Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Solvalla lördag (jackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24013-v75-solvalla-loerdag-jackpot/)

draken 2015-05-30 10:40

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 434811)
Ge fan i mina Redén hästar, kan bara betyda otur då :p

Men trist att SS, TT, Spelvärde och Stora Vinster spikat. Kommer sluta som favorit.

Tråkigt. Hade ingen koll på betaltjänsterna men kul att de är rätt ute för en gång skull :cheers: Nykter i dag är jag också och regn och plötsligt är all feeling borta :(. Tror att jag slänger in ärkeängeln idag som kommer att vara hysteriskt bra men hoppar troligen hejdlöst om banan blir stum.

Om_sommaren 2015-05-30 10:51

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 434943)
lite hjälp om innespår blir dåligt vågar man då spika ready eller? har fastnat där tacksam

den känns ju inte så rolig då till den %en dessutom är det långt ifrån säkert att han håller upp innern. Men håller den upp spets så ser man ju ingen som kan trycka sönder den utvändigt, det är risk att uffe kan bestämma fart efter banans beskaffenhet då. det är ju dock ingen barfotahäst så visst är du säker på att den sitter i spets så tror jag det kan va en vettig spik ändå faktiskt

Om_sommaren 2015-05-30 10:59

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 434945)
den känns ju inte så rolig då till den %en dessutom är det långt ifrån säkert att han håller upp innern. Men håller den upp spets så ser man ju ingen som kan trycka sönder den utvändigt, det är risk att uffe kan bestämma fart efter banans beskaffenhet då. det är ju dock ingen barfotahäst så visst är du säker på att den sitter i spets så tror jag det kan va en vettig spik ändå faktiskt

Har kollat lite till, han bör hålla upp spets särskilt med det helstängda. frågan är om han kan bli för hetsig o slå ihop o galoppera, han har ju visat vissa såna tendenser även om det verkar som det blivit bättre på slutet

TOBYTYKE 2015-05-30 11:08

Hur kördes första loppet. Hur såg innerspåret ut?

Strappa71 2015-05-30 11:16

Citat:

Ursprungligen postat av TOBYTYKE (Inlägg 434950)
Hur kördes första loppet. Hur såg innerspåret ut?

Regnet kommer inte förrän V75-loppen. Så det går inte att läsa ut något av de tidiga loppen.

Banan ser helt perfekt ut. En skräll gick i ledningen och höll riktigt bra till ok placering efter att favoriterna galopperat från start.

Stekel 2015-05-30 11:17

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 434939)
Dåligt väder och tungt innerspår är ytterligare en faktor som talar för mellby viking. Han kommer med största sannolikhet vandra i andra spår hela loppet och de där framme kommer få det ännu jobbigare att hålla undan för honom.

Det märkliga man brukar se när innespåret är tveksamt är att kuskarnas hunger på spets brukar inte avta nämnvärt vilket är märkligt. Varför inte ta upp o sätta sig i andraspår när man vet att innern är dålig trots att man har en startsnabb häst

Nu är det ju så att innerspåret måste bli väldigt dåligt för att det ska vara en smart idé att lägga om taktik helt och hållet. I 99% av alla tävlingsdagar är det överlägset att gå på innerspår, och att tänka om helt och hållet för att några ledare gett sig tidigare under dagen är nog som regel inte så klokt.

Ni är tidiga att bestämma er för hur banan blir. Det har inte regnat än och ni vet inte hur banan prepareras under dagen. Det är spekulationer som man inte bör bygga hela sitt system på. Håll ett öppet sinne och håll koll på banan närmare start istället och ta ställning till det då när ni har bättre på fötterna, istället för att döma ut ledare och innerspår helt och hållet redan nu.

Shooter 2015-05-30 11:25

Mulet i Stockholm och lite blåsigt. Det ska mycket regn till för att ändra de goda förutsättningarna. I går var det uppehållsväder hela dagen med lite soliga inslag, så allt ser perfekt ut så här långt.

AndyMart 2015-05-30 11:29

Verkar ju inte vara alls mycket folk på plats, vädret ser ju ändå helt ok ut?

Strappa71 2015-05-30 11:29

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 434954)
Nu är det ju så att innerspåret måste bli väldigt dåligt för att det ska vara en smart idé att lägga om taktik helt och hållet. I 99% av alla tävlingsdagar är det överlägset att gå på innerspår, och att tänka om helt och hållet för att några ledare gett sig tidigare under dagen är nog som regel inte så klokt.

Ni är tidiga att bestämma er för hur banan blir. Det har inte regnat än och ni vet inte hur banan prepareras under dagen. Det är spekulationer som man inte bör bygga hela sitt system på. Håll ett öppet sinne och håll koll på banan närmare start istället och ta ställning till det då när ni har bättre på fötterna, istället för att döma ut ledare och innerspår helt och hållet redan nu.

Banmästaren har meddelat vad som kommer att göra ( eller rättare sagt inte göras ) om det kommer de regnmängder som aviserats.

Och det är att man INTE kommer att harva. Banan kommer alltså att bli mer betong-hård än tungsprunget seg. Sedan lär det ju samlas mest vatten nere på innern så helt roligt lär det inte bli där.

Jag blir inte förvånad om det blir en hel hög SENA förändringar från bfro till någon form av skor på.

De som är helt barfota-beroende skulle jag vara extra försiktig med.

Strappa71 2015-05-30 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 434956)
Verkar ju inte vara alls mycket folk på plats, vädret ser ju ändå helt ok ut?

När Nahar vann så var det KANON-väder fram till 11-tiden och det gick inte att ana dyngvädret utan hjälp av prognoserna. Men regnet kom på aviserat klockslag.

Upp till 7.5 mm regn mellan 13-17 får nog de flesta lokala "ute-sittare" att tänka efter fler än en gång innan de bestämmer sig.

Det är lite av dilemmat nuförtiden. Man har gjort speloptimerande förändringar som försämrar rejält för tillresta gäster. Gäster som inte tittar på prognoser innan de bestämmer sig för att dyka upp.

Summa summarum så har Solvalla ( på-eldade av ATG ) gjort evenemanget mer väderkänsligt än det var förr.

AndyMart 2015-05-30 11:36

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 434961)
När Nahar vann så var det KANON-väder fram till 11-tiden och det gick inte att ana dyngvädret utan hjälp av prognoserna. Men regnet kom på aviserat klockslag.

Upp till 7.5 mm regn mellan 13-17 får nog de flesta lokala "ute-sittare" att tänka efter fler än en gång innan de bestämmer sig.

Det är lite av dilemmat nuförtiden. Man har gjort speloptimerande förändringar som försämrar rejält för tillresta gäster. Gäster som inte tittar på prognoser innan de bestämmer sig för att dyka upp.

Summa summarum så har Solvalla ( på-eldade av ATG ) gjort evenemanget mer väderkänsligt än det var förr.

Riktigt tråkigt ju, en del av känslan försvinner ju när det är glest på publikplats.

Stekel 2015-05-30 11:37

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 434957)
Banmästaren har meddelat vad som kommer att göra ( eller rättare sagt inte göras ) om det kommer de regnmängder som aviserats.

Och det är att man INTE kommer att harva. Banan kommer alltså att bli mer betong-hård än tungsprunget seg. Sedan lär det ju samlas mest vatten nere på innern så helt roligt lär det inte bli där.

Jag blir inte förvånad om det blir en hel hög SENA förändringar från bfro till någon form av skor på.

De som är helt barfota-beroende skulle jag vara extra försiktig med.

Tack för den infon, den hade jag inte! Ja då låter det inte som att innerspåret kommer bli segt iallafall, så ledarna borde ha lika bra chans som vanligt. Dock bör man väl ta barfotan med några extra nypor salt som du säger. Man får allt ta och lyssna extra noga på införsnacket idag för att höra hur de aktiva resonerar kring bana och skoning.

Helge 2015-05-30 11:38

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 434944)
Tråkigt. Hade ingen koll på betaltjänsterna men kul att de är rätt ute för en gång skull :cheers: Nykter i dag är jag också och regn och plötsligt är all feeling borta :(. Tror att jag slänger in ärkeängeln idag som kommer att vara hysteriskt bra men hoppar troligen hejdlöst om banan blir stum.

Ska inte oroa dig men Daniel oroas för att kommande regnet kan ställa till det för Västerbos hals.

Helge 2015-05-30 11:41

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 434963)
Tack för den infon, den hade jag inte! Ja då låter det inte som att innerspåret kommer bli segt iallafall, så ledarna borde ha lika bra chans som vanligt. Dock bör man väl ta barfotan med några extra nypor salt som du säger. Man får allt ta och lyssna extra noga på införsnacket idag för att höra hur de aktiva resonerar kring bana och skoning.

Postade detta från Spelvärde igår men du missade nog ;)

http://i.gyazo.com/5e4a892f6fc2d903a42828b500e2ab91.png

Om_sommaren 2015-05-30 11:41

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 434954)

Jag har inte bestämmt mig för nånting. Det gäller dock att va med på noterna här och lyssna av snacket. Tror inte det ska bli nån katastrof, det är ju inte så att det regnat hela veckan:) Men en viss försiktighet med barfotabalans kan nog beaktas om banan var hård redan igår. det krävs nog rejält med hov för att kunna köra barfota på bra sätt.