Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Mantorp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23688-v75-mantorp/)

rrylander 2015-04-16 16:28

Vad tror ni om spetsstriden i Guld? Verkar ju som om både Traveling man och Magic Tonight är sugna på att köra i spets. Oasis Bi möjligen också sugen på spets.

Strappa71 2015-04-16 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av rrylander (Inlägg 423468)
Vad tror ni om spetsstriden i Guld? Verkar ju som om både Traveling man och Magic Tonight är sugna på att köra i spets. Oasis Bi möjligen också sugen på spets.

Alltför många ihärdiga spekulanter kan devalvera värdet av att vinna den striden.

Snapphanen 2015-04-16 17:39

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 422813)
Lördagens lopp är inte viktigt för Digital Ink. Det var inte heller loppet innan på Valla, Eskils, Gävle, Valla, Romme, Valla, Mantorp, Valla, Eskils - men ändå vinner han. För Tarzan är Elitloppet ett delmål. Han siktar ännu högre med med Inken. I de här loppen möter han sparringpartners.

Vilket lopp skulle vara större än Elitloppet för Inken och Tarzan menar du?:whoco5:

Speedyearl 2015-04-16 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 423469)
Alltför många ihärdiga spekulanter kan devalvera värdet av att vinna den striden.

Risken är väl att det blir alldeles för hård körning om spets medans Inken fiser på bakom och kliver fram och tar över när de andra kört bort sina chanser.

Ungefär som han fått göra i sina "oövervinneliga" guldlopp!

hugotheboss 2015-04-16 18:39

Ngn som har pejling på hur snabb ut 3 Rocky Winner är i guld? Inte för att jag tror på vinst, möjligtvis att han kan häxa till det lite för 4 Magic Tonight? Känns lite som att loppet kan köras i halsen på Inken igen om det gasas på för häftigt från 1,2,4 i början.

overpace 2015-04-16 18:49

Citat:

Traveling Man är inte lika startsnabb som ryktet. Jag har själv lurat mig på den. Magic Tonight är snabbast ut av alla. Om Haugstad träffar plankan perfekt och hästen har en bra dag tror/gissar jag att han blåser till spets. Och om han har en bra dag blir han mycket svår att slå. Men det är några "om" som ska passeras.

draken 2015-04-16 18:50

Skulle vara kul om de blåser ur Inken och kör ett riktigt elitloppstest med honom. Krossar från dödens på 1 09,5. fattar inte ens varför han startar veckan innan en stor final så något monsterlopp kanske man inte skall förvänta sig.

Tirich 2015-04-16 18:54

Citat:

Ursprungligen postat av overpace (Inlägg 423491)
Traveling Man är inte lika startsnabb som ryktet. Jag har själv lurat mig på den. Magic Tonight är snabbast ut av alla. Om Haugstad träffar plankan perfekt och hästen har en bra dag tror/gissar jag att han blåser till spets. Och om han har en bra dag blir han mycket svår att slå. Men det är några "om" som ska passeras.

Hur är han som startkusk egentligen? Kan inte påminna mig nån gång ur huvet att han spetsat. Kanske bara mitt huvud det är fel på iofs

overpace 2015-04-16 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 423495)
Hur är han som startkusk egentligen? Kan inte påminna mig nån gång ur huvet att han spetsat. Kanske bara mitt huvud det är fel på iofs

Det är en bra fråga. Vet faktiskt inte. Många sågar Haugstad men jag tycker att han blivit säkrare och har ingen direkt "feeling" för att han skulle vara dålig från start. Hmm, måste nog kollas upp på riktigt om man ska spika på lördag.

Mikko 2015-04-16 21:12

Inken

Jag går på senaste... Spikade Västerboonthenews då, o Inken vann överlägset.
Spik Digi Ink på lördag 😀 han vinner bara...

Stekel 2015-04-16 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 423459)
Man ska kunna få upp de enskilda kupongerna på samma sätt som man får vid fil-spel på vanliga www.atg.se

När det gäller info till lagmedlemmarna så var den delen en tidig "stötesten" som gjorde att man länge tvekade att införa fil-inlämning.

I mina ögon är detta helt och hållet ett pedagogiskt problem för lagkaptenen/spelläggaren. Man lär ju se till att ha sina medlemmar med på tåget innan man börjar spela reducerat. Du kan bifoga en bild/skärmdump med villkoren eller beskriva dem i en textruta.

Med detta sagt så rekommenderar jag www.liverattning.se för att på ett smidigt sätt ge lagmedlemmar utan tillgång till aktuell programvara möjlighet att följa systemets utveckling "live".

Där visas ramen och hur många rader man har på var och en av hästarna i nästkommande lopp.

Låter bra att alla i laget kan se kupongerna precis som när man spelar fil själv!

Den där sajten var inte dum för att hjälpa lagmedlemmar hänga med på vad som händer, tack för tipset!

Jag lägger en skärmdump av systemet från Joker på sajten, borde vara tydligt nog även för de som inte har erfarenhet av reducerat spel sedan tidigare. Går bra så länge man inte har mer avancerade grejer än olika utgångskrav.

Citat:

Har inte hört Örjans eller stallets (som om man skulle lyssna på dem) tankar än men det känns osannolikt att Inken hamnar i dödens. Vinstchansen ligger i att han är så bäst att han bara blåser dem. Kommer få en tredjetagg i första sväng om han inte direkt backar ner till sist utvändigt.

Scenario A måste ju vara att Magic T flyger till spets och kör ett rusarlopp á la Färjestad 2014. Så får de biljett till sista söndagen i maj sen. Känns som att de skulle vilja knipa en sån i år, de tackade ju nej förra året. Med det sagt så lär ju inte risken vara så stor att Kenneth pullar upp i ledning. Och då har jag mycket svårt att se Inken vinna. Det går inte att ta så många meter när de kör fullt blås där framme över sprint, det finns mängder av lopp som bevisar detta. Man behöver vara så mycket bättre än motståndarna, och i det här loppet är det lite klassblandning men inte mellan de troliga täthästarna och favoriten.

Undrar om man ska ha med Bar Plombier ens vid storgardering på lördag. Iskall på medeldistans och innerspår va?

olle 2015-04-16 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 423523)
Låter bra att alla i laget kan se kupongerna precis som när man spelar fil själv!

Den där sajten var inte dum för att hjälpa lagmedlemmar hänga med på vad som händer, tack för tipset!

Jag lägger en skärmdump av systemet från Joker på sajten, borde vara tydligt nog även för de som inte har erfarenhet av reducerat spel sedan tidigare. Går bra så länge man inte har mer avancerade grejer än olika utgångskrav.

Har inte hört Örjans eller stallets (som om man skulle lyssna på dem) tankar än men det känns osannolikt att Inken hamnar i dödens. Vinstchansen ligger i att han är så bäst att han bara blåser dem. Kommer få en tredjetagg i första sväng om han inte direkt backar ner till sist utvändigt.

Scenario A måste ju vara att Magic T flyger till spets och kör ett rusarlopp á la Färjestad 2014. Så får de biljett till sista söndagen i maj sen. Känns som att de skulle vilja knipa en sån i år, de tackade ju nej förra året. Med det sagt så lär ju inte risken vara så stor att Kenneth pullar upp i ledning. Och då har jag mycket svårt att se Inken vinna. Det går inte att ta så många meter när de kör fullt blås där framme över sprint, det finns mängder av lopp som bevisar detta. Man behöver vara så mycket bättre än motståndarna, och i det här loppet är det lite klassblandning men inte mellan de troliga täthästarna och favoriten.

Undrar om man ska ha med Bar Plombier ens vid storgardering på lördag. Iskall på medeldistans och innerspår va?

Kolla även på Årjängs stora sprinterlopp i fjor. Visar dom upp hästen i det skicket på lördag så torskar den aldrig över 1640 m auto. Men troligen är den inte i den formen ännu. Elitloppsbiljetten känns given även utan seger på lördag.

Stekel 2015-04-16 22:35

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 423555)
Kolla även på Årjängs stora sprinterlopp i fjor. Visar dom upp hästen i det skicket på lördag så torskar den aldrig över 1640 m auto. Men troligen är den inte i den formen ännu. Elitloppsbiljetten känns given även utan seger på lördag.

De kommer ju inte ge inbjudan till Elitloppet på prestationer som gjorts föregående år? Skulle vara om han gör ett topplopp om några veckor, men om jag vore Walmann skulle jag göra vad som går för att säkra en inbjudan nu så kan man matcha optimalt sista 6 veckorna sen utan att riskera att behöva maxa hästen i lopp framöver för att fixa den saken.

Tänkte man skulle få höra om Oasis Bi blir inbjuden till Olympiatravet, då är ju den konkurrenten om ledningen borta också...

AMHC 2015-04-16 22:39

Borde inte Sauveur, Inken och Ivar bara vinna? Sedan får man hoppas på storskrällar i resten av avdelningarna.

olle 2015-04-16 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 423556)
De kommer ju inte ge inbjudan till Elitloppet på prestationer som gjorts föregående år? Skulle vara om han gör ett topplopp om några veckor, men om jag vore Walmann skulle jag göra vad som går för att säkra en inbjudan nu så kan man matcha optimalt sista 6 veckorna sen utan att riskera att behöva maxa hästen i lopp framöver för att fixa den saken.

Tänkte man skulle få höra om Oasis Bi blir inbjuden till Olympiatravet, då är ju den konkurrenten om ledningen borta också...

Det var med ett lopp i kroppen i fjor som den dundrade runt på 09,5 i andra starten på långfredagen. Årsdebuten var ok men inte mer i fjor precis som i år.