Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Mantorp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23688-v75-mantorp/)

Filmtokig 2015-04-16 22:46

Dom kommer köra sönder varandra där framme, sen kommer Inken få fri passage sista bortre. och alla kommer hylla Inken som världsbäst as usual.

Inken är grym. Men jag väntar på Elitloppet, då Timoko kommer äta upp denne hur som helst. Inken klarar aldrig Timoko's tempo. Sen kan man spekulera hur man vill, men det är däremot fakta.

mackpeter 2015-04-17 00:49

Citat:

Ursprungligen postat av Snapphanen (Inlägg 423478)
Vilket lopp skulle vara större än Elitloppet för Inken och Tarzan menar du?:whoco5:

Det lopp Tarzan har antytt är Prix d'Amerique.

MattiasB75 2015-04-17 03:04

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 423564)

Digital Ink är valack. Utestängd ifrån Prix d'Amerique då.

overpace 2015-04-17 03:16

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 423495)
Hur är han som startkusk egentligen? Kan inte påminna mig nån gång ur huvet att han spetsat. Kanske bara mitt huvud det är fel på iofs

Nej, inget fel på ditt huvud. :)Jag har nu suttit och kollat bakåt på mina egna noteringar från TV-sända lopp sedan december. Karln laddar i princip aldrig! Och då spetsar man ju inte heller...

Solvalla 14/1-9 fick han iväg Octopus bra. I övrigt är det nästan komiskt att läsa mina egna noteringar. Bara "tl", "trol. tl", "tl?", "halv tl". Tl betyder "togs lugnt". Har inte hittat någon bekräftelse på att han är dålig på att sända iväg, även om det kan tolkas så. Han har inte laddat med startsnabba hästar heller! Så man kan väl säga att han ställs inför en ovan situation på lördag.

parsalian 2015-04-17 03:39

Citat:

Ursprungligen postat av overpace (Inlägg 423566)
Nej, inget fel på ditt huvud. :)Jag har nu suttit och kollat bakåt på mina egna noteringar från TV-sända lopp sedan december. Karln laddar i princip aldrig! Och då spetsar man ju inte heller...

Solvalla 14/1-9 fick han iväg Octopus bra. I övrigt är det nästan komiskt att läsa mina egna noteringar. Bara "tl", "trol. tl", "tl?", "halv tl". Tl betyder "togs lugnt". Har inte hittat någon bekräftelse på att han är dålig på att sända iväg, även om det kan tolkas så. Han har inte laddat med startsnabba hästar heller! Så man kan väl säga att han ställs inför en ovan situation på lördag.

Är inne på samma där. Ska bli intressant o se hur det utvecklar sig på lördag. Han ska tydligen försöka få spets o köra där iaf såvitt ja förstår. Jag lutar åt att snåla bort han helt.. chansning så får se om ja känner ja har råd eller ej antar ja.

monimaker1 2015-04-17 07:51

Sju förhandsvinnare!

7. JUMBLE ÅS: Avslutar bäst av alla, sjukt lågt streckad!
2. VICTOR A.U.: En ickevinnare som kommer börja stapla segrar nu!
8. OBI WAN: Formhäst som avgör enkelt då Inken har hoppat!
7. LOVE LINI: En barfota Love you avkomma som spårar hela vägen!
3. ASTERIX HORNLINE: Åke L från bakspår, nej tack!
6. VIKING VA BENE: Formstark Erik på formstark häst!
10. GREENLEAF SLIM: Slimmad i rygg på favoriten och avgör sista biten!

Jobbalitemer 2015-04-17 09:49

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 423071)
Varför ska man spela vinnare/plats tillsammans? Finns väl inget syfte alls där.

Vill dock ha alla streckspel NU!

Agree to disagree. Personligen kommer jag sluta spela exempelvis V4 om det införs V4-tillsammans. Spelvärdet kommer sjunka till nära 0 då det kommer generera "för stora system" - utdelningen blir kass - i längden sjunker omsättningen - till slut dör spelformen ut av sig självt.
Jag spelar för att vinna stort - inte för att gå några hundra + varje omgång.
Tror och hoppas att ATG tänker i samma banor...

Stekel 2015-04-17 10:19

Citat:

Ursprungligen postat av Jobbalitemer (Inlägg 423573)
Agree to disagree. Personligen kommer jag sluta spela exempelvis V4 om det införs V4-tillsammans. Spelvärdet kommer sjunka till nära 0 då det kommer generera "för stora system" - utdelningen blir kass - i längden sjunker omsättningen - till slut dör spelformen ut av sig självt.

Det kommer inte slå stort på mindre spelformer. Och spelarna blir inte bättre för att de lägger större insatser.

Jajjan 2015-04-17 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 423016)
Precis vad man ville läsa om Magic Tonight:

4 Magic Tonight blev för pigg i
dödens senast. Han kommer att
gå framåt med loppet i kroppen.
Nu är det perfekta förutsättningar,
både vad gäller spår och distans
och det är full gas från start som
gäller. Han har varit fin i jobben
både före och efter årsdebuten. Vi
körde med skor bak senast men nu
blir det högst troligt barfota runt
om, berättar Kenneth Haugstad.
källa: vi tippa intervjun

Spets och slut.

Kusk-minuset på Magic To Night
från Örjan till Kenneth, måste
anses vara av bibliska mått.

Annars köper jag din analys.

Nu blir det en kraftig fördyring av systemet,
då Oasis Bi och Digital Ink måste med,
pga den sk "Skalmaneffekten".

Spets, kort distans och Mantorps obefintliga upplopp med
Örjan i jollen och spiken hade varit gjuten, på Magic To Night.

Nu med Haugstad och 3:e rank.

Strappa71 2015-04-17 10:22

Citat:

Ursprungligen postat av Jobbalitemer (Inlägg 423573)

Det är skillnad på spelvärde och att det "inte är lönt att spela". Här känns det som att det du kallar spelvärde egentligen avser något annat.

Det är ingalunda systemstorleken som sådan som gör en spelare ( eller andelsbolag ) till vinnande spelare över tid.

En dålig spelläggare blir inte bättre av att spela "stora system". Om det skulle börja rasa in "för många stora system" ( som inte ens vinner ihop till insatsen? ) när det blir lite lägre utdelningar så är det ju superbra för de flesta V4-spelare. Det genererar per definition högre utdelningar i lägre utdelningsintervall.

Att mängden av alla andelsspel/tillsammans-lag skulle vara tärande för spelpotterna är en av de vanligaste missuppfattningarna i debatten.

Jobbalitemer 2015-04-17 10:42

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 423576)
Det kommer inte slå stort på mindre spelformer. Och spelarna blir inte bättre för att de lägger större insatser.

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 423578)
Det är skillnad på spelvärde och att det "inte är lönt att spela". Här känns det som att det du kallar spelvärde egentligen avser något annat.

Det är ingalunda systemstorleken som sådan som gör en spelare ( eller andelsbolag ) till vinnande spelare över tid.

En dålig spelläggare blir inte bättre av att spela "stora system". Om det skulle börja rasa in "för många stora system" ( som inte ens vinner ihop till insatsen? ) när det blir lite lägre utdelningar så är det ju superbra för de flesta V4-spelare. Det genererar per definition högre utdelningar i lägre utdelningsintervall.

Att mängden av alla andelsspel/tillsammans-lag skulle vara tärande för spelpotterna är en av de vanligaste missuppfattningarna i debatten.

Sant! Spelvärdet kan ju faktiskt öka med tillsammans.

Skönt att ni ser det positiva och tror ni kommer vinna större vinster. Jag ser bara att fler kommer äta av kakan. Vi får väl se hur det eventuellt kommer påverka spelet. Hoppas ni har rätt!

Strappa71 2015-04-17 10:59

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 423576)
Det kommer inte slå stort på mindre spelformer.

Det är inga superstora kostnader för den tekniska delen av införandet så det behöver inte "slå superstort" för att det ska vara en bra idé.
För visst tusan spelas det ganska mycket på ombudsspel på V4/V64 ute i landen? Alla lag behöver ju inte heller spela hyper-regelbundet. Bara att kunna köra 5 andelar á 200 kr på V4 eller V64 och slippa pengahanteringen skulle vara guld värt för mig.

Det som håller dem tillbaka är mer strategiska beslut. T ex så vill de hålla ner trycket på den egna supporten så mycket som möjligt. De är oroliga för att "Svensson"-spelaren får svårt att hålla isär allt.

Viroid 2015-04-17 11:28

Vi kanske kan flytta pratet om filinlämning hit?
https://www.sharps.se/forums/trav-gal...g-tillsammans/

DavidP 2015-04-17 14:31

Ska LOve lini gå barfota?

Perreffs 2015-04-17 15:57

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 423564)

Looooooooool! :lol: