![]() |
Jag kommer spika Magic Tonight i morgon om spelvärdet består. 16 procent av insatserna mot 58 procent för Digital Ink
Motivering: 1. Det låter sammantaget som att Digital Ink främst ska ha ett lopp i kroppen inför Finalen nästa lördag. Det talar för att Örjan inte är sugen på dödens denna gång. Han är dessutom ordinarie kusk både på Magic Tonight och för Walmannstallet. 2. Magic Tonight är ruskigt gynnad av 1640 m. Rekordtid 09,3. Digital Ink har som snabbast gått 10,0 men det var i elitloppsförsöket i fjor över 1609m. 3. Bättre spår än megafavoriten 4. Magic Tonight var enorm i andra starten i fjor. 5. Magic Tonight gick med skor i årsdebuten. I morgon barfota runt om, helstängt huvudlag och jänkarvagn. Digital Ink ska fortsatt gå med skor och öppet huvudlag (gått sina bästa tider barfota). Det som talar emot är 1. Intrycket i årsdebuten 2. Att någon innanför får för sig att försöka svara. Men sammantaget tycket jag att Magic Tonights vinstchans är likvärdig med Digital Inks (minst) och när den då har 16 procent av insatserna och Inken 58 procent är ju skillnaden i spelvärde så enormt stor att det känns givet att spika. Lycka till ! |
Magic tonight
Håller med dig,det är den där Reden som kan ställa till det han har ju hotat att köra i spets om han får den!!!:claps:
|
Olle! Magic spikas även av TT och SS som nyligen släpptes, hoppas den inte drar iväg för mycket nu då ;)
|
Lättas, barfota bak, står att läsa i
Expressen. Jag avvaktar till i morgon, blir det brftro, på en hästen som för övrigt aldrig varit bättre än senast. Då spikar jag trots spår 7. |
Citat:
|
Ovan gäller Love Lini.
|
Citat:
lycka till. |
Citat:
|
Citat:
Blir som senast bortsett från barfota bak ist för tåskor, till 90 %. |
Tack Helge!
|
Någon som vet vem Spelvärde spikar i avd 4 ?
|
Citat:
|
mycke snack om magic tonight o med en bättre kusk hade jag spikat direkt. Men jag tycker haugstad är för tveksam i sina styrningar o vinner därför sällan v75 lopp. För övrigt tror jag your higness är bästa spiken. Hästen är klassen bättre än dessa o spår 5 är ett bra läge.
|
nordström pratar om att hänga på jänkarvagn på Djali Boko när han nu gått felfri i tre starter på raken. galenskap enligt mig o från stressiga spår ett känns galopprisken påtaglig. tror för övrigt att ivar sånna behöver fler lopp innan han kan plocka ner ett sånt här gäng utvändigt. släpper de honom mot förmodan till spets är nog loppet över
|
no gelt face roligaste idén i omgången men krävs att det ska häxa ordentligt för edge. Blir bra tvilling lir iaf. Bästa spiken som en del sagt ovan magic tonight. Omgångens lås tumble och Ivar på ren kapacitet. Holy heart från vinnarhålet med Sebbe i spets. Jumble ås och naglo del nord omgångens mest bortglömda distans + på jumble och v7-7 känns öppet och vinns nog från kön (många som vill ha spets)
|