Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Solvalla lördag (jackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24013-v75-solvalla-loerdag-jackpot/)

Om_sommaren 2015-05-24 21:18

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 433596)
Det kan nog bli bra spelvärde på Delicious U.S. i stoloppet. D'One blir säkert rätt så stor favorit med ett bra utgångsläge. Rossella Ross är given att ta med och rankas före D'One i mina ögon. Kul också med Aida Boko, den är väl den som är urstark (?), någon som vet var den står för dagen?

kan rosella ross hålla ut d one från början? annars är loppet över. ingen slår done från spets

Emeffeff 2015-05-24 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 433597)
kan rosella ross hålla ut d one från början? annars är loppet över. ingen slår done från spets

Rossella Ross tog ledningen senast på Lunden, men då laddade Örjan inget. (Loppet: http://www.dantoto.dk/layout/video.a...ack=ch&race=10 ). Chansen är väl stor att man släpper också den här gången om D'One blir stor favorit, och det bör man väl kanske också göra. Jag tänker mig hård press utifrån hela vägen för D'One och tidigare lucka för Rossella den här gången.

Förresten, tar tillbaka att jag rankade Rossella högre än D'One. Det var kanske lite överdrivet, men det känns som den senares vinstchans kommer övervärderas rejält i det här loppet.

Helge 2015-05-24 21:44

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 433596)
Det kan nog bli bra spelvärde på Delicious U.S. i stoloppet. D'One blir säkert rätt så stor favorit med ett bra utgångsläge. Rossella Ross är given att ta med och rankas före D'One i mina ögon. Kul också med Aida Boko, den är väl den som är urstark (?), någon som vet var den står för dagen?



Delicious som slipper Elitloppet och två heat detta år, vinner detta.

Klart som korvspad. Blir nytt rekord för ston.

:cheers:

Tirich 2015-05-24 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 433596)
Det kan nog bli bra spelvärde på Delicious U.S. i stoloppet. D'One blir säkert rätt så stor favorit med ett bra utgångsläge. Rossella Ross är given att ta med och rankas före D'One i mina ögon. Kul också med Aida Boko, den är väl den som är urstark (?), någon som vet var den står för dagen?

Ser bra ut!
https://www.youtube.com/watch?v=VRH90cEyh88

Om_sommaren 2015-05-24 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 433599)
Rossella Ross tog ledningen senast på Lunden, men då laddade Örjan inget. (Loppet: http://www.dantoto.dk/layout/video.a...ack=ch&race=10 ). Chansen är väl stor att man släpper också den här gången om D'One blir stor favorit, och det bör man väl kanske också göra. Jag tänker mig hård press utifrån hela vägen för D'One och tidigare lucka för Rossella den här gången.

Förresten, tar tillbaka att jag rankade Rossella högre än D'One. Det var kanske lite överdrivet, men det känns som den senares vinstchans kommer övervärderas rejält i det här loppet.

det var red rose america på lunden. rossella ross bör kunna hålla ut done sida vid sida. frågan är hur de tänker göra? är det final eliloppshelgen så talar det för att man svarar kanske lite oftare i hopp om att få höra publiken hylla en över upploppet:)

Emeffeff 2015-05-24 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 433602)
det var red rose america på lunden. rossella ross bör kunna hålla ut done sida vid sida. frågan är hur de tänker göra? är det final eliloppshelgen så talar det för att man svarar kanske lite oftare i hopp om att få höra publiken hylla en över upploppet:)

Haha, det var det fan. Lyckades blanda ihop två italienskfödda ston när jag i extas bläddrade igenom startlistorna. Tar på mig dumstruten.:whoco5:

Strappa71 2015-05-25 03:48

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 433590)
storfavorit tror jag inte han blir. On hold slog ju honom sist. känns som det behöver klaffa lite men att det är bästa långdistansarn i det gänget känns givet

On Hold står 20m sämre till mot Mellby Viking denna gång. Om spelarna tar detta i beräkning samt att On Hold inte imponerade i genrepet så borde inte just den dra så mycket spel.

Och om On Hold mot förmodan SKULLE dra mycket spel är det bara att tacka och ta emot. Det ökar spelvärdet på alla andra.

Edit: Som lokatten korrekt påpekade så startade On Hold och Mellby Viking från samma tillägg i Örebro. Tycker fortsatt ändå att On Hold står hårt inne och drar härliga streck.

olle 2015-05-25 11:55

Prognoserna inte ljusa just nu vad gäller vädret årets elitloppshelg.

Att det blir kyligt för att vara sista helgen i maj (10-15 grader) verkar säkert men hur mycket regn det blir är nog mer säkert längre fram i veckan.

SMHIs senaste prognos:

Onsdag, torsdag fredag: Svalt och ostadigt.
På onsdag blir det i allmänhet skurar medan det på torsdag och fredag är mer tal om ordentliga regnväder som tar sig in från sydväst och sprider sig upp över landet.

NicklasJ 2015-05-25 11:59

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 433621)
On Hold står 20m sämre till mot Mellby Viking denna gång. Om spelarna tar detta i beräkning samt att On Hold inte imponerade i genrepet så borde inte just den dra så mycket spel.

Och om On Hold mot förmodan SKULLE dra mycket spel är det bara att tacka och ta emot. Det ökar spelvärdet på alla andra.

Nej, de stod på samma volt senast också. :cheers:

roaben 2015-05-25 12:01

Alla verkar ha missat Alfas Da Vincis senaste lopp? Kan definitivt vinna

mackpeter 2015-05-25 12:53

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 433691)
Prognoserna inte ljusa just nu vad gäller vädret årets elitloppshelg.

Att det blir kyligt för att vara sista helgen i maj (10-15 grader) verkar säkert men hur mycket regn det blir är nog mer säkert längre fram i veckan.

SMHIs senaste prognos:

Onsdag, torsdag fredag: Svalt och ostadigt.
På onsdag blir det i allmänhet skurar medan det på torsdag och fredag är mer tal om ordentliga regnväder som tar sig in från sydväst och sprider sig upp över landet.

Allt ont kommer från Skåne:innocent:

olle 2015-05-25 12:57

Stockholm Marathon på lördag och kom precis en artikel där både SMHI och YR.nu aviserar riktigt skitväder på lördag i Stockholm (elitloppslördagen).

"Mörka moln hopar sig över Stockholm Marathon – bokstavligt talat. Prognoserna från både SMHI och norska YR varnar för regn och temperaturer runt tio grader, eller strax under, på lördag. Motionärer som har tänkt delta i loppet, och framför allt åskådare som vill heja på, bör med andra ord planera därefter."

Det gäller väl därmed också dom som ska besöka elitloppshelgen i år att planera för riktigt skitväder.

Dom som inte ska besöka elitloppshelgen bör tänka på det spelmässigt, för det blev ju väldigt konstiga prestationer av många hästar förrförra onsdagen på Solvalla när det var en av regn påverkad bana.

Det kanske värsta med det aviserade skitvädret i helgen är kanske ändå att de sportsliga prestationerna då inte alls blir de samma som om det är 25 grader varmt, sol och kanonfin och snabb bana.

monimaker1 2015-05-25 13:50

Jag tycker att DIAMOND OF'EM är bästa spiken i omgången! Vem fan av bakspårets hästar hinner fram då hon springer en låg 13-tid?

Tirich 2015-05-25 14:04

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 433707)
Jag tycker att DIAMOND OF'EM är bästa spiken i omgången! Vem fan av bakspårets hästar hinner fram då hon springer en låg 13-tid?

Hon slog Nine points Lucy med en överläpp, frågan är om den hästen är bättre än Geisha Sund?
Sämre spår nu för Janssons häst och mindre chans på ledningen utan att ha läst på spetsstriden.

Adielsson från springspår är väl auto-spets oavsett vilken häst han kör


ööh, helt fel av mig, vetefan var jag fick ifrån att det var volt med tillägg senast, det var ju autostart med spårtrappa då.
Sorry för det

Hoffmeister 2015-05-25 14:28

Har lagt upp enkla startlistor i egna trådar.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved