Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Mantorp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23688-v75-mantorp/)

Strappa71 2015-04-19 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 424271)
Conny trodde väl att han skulle få överta ledningen, vilket han hade fått om hästen inte galopperat.

Men Calvin har ju svarat med galopp flera ggr förut när han sänt iväg på det där viset.

Nej. Det var inte bra kört på något sätt. Han kör ju sådär oavsett vilka utsikter som finns för att få ta över.

Wagner 2015-04-19 20:13

Citat:

Ursprungligen postat av hakan11241 (Inlägg 424270)
Här har vi nog en vattendelare i dagens efteranalys. Såg ni attacken från Lugauer med Calvin Borel?
Halva gänget här inne verkar ju tycka att karln gör rätt som kör fram trots vansinnestempo i inledningen (för det ska ju tävlas), men jag däremot tillhör skaran som tar sig för pannan och undrar om Conrad helt saknar tempobedömning?
En sådan styrning ser man inte av A-kuskarna, sen får ni snacka tävling bäst ni vill!

Undrar vad varvet gått på om han inte hoppat? :)

Viroid 2015-04-19 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av hakan11241 (Inlägg 424270)
Här har vi nog en vattendelare i dagens efteranalys. Såg ni attacken från Lugauer med Calvin Borel?
Halva gänget här inne verkar ju tycka att karln gör rätt som kör fram trots vansinnestempo i inledningen (för det ska ju tävlas), men jag däremot tillhör skaran som tar sig för pannan och undrar om Conrad helt saknar tempobedömning?
En sådan styrning ser man inte av A-kuskarna, sen får ni snacka tävling bäst ni vill!

Örjan har ju valet att inte köra till spets med Tumble Dust, utan sätta sig i ryggen på Viking Va Bene. Det fanns mycket plats där efter att Nordströms hoppat. Conrads styrning är ju helt vansinnig, även om hans häst inte varit med i riktigt samma rusning som de längst fram. Kanske trodde han att Örjan skulle ta upp ordentligt efter den inledningen så att han skulle komma till tät enkelt. I sådana fall kanske ett genidrag, men den där hästen skulle behöva ett par snälla lopp. Jag tror inte Malmkvist var helt nöjd med att se sin häst vackla i mål i första starten efter lång vila.

Tirich 2015-04-19 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 424271)
Conny trodde väl att han skulle få överta ledningen, vilket han hade fått om hästen inte galopperat.

Inte fasen släpper man väl med en världstjärna mot en bronshäst?

Emeffeff 2015-04-19 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 424282)
Inte fasen släpper man väl med en världstjärna mot en bronshäst?

Jo, om man har öppnat 07,7 första 500 efter uppehåll så finns det chans att man släpper till i stort sett vem som helst. Särskilt om man heter Örjan. Det handlar väl om att inte ta livet av sin egen häst. Framför allt om man har en världsstjärna så finns det ju fler och större lopp som väntar än det första efter ett uppehåll. Jag pallar inte kolla nu men som jag minns det höll Örjan på att släppa när Calvin galopperade.

Rickart 2015-04-20 09:59

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 424103)
Jag har aldrig påstått att jag trodde han var usel...du behöver inte vara dryg din halvmessyr till människa.

*halvmesyr

Jag är inte dryg, jag är bara förvånad över hur förvånad du var över att den var bra, eftersom den var skitbra förra året och kvalade in till Prix d'Amérique detta år.

Speedyearl 2015-04-20 10:22

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 424306)
*halvmesyr

Jag är inte dryg, jag är bara förvånad över hur förvånad du var över att den var bra, eftersom den var skitbra förra året och kvalade in till Prix d'Amérique detta år.

Du tycker alltså att det är mer regel än undantag att en häst presterar som Tumble Dust efter 3 månaders vila?

Och iom att du tycker det är viktigt att rätta ett stavfel visar du på vilken nivå du ligger - drygare än yes alltså.

draken 2015-04-20 10:43

Citat:

Ursprungligen postat av salkin90 (Inlägg 424122)
Det är fortfarande mer spelvärde i att spela x2. Det är ju det jag försöker säga. Om jag har 10000 att spela v75 för och är tvungen att tippa, då spelar jag ju inte för att vinna 10500:- Det finns inget spelvärde i det.

Säger ingenting emot det. Inte kul att`"tvunget" spela bort tiotusen av andras pengar och göra ett andelsystem när det lyser förlust om det från början.

Finns inget spelvärde alls i att spela x2 i sådan match för samma insats som 1an. Men ganska mycket galenskap.

Migge 2015-04-20 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av salkin90 (Inlägg 424122)
Det är fortfarande mer spelvärde i att spela x2. Det är ju det jag försöker säga. Om jag har 10000 att spela v75 för och är tvungen att tippa, då spelar jag ju inte för att vinna 10500:- Det finns inget spelvärde i det.

Det finns fler sätt att tippa V75 och vinna stort än att bara lira en (1) kupong, enbart den (din?) egna fantasin som känner begränsningar :evilgrin39:

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle20655286.ab

Grant 2015-04-20 19:33

En sanning

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 424361)
Det finns fler sätt att tippa V75 och vinna stort

Det är ju det vi tjatat om hela tiden. Det är inte utdelningen det handlar om
utan hur många gånger man får 7 rätt. Den som är nära en miljonutdelning
en gång är kraftigt distanserad av den som sätter måånga sjuor.