Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Extra V75 Charlottenlund 10/5 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23834-extra-v75-charlottenlund-10-5-a/)

olle 2015-05-10 13:17

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 429373)
Mest intressant på hela omgången tycker jag Race Cowboyland är. Ständigt underskattad häst.

Den drar så gott som alltid skitspår men lyckas ändå knipa bra placeringar med hjälp av sin fina spurt. Nu är det äntligen vettigt läge och jag tycker inte motståndet är övermäktigt på något sätt.

11.6 rekordtid över medeldistans. Ett rekord som slogs från bricka 8 i ett överpacat lopp som vanns av Coldtown som man ryggade hela loppet. Den hakade på bra hela vägen men tappade någon längd över upploppet. Bra intryck ändå. Cowboy var faktiskt före Sauveur i mål, men den fick en tuffare resa i tredjespår. Nu är det spår 3 som gäller och det luktar lite spetskörning i det här loppet. Min känsla är att den får en bra resa i draget och en slutspurt har den här hästen alltid att tillgå.

Checco Boko deltog också i ovan nämnda lopp och gjorde det mycket bra. Rygg ledaren första 1500, sedan drogs man sist pga stum ledare. Spurtade sedan som en demon och klättrade i ryggar över upploppet. Checco har givetvis bra vinstchans idag, men som procenten ligger är Cowboy det bästa spelet, med tanke på utgångslägena. 10 ggr degen på Unibet var lite tråkigt odds dock. Verkar bli högre på ATG däremot!

Är dessutom anmäld barfota för första gången sedan det loppet på Solvalla.

jeeboy 2015-05-10 13:20

Kan någon skicka en låda Otrivin eller Nezeril eller något sånt till Lennart Forsgren, ständigt snuvig och hans jävla "onekligen" som han ska trycka in i varje mening.

Stekel 2015-05-10 13:22

Efter skenturen kan man fortfarande spela Four Strong Winds före Vinder Mölgård till 1,40 på b365. Hyfsat odds det med den uppladdningen. Tyckte det var bra redan innan.

Fleetfoot före Divan till 2,20 är rätt mycket smaskens också!

Manprinsen 2015-05-10 13:24

Duger Robert Bi och Banks till att vinna i sista?

Stekel 2015-05-10 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 429379)
Duger Robert Bi och Banks till att vinna i sista?

Kanske Robert Bi. Banks är mer eller mindre chanslös på vinst, men kan plocka fina pengar på läge och startsnabbhet. Mycket talar väl för rygg ledaren och även om han får perfekt lucka därifrån tror jag inte det duger. Inte mycket som tyder på lucka heller i ett sånt här lopp.

Jarmop 2015-05-10 13:40

West Wing med skor runt om är väl inget man går igång på direkt. Tycker det loppet kräver några streck för att sitta säkert...

LeBanner 2015-05-10 13:41

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 429376)
Är dessutom anmäld barfota för första gången sedan det loppet på Solvalla.

Barfota bak är den väl anmäld? (Precis som på Solvalla)

Shooter 2015-05-10 13:48

Det märks att banan är lite knepig, många galopper så här långt.

mackpeter 2015-05-10 13:49

Citat:

Ursprungligen postat av jeeboy (Inlägg 429377)
Kan någon skicka en låda Otrivin eller Nezeril eller något sånt till Lennart Forsgren, ständigt snuvig och hans jävla "onekligen" som han ska trycka in i varje mening.

Försök lyssna på hans kunniga och ibland tuffa kommentarer. Han kan så mycket om trav, har erfarenheter och genomskådar taktik, vilket gör honom till en av landets bästa kommentatorer. Han ligger i topp i opinionsundersökningarna.

Lennart har knappast gått i varken röst- eller språkskola. Det överser jag med och gillar hans travkunnighet.

Manprinsen 2015-05-10 13:52

Låser på Maven och Robert Bi i sista. Robin Bakker är het för dagen :KO:

jeeboy 2015-05-10 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 429386)
Försök lyssna på hans kunniga och ibland tuffa kommentarer. Han kan så mycket om trav, har erfarenheter och genomskådar taktik, vilket gör honom till en av landets bästa kommentatorer. Han ligger i topp i opinionsundersökningarna.

Lennart har knappast gått i varken röst- eller språkskola. Det överser jag med och gillar hans travkunnighet.

Onekligen =)

Shooter 2015-05-10 13:58

Alfas Da Vinci tror jag tar hem första. Vettig chans.

Chiron 2015-05-10 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 429390)
Alfas Da Vinci tror jag tar hem första. Vettig chans.

Nja, vettig chans har nog Rocky Egedal... :)

olle 2015-05-10 14:02

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 429383)
Barfota bak är den väl anmäld? (Precis som på Solvalla)

Ja, men skor runt om efter det. I alla fall i de två Sverigestarterna.

Stekel 2015-05-10 14:08

Fel favorit i DD-1 idag precis som igår. Det är ju Fleetfoot som leder det här runtom? Divan blir favorit som vanligt oavsett hur loppet ser ut...