Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Solvalla lördag (jackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24013-v75-solvalla-loerdag-jackpot/)

Helge 2015-05-30 11:44

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 434967)
Jag har inte bestämmt mig för nånting. Det gäller dock att va med på noterna här och lyssna av snacket. Tror inte det ska bli nån katastrof, det är ju inte så att det regnat hela veckan:) Men en viss försiktighet med barfotabalans kan nog beaktas om banan var hård redan igår. det krävs nog rejält med hov för att kunna köra barfota på bra sätt.

Den var hård redan utan regnet igår, Stig H's barfota hästar hade inte mycket hov kvar efter loppet.

Menvafan 2015-05-30 11:53

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 434947)
Har kollat lite till, han bör hålla upp spets särskilt med det helstängda. frågan är om han kan bli för hetsig o slå ihop o galoppera, han har ju visat vissa såna tendenser även om det verkar som det blivit bättre på slutet

Galopp tror jag inte man ska oroa sig för på Ready har väl inte hoppat nån gång i lopp !

SO 2015-05-30 11:56

Äntligen har polletten ramlat, Velat och velat angående bolagssystemet, Winner Takes All. Vi har 5800 rader till vårt förfogade och jag envisas med att köra TVÅ AV TRE (denna gång med flera utgångshästar). Vi gör så att det bara kan bli en sjua, mot annars 3 om vi tar med U hästarna i alla 3 systemen. Kostar ju en del extra. Istf satsar vi på en fleris för överskjutande medel

Avd 3 10 hästar
U hästar
3 Västerbo highflyer
4 falcon Håleryd
8 Coldtown

avd 5 13 hästar
U hästar
3 Bascaphi In
12 Geisha Sund

avd 7 10 hästar
U hästar
13 Mellby Viking
4 Order to fly

Ser väl bra ut, dvs att två U hästar vinner och sedan en skräll (tack)

Spiken blir Ready For More, tycker Reijo är ovanligt positiv och han tror faktiskt på spets. Björn Goop tvekade inte heller att utse hästen som spik på Björnkollen. Hade heller inget val när jag inte hittade ett utan för många motbud.

Lägger inte ner nån möda på att hitta betonghästar eller sådana som gillar blöta banor. Det har kommit önskemål om att vi ska spela söndagen också. Det brukar vi inte göra, men det får bli ett undantag denna gång

Helge 2015-05-30 12:02

Snyggt jobbat, hann se ponnyloppet och morgonloppet, sen utkörd, hahahahahha

http://i.gyazo.com/93ef41a1a5436970c599ecf6cf8c189b.png

Espo 2015-05-30 12:03

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 434964)
Ska inte oroa dig men Daniel oroas för att kommande regnet kan ställa till det för Västerbos hals.

Är hästen en hals häst som haft problem i regnet förut alltså? Ja då får man plocka bort omgångens mest Spelvärda spik då...

Då återstår spik alternativen Edge Boko, Ready for more och Mellby Viking. Spelvärdet på dessa är ju dock lågt.

Vilken spik hade spelvärde mer än Västerbo?

mackpeter 2015-05-30 12:05

Så här blev mitt bolagssystem idag. Mulet, något blåsigt och 13 grader just nu. Men allt talar för rejält med regn och betydligt kallare om kanske en timme.

1) 2,3,5,9,10 r4-8 (2 tar ledningen och kör så länge lampan lyser, 5 får dödens och drar ner tempot, om 10 är så bra som det sägs bör den vinna, 3 var bra förra året men inte övertygat i år, 9 har gjort två bra lopp i år - nu med Johnny)
2) 1,2,4 r5-3 (på min privata lapp spikas 4)
3) 2,3,4,5,6,7,8,9 r10-1 (mycket svårt om inte bara 3 vinner)
4) 1 r7-3 (startsnabb, skor ro, vinner i alla väder från alla positioner)
5) 3,5,11,12,15 r14-10 (3 tar ledningen, 5 i form, bakspåren är tuffast, se upp för 15)
6) 2,3,4,5,12 r8-11 (4 eller gardera)
7) 13 r5-4 (bästa hästen matchad för detta lopp)

Kostar 1500:-. Lycka till att ta jackpotten idag alla sharpsare!

Helge 2015-05-30 12:09

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 434981)
Är hästen en hals häst som haft problem i regnet förut alltså? Ja då får man plocka bort omgångens mest Spelvärda spik då...

Då återstår spik alternativen Edge Boko, Ready for more och Mellby Viking. Spelvärdet på dessa är ju dock lågt.

Vilken spik hade spelvärde mer än Västerbo?

Han var lite orolig för det så antar det, inte hört innan.

Nu börja det regna på Valla.

Jag går in för ölen och sporten ist, ids inte gissa efter hur det verkar bli med bana och regnmängder.

:cheers:

Filmtokig 2015-05-30 12:09

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 434980)
Snyggt jobbat, hann se ponnyloppet och morgonloppet, sen utkörd, hahahahahha

http://i.gyazo.com/93ef41a1a5436970c599ecf6cf8c189b.png

Hahahahahaha. :cheers:

SO 2015-05-30 12:09

Samma elände som alltid. Hade tänkt göra vinnarraket på Stenströmer, att han vinner två av tre lopp och skulle avsluta med Tokio Hotel hall i avd 7. men som bekant går det inte spela raket i lopp 13. Samma problem dök upp för för en del år sedan och man tycker att det borde kunna ordnas, men icke..... surt!

Helge 2015-05-30 12:11

http://i.gyazo.com/9f1851806d6b71094ddcd6df05c18e51.png

Om_sommaren 2015-05-30 12:18

vilken profil han är robert bergh. sätt en mikrofon i ansikteet på honom så kan han hålla låda en hel dag:)

jeeboy 2015-05-30 12:22

Tycker det ser ut som en stark favoritinledning.
D´one har bra chans att vinna.
Edge Boko vinner lätt, finns ingen som kan eller vill göra något.
Västerbo Highflyer är redan i mål typ.
Ready For more, omgångens bästa spik.
Gardera ordentligt i de tre avslutande avdelningarna.
Så nu vet ni =)
Inga stora pengar och jackpot igen.

Shooter 2015-05-30 12:22

Nu är regnet här och det har tydligen spöregnat på vägen hit, så man får tänka till två gånger.

Grant 2015-05-30 12:22

Manuellt

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 434985)
Samma elände som alltid. Hade tänkt göra vinnarraket på Stenströmer, att han vinner två av tre lopp och skulle avsluta med Tokio Hotel hall i avd 7. men som bekant går det inte spela raket i lopp 13. Samma problem dök upp för för en del år sedan och man tycker att det borde kunna ordnas, men icke..... surt!

Spela vanlig vinnare efter de två andra loppen när du vet hur mycket
du ska gå in med = manuell raket.

Mvh Ulf-Eddie

Stekel 2015-05-30 12:24

Drar mina små funderingar såhär några timmar före start då:

V75-1
Låser nog på de två bästa hästarna helt enkelt, de är en bit över övriga som det känns och ingen av dem är mer spelvärd än den andra så det blir ett matematiskt. Om jag trott att man skulle svara ledning med Twigs och Örjan tog lugn dödens hade den ju blivit ganska intressant. Men nu tror jag badkarskörningen är ganska simpel, favoriten släpps till ledning och får bestämma - Delicious kommer fram förr eller senare och det blir duell. Är det så att innerspåret är lite dåligt då bör ju Redén ta hem det. Annars ska "Divan" ta hem det där med löpningsfördelen.

V75-2
Här är också de två mest spelade en bit före övriga tycker jag. Men här är det ett spelvärde på andrahandaren som gör den till en bra utgång! Lite mer ovisst löpningsförlopp här och det ser ut att kunna skrälla lite så jag fyller på en bit med alla framspårshästar utom Elkär som är chanslös i alla händelser.

V75-3
Svårt att sära på hästarna i silver och det är jag inte ensam om ser jag på strecklistan! Trodde nog att Coldtown trots läget skulle bli ganska stor favorit på sitt fina facit, men den verkar inte ens bli favorit. Är skeptisk till att den kommer till ledning, men de låter så grymt nöjda ut från stallet så det luktar väl sändning fram till dödens på direkten och därifrån har man alltid bra vinstchans med en bra häst. Annars ser väl Greenleaf ganska streckvänlig ut, han trodde jag skulle bli lika spelad som 3,4. Utgång på 6,8 kanske, men jag har inte tänkt klart i det där loppet alls.

V75-4
Ready For More är väl helt säkert bästa hästen i sitt lopp och det är spetsläge. Men han är riktigt stor favorit och det där med laddning från innerspår innebär alltid en risk för galopp och man kan även bli instängd. Napoleon C.D har man ju inte riktigt sett botten i och jag tycker den ser streckvärd ut till bara 16%.

V75-5
Tror verkligen inte Geisha har så jättestor vinstchans här, diamantfinalerna är alltid jämna. Dernier Viking som tog ikapp hela fältet på Geisha på Jägers till 5% är obegripligt. Kuskstärkningen och läget på Jennie Lovecroft 2%!? Läge och form på Gaia 2%!? Det ser inte ut som att folk har läst på det här loppet så noga faktiskt...

V75-6
Jeppas Maxi tänkte jag på som spik i början av veckan, men han blir ju jättestor! Quick Fix var elitloppsaktuell inför förra starten och är nu spelad till 8% från framspår i en bronsfinal. Obegripligt! Skiktat lopp, finns bara sex ekipage med chans. Kanske tar alla dem och utgångar Quicken!

V75-7
Tokio Hotel Hall är ju lika bra om inte bättre än Order To Fly, och han har mycket bättre läge! 4% mot 10% där är helt obegripligt, det måste ju vara för att det står Jepson i startlistan? Lyssna på vad Björn säger om hästens chanser i Björnkollen, det där är en intressant lågstreckad! Usain Henna på start är ju också mycket fin, men där finns det ju många olika positioner den kan få. Tokio är grymt streckvärd! Den andra streckvärda är Narold Vox som är lika bra som resten av gänget längst bak och har bra startspår! Mellby Viking tror jag ändå bara är bäst och en bra favorit. Bara Jorma kör i tid ska den nog tugga ner dem alla. Det är på vippen att jag spikar rakt ut, men de här andra två ser jag som så spelintressanta att jag nog inte kan göra det!