tusen på x2 än att stå över. Det är samma jämförelse.

Det är fortfarande mer spelvärde i att spela x2. Det är ju det jag försöker säga. Om jag har 10000 att spela v75 för och är tvungen att tippa, då spelar jag ju inte för att vinna 10500:- Det finns inget spelvärde i det.

OskarSvanberg 2015-04-18 21:48

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 424077)
Jag förstår men det skulle inte fungera. Tänk om det finns en överlägsen häst i loppet. Vad ska de andra göra?

Problemet är ju att andra- och tredjepris är nästan lika värd som förstapriset. Iaf om man ser långsiktigt på hästens fortsatta tävlande. Man kan ju hitta bättre lopp som hästen kan vinna. Därmed kör de lite sparsamt och är nöjda med lite mindre pengar fast med ett "träningslopp"...

Där har du helt fel. Många som inte jobbar med det här tror ofta det, men det är tvärtom.
Många gånger kan man inte vinna med en offensiv styrning, enda sättet att vinna är att det löser sig på innerspår. Det blir också omöjligt att göra offensiva satsningar, risken är för stor att du får svar och då är du rökt.
Det sämsta de hittat på är de snåla prisskalorna. Vi som kör tänker inte på det, blir bara förbannad efteråt när en bra insats inte belönas med mer.

Helt otroligt att så många har den inställningen.. Du tjänar alltså DUBBELT så mycket om du vinner. Du tar det alltså hellre lite lugnt än gör ditt bästa och jobbar för halva lönen.
Jovisst, så lata människor finns, men de jobbar inte i den här branschen.

OskarSvanberg 2015-04-18 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 423994)
Det måste jag hålla med om. Man undrar ju om de är medvetna om att de bjuder in favoriten i matchen.

Ibland gör de såhär och ibland gör de som igår i avd 6. Ingen trycker på favoriten...

Japp, det visste vi.
Grejen är att både jag och Jansson vill vinna. Vi vet att vi måste gå före lindblom för att vinna, går inte att plocka ner lindblom annars. Därför svarade först Jansson när åke stötte, och sen jag några hundra senare.
Men jag trodde dock att Jansson skulle släppa till mig eftersom han tog upp så kraftigt, vilket är en signal att man vill släppa. Med facit hade jag hellre suttit kvar. Men jag hade inte kunnat ta Åkes häst om den fått glida fram, då hade jag ångrat för att jag varit passiv.

Sen: hur fan ska man köra för att ni ska vara nöjda? Det är ett fantastiskt gnäll från den ena nybörjaren efter den andra att ingen kör för vinst, sen blir det lika mycket gnäll när flera kör mot favoriten för att vinna. Visst, vart inte perfekt, men för guds skull, sluta gnälla, hylla sporten, njut.
Eller, varför inte, skaffa en hobby ni tycker om. Om det enda ni kan komma på att skriva efter de två hästarnas fantastiska prestationer är en massa gnäll, då föreslår jag att ni lägger er tid på annat.

salkin90 2015-04-18 22:12

Citat:

Ursprungligen postat av OskarSvanberg (Inlägg 424123)
Där har du helt fel. Många som inte jobbar med det här tror ofta det, men det är tvärtom.
Många gånger kan man inte vinna med en offensiv styrning, enda sättet att vinna är att det löser sig på innerspår. Det blir också omöjligt att göra offensiva satsningar, risken är för stor att du får svar och då är du rökt.
Det sämsta de hittat på är de snåla prisskalorna. Vi som kör tänker inte på det, blir bara förbannad efteråt när en bra insats inte belönas med mer.

Helt otroligt att så många har den inställningen.. Du tjänar alltså DUBBELT så mycket om du vinner. Du tar det alltså hellre lite lugnt än gör ditt bästa och jobbar för halva lönen.
Jovisst, så lata människor finns, men de jobbar inte i den här branschen.

Varför hålla på och starta hästar som inte har en chans då? Igår i v75-mixen sa du att Jean Valjean hade formen på topp och han var som bäst om han fick styra tempot lite själv, ändå kör du inte för ledningen. Du hamnar 3e invändigt och är 7a i mål. Nu hade inte jag med din häst på kupongen iaf så jag bryr mig inte så. Men det är själva mentaliteten, det är alldeles för många som ställer upp med sina hästar fast dem vet att dem aldrig kommer vinna, men vafan dem kan ju vara med och tjäna fina pengar om dem är 2a eller 3a iaf. Det är bara i skidåkning och trav man hör någon säga att dem är nöjd över att vara 2a eller 3a. Därför borde det vara ännu mindre pengar till 2an och 3an, så det bara är med hästar som går in för att vinna loppet.

Farnod 2015-04-18 22:12

Citat:

Ursprungligen postat av OskarSvanberg (Inlägg 424125)
Japp, det visste vi.
Grejen är att både jag och Jansson vill vinna. Vi vet att vi måste gå före lindblom för att vinna, går inte att plocka ner lindblom annars. Därför svarade först Jansson när åke stötte, och sen jag några hundra senare.
Men jag trodde dock att Jansson skulle släppa till mig eftersom han tog upp så kraftigt, vilket är en signal att man vill släppa. Med facit hade jag hellre suttit kvar. Men jag hade inte kunnat ta Åkes häst om den fått glida fram, då hade jag ångrat för att jag varit passiv.

Sen: hur fan ska man köra för att ni ska vara nöjda? Det är ett fantastiskt gnäll från den ena nybörjaren efter den andra att ingen kör för vinst, sen blir det lika mycket gnäll när flera kör mot favoriten för att vinna. Visst, vart inte perfekt, men för guds skull, sluta gnälla, hylla sporten, njut.
Eller, varför inte, skaffa en hobby ni tycker om. Om det enda ni kan komma på att skriva efter de två hästarnas fantastiska prestationer är en massa gnäll, då föreslår jag att ni lägger er tid på annat.

Oskar for pres!

OskarSvanberg 2015-04-18 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av salkin90 (Inlägg 424127)
Varför hålla på och starta hästar som inte har en chans då? Igår i v75-mixen sa du att Jean Valjean hade formen på topp och han var som bäst om han fick styra tempot lite själv, ändå kör du inte för ledningen. Du hamnar 3e invändigt och är 7a i mål. Nu hade inte jag med din häst på kupongen iaf så jag bryr mig inte så. Men det är själva mentaliteten, det är alldeles för många som ställer upp med sina hästar fast dem vet att dem aldrig kommer vinna, men vafan dem kan ju vara med och tjäna fina pengar om dem är 2a eller 3a iaf. Det är bara i skidåkning och trav man hör någon säga att dem är nöjd över att vara 2a eller 3a. Därför borde det vara ännu mindre pengar till 2an och 3an, så det bara är med hästar som går in för att vinna loppet.

Haha, hållt på med det här länge eller? Väldigt lätt att gömma sig bakom pseudonym och spy galla över saker du helt saknar kunskap om.
Jag kunde tydligen inte slå Ready for More heller, men det gick ju rätt bra. Såg det ut som jag inte trodde på det då? Fick spö av den några veckor tidigare även om jag då trodde jag kunde ta honom. Åkte hem, skitförbannad och grunnade på hur jag skulle göra för att lyckas med det.
Nu får jag klura ut hur jag ska slå Saveur

Såg du överhuvudtaget Jean Valjeans lopp? Jag körde max, men han var inte tillräckligt snabb idag, flöt inte för honom. Han var mycket sämre än han tränat, jag får fundera ut ett bättre upplägg, precis som jag gjort med Usain.

robust 2015-04-18 22:31

Varför släpper Adielsson i avdelning ett spetsen med sin Youana till Your Highness? Jävla sömnpiller.

Alla kuskarna bara klappar varandra om ryggen. Ta hit Åke Svanstedt, så får ni se riktiga tävlingar igen. Han är världens bästa travkusk!

SO 2015-04-18 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av OskarSvanberg (Inlägg 424125)
Japp, det visste vi.

Jo, det vanliga inläggen här berättar att det tävlas inte. Något som jag absolut inte fattar. Vissa spelare klarar inte av att en favorit får sitta orörd i ledningen. Dom kräver att nån ska gasa framåt och köra mot eller överfalla favoriten. Självklart kommer den hästen inte i mål, möjligen 5o meter efter sista häst. Och ägarna sura som tusan och hästen tappar värdefulla startpoäng osv osv. Många hästägare skulle till slut inte få råd att äga en travhäst - inga insprungna pengar!

Det är bara att acceptera att det finns skribenter (staketkuskar) som inte hur en susning om det fungerar inom travet. En travhäst klarar dessutom NORMALT inte att bli körd i botten hur många gånger som helst. Det är visserligen mänskligt att spelaren blir frustrerad över sitt klantiga felstreckande och det finns ju ingen annan att ta ut detta på än just kusken - tyvärr. Tittar man igenom tusen inlägg på en travsajt så garanterar jag att tjogtals kuskar är klassade som idioter och inkompetenta. En del blir kallade finnjävel, IQ-noll och värre epitet än så. Streckad häst SKA vinna annars......

OskarSvanberg 2015-04-18 22:37

Sen vill jag poängtera att jag inte var arg på någon häst. Bara allmänt förbannad som man blir när man lagt ner oändligt med tid för att nå ett mål och det sedan inte fungerar. Janne, Jean alltså, gjorde allt han kunde, precis som Usain gjorde första gången han mötte ready for more. Men den erfarenheten blev vi båda bättre av, förhoppningsvis blir det samma sak med Janne. Han blev avklädd idag, men förhoppningsvis tar han det rätt och är bättre i nästa vecka.

Dessutom sa jag i programmet att jag skulle köra på känn, inte att jag skulle köra i ledningen, utan det berodde på hur han kändes. Nu var han nära att fela, fick hålla i och gasa samtidigt.
Sa också att jag var osäker om han kunde hålla ledningen mot såna här hästar.