Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Mantorp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23688-v75-mantorp/)

leffa 2015-04-18 23:33

Sämre Tv

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 424065)
Sämre tv-sändningar? Vad menar du???

Kvälls sändning kommer att ske i tv4sport betalkanal som många inte har tillgång till det gynnar inte travet

salkin90 2015-04-18 23:37

Citat:

Ursprungligen postat av asgaya3141 (Inlägg 424149)
NEJ. Han är bara en stolt Alban

Nej han är med för att tävla.

OskarSvanberg 2015-04-18 23:53

Skrev en lång förklaring till salkin90 som försvann, skrev i mobilen. Orkar inte mer, och det är nog ändå för döva öron.

Jag har iaf lagt några år på att få honom dit han var idag. Trodde han skulle vara ca en halv till 1 sekund snabbare. Ändå nöjd med hans insats, eller inställning snarare, men inte nöjd med att jag inte lyckades ge honom rätt förutsättningar, han travade inte bra, jag får hitta på något, först och främst klura ut varför. Tror jag vet, men får se.

Jo, jag tyckte du kunde ringa och förklara hur jag ska göra, för de 17 åren jag på heltid lagt på att bli så bra som möjligt på det här är helt enkelt inte tillräckligt bra.
Du verkar kunna det här, så slå mig en signal på 0705-77 74 16 så blir jag berikad med din kunskap.

Det är ju såhär att du inte behöver lyssna på mig. Jag tror jag lagt ca 8 timmar på media, mest speljournalister och andra frågvisa, och jag säger vad jag tror.

Jag kan inte lyssna på spelarna, för ni har 20000 olika åsikter. Däremot visar jag respekt för er, ger alltid all information, jag gör alltid mitt bästa, det är vad ni kan analysera. Jag ser inte på oddset att någon Salkin90 har lagt 50 spänn på mig, jaha, då måste jag gasa hela vägen. Eller att nån som räknat med att jag ska smyga spelat, då får jag göra det.
Vi analyserar, känner på hästen, tar besluten live baserat på allt det. Ibland rätt, ibland fel. Precis som en hockeyspelare väljer passning, slagskott, dragskott, högt lågt etc.
Jag sa dessutom att jag skulle köra på känn, att jag var osäker om han kunde svara, och om han kunde det så skulle jag välja taktik beroende på hur han kändes. Nu kunde jag inte svara, men som han kändes efter 100m hade jag släppt till Edge Boko.
Som han kändes i tisdags förväntade jag mig att han skulle kännas annorlunda.
Men slå en signal så får du känna på han och sen lägger vi upp ett nytt träningsprogram

Strappa71 2015-04-18 23:56

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 424116)
Det mest spelvärda trots allt är väl att spela den häst man tror vinner, spelvärde hit och spelvärde dit.......

Nej. Vem man tror vinner, dvs har störst vinstchans, är bara halva ekvationen.

leffa 2015-04-19 00:03

Det finns mycket som ATG kan göra för att få V75 intressantare spårtrappa dubbelklasslopp handicaplopp det är bara fantasin som sätter begränsningar!

Manprinsen 2015-04-19 00:14

Citat:

Ursprungligen postat av OskarSvanberg (Inlägg 424152)
Skrev en lång förklaring till salkin90 som försvann, skrev i mobilen. Orkar inte mer, och det är nog ändå för döva öron.

Jag har iaf lagt några år på att få honom dit han var idag. Trodde han skulle vara ca en halv till 1 sekund snabbare. Ändå nöjd med hans insats, eller inställning snarare, men inte nöjd med att jag inte lyckades ge honom rätt förutsättningar, han travade inte bra, jag får hitta på något, först och främst klura ut varför. Tror jag vet, men får se.

Jo, jag tyckte du kunde ringa och förklara hur jag ska göra, för de 17 åren jag på heltid lagt på att bli så bra som möjligt på det här är helt enkelt inte tillräckligt bra.
Du verkar kunna det här, så slå mig en signal på 0705-77 74 16 så blir jag berikad med din kunskap.

Det är ju såhär att du inte behöver lyssna på mig. Jag tror jag lagt ca 8 timmar på media, mest speljournalister och andra frågvisa, och jag säger vad jag tror.

Jag kan inte lyssna på spelarna, för ni har 20000 olika åsikter. Däremot visar jag respekt för er, ger alltid all information, jag gör alltid mitt bästa, det är vad ni kan analysera. Jag ser inte på oddset att någon Salkin90 har lagt 50 spänn på mig, jaha, då måste jag gasa hela vägen. Eller att nån som räknat med att jag ska smyga spelat, då får jag göra det.
Vi analyserar, känner på hästen, tar besluten live baserat på allt det. Ibland rätt, ibland fel. Precis som en hockeyspelare väljer passning, slagskott, dragskott, högt lågt etc.
Jag sa dessutom att jag skulle köra på känn, att jag var osäker om han kunde svara, och om han kunde det så skulle jag välja taktik beroende på hur han kändes. Nu kunde jag inte svara, men som han kändes efter 100m hade jag släppt till Edge Boko.
Men slå en signal så får du känna på han och sen lägger vi upp ett nytt träningsprogram

Usain Henna gick ett kanonlopp idag. Tycker inte man kan kräva en bättre prestation av hästen. Dom flesta är nog överens om att Sauveur är ett par klasser bättre än gänget han mötte idag. Jag spikade.

Jean Valjean var en liten besvikelse men ingen kan heller påstå att du haussade upp hästen till någon segerkandidat utan mer att det var en kantboll. Hade han funkat för dagen så hade det kunnat gå vägen.

Tycker du och dina hästar gjorde en bra insats idag. Sen att folk här är lite väl optimistiska i sin pengakåthet och tror att man kan fälla precis alla favoriter jämt och ständigt är ju bara korkat.

Inascott 2015-04-19 00:21

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 424156)

Tycker du och dina hästar gjorde en bra insats idag. Sen att folk här är lite väl optimistiska i sin pengakåthet och tror att man kan fälla precis alla favoriter jämt och ständigt är ju bara korkat.

Vi alla har kollat för mycket på vass / kass där fälls ju alla favoriter :lol::clap::hurt::idiot:

Filmtokig 2015-04-19 01:05

Mitt pengadrag var norsken i Avd 6. Papagayo.

8x Var det bra spelvärde ni som räknar sådant? för mig var den klar vinnare och 8x...?

Och nu när Oskar är här, får jag ställa en fråga. Varför hoppa Nocturn? Jag gillar den hästen, tyckte det va olikt denne.

Grant 2015-04-19 01:18

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 424158)
8x Var det bra spelvärde ni som räknar sådant? för mig var den klar vinnare och 8x...?

Efter målgång är det bara vinnaren som är spelvärd å vinnarspel.
Alt. streckspel.

"Den var spelvärd, den vann jag pengar på." Osv. osv. Ja du ser ju själv.

Skrev du något om PAPAGAYO E.* (NO) här på Sharps innan start?

Mvh Ulf-Eddie

Filmtokig 2015-04-19 02:23

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 424160)
Efter målgång är det bara vinnaren som är spelvärd å vinnarspel.
Alt. streckspel.

"Den var spelvärd, den vann jag pengar på." Osv. osv. Ja du ser ju själv.

Skrev du något om PAPAGAYO E.* (NO) här på Sharps innan start?

Mvh Ulf-Eddie

Skrev väl inte så mycket mer än att ja singlade den på min DD. Tyckte inte mycket behövde skrivas med tanke på intervjuer i Fredags och dennes tidigare prestationer i Norge.

Mvh. allan-ballan.

putte64 2015-04-19 08:01

Erik sade det rätt bra en gång; jag vet i princip vad mina motståndare kommer att göra.
Det är nästa steg att ta, att vara bra påläst.
Tobbe har alltid hyllat Vaqueras och det var rätt givet han skulle svara.
Därmed blev en egentligen lysande idé istället inte lika bra.
Men det är abslut inget fel på styrningen, släpper Tobbe är den kanonbra.

Citat:

putte64 2015-04-19 08:05

Erik sade det rätt bra en gång; jag vet i princip vad mina motståndare kommer att göra.
Det är nästa steg att ta, att vara bra påläst.
Tobbe har alltid hyllat Vaqueras och det var rätt givet han skulle svara.
Därmed blev en egentligen lysande idé istället inte lika bra.
Men det är abslut inget fel på styrningen, släpper Tobbe är den kanonbra.

Det är små marginaler, man ska inte klaga på någon som försöker.

Citat:

Viroid 2015-04-19 08:38

Att klaga på att ingen gör något och att favoriterna får allt gratis är ju lätt, men låt oss titta på loppen en gång till.

Så här såg jag på loppen i går:

V75-1: Youana släpper till Your Highness som kom tidigt. Strax därefter hände det som alla väntade på, Dernier Viking styrs fram och börjar massera ledaren. Lång distans. Jag tycker nog att det var taktiskt riktigt att släppa till favoriten, tror inte att Youana fått med sig med pengar om det svarats. Youana har aldrig vunnit på lång distans i sin karriär.

V75-2: Edge Boko fick upp farten och skaffade snabbt övertag på Victor A.U. som då insåg att det kommer inte gå att svara. Sedan körde Erik i ett bra tempo och hästen hade en kapacitet de andra inte kunde matcha. Han var bäst helt enkelt.

V75-3: Oasis Bi var snabbast från start och avgjorde spetsstriden långt innan svängen. Magic Tonight galopperade, och många av de resterande hästarna var utfyllnad i loppet och ansåg sig inte kunna göra något jobb. Det var förmodligen en korrekt bedömning, för som Oasis Bi såg ut idag så hade det krävts en helsickes häst för att slå honom från utvändig position.

V75-4: Sebastian Sund släpptes till ledningen, men knäcktes av Amor Winner från dödens. Bakifrån kom dock Carabinieri med en helsickes spurt och vinner. Frågan är om Amor Winner hade kunnat spurta så om Erik inte gett sig iväg när Peter Untersteiner stötte? Och hade Carabinieri verkligen knäckt Sebastian Sund från dödens?

V75-5: Fransk körning med tre i bredd i täten varvet kvar. Usain Henna knäckte både den i dödens och ledaren trots löpning ute i tredjespår, men bakom hade Saveur allt sparat när det var 500 kvar och avgjorde enkelt. Både Radieux och Vacqueyras hade förmodligen mått bra av ett lite mindre offensivt upplägg, ingen av dem fick pengar.

V75-6: Fartfest med 07,7 första 500 och 10,0 första 1000, och då var det ändå 2140 de skulle springa. Ledaren Tumble Dust tidigt slagen efter den öppningen, och blev diskad för att ha kört utanför bangränsen. Papagayo E mycket stark från dödens, Rod Stewart spurtade enormt från det bakre fältet.

V75-7: Erik visste att hans chans att vinna är att komma till spets, och mycket resolut körde han dit. Snabb öppning, och med Royal Fighter i dödens så fanns det ingen som var sugen på att gå fram, då hade man fått sitta i tredjespår hela vägen sedan. När attackerna kom var det ingen som tog särskilt mycket på ledaren förrän in på upploppet då det blev lite stumma ben, men Mind Your Face har löphuvud och plockade fram lite reservkrafter.

Vad hade kunnat köras annorlunda? Tumble Dust hade kunnat backas ned i rygg på Viking Va Bene och fått ett snällare lopp efter en längre vila. Hade kanske kunnat ta ned Papagayo E i en spurt då om man fått fritt.

Oskar kommer nog inte släppa dödens med Usain Henna någon mer gång. Kanske inte står emot Saveur, men är i alla fall närmare den i mål, och längre ifrån de andra.

Royal Fighter hade nog presterat bättre utan skor, jag vet inte om det fanns hov nog att köra barfota. Nu var den ju dock inte dålig på något sätt, men brukar kunna lite mer barfota.

I övrigt såg jag inte direkt några löpningsförlopp som hade kunnat förändra vem som vann.

OskarSvanberg 2015-04-19 08:40

Citat:

Ursprungligen postat av OskarSvanberg (Inlägg 424123)
Där har du helt fel. Många som inte jobbar med det här tror ofta det, men det är tvärtom.
Många gånger kan man inte vinna med en offensiv styrning, enda sättet att vinna är att det löser sig på innerspår. Det blir också omöjligt att göra offensiva satsningar, risken är för stor att du får svar och då är du rökt.
Det sämsta de hittat på är de snåla prisskalorna. Vi som kör tänker inte på det, blir bara förbannad efteråt när en bra insats inte belönas med mer.

Helt otroligt att så många har den inställningen.. Du tjänar alltså DUBBELT så mycket om du vinner. Du tar det alltså hellre lite lugnt än gör ditt bästa och jobbar för halva lönen.
Jovisst, så lata människor finns, men de jobbar inte i den här branschen.

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 424158)

Och nu när Oskar är här, får jag ställa en fråga. Varför hoppa Nocturn? Jag gillar den hästen, tyckte det va olikt denne.

Vet inte. Hon reste sig när vi redan var iväg så att säga, på "2". Hon är väldigt mycket märr, riktigt jävlig när hon lägger den sidan till, underbar när hon vill. Men var nog nåt som inte stämmer till 100%, var väldigt fin innan, men spände sig sen.
Men kan röra sig om att hon blev rädd för något på marken, spände sig och sen är hon sån att har hon väl börjat spänna sig, så är varenda muskel i kroppen spänd.
Men det troligaste är att hon blev för taggad av att de andra hästarna vände upp, ville svara dom, men när jag inte släppte iväg henne direkt blev hon arg, reste sig och var sen lite småarg hela dagen. Väldigt mycket personlighet i den damen.

Men som du säger, jättefin häst!

Jajjan 2015-04-19 08:47

Citat:

Ursprungligen postat av salkin90 (Inlägg 424120)
Jag blir inte sur, men det var ju spelvärde vi pratade om. Jag sa att det inte finns nåt spelvärde i v75 längre då det blir jackpot på jackpot på jackpot. Medans ni andra verkar tycka att man är dum som inte kan lista ut att favoriterna ska vinna. Det förstår väl jag också att det är troligt att dem vinner men om jag har 20 kunder som kommer in i min butik och köper andelar så vill dem inte dela på 1200:-. Om en andel kostar 200:- så kan jag ju inte spela ett system för 4000 för att vinna 1200:-. Det blir ju liksom ointressant. Och om alla andelsspel runt om i Sverige skippar omgångar för att det luktar för mycket favoriter ja då finns det ju inge pengar att spela om heller. Och ska alla spela flerkupong ja då blir det ju ännu fler system med fler rätt och ännu lägre utdelning. Min kritik är riktad mot v75 som spel. Det är för tråkigt. Och ett stort problem blir ju när startsnabba hästar gasar till ledning och sen släpper gratis till favoriterna för att kunna åka med i rygg och tjäna bra pengar. Sen tycker jag att om man läser intervjuer med tränare och kuskar i ex guiden vecka efter vecka så är det gång på gång som någon ska rycka skorna, på med norskt, jänkarvagn etc för att vässa sin häst och den kan mkt väl vinna hör man hela tiden. Ändå ser man samma häst i rygg på ledaren och bara åker med för en bra peng. Som att titta på SHL finalen nu också lägger Växjö sig på rygg för dem är nöjd att vara 2a. Hur kul är det?

Spel mångbongsystem så hittar du spelvärde i dessa
favoritbetonade omgångar. Mantorp med kort upplopp
och självspringande bana och flera favoriter som dragit
bästa tänkbara spår, så var det väl inte direkt förvånade
att det blev jackpot ånyo.

Tycker dock att det tävlades rejält i några lopp,
vilket var omgångens behållning.

Hos ombudet där jag tippar finns några duktig tippare
som stödde upp sina spel med mångbong lir och båda
satte sina mångbongar och stora system.
De förlorade på stora systemet, trots full bricka, men tog igen rejält på karusellen, dvs mångbongs liret.
Spikarna var Your Highness, Edge Boko, Sauveur.
2 hästars lås i guld och klass 1.
Lite spridda skurar i de övriga 2.
Det blev fina pengar.