![]() |
Extra V75 Charlottenlund 10/5
Mkt travgodis så här års, nästa söndag är det extra V75 från Charlottenlund med bland annat Copenhagen cup. Inga dåliga hästar så här långt:
"80 procent af feltet er nu klart til Broline Copenhagen Cup, efter Robert Bi og Backfire kom på listen i dag. B.B.S. Sugarlight (Norge) Banks (Tyskland) Maven (USA) Mosaique Face (Sverige) Support Justice (Norge) Voltigeur de Myrt (Frankrig) Robert Bi (Holland) Backfire (Sverige) Af Carsten Bundgaard" :claps: |
Ngn som vet när startlistorna till "Lunden" släpps? Som skåning ser jag mer fram mot söndagens tävlingar än Panneurs debut...
|
tisdag tror jag att det släpps.luddes startar inte
|
Citat:
|
Ingen snäll lottning för norrmännen i Copenhagen Cup:
1.Robert Bi 2. Maven 3. Banks. 4. Classic Grand Cru 5. Repay Merci 6. Backfire 7. O'grady 8. Voltigeur de Myrt 9. B.B.S Sugarlight 10. Support Justice. |
Bra lottning vill jag säga... Ryggar på de 2 startsnabbaste...
|
Citat:
|
Citat:
http://www.danskhv.dk/media/180880/Lunden.pdf |
Citat:
|
D'one ser ju ut att ha en bra uppgift i DD1
|
Given gardering i V75-1! Tidig varning för två danska skrällekipage: Raleigh och Obelix Damhus!
Bläddrar vidare till V75-5 och hittar två nya guldkorn med fina utgångslägen. Nok'en Frækkert och Race Cowboyland! |
Angående V75:4 så är det väl så (rätta mej gärna om jag har fel) att man bara kör med sex hästar i första ledet vid kort distans auto i Danmark. Dessutom är spår 1 ganska dåligt, speciellt vid kort distans auto på Charlottenlund.
|
Citat:
|
Programmet går att läsa här:
http://travservice.dk/wp-content/upl...n-CCup2015.pdf |
Som det ser ut nu så blir det två fyror som spikas. V75:2 nr 4 Four Strong Winds och i V75:6 nr 4 D'one.
Four strong winds trivs på Charlottenlund och har det bästa spåret på banan och Steen Juul är en bra kusk, som dessutom har rutin av banan. D'one tror jag börjar närmar sig toppformen och han har också fått ett bra spår den här gången...så var det bara 5 avdelningar kvar. |
Klart besked ang. BBS Sugarlight eller?
"Hur viktigt är det här loppet med tanke på att Elitloppet står för dörren? - Både Solvalla och Oslo Grand Prix är viktigare lopp så just den här gången gör inte startspåret så mycket. Det är inte heller bra att gå i ledningen varje gång. Men han är inte beroende av ledningen och löser det sig med positionerna är han helt klart med och kämpar om segern." Tror fortfarande mest på Maven kanske med en tvilling på Banks som platsat 95% av sina starter...helt okay :-) |
For Pleasure As i första är given för mig, tyckte den såg jättefin ut senast. Jumble Ås ska jag strecka i sjätte också, hoppas det kan bli lite tempo.
Maven tror jag vinner Copenhagen Cup. |
Någon som vet var man kan se lopp med alla utländska hästar? Var kan jag hitta till exempel den danska motsvarigheten till Lopparkivet hos ATG? Skulle verkligen uppskatta hjälp med detta.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag är mest spänd på om det kommer någon barfotainformation i morgon. Atg har kanske glömt att kräva det av danskarna ? Det är första gången V75 körs i Danmark och om dom redovisar balansinfo i morgon är det för första gången någonsin vid travtävlingar i Danmark. Om det sedan redovisas sådan så får spelarna hålla tummarna för att den håller högre kvalitet än vid V75 tävlingar i Norge.
Utan barfotainfo känns det som att det är meningslöst att ens fundera på spel. Den är så oerhört viktig den här tiden på året. |
v75 brukar köras på copenhag cup dagen det är inte första gången som det körs där.du har hrlt rätt i det du säger:)
|
Var första gången i fjor. Missade det. Var inte i Sverige då. Redovisades balansinfo den dagen ?
|
Måste vara fleetfoot Hanover tt spikar:)
|
Jag tror inte det var dåligt med info
|
Det blir skoinfo i morgon. Läste det som extrainfo på ngn dansk travsida, kommer inte ihåg vilken just nu, men skoinfo blir det.
|
Skoinfon ska lämnas i samband med att man hämtar nummerlapparna till respektive häst....annars får man böta...hela 500:00 Dkr :-)
|
Hmm, rent spontant..
5,9,11,14 1,3,4,7,9 5,6,7 2 1,6,9 3 2 |
Citat:
Jag minns 2013 när Mr Picolit vann. Missade V7 på jävligt små marginaler den dagen. Miljonutdelning då och förra året 1 vinnare. Upplagt för miljonutdelning igen tycker jag, man brukar få se många galopper och underprestationer på den banan.. |
Ni måste förstå en sak, det är alltid fel.
Killen ser inte trav, utan letar bara skoinfo. Ett kallblod med rätt balans kommer vinna elitloppet varje år. |
Citat:
|
Citat:
Resultat från 20140510 på Charlottenlund. Lopp 1: Vinnare häst nr 1 Lopp 2, Plats nr 1 Lopp 3, Vinnare häst nr 1 Lopp 4, Häst nr 1 kom 4a Lopp 7, Häst nr 1, 4a lopp 8, Vinnare häst nr 1 lopp 10, Vinnare häst nr 1 lopp 14, Vinnare häst nr 1 5 hästar vann den dagen från spår 1 |
Är inte Support Justice jävligt bortglömd? 11%?? Lite körning i loppet så knäpper han dom:KO:
|
Citat:
|
spiken: Fleefoot hanover bombar till spets och leder loppet runt om. Toppchans!
Utgångarna: minst 1 måste vinna... ROCKY EGEDAL är en tuffing av rätt virke och Birger är duktig kusk, får ett fint lopp och jag tror på bra vinstchans! Given etta.. MAVEN har fått bästa läget och står för klassen tillsammans med BBS S kul duell att vänta men jag tror det är spets och slut för nr 2 Maven... A hästar. 2 måste minst vinna.. ROCKY EGEDAL trodde han skulle bli favorit. 2 handare, man tackar! SUN ESTEREL roligt drag blåser förbi dem sista 800. Hästen har form! 7% TOTO är en härlig kämpe som tål spår, får fin position och går alltid ända vägen in. Drag! Maven bästa spåret, spets och slut hämta ut! God tur! |
V75-3
Har sett 4 Toto i ett par lopp. Har sett fin ut. Är bara streckad på 4 %. Den tar jag med. |
Citat:
|
På linket nedenfor er der lidt ekstra info omkring hestene og løbene
http://www.travbanen.dk/media/528141/CC-2015-2.pdf |
Noterar att fjolårsvinnaren av Copenhagen Cup, förvisso efter dopingdiskning på Caballion, är streckad på 3 % i vad som ser ut som ett halvkasst guldlopp. Det går snabbt utför.
|