![]() |
Citat:
Vad tycker du att det skall kosta att gå in? |
Citat:
För många människor som inte bor i Stockholms närhet spelar biljettpriset inte så stor roll, det är ändå som en drill i Ljusnans vårflod. |
Citat:
Vad säger de marknadsekonomiska teorierna om att restaurang-biljetterna tar slut inom någon enstaka timme? Är de månne en aning för billiga? |
Citat:
|
Citat:
Man kan också anta att om publiksiffran elitloppshelgen skulle minska avsevärt så blir det en efterhandsdiskussion gällande inträdsespriserna. Skulle publiken öka så kanske Solvalla provat att höja ytterligare någon hundralapp nästa år. Det är väl så det ska fungera på en marknad där arrangörerna vill dra in så mycket pengar som möjligt på deras största evenemang för året. |
Ni förstår väl att inte alla biljetter kommer ut på öppna marknaden ?
Är du stammis på Kongressen ska väl ingen annan sitta vid ditt bord Elitloppshelgen ? |
Citat:
Företagen som arrangerar konserter älskar när biljetterna försvinner med en gång, då har de fått bäst betalt. |
Hur mycket räknar dom att dessa 30000 pers som är på solvalla denna dag, spelar för under elitloppsdagen i snitt?? Låt oss räkna snålt och säga 500kr i snitt,(då tror jag att jag räknar väldigt snålt) det ger 15 miljoner. Jag tror inte att någon av dom andra exemplen av aktiviteter får in sådana summor när publiken väl är inne... Atg får väl kompensera Solvalla helt enkelt för att dom har detta stora event som elitloppet är....
|
Citat:
|
Citat:
Jägersros gentlemannadag med 17 000 åskådare hade ingen märkbart förhöjd omsättning så det är ganska tydligt att det är spelare som besöker elitloppshelgen i betydligt större omfattning än andra travdagar med storpublik. |
Summa summarum: Elitloppet är endast till för fantaster, de som ser detta som årets höjdpunkt i livet.
De finns de som flyger till England och ser på sitt favoritlag i tid och otid vilket kostar även pengar - men det krävs att vara en fantast för att anse det vara värt pengarna. Samma sak med Elitloppet. Intresse kostar pengar men just i detta fall när travsporten lever på spelarna och dess omsättning känns det lite som att skjuta sig i foten med att stänga ute en stor skala potentiella "fantaster" för framtiden när man kör med ocker... Åka på Elitloppet för att ta med familjen är som sagt helt uteslutet och vill man spela så är det sofflocket hemma som ger bäst möjligheter även här.. |
Jag undrar hur många som åker på Elitloppet som aldrig någonsin annars kollar trav, eller spelar på trav. Åker bara ditt för att få bli riktigt drägg fulla. Dom kommer aldrig ha, eller har aldrig haft något intresse för trav. För dem är dessa 500:- entré till en fest. inget annat. och jag vet att dessa personer finns.
|
Tror lördagen blir katastrof. Aldrig över 25,000 in och skulle inte bli jätteförvånad om vi ser under 20K.
Visst jättefina finaler, men det är hästar som tävlar kontinuerligt inom rikstoton och således inget jättespektakulärt. Harpers är en direkt besvikelse, dags att höja prispengarna rejält i det loppet. I år är Örebro Int'L vassare. Sweden Cup är väl inte heller något att direkt hänga i julgranen. Lägg till ösregn, 7-10 plusgrader samt inträde på 300 spänn, så är det bara vi travidioter som åker ut. |
Citat:
|
Citat:
Jag roade mig med att titta på hur det såg ut 1995. Solvalla körde Riks-V5 på onsdagen med 11 lopp. Inga fredagstävlingar och under helgen hade man 2x11 lopp på programmet. Den här tanken med att fler lopp gör festen större är ett feltänk. istället ser jag hellre tävlingsdagar med färre lopp och högre prispengar. Lopp som får mer fokus på sig när de inte drunknar. |