Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-16, 20:38   #1
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 938
Sharp$: 1178
Standard

ENTRE priser till elitloppet


Vad är det för jävla entre priser för att se ELITLOPPS HELGEN, tycker det är helt sjukt,
Är det buffen i sivergrisen vi ska betala ????
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+1)
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 21:05   #2
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 40
Sharp$: 2034

Värmningsnästagångare
Stats: 1 - 5 - 0
ROI: 41.67%
Vinstprocent: 16.67%

Standard

450kr för tre dagar trav i världsklass på valfri plats. Knappt så att du får EN bra sittplats på en SHL-match för samma pris.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Alanya (+10)
johank87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 21:33   #3
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Går ju inte att jämföra.

Klubbarna lever väl delvis på biljettinkomster, i travets fall lever de på inkomster från spel till överväldigande del.


Om vi vänder på det, den PR det innebär att få folk till banan måste ju oxå vara värd något på längre sikt?

Inte alla anser sig ha råd/prioritera regelbundna besök på vare sig trav eller andra sporter etc.

Dessutom spelar de flesta för en del pengar redan på travbanebesöket.



Sittplats förresten, är inte många som har sittplats under Elitlopphelgen...

Som tur är är det fritt valt att besöka banor eller matcher.
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 23:15   #4
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Jag tycker att det är mycket rimliga priser, och hade inte höjt på ögonbrynen om det kostat ett par hundralappar till. Arrangemang kostar pengar. Anläggningar kostar pengar. Att städa upp efter en elitloppshelg kostar pengar.

En simpel biobiljett har för länge sedan passerat 100kr. Att spela bowling eller biljard ett par timmar drar också iväg rätt snabbt. Ta med barnen till en djurpark eller köp ett åkband på en nöjespark kostar mera.

Det här är det största evenemanget svenskt trav har, med hästar i yppersta världsklass. Det är det här som det pratas om långt innan, och långt efter.

Det kommer aldrig mer bli så billigt som det är i år, det kan man vara säker på.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5), Olsson43 (+5), hammering (+2)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 23:54   #5
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 129
Sharp$: 1120
Standard

Det sista är att dokusåpa pajaser skall vara på plats och sälja in elitloppet. En pajas som Samir Badran skall gå omkring med en kamera och göra sig lustig!. Nya badmösserna är nu på intåg.
enstahill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 00:12   #6
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

>> Virioid

Vad är rimliga priser? de priser som nämns är ju för entusiasten som går alla tre dagar.

Prix d'Amerique tar de ju nästan inget för i entré, varför?


Kan inte se annat än att Solvalla är fel ute i sin prispolitik, tyvärr märks det inte annat än på lång sikt, för många entusiaster dyker upp oavsett.

Men som sagt, valet är fritt, tack o lov.
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SuprMario (+10), tomtom2 (+5)
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 00:54   #7
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
>> Virioid

Vad är rimliga priser? de priser som nämns är ju för entusiasten som går alla tre dagar.

Prix d'Amerique tar de ju nästan inget för i entré, varför?


Kan inte se annat än att Solvalla är fel ute i sin prispolitik, tyvärr märks det inte annat än på lång sikt, för många entusiaster dyker upp oavsett.

Men som sagt, valet är fritt, tack o lov.
Jag tycker inte att arrangemanget runt PdA kan mäta sig med Solvallas Elitlopp. De franska kuskarna och tränarna brukar också vara imponerade över det som Solvalla erbjuder.

Låt oss se vad andra nöjen kostar. Att t.ex. gå och se en musikal eller en teaterföreställning på Oscars under en helg kostar 625kr per person för en föreställning, exkl mat och dryck.

En konsertbiljett med någon känd artist i Globen eller annan arena kostar från 5-600kr och uppåt.

En biljett till Roskildefestivalen kostar 1940 danska kronor. Till den svenska Bråvallafestivalen kostar en tredagarsbiljett 2090kr, parkering 275kr tillkommer om man vill åka bil dit. Vill man campa där får man lägga till 500kr för tält, 1000kr för husvagn.

Storsjöyran i Östersund kostar 995kr för två dagar.

Inträde till Gröna Lund med åkband en dag 389kr.

Dagkort för laxfiske i Mörrumsån kostar 600kr.

295kr för lördagen, 495kr för entré på söndagen, och 695kr för hela helgen tror jag inte hade dragit ned publikantalet mer än marginellt. Fredagen kan man bjuda på. Jobbar man på att få sponsorer att ställa upp med promotiongåvor med några hundralappar i värde så blir det väldigt prisvärt.

T.ex.
Man får Elitloppskepsen 2015, värde 150kr (kostar typ 25kr att producera)
Man får med det nyproducerade Elitloppsprogrammet, en skrift på 200 sidor med alla startlistor och massor av bakgrundsmaterial. Värde 99kr
Man får två valfria omgångar av Spelvärdes V64-material under 2015, värde 198kr
Man får två fribiljetter till Kriteriesöndagen på Solvalla i Oktober, värde 200kr

Helt plötsligt är inte biljetten så dyr.

Sedan får man gärna sänka priserna på mat och dryck till något mer mänskligt än vad det brukar vara. Jag tror det kan vara lönsamt om folk slutar släpa med sig matsäck själva.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 01:44   #8
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Jaja smaken är...

Jag insisterar på att det inte går att jämföra trav som har potentiellt långsiktigt engagemang med en konsert eller teaterföreställning men det är bara jag.

För precis som du nämner stannar det inte vid Entré i sammanhanget.
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 05:19   #9
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

Westminster Abbey entre 20 pund, men man får då ljudinspelningsguide, och pundet i 13


vissa evenemang / museer etc har varit löjligt billiga i Sverige, helt andra priser ute i världen.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 05:37   #10
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Skojar du med mig ?
PDA's arrangemang är 10 ggr större än Vallas !!!

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tycker inte att arrangemanget runt PdA kan mäta sig med Solvallas Elitlopp. De franska kuskarna och tränarna brukar också vara imponerade över det som Solvalla erbjuder.

Låt oss se vad andra nöjen kostar. Att t.ex. gå och se en musikal eller en teaterföreställning på Oscars under en helg kostar 625kr per person för en föreställning, exkl mat och dryck.

En konsertbiljett med någon känd artist i Globen eller annan arena kostar från 5-600kr och uppåt.

En biljett till Roskildefestivalen kostar 1940 danska kronor. Till den svenska Bråvallafestivalen kostar en tredagarsbiljett 2090kr, parkering 275kr tillkommer om man vill åka bil dit. Vill man campa där får man lägga till 500kr för tält, 1000kr för husvagn.

Storsjöyran i Östersund kostar 995kr för två dagar.

Inträde till Gröna Lund med åkband en dag 389kr.

Dagkort för laxfiske i Mörrumsån kostar 600kr.

295kr för lördagen, 495kr för entré på söndagen, och 695kr för hela helgen tror jag inte hade dragit ned publikantalet mer än marginellt. Fredagen kan man bjuda på. Jobbar man på att få sponsorer att ställa upp med promotiongåvor med några hundralappar i värde så blir det väldigt prisvärt.

T.ex.
Man får Elitloppskepsen 2015, värde 150kr (kostar typ 25kr att producera)
Man får med det nyproducerade Elitloppsprogrammet, en skrift på 200 sidor med alla startlistor och massor av bakgrundsmaterial. Värde 99kr
Man får två valfria omgångar av Spelvärdes V64-material under 2015, värde 198kr
Man får två fribiljetter till Kriteriesöndagen på Solvalla i Oktober, värde 200kr

Helt plötsligt är inte biljetten så dyr.

Sedan får man gärna sänka priserna på mat och dryck till något mer mänskligt än vad det brukar vara. Jag tror det kan vara lönsamt om folk slutar släpa med sig matsäck själva.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 09:57   #11
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Håller med om att det har blivit för dyrt på Elitloppet. Förr så åkte jag alltid ut, men inte nu längre. Lägger hellre de pengarna på spelet. Dessutom så är det lite för mycket folk numera.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+1)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 10:09   #12
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Håller med om att det har blivit för dyrt på Elitloppet. Förr så åkte jag alltid ut, men inte nu längre. Lägger hellre de pengarna på spelet. Dessutom så är det lite för mycket folk numera.
Som mest folk var det väl under andra halvan av 90-talet och några år i början på 00-talet?

Eller menar du 80-talet?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 10:17   #13
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Själv håller jag inte med om att det är för dyrt. I år blir nog 15e raka elitloppshelgen, vi är ett gäng grabbar som åker upp varje år. Torsdag-Söndag, trav alla dgr, dricka gott, äta gott, spela lite, uppleva stämning & atmosfär med samma platser framme vid staketet år efter år. 450 sek i inträde för dessa 3 dgr, för min del lätt värt det & med tanke på evenemanget så tycker jag inte det är hutlösa priser de tar ut.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 10:17   #14
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Som mest folk var det väl under andra halvan av 90-talet och några år i början på 00-talet?

Eller menar du 80-talet?
Det började strömma till folk i slutet av 90-talet. För långa köer och bord och skit.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 10:28   #15
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Själv håller jag inte med om att det är för dyrt. I år blir nog 15e raka elitloppshelgen, vi är ett gäng grabbar som åker upp varje år. Torsdag-Söndag, trav alla dgr, dricka gott, äta gott, spela lite, uppleva stämning & atmosfär med samma platser framme vid staketet år efter år. 450 sek i inträde för dessa 3 dgr, för min del lätt värt det & med tanke på evenemanget så tycker jag inte det är hutlösa priser de tar ut.
450 kr för 3 dagar är mycket humant. 320 kr är brutalt i mina ögon.

Har sagt det förut och säger det igen. Elitloppet 1994 gjorde mig travbiten till tusen.

Alla jämförelser med andra typer av evenemang haltar å det grövsta eftersom det inte bara handlar om att man även ska spendera pengar innanför grindarna utan att man även spenderar pengar resten av året.

En rättvis jämförelse skulle vara om man efter att ha gått på en konsert för 4-500 kr sedan köpte musik för 1000-3000 kr per månad under resten av året. Nog för att de som går på konserter också blir bitna av vad de upplever. Men för mig är det inte ens i närheten. Går inte att jämföra på samma dag.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td