Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   v64 FÄRJESTAD (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23792-v64-faerjestad/)

dado 2015-04-27 07:26

v64 FÄRJESTAD

Bästa spik? bästa drag???

oj oj vilket lopp i avd 6.....:)

nu kör vi ............:)

parsalian 2015-04-27 12:03

oops fel tråd

Major 2015-04-27 13:49

Med tanke på hur dåligt det går för Goop s hästar just nu så är känslan att det kanske är något virus eller så i stallet? Om så är fallet är det värt att ta med sig det inför kvällens tävlingar.

xanathaar 2015-04-27 16:23

Blir nog mycket sex idag. Men tror jag skippar sherryn.

olle 2015-04-27 16:57

Glöm inte saxbanan i kväll. Inga sketna breddlopp från Norrland i kväll utan en riktigt trevlig V5a. Ni Talar Bra Latins årsdebut är kanske det mest intressant överhuvudtaget i kväll i liven. Ser att den är anmäld barfota runt om som den gick vid den enorma prestationen under elitloppshelgen i fjor när den vann klass 2 finalen.

mackpeter 2015-04-27 18:54

Är ni speltrötta efter Olympiatravet eller har slut på lönen? Dåligt med spelidéer.
Här kommer ett valhänt försök.

1) 6,8,9,11 (6 har sett fin ut efter att Holger pensionerat sig, men hoppas alltid på Jepson)
2) 1,5,6,10 (går inte så bra för Björn G just nu och provar med favoritfall)
3) 2 (Lennartsson låter positiv)
4) 2,6,7 (usch så svårt, chansar)
5) 1 (Lennartsson låter svajig, 1 känns som bra spik)
6) 6,8,11 (7 verkar inte vilja springa utan helst - som alla karlar - betäcka)

Kostade 144:-.

Stekel 2015-04-27 19:01

Lunatic Face som varit helt sönderstreckad i ett halvår ligger plötsligt på 3%. Det är ju några på start som står grymt bra till och någon av dem borde hålla undan, men ändå...

Apetass 2015-04-27 19:04

Är Lennartsson bra på att bedöma sina chanser, menar du? Har dålig koll. Har i dagsläget garderat Obi Degato och spikat Not Guilty i V64-2. osäker på 6:ans form.

Torstens 2015-04-27 19:12

Rigel Scott avd 4 varnas det för i Nettavisen

"V64-4 : 12 Rigel Scott – Er for oss et av dagens aller beste spill. Den er bedre enn raden, og den kommer til Sverige denne mandagen med vinnerform i kroppen sin. Per Oleg Midtfjeld opp føler vi også er spennende da han har et meget godt tak på den. Pisk som korreksjon er også et pluss, og distansen takler den bedre enn de fleste. Utfordrer 6 Komnes Brazze, og den må med på alt!"

http://www.nettavisen.no/sportspill/...422780099.html

olle 2015-04-27 19:13

Inte hunnit läsa på men ser i barfotalistan att nr 15 Gandalf är anmäld barfota runt om ffg någonsin i Sverige och vad jag kan se är det en häst de stora tipsexperterna tror mycket på.

Stekel 2015-04-27 19:15

I första loppet har man vänt på strecklistan lite tokigt. Bear Spin LG har sitt livs form och läge. Gosab Blues kan klå de bästa en bra dag också och har även han kanonläge och form. Val Damour skulle ju helst ha längre distans, men den är ju bra! Godkänd senast mot övermakten. Alla de där är både roligare och troligare än de betrodda bakspårshästarna. Men normalt sett swishar ju Benzon hem det här i biken så det är en vettig utgångshäst.

olle 2015-04-27 19:15

Gadolf heter den visst och startar i V64-4. Noll koll på alla dessa norska kallblod och det var väl en anledning att man inte la tid på denna V64a

mackpeter 2015-04-27 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av Apetass (Inlägg 426119)
Är Lennartsson bra på att bedöma sina chanser, menar du? Har dålig koll. Har i dagsläget garderat Obi Degato och spikat Not Guilty i V64-2. osäker på 6:ans form.

Per Lennartsson är en mycket rutinerad och fin tränare, som "är född i en travbox i Värmland". Tyvärr har han drabbats av en massa motgångar de två senaste åren. Han har full koll! Idag spikar vi Obi Degato. Men är lite mer försiktiga med hans övriga styarthästar.

Helge 2015-04-27 19:41

Liknande styrning som Marc Elias igår som diskades. Hur gör de idag?....

Apetass 2015-04-27 19:43

Star, Obi och Tom får det bli då. Orkar inte vela mer nu.

Stekel 2015-04-27 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 426127)
Per Lennartsson är en mycket rutinerad och fin tränare, som "är född i en travbox i Värmland". Tyvärr har han drabbats av en massa motgångar de två senaste åren. Han har full koll! Idag spikar vi Obi Degato. Men är lite mer försiktiga med hans övriga styarthästar.

Tycker Obi ser ut som en riktigt dålig favorit. Verkar inte snabb nog att ta spets och går med skor den här gången, knappast toppad. Från spets är det säkert jättebra chans, men den verkar långsökt. Jan Cahoot däremot riktigt intressant som ostreckad, lär bli spets eller rygg på en bra ledare där!

Chiron 2015-04-27 19:45

Bör man ta med Junior Troy - ska gå med skor idag?

Helge 2015-04-27 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 426130)

Inga problem idag.....

Stekel 2015-04-27 19:49

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 426130)

De tänkte bra länge iallafall! Var rätt säker på att de skulle diska, Uhrbergs trängning på V75 långfredagen var snällare än den här tycker jag. Men nöjd, hade utgång på Håkan B och missade fyran där :)

Det märks rätt väl hur mycket bättre en del amatörer är än andra. Håkan B släpper en längd i starten så de nääästan blåser och kanske skulle gjort det om det inte var ett amatörlopp som skulle iväg och de inte gärna vill bli sena hela kvällen. Vet med sig att det brukar bli körning och brukar inte hästen en meter från start och tar dessutom sarg. Letar sig sen ut och sänder iväg bäst av alla långt ut i banan. Nu blev det dock inte den vanliga tokkörningen och det räckte inte hela vägen. Klasskillnaden är lika tydlig när Oskar J är ute och slipper proffsmotstånd.

Stekel 2015-04-27 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 426133)
Bör man ta med Junior Troy - ska gå med skor idag?

Ser helt ostreckbar ut, skor, bakspår och Björn låter inte ens lite optimistisk.

Helge 2015-04-27 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 426135)
De tänkte bra länge iallafall! Var rätt säker på att de skulle diska, Uhrbergs trängning på V75 långfredagen var snällare än den här tycker jag. Men nöjd, hade utgång på Håkan B och missade fyran där :)

Det märks rätt väl hur mycket bättre en del amatörer är än andra. Håkan B släpper en längd i starten så de nääästan blåser och kanske skulle gjort det om det inte var ett amatörlopp som skulle iväg och de inte gärna vill bli sena hela kvällen. Vet med sig att det brukar bli körning och brukar inte hästen en meter från start och tar dessutom sarg. Letar sig sen ut och sänder iväg bäst av alla långt ut i banan. Nu blev det dock inte den vanliga tokkörningen och det räckte inte hela vägen. Klasskillnaden är lika tydlig när Oskar J är ute och slipper proffsmotstånd.

På tok för ojämna bedömningar.

uLFStR491 2015-04-27 19:52

OLLE! Det här är tråden om V64 inte om nån jävla saxbana. Sen kan du starta en egen tråd om hur mycket du hatar norrlandstravet!

Filmtokig 2015-04-27 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 426134)
Inga problem idag.....

Domare är individer.

Chiron 2015-04-27 19:54

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 426139)
Domare är individer.

Individer är en sak men finns det inga regelverk?

Filmtokig 2015-04-27 19:57

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 426140)

Självklart, individer kanske ser på det annorlunda hur fel det än är. :sad:

Stekel 2015-04-27 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 426140)

Ja men de är inte så vattentäta att det ofta blir en bedömningsfråga. Och hela domarkåren har "hellre fria än fälla" som grundsyn så det blir gärna lite för snällt dömt. Förutom några gånger per år då det istället blir för hårt dömt då :)

Helge 2015-04-27 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 426139)
Domare är individer.

Hade det inte varit Goopen som blev störd i går så är jag tveksam till domslutet. Den hästen hade inte vunnit oavsett.

Speedyearl 2015-04-27 20:10

Jag blir lika imponerad varje gång Jörgen Westholm hoppar upp i sulkyn!

Har Dellvann kommit i mål än?

oinkk 2015-04-27 20:11

Citat:

Ursprungligen postat av Torstens (Inlägg 426121)
Rigel Scott avd 4 varnas det för i Nettavisen

"V64-4 : 12 Rigel Scott – Er for oss et av dagens aller beste spill. Den er bedre enn raden, og den kommer til Sverige denne mandagen med vinnerform i kroppen sin. Per Oleg Midtfjeld opp føler vi også er spennende da han har et meget godt tak på den. Pisk som korreksjon er også et pluss, og distansen takler den bedre enn de fleste. Utfordrer 6 Komnes Brazze, og den må med på alt!"

http://www.nettavisen.no/sportspill/...422780099.html

Vad betyder "Utfordrer 6 Komnes Brazze"? Utmanar?

Chiron 2015-04-27 20:12

Citat:

Ursprungligen postat av oinkk (Inlägg 426146)
Vad betyder "Utfordrer 6 Komnes Brazze"?

Utmanar...

Helge 2015-04-27 20:15

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 426143)
Hade det inte varit Goopen som blev störd i går så är jag tveksam till domslutet. Den hästen hade inte vunnit oavsett.

Håller med Rickard Hansson som twittrade nyss.

Alla. kan ha dåliga dagar på jobbet.
Men hur kan samma domare fria Henriette L och fälla Elias? Av tv-bilder att döma borde de varit omvänt.

Stekel 2015-04-27 20:32

En liten gåta att den där blev 2%-are, första Jorma, toppspår och 1600. Ungefär lika stor gåta att Björns låg på över 50% :popcorn: Synd man bara utgångade ledaren dock, så går det när man fegar för variansen.

Speedyearl 2015-04-27 20:34

Galopp galopp galopp!

Byte från 5:an spik till 10:an alldeles innan start!

I efterhand är jag glad för det efter Åke Linbloms eminenta styrning på upploppet där han har en häst att hålla koll på men misslyckas totalt. Han hade inte kunnat hålla den instängd upploppet ner men förmodligen tillräckligt länge iaf.

Helge 2015-04-27 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 426149)
En liten gåta att den där blev 2%-are, första Jorma, toppspår och 1600. Ungefär lika stor gåta att Björns låg på över 50% :popcorn: Synd man bara utgångade ledaren dock, så går det när man fegar för variansen.

Galen Ready Cash avkomma som så många andra, inte startat sen den stegra sig och Goop föll ur. 44% och favorit efter det är otroligt.

Bommade min tvilling utgång Miss Conway :(

Chiron 2015-04-27 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 426150)
Galopp galopp galopp!

I efterhand är jag glad för det efter Åke Linbloms eminenta styrning på upploppet där han har en häst att hålla koll på men misslyckas totalt. Han hade inte kunnat hålla den instängd upploppet ner men förmodligen tillräckligt länge iaf.

Jag spikade också 10:an trots att jag gillade värmningen och provstarten på 4:an - valde bort den pga årsdebut... :sad:

Major 2015-04-27 20:38

Jag har rygg på TT så det gjorde mig gott på 11 streck den 2% aren :clap:
kvar 1x11x5x2x2x1 endast för 6rätt

Shooter 2015-04-27 20:38

Kör en DD: 10-6. Tror första står mellan 1 och 10 och andra är rätt öppet, men sexan kan nog köra till spets.

hoola 2015-04-27 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 426150)
Galopp galopp galopp!

Jag tittade just på Lindblom med början strax innan sista svängen.Han tittar sig inte ens bakåt när hotet sitter i ryggen.2 sekunder till att hålla Kontio inne så håller kan kanske undan.Jag trodde att det bara var Lutfi som alltid körde undan oavsett...

Speedyearl 2015-04-27 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 426154)
Kör en DD: 10-6. Tror första står mellan 1 och 10 och andra är rätt öppet, men sexan kan nog köra till spets.

10-6 kan nog bli svårt då 10:an är struken!

Stekel 2015-04-27 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 426151)
Galen Ready Cash avkomma som så många andra, inte startat sen den stegra sig och Goop föll ur. 44% och favorit efter det är otroligt.

Bommade min tvilling utgång Miss Conway :(

Sur miss, den var ju helt klart moraliska vinnaren.

Jag får erkänna att jag tog med favoriten på ramen, men det ska sägas att det var ihop med en serie paniktryckningar när bilen rullade. Tror det var V6-spöket som var framme i mitt bakhuvud faktiskt. Tog med Jula då också trots att jag inte tror så mycket på den. Spelvärdet kan ju finnas dock, det gjorde det inte på "Ankan".