Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Olympiatravet 25 April (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23739-v75-olympiatravet-25-april/)

whalz 2015-04-19 12:06

V75 Olympiatravet 25 April

Tråkigt att digital Ink inte startar men det blir förhoppningsvis ett grymt lopp ändå! Hoppas på Mosaique face :)

On Track Piraten
B.B.S.Sugarlight
Support Justice
Voltigeur de Myrt
Maven
Solvato
El Mago Pellini

Har Oasis Bi tackat ja än?

Hoppas på strålande solsken, runt 15-20 grader och många kalla pilsner! :cheers:

olle 2015-04-19 14:27

Support Justice vann spårlottningen i alla fall. Den har väl mest mött skräp i årets starter i Norge men den visade ju i jubileumspokalen att den duger mot de allra bästa.

Bara 3 svenska hästar med och en utfyllnadshäst från Danmark. Det svåraste spelmässigt blir nog att sätta in alla de franska hästarna i loppet.

Tirich 2015-04-19 17:27

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 424204)
Support Justice vann spårlottningen i alla fall. Den har väl mest mött skräp i årets starter i Norge men den visade ju i jubileumspokalen att den duger mot de allra bästa.

Bara 3 svenska hästar med och en utfyllnadshäst från Danmark. Det svåraste spelmässigt blir nog att sätta in alla de franska hästarna i loppet.

Den gick ju mycket enkelt ifrån Winmecredit igår dock efter att ha fått överta ledningen av denna. Winmecredit är ju åtminstone en helt ok guldhäst även i Sverige

olle 2015-04-19 17:34

En koll på vad som är anmält till denna fantastiska dag. Det allra bästa är att det inte bara är sju V75 lopp utan även grymt fina ramlopp dessa dagar.

Klass 2:

Utan att ha studerat motståndet så noga vill jag nog påstå att omgångens absolut bästa spik finns här. Det är inga små ord Claes Svensson sagt om King Sir Kir. Den bästa häst han någonsin tränat och då har han haft både elitloppshästen Cenit Guy och nya stjärnan i Frankrike Moving On i träning. Jag har blivit så grymt imponerad av det intryck hästen gett att jag omöjligen kan se den torska i klass 2 trots att den står hårt inne pengamässigt.

Klass 1

Trevligt lopp. Det känns som far och son Untersteiner ska ha bra chanser här med två riktigt bra hästar.

Brons

Ser trevligt ut men ett par norska hästar jag inte har vidare koll på. Spark Rick har man nog ställt i ordning nu och den gjorde några grymma lopp i fjor. Remember My Name var magnifik i onsdags.

Silver

Tror två kanoner gör upp. Lover Face och Coldtown.

Olympiatravet

Svårt att utse vinnaren utan att ha läst in sig på de franska hästarna. Men det blir nog ruggig körning här med Ludde och några kuskar från kontinenten som aldrig kör i Sverige, så säger att Maven tar dom antingen från 2-3 ut eller via open stretchen. Support Justice om den inte också körs i 08 tempo första varvet. Ett härligt spellopp. Helt grymt.

Femårsloppet för ston

Några här man också får kolla upp, t ex den franske hästen som Björn Goop är uppsatt på men knappast får köra då han har egen häst anmäld. Backfire är också grym. Barfota runt om på den och det är troligen påställt i comebacken.

Kallblodsloppet

Pass. 8 norsktränade hästar om jag räknade rätt så där får man nog vänta att skrika ut vinnare. Men svensktränade Bellfaks blir nog favorit.

Hoppas att dom inte lägger kallblodsloppet på V75 för det finns flera helt grymma lopp utanför V75 propparna, Stayerloppet t ex är det överlägset bästa hittills i år och sådana lopp är grymt roliga att analysera. Vore nästan kriminellt uselt att lägga det loppet utanför V75.

Sammanfattningsvis en sportslig superomgång och en som det ser ut väldigt spelvänlig omgång också. Skulle förvåna mycket om 7an på lördag inte ger mer än några tusenlappar. King Sir Kir bästa spiken.

olle 2015-04-19 19:19

Silverdivisionen med Lover Face och Coldtown blev ramlopp på lördag. Kallblodsloppet och stayerloppet på V75 spelet.

Ser nu ut som en ruggigt svår omgång där dom med 7 rätt kommer belönas på ett helt annat sätt en tidigare i år.

Stekel 2015-04-19 19:31

Det startfältet i ett stayerlopp med 100k i förstapris var inte dåligt alltså! Och vinns det inte av någon från dubbla tillägg käkar jag upp en strumpa, känslan är att klassblandningen är större än de där tilläggsmetrarna.

Emeffeff 2015-04-19 19:41

Roligt med en omgång som för en gångs skull ser svår ut på förhand. Men måste ändå säga att det är för jävla dåligt med ett kallblodslopp på Olympiatravsdagen som dessutom hamnar på V75 och inte ens blev särskilt bra. Förstår tanken om det är så att man vill förhindra ytterligare jackpot när man tar bort Silverdivisionen från V75 men tycker ändå att man borde ha prioriterat ett bättre travlopp i det här fallet. Omgången ser tillräckligt svår ut ändå.

TravRenen 2015-04-19 19:55

Har dom lagt silverdivisionen med LoverFace, Coldtown, FalconHåleryd utanför V75? Begriper ingenting!!?? Eller?

olle 2015-04-19 19:56

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 424269)
Roligt med en omgång som för en gångs skull ser svår ut på förhand. Men måste ändå säga att det är för jävla dåligt med ett kallblodslopp på Olympiatravsdagen som dessutom hamnar på V75 och inte ens blev särskilt bra. Förstår tanken om det är så att man vill förhindra ytterligare jackpot när man tar bort Silverdivisionen från V75 men tycker ändå att man borde ha prioriterat ett bättre travlopp i det här fallet. Omgången ser tillräckligt svår ut ändå.

Dessutom mest norska kallblod som V75 spelarna i Sverige inte känner till. Håller helt med. Blir dyrt att komponera ett system på lördag man känner sig nöjd med, men ska aldrig klaga på att det är för svårt med tanke på hur det sett ut hittills i år.

Migge 2015-04-19 19:57

Citat:

Ursprungligen postat av TravRenen (Inlägg 424272)
Har dom lagt silverdivisionen med LoverFace, Coldtown, FalconHåleryd utanför V75? Begriper ingenting!!?? Eller?

ATG utgår nog ifrån att Lover Face blir väl stor favorit för V75-spelet...man vill undvika ännu en ny jackpot...

Stekel 2015-04-19 20:22

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 424273)
Dessutom mest norska kallblod som V75 spelarna i Sverige inte känner till. Håller helt med. Blir dyrt att komponera ett system på lördag man känner sig nöjd med, men ska aldrig klaga på att det är för svårt med tanke på hur det sett ut hittills i år.

Ja det var ju liksom det som var hela tanken, att det ska bli lite svårare att få sju rätt på V75. Nu vill jag inte se en jävel som tidigare klagat på att det varit för lätt börja gnälla på att det blivit för svårt. Iallafall inte i V75-tråden, det får bli i en egen "det här är skit i dagens trav-travsverige-tråd" i såna fall!

Viroid 2015-04-19 20:33

Norge har ingen egen V75 på Lördag utan spelar till Sverige. Det spelade nog in när man lade kallblodsloppet på V75.

Emeffeff 2015-04-19 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 424281)
Norge har ingen egen V75 på Lördag utan spelar till Sverige. Det spelade nog in när man lade kallblodsloppet på V75.

Hur stor del av omsättningen står norrmännen för i en V75-omgång som på lördag? Typ 10%? Känns bisarrt att stoppa in ett kallblodslopp med åtta norsktränade hästar på V75 grund av den anledningen. Ärligt talat förstår jag inte ens varför Åby kör ett kallblodslopp under Olympiatravsdagen från första början.

bergomiotmail 2015-04-19 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 424257)
En koll på vad som är anmält till denna fantastiska dag. Det allra bästa är att det inte bara är sju V75 lopp utan även grymt fina ramlopp dessa dagar.

Klass 2:

Utan att ha studerat motståndet så noga vill jag nog påstå att omgångens absolut bästa spik finns här. Det är inga små ord Claes Svensson sagt om King Sir Kir. Den bästa häst han någonsin tränat och då har han haft både elitloppshästen Cenit Guy och nya stjärnan i Frankrike Moving On i träning. Jag har blivit så grymt imponerad av det intryck hästen gett att jag omöjligen kan se den torska i klass 2 trots att den står hårt inne pengamässigt.

Klass 1

Trevligt lopp. Det känns som far och son Untersteiner ska ha bra chanser här med två riktigt bra hästar.

Brons

Ser trevligt ut men ett par norska hästar jag inte har vidare koll på. Spark Rick har man nog ställt i ordning nu och den gjorde några grymma lopp i fjor. Remember My Name var magnifik i onsdags.

Silver

Tror två kanoner gör upp. Lover Face och Coldtown.

Olympiatravet

Svårt att utse vinnaren utan att ha läst in sig på de franska hästarna. Men det blir nog ruggig körning här med Ludde och några kuskar från kontinenten som aldrig kör i Sverige, så säger att Maven tar dom antingen från 2-3 ut eller via open stretchen. Support Justice om den inte också körs i 08 tempo första varvet. Ett härligt spellopp. Helt grymt.

Femårsloppet för ston

Några här man också får kolla upp, t ex den franske hästen som Björn Goop är uppsatt på men knappast får köra då han har egen häst anmäld. Backfire är också grym. Barfota runt om på den och det är troligen påställt i comebacken.

Kallblodsloppet

Pass. 8 norsktränade hästar om jag räknade rätt så där får man nog vänta att skrika ut vinnare. Men svensktränade Bellfaks blir nog favorit.

Hoppas att dom inte lägger kallblodsloppet på V75 för det finns flera helt grymma lopp utanför V75 propparna, Stayerloppet t ex är det överlägset bästa hittills i år och sådana lopp är grymt roliga att analysera. Vore nästan kriminellt uselt att lägga det loppet utanför V75.

Sammanfattningsvis en sportslig superomgång och en som det ser ut väldigt spelvänlig omgång också. Skulle förvåna mycket om 7an på lördag inte ger mer än några tusenlappar. King Sir Kir bästa spiken.

Tror du övervärderar King Sir en aning, chanslös nu med spår 10!

Manprinsen 2015-04-19 22:04

Spik på Whitehouse Express i avd 2 och Narold Vox i sista.
Annars ser det ut som en knepig omgång.

putte64 2015-04-19 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av bergomiotmail (Inlägg 424285)

Det blir så när man inte ser trav, utan bara läser vad andra säger.
Eller tror sophästar utan skor ska vinna.

Manprinsen 2015-04-19 22:12

Remember my name borde ha väldigt bra chans i första.

olle 2015-04-19 22:12

Citat:

Ursprungligen postat av bergomiotmail (Inlägg 424285)

Ja inget bra spår men vi får se. Den hade startat i Mantorp igår om inte Claes Svensson varit avstängd. Han ville tydligen inte att någon annan skulle köra den. Men ska bli spännande att läsa intervjuerna i veckan. Kommer tyvärr få koncentrera mig på lördagen denna vecka då jag ska upp till huvudstaden och jobba tisd-torsd.

Kan bli så att det blir andra spelformer än V75 även denna lördag för mig. Men då inte för att det är för lätt utan för att det blir för svårt att få till ett reducerat system för en 500 ing som man känner sig nöjd med. Att analysera norska kallblod som ska komma hit och starta med nya förutsättningar är väl helst inte det man vill göra heller när det är V75 det handlar om.

Viroid 2015-04-19 22:14

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 424284)
Hur stor del av omsättningen står norrmännen för i en V75-omgång som på lördag? Typ 10%? Känns bisarrt att stoppa in ett kallblodslopp med åtta norsktränade hästar på V75 grund av den anledningen. Ärligt talat förstår jag inte ens varför Åby kör ett kallblodslopp under Olympiatravsdagen från första början.

20-25Mkr lär de säkert spela för. Kallblodsloppet finns nog där enkom för Norges skull. Jag har ingen större åsikt om det är rätt eller fel, bara konstaterar att det är så det är.

olle 2015-04-19 22:20

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 424288)
Remember my name borde ha väldigt bra chans i första.

Med några av Spark Ricks lopp i fjor på näthinnan ska man nog passa den. Det lät ju inte påställt direkt när den gjorde årsdebut i mars just på Åby i ett lopp som just Remember My name vann, men det kanske låter annorlunda nu. Peter Jensen är en grym tränare och man kan väl misstänka att dom haft detta lopp i sikte ett tag. Står dock rätt hårt inne.

En annan häst i loppet, Solöns Rangel, blev väl allas nästagångare senast när den gjorde ett grymt lopp som tvåa påskdagen bakom Jeppas Maxi. Möter ingen sådan häst nu så om den ska gå barfota runt om igen (jätteplus på den) ska man nog ta med den också.

Hilding 2015-04-19 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 424290)
20-25Mkr lär de säkert spela för. Kallblodsloppet finns nog där enkom för Norges skull. Jag har ingen större åsikt om det är rätt eller fel, bara konstaterar att det är så det är.

Jag köper inte att nordis-loppet ligger inom V7 ENKOM för Norges skull.
Givetvis är man inte opåverkade av jackpot-debatten och smått desperata för att undvika ytterligare en omgång med uteblivna 5:or..

Detta kan väl snarare tolkas som en inblick i framtiden där man genom ett extra lördagslopp skall kunna lyfta bort en potentiell storfavorit om omgången ser för "lätt" ut på förhand.

Kallblodsloppet med 15 hästar uppfyllde helt enkelt syftet att göra omgången mer spelvänlig.

Däremot tycker jag att det fanns andra lopp att lyfta från bongen än silverloppet som är av MKT hög klass. Bronsdivisionen hade man gärna fått lägga utanför tycker jag. Eller stoeliten, nu blev det loppet mkt fint med otroliga 250k i första, men hade D'One dragit bra spår hade veckans storspik varit given.

olle 2015-04-19 22:39

Stayerloppet:

Narold Vox gjorde en mycket fin comeback i onsdags men läget blev väl skit ? Tänk om Erik fått springspår i volten. Nu startar den med bakspår i sista volten och sitter därmed sist direkt. Det blir ingen lätt resa på Åbys open stretch bana att först runda 15 hästar och sedan en massa som smyger fram till upploppet och alltid får fritt på Åby.

Brukar alltid kolla startvolten i dessa lopp när det är bra hästar där. Speciellt intressant när det kommer gäster från Holland då dessa kan vara mycket bättre än de pengar de tjänat visar. Vet inte om Radamante räcker här men den var i alla fall uppe på Jägersro och startade på derbysöndagen i fjor och vann då mycket lätt till över 20 ggr pengarna. Men motståndet var sämre än detta och proppen en annan (2140 A). Har i alla fall ett lopp i kroppen från Holland så man reser väl inte hit för resans skull. Loppet i fjor på Jägers

Tempo: första 500 m: 4 Daytona 1.09,7, första 1 000 m: 4 Daytona 1.13,7, sista 500 m: 1.13,4

6 RADAMANTE fjärde ytter, med i spåren i sista sväng, egen attack 300 kvar, avslutade vasst och vann lätt.

Emeffeff 2015-04-19 22:45

Hittade en krönika av Rickard Hansson på Expressen när jag sökte lite på kallblodslopp, Olympiatravet och Åby. Skrivet den 28:e januari i år:

http://bloggar.expressen.se/rickardh...hansen-jagers/

"Apropå lopp och storbanor. I samband med Olympiatravet så kommer ett kallblodslopp att ligga på V75. På Åby. (Körts inom V4:an tidigare.)
En finalomgång, på Åby…Olympiatravet. Där går min gräns. Jag säger ingenting om ett kallblodslopp på V75 i norra delarna av landet. Men den dagen…nej! Tycker också det är synd att Åbys enda V75-finaler flyttats från den dagen till mitten på augusti."

Jag kan bara instämma i vartenda ord. Sedan var alltså beslutet att lägga kallblodsloppet på V75 redan taget i januari i år och inte först nu efter anmälningslistorna blev klara. Jag förmodar att anledningen då är den som Viroid säger, att norrmännen inte har någon egen V75:a den här helgen, och att man kände till det redan då.

olle 2015-04-19 22:59

Bellfaks blir nog betrodd i alla fall i Sverige, men bygga ett större V75 system på en sådan häst där det alltid verkar vara på gränsen till galopp känns ju inte så tryggt.

Betaltjänsterna får i alla fall råg i ryggen i marknadsföringen på fredag. Då kommer det stå typ "spelarna förvirrade kring alla de norska kallbloden, men inte vi. Vi har pluggat i det norska arkivet hela veckan och tryck på köpknappen nu för att få lösningen"

mackpeter 2015-04-20 00:02

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 424284)

Om norskarna omsätter 10-15 mkr är det bra. De har ju hästar till start både bland kallbloden men också Support Justice och B.B.S. Sugarlight i Olympiatravet.

Viroid 2015-04-20 05:59

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 424296)
Hittade en krönika av Rickard Hansson på Expressen när jag sökte lite på kallblodslopp, Olympiatravet och Åby. Skrivet den 28:e januari i år:

http://bloggar.expressen.se/rickardh...hansen-jagers/

"Apropå lopp och storbanor. I samband med Olympiatravet så kommer ett kallblodslopp att ligga på V75. På Åby. (Körts inom V4:an tidigare.)
En finalomgång, på Åby…Olympiatravet. Där går min gräns. Jag säger ingenting om ett kallblodslopp på V75 i norra delarna av landet. Men den dagen…nej! Tycker också det är synd att Åbys enda V75-finaler flyttats från den dagen till mitten på augusti."

Jag kan bara instämma i vartenda ord. Sedan var alltså beslutet att lägga kallblodsloppet på V75 redan taget i januari i år och inte först nu efter anmälningslistorna blev klara. Jag förmodar att anledningen då är den som Viroid säger, att norrmännen inte har någon egen V75:a den här helgen, och att man kände till det redan då.

Det var en eftergift till Norge i förhandlingarna om vilken provision Norge skall betala när de spelar till svenska tävlingar. Efter hårda förhandlingar så betalar numera Norge, Danmark och Finland tillsammans runt 25-30Mkr mer till ATG än tidigare varje år.

Det som skickade ut Silverdivisionen från V75 var stayerloppet.

Rickart 2015-04-20 08:14

Silverloppet går ju fortfarande och sporten i det kommer vara lika häftig.
V75 ser för första gången på länge riktigt kul ut spelmässigt, så först kör vi en kul V75 och avslutar sedan med ett jäkla roligt lopp utanför, kan det bli bättre, spännande mest hela dagen liksom liksom liksom.

sirlarsson 2015-04-20 11:38

Hästarna på första tillägget är helt chanslösa i stayerloppet, hoppas dom fortfarande kan dra åt sig endel streck, annars är det sanslöst öppet på 40 tillägget, herregud vilket fint lopp.

draken 2015-04-20 12:26

Synd att inte spel%en står sig över veckan. 6% på Candor Hall hade smakat fågel.

Rulf 2015-04-20 16:18

Håller med angående Candor Hall, Nu kan man ju inte säga något om strecken just nu men den har mött Digital Ink på slutet o varit enormt bra! Vette tusan om jag inte kanske chansspikar Candor om Goop är positiv!

NicklasJ 2015-04-20 22:36

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 424325)
Synd att inte spel%en står sig över veckan. 6% på Candor Hall hade smakat fågel.

Appropå fågel så startar ju Mockingbird Face, Falk On Hill och Falcon Håleryd under tävlingarna på Åby. Rätt konstigt egentligen att man döper en häst efter ett flygfä :cheers:

DavidP 2015-04-20 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 424446)
Appropå fågel så startar ju Mockingbird Face, Falk On Hill och Falcon Håleryd under tävlingarna på Åby. Rätt konstigt egentligen att man döper en häst efter ett flygfä :cheers:

Falcon Håleryd är döpt efter ölen..man blir hålögd efter 5-6 Falcon..

Stekel 2015-04-21 23:34

Trots dubbel jackpott och Olympiafinal är det väldigt svalt intresse för den här omgången?? Jag slänger ut några funderingar och tankar då för att få igång diskussionen!

Hur stor chans har Relight My Fire i första? Kan inte motståndet den mött men segrarna ser rätt billiga ut, mycket spets och slut. Kan inte utnyttja sin startsnabbhet nu. Pisk och Erik nu men känns ändå rätt iskallt att strecka en häst som blir så hårt betrodd med de här förutsättningarna. Remember My Name blir ganska klar favorit på en toppfin prestation senast. Men det var i ärlighetens namn inte många i det gänget som haft något att göra i det här loppet, knappt någon. Insatsen var riktigt fin och kuskpluset är ett faktum, men frågan är hur det står sig här...

Hur står sig Tonicetobetrue på lördag egentligen? Inställningen på hästen imponerar men inte startsnabbheten, jag undrar om den har skuggan av en chans på bättre position än tredje ytter trots läget...

Tar Örjan en lugn dödens med D'One eller sitter han kvar där bak till 500 kvar? Lär kunna bli en del trafikproblem om han väljer den senare taktiken. Och är hon ens bra nog att ta dem från dödens? Vann sist, men det loppet sa inte mycket mer än att hon var frisk och bra i ordning. Har fransyskan något här att hämta?

Hur stor chans har Gordonston att hålla spets?

Hur stor är galopprisken på Bellfaks?

Vem tar spets i Olympiafinalen? Kan Prix d'Amerique-tvåan stå sig när svenska eliten (kuskarna först och främst men även hästarna) möter upp?

Har starthästarna verkligen någon chans mot den långa raden av tuffa silverhästar som står 40?

Tirich 2015-04-21 23:49

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 424616)

Hur står sig Tonicetobetrue på lördag egentligen? Inställningen på hästen imponerar men inte startsnabbheten, jag undrar om den har skuggan av en chans på bättre position än tredje ytter trots läget...

Detta var min tanke också tills jag kom fram till att ingen i det här gänget öppnar speciellt snabbt.

Jag tycker det är grymt svårt att bena ut spetsstriden här, men gissar att det till slut står mellan 2 och 3 nånstans in i första kurvan

Stekel 2015-04-22 00:07

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 424620)
Detta var min tanke också tills jag kom fram till att ingen i det här gänget öppnar speciellt snabbt.

Jag tycker det är grymt svårt att bena ut spetsstriden här, men gissar att det till slut står mellan 2 och 3 nånstans in i första kurvan

Har inte läst på spetsstriden så mycket, men att Tntbt är sämre än medel ut och att Whitehouse är bättre än medel är jag klar över.

Viroid 2015-04-22 08:12

Voltigeur de Myrt i Olympiatravet med 4% hittills måste väl ändå vara årets spelvärde? anser att den har 15-20% chans i alla fall, och är väldigt säker på att den inte har något sto framför sig i mål.

luggen77 2015-04-22 10:43

Håller med Viroid, de franska hästarna känns väldigt understreckade. Support Justice kommer ju inte få bluffa hem det här loppet med 1.5 miljoner i första pris, kommer nog bli rätt bra körning. Känns som det finns bra värde i att välta Support Justice.

Soälns Rangel tar väl spets i första? Frågan är om Sören släpper denna gång.

Andra loppet känns väl låst på Whitehouse Express och King Sir Kir? Kanske till och med spik på Whitehouse? Ohlsson strödde ju verkligen lovord om den sist. Claes S har ju iofs höga tankar om KSK.

Tror Gordonston har hygglig chans att svara upp spets, men finns så många lågprocentare jag vill ha med (British Steel, Leif, Rondine, Touche, Priamo Caf) så blir till att gardera och hoppas att kanske Lindgren kör tufft från start. Tyckte den höll fint i dödens sist.

Tror som de flesta andra att tilläggshästarna i sista gör upp om det. Naglo, Candor och Narold Vox får mina första röster.

Tirich 2015-04-22 11:38

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 424623)
Har inte läst på spetsstriden så mycket, men att Tntbt är sämre än medel ut och att Whitehouse är bättre än medel är jag klar över.

Jag håller med om att Tntbt inte har visat någon märkvärdig snabbhet tidigare, men nu låter det ganska påställt med ev jänkarvagn och det vore ju en stor fördel om man inte tappar en längd på WHE.

Min poäng var annars att jag inte tycker WHE har visat någon vidare startsnabbhet alls, han var ganska rejält slagen av Mr Crazed enda gången han öppnar någorlunda, men fick då enkelt överta. Troligen räcker det här ändå då alla övriga är rätt sega ut. Kanske att 6:an kan vara först, men den lär släppa isf.

Cab Hornline öppnade bra senast, men då var det Goop och blev galopp, så den lär köras lugnare nu. Hade varit given spetsfavorit med Goop igen annars

Stekel 2015-04-22 12:26

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 424629)
Voltigeur de Myrt i Olympiatravet med 4% hittills måste väl ändå vara årets spelvärde? anser att den har 15-20% chans i alla fall, och är väldigt säker på att den inte har något sto framför sig i mål.

Har svårt att se sydlänningarna tvåla till hela svenska kuskeliten utan en överlägsen häst. Och det är nog inte Voltigeur. Men den är ju inte påpassad så spelvärd är den nog upp till 10%. Mycket svårbedömt på den hästen och även hela loppet.

Att Support Justice inte är nära den 50%-iga vinstchans den nu är spelad till kan vi väl alla vara överens om i alla fall? Ensam bagge, smickrande rad och allt...

Viroid 2015-04-22 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 424651)
Har svårt att se sydlänningarna tvåla till hela svenska kuskeliten utan en överlägsen häst. Och det är nog inte Voltigeur. Men den är ju inte påpassad så spelvärd är den nog upp till 10%. Mycket svårbedömt på den hästen och även hela loppet.

Att Support Justice inte är nära den 50%-iga vinstchans den nu är spelad till kan vi väl alla vara överens om i alla fall? Ensam bagge, smickrande rad och allt...

Jag ser Roxana, Princess Grif, Obi Wan, El Mago Pellini, BBS Sugarlight och Maven som väldigt otroliga vinnare. Tillsammans har de kanske 10% chans, men de är streckade på över 30%. 50% på Support Justice är högt, men inte helt fel med tanke på norsk patriotism. Oasis Bi har väl sitt livs form nu, Piraten gör sällan dåliga lopp och Voltigeur är ett spännande, men osynat kort i de här sammanhangen. Vi får se hur strecken hamnar till sist.