Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Örebro (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23784-v75-orebro/)

AMHC 2015-04-25 19:19

V75 Örebro
 
Det kommer ta tid att smälta omgången som var och att den missades. Grattis alla som satte sjuan. Alla skrällampor som finns borde ha börjat lysa när Goop la fram sin taktik i Björnkollen igår... Men ändå tog man inte med riktigt alla. Illa.

Lika bra att börja fokusera på nästa omgång. :gun_bandana:
Örebro.

Någon som vet vad som kommer att anmälas hit? Premiär för det nya s.k. Lördagsloppet nu med?

Helge 2015-04-26 16:31

Orebro Intn'l , stayerloppet, ojoj. Blir årets lopp, slår Olympiafinalen, slår allt so far, kanske totalt på hela året med!

Manprinsen 2015-04-26 16:52

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 425992)
Orebro Intn'l , stayerloppet, ojoj. Blir årets lopp, slår Olympiafinalen, slår allt so far, kanske totalt på hela året med!

Totalt olösligt på förhand, blir dyrt det loppet :moneybag:

Om_sommaren 2015-04-26 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 425992)
Orebro Intn'l , stayerloppet, ojoj. Blir årets lopp, slår Olympiafinalen, slår allt so far, kanske totalt på hela året med!

riktigt fint lopp. Frozen vinner väl? kan inte tänka mig att dom där bak tar 20 på detta monster. Alla på framvolten bör väl dessutom släppa om han kommer dundrans tidigt

Viroid 2015-04-26 16:59

Det känns rätt säkert med Frozen, Jeppas Maxi och Indigious i Örebro Intl.

Helge 2015-04-26 17:02

Frozen är tuff, verkligen men det är fler tuffingar i detta kanonlopp!

Om_sommaren 2015-04-26 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 426000)
Frozen är tuff, verkligen men det är fler tuffingar i detta kanonlopp!

ingen som frozen. Han är minst lika bra som de där bak. Jeppas Maxi tror jag faktiskt är lite missgynnad av distans men det återstår att se. ska bli intressant att se hur strecken hamnar men det lutar åt spik på frozen för min del. Order to fly i spets hade varit intressant att se då jag tycker den gått från klarhet till klarhet i år, Men får väl knappast sitta ifred i detta gäng

Helge 2015-04-26 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 426003)
ingen som frozen. Han är minst lika bra som de där bak. Jeppas Maxi tror jag faktiskt är lite missgynnad av distans men det återstår att se. ska bli intressant att se hur strecken hamnar men det lutar åt spik på frozen för min del. Order to fly i spets hade varit intressant att se då jag tycker den gått från klarhet till klarhet i år, Men får väl knappast sitta ifred i detta gäng

De på startvolten oroar inte.

Mellby Viking svenska rekord i Harpers förra året, går inte glömma.
1.12.5!!
Tufft komma ut här utan lopp i kroppen men vid minsta "allt i ordning så"..

De andra redan nämnda.

Tirich 2015-04-26 17:28

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 425992)
Orebro Intn'l , stayerloppet, ojoj. Blir årets lopp, slår Olympiafinalen, slår allt so far, kanske totalt på hela året med!

Otroligt bra och roligt lopp

Stekel 2015-04-26 19:29

Hästarna på första tillägget är för bra, de på 80 har ingen chans även om det är topphästar. On Hold är speciellt chanslös som gick en stentuff repa igår och startar vecka-vecka.

Mycket läckert lopp som vanligt Örebro Intl, bör vara bästa upplagan någonsin och i klass med Harpers!

olle 2015-04-26 20:16

Ser ut som en enormt svår V75a igen med potential till miljonutdelning. Dock nu garanterat första omgången på evigheter utan extra jackpotpengar så det är tur det inte blev en lätt omgång.

V75-1 och 2 vidöppna som det ser ut.

Gulddivisionen: Magic Tonight hade varit en dunderspik där om det inte blivit som det blev med spåret. Vad gör Örjan från spår 7 med startsnabba invändigt ?

V75-4: Ingen högre klass men vidöppet.

V75-5: Stoeliten åkte ut och in med det sk lördagsloppet vilket gjorde omgången om möjligt ännu svårare. Örebro är en spetsbana av rang så kanske man ska leta vinnaren i första hand bland de som står på startvolten ?

V75-6: Highspeed Call fick bakspår och det är inte kul över 1600 m i Örebro. Går Archangel Am felfritt är det väl kanonchans men 1609 m och galoppvarningsklockorna ringer redan. Adrian Kolgjini kör den.
KLM Buymethemoon med Erik intressant men läget.
Mycket svårlöst lopp.

V/5-7: Vilket race. Och vilket spellopp. Halva fältet ser ut som potentiella vinnare.


Sammanfattningsvis: Årets svåraste omgång. Det finns inte en enda bra spik när man ser startlistorna. En omgång för stora bolagssystem och inte för 100 kr harry system med 3 favoritspikar.

trance_error 2015-04-26 20:31

Tror Peter U vinner gulddivisionen. Runt om.
Om den nu håller sig på benen.

Espo 2015-04-26 20:34

Guld:

Tittar ett år bakåt i arkivet och ser att Magic Tonight tog en längt på Nothing But Class. Väldigt enkelt då, men kanske var lite far son körning den gången?

Örjan måste hur som helst ladda här i från och förhoppningsvis trycker han sig till spets med en -05 öppning om det behövs och går sedan en låg 09 tid.

7e spår och galoppen senast borde höja spelvärdet. Å andra sidan får Örjan för sig att såsa i starten är det vidöppet....

Stayerloppet:

Svårt vid första anblick, men....

Mellby Viking har inte fungerat sen han vann Harpers förra året. Dessutom årsdebut nu och då vinner man inte ett sådan här lopp från 15e!

On Hold lär behöva mer än 7dagar efter loppet igår!

Ivar Sånna, nej nej nybliven 5åring kan inte vinna mot dessa från sista tillägg!

Indigious såg fin ut senast, men fick drömlopp! Kan vinna om samma flyt igen, men kan knappast dra tåget!


Jag tror att Frozen är klar! Värst emot är Lover Face och Jeppas Maxi, tror nämlgen inte vi sett botten i dessa än...

Stekel 2015-04-26 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 426037)
Tittar ett år bakåt i arkivet och ser att Magic Tonight tog en längt på Nothing But Class. Väldigt enkelt då, men kanske var lite far son körning den gången?

Örjan måste hur som helst ladda här i från och förhoppningsvis trycker han sig till spets med en -05 öppning om det behövs och går sedan en låg 09 tid.

7e spår och galoppen senast borde höja spelvärdet. Å andra sidan får Örjan för sig att såsa i starten är det vidöppet....

De lär gasa för att ta sig till elitloppet! Klockan tickar och om man ska förbereda sig optimalt under månaden som är kvar vill man ha inbjudan nu. Örjan kör från start och det blir gunga/dödens/spets och toktempo hela vägen. Klar om han får spets, men kan vinna från dödens också tror jag.

Som du säger lär den väl inte bli lika påpassad nu med fyra ägg i raden, högt spårnummer och startgalopp sist. Jag tror det är en av de bästa spikarna man kan hitta i omgången.

Hästen som har enskilt största vinstchansen i omgången är Mellby Collector i första. Har alldeles för lite pengar på sig, finläge med springspår och möter ett riktigt ljummet gäng. Hästen är ju inte jättesäker på benen kanske, men förutsättningarna här när det bara är att sända till spets dödens och springa fritt i eget valt tempo är ju ideala. Om vi bedömer 30% risk för sjuk/galopp då så är det nästan så man kan säga 70% vinstchans!

olle 2015-04-26 21:10

Jag såg inte Frozens senaste lopp och atg nere just nu men ska kolla det. Den ska ha varit grym. Det är flera riktigt bra hästar med så det får nog inte strula alltför mycket. Risken för ej optimala resor är ju större i sådana här lopp än i autolopp med 8-10 hästar.

Örebro är en riktig spetsbana dessutom med kort upplopp så det går nog inte att sova bort ett sådant här lopp i kön med så många bra hästar. Dom på start är ju t ex inga utfyllnadshästar.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved