Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Olympiatravet 25 April (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23739-v75-olympiatravet-25-april/)

Emeffeff 2015-04-25 00:06

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 425357)
Hur bra är egentligen Tonicetobetrue? Någon som har koll? Har ju minst sagt en imponerande rad och startar innanför megafavoriten whitehouse plus OS på det.

Någon som har koll här?

Hästen är helt klart bra för klassen. Jag har följt den ett tag också i Danmark, styrkan är hans främsta vapen och han går ofta rejäla avslutningar i spåren sista varvet. Det är dock ingen ledning att tala om här, han är något långsammare än medel ut så troligen hamnar han någonstans runt tredje, fjärde utvändigt. Annars skulle det vara om Jeppe testar någon ny utrustning, men ledning blir det knappast oavsett.

whalz 2015-04-25 00:11

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 425372)
Hur kommer det sig att On Track Piraten alltid är så underskattad? Är hästen i närheten av sin toppform ska den helt klart vara förstastreck, kanske rentav en chansspik...

Det är väl bara att tacka och ta emot:) Jag och farsan funderar på att spika men det känns som vem som helst kan vinna, speciellt när ludde är med!

Manprinsen 2015-04-25 00:14

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 425380)
Hästen är helt klart bra för klassen. Jag har följt den ett tag också i Danmark, styrkan är hans främsta vapen och han går ofta rejäla avslutningar i spåren sista varvet. Det är dock ingen ledning att tala om här, han är något långsammare än medel ut så troligen hamnar han någonstans runt tredje, fjärde utvändigt. Annars skulle det vara om Jeppe testar någon ny utrustning, men ledning blir det knappast oavsett.

Snack om jänkarbike i morgon, men är den långsam från start så lär det inte hjälpa värst mycket.

Emeffeff 2015-04-25 00:15

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 425372)
Hur kommer det sig att On Track Piraten alltid är så underskattad? Är hästen i närheten av sin toppform ska den helt klart vara förstastreck, kanske rentav en chansspik...

Underskattad? Hästen är streckad på drygt 10 % i en Olympiatravsfinal från spår 7. Vilken procentenhet tycker du är rimlig?

Det blir dock intressant att se vilken taktik Erik väljer med On Track Piraten imorgon. Jag har förstått det som att både El Mago Pellini och BBS Sugarlight ska laddas från start och då lär det bli en dryg inledning om Erik laddar med sin. Samtidigt brukar On Track Piraten nästan alltid laddas från start trots spår långt ut på vingen om jag inte missminner mig. Förutsätter dock att Erik tar en lugnare start imorgon och försöker hitta en bra position först och främst.

Emeffeff 2015-04-25 00:22

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 425382)
Snack om jänkarbike i morgon, men är den långsam från start så lär det inte hjälpa värst mycket.

Intressant info. Kanske inte hjälper så mycket i startmomentet men kan nog få positivt utslag ändå. Tyvärr är väl risken överhängande att Redéns häst får loppet kört i halsen med tanke på att de värsta motbuden med stor sannolikhet hamnar långt bak. Hoppas Jeppe ändå kan skärpa upp startsnabbheten lite på Tonicetobetrue, han har nog aldrig laddat fullt ut med hästen.

spalato 2015-04-25 00:26

Någon som har Travrondens tipsettor?

LeBanner 2015-04-25 00:38

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 425387)
Någon som har Travrondens tipsettor?

De brukar man väl hitta överst i strecklistan i resp. avdelning? ;)

Helge 2015-04-25 01:22

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 425390)
De brukar man väl hitta överst i strecklistan i resp. avdelning? ;)

Där har du fel.

LeBanner 2015-04-25 01:38

Det har jag säkert. Läser inte Ronden ändå... Prenumererade på Guiden ett tag men avslutade den i ren ilska ganska snabbt. Där kan va snacka om fantasilös ranking iallafall. Antog att Ronden var av samma skrot och korn.

Det är bättre att läsa så lite experttips som möjligt.

Helge 2015-04-25 01:42

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 425392)
Det har jag säkert. Läser inte Ronden ändå... Prenumererade på Guiden ett tag men avslutade den i ren ilska ganska snabbt. Där kan va snacka om fantasilös ranking iallafall. Antog att Ronden var av samma skrot och korn.

Det är bättre att läsa så lite experttips som möjligt.

SORRY, har inget belägg alls för det jag skrev ;)

Men deras tips i tisdagstidningen, är tidiga på marknaden. Å där kan ranken var allt annat än stecklistan i begynnelsen.

Oscar 2015-04-25 01:46

Citat:

Ursprungligen postat av Matte70 (Inlägg 425277)
Hörde C.S på lunchen och han lät väldigt uppåt angående 10.King Sir Kir och sa att de är en av de bästa han har tränat! och får han inte för mycket strul på vägen så ska de va en bra chans!! 16% nu!

Har hört precis samma. Ska ha sagt det redan i lördags!

LeBanner 2015-04-25 03:34

Spikar man inte i avd 2 så tycker jag att Cab Hornline är hyperintressant.

På minussidan finns den överhängande dödensrisken och kusken, men så är den spelad till 1% också... Men det är ett klass 2-lopp detta och det är väl där det oftast skräller?

Senaste starten blev det startgalopp och man hamnade en bit bakom klungan direkt. Offrade en speed för att komma ikapp och lade sig sist utvändigt. Sen blev det lite galopper framför och man fick andra ut "gratis". Gick i mål som femma på lite halvstumma ben men visade lite vilja iallafall. Tiden blev 15,0 över 2640, vilket även är hästens bästa notering på 2140. Beaktar man tiden trots startgaloppen så måste man väl nu anta att hästen är i toppform och redo för ny rekordsänkning. 1% speglar garanterat inte vinstchansen iallafall!

Bridgeman 2015-04-25 07:18

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 425361)
Jag tror sista loppet är låst på Berghs 3 hästar. Kommer bli stallkörning så det sjunger om det. Spets och slut på Lohman med Torbjörn och Örjan som bromsar fältet.

Kallblodsloppet tror jag vinnaren återfinns på startvolten eller mellanvolten. Bakspårshästarna känns iskalla här, ser inte hur dom ska plocka 40m på snabb sommarbana.

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 425371)
Tänker exakt likadant. Cash Em är intressant om de gör väldiga förändringar, annars öppnar han som en snigel och är nästan chanslös. Konstigt spikbud, men om det kommer klara besked om ändringar imorrn kan han bli lite intressant att ta med på ramen (inte mer).

Har för mig att jag hörde att Bergh själv sa att han trodde mest på Cash Em. Tror det var på travsurr med Eklöf.

Bridgeman 2015-04-25 07:20

Citat:

Ursprungligen postat av Oscar (Inlägg 425394)
Har hört precis samma. Ska ha sagt det redan i lördags!

Ja men kommer han att köra hårt på hästen? Eller tar han det lugnt. Tror inte han kommer att köra slut på hästen på detta lopp. Han är rädd om denna häst.

spikpaddy 2015-04-25 08:29

Urryckare testade på Whitehouse Express
2015-04-23

I dagens jobb drog vi urryckarna för första gången på Whitehouse Express med mycket bra effekt. Han kommer att tävla med dom på Åby. Den extra växeln kan behövas i ett hårt klass två lopp.