Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Solvalla lördag (jackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24013-v75-solvalla-loerdag-jackpot/)

drakdead 2015-05-30 13:24

Ang.Örjans körning som favorit tidigare i veckan:Hur ställer man sej idag?

Helge 2015-05-30 13:25

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 435020)
Ja det där var ju också en variant av drivning...

http://i.gyazo.com/81ad0318cde6c7fed0903e774f0fadcd.png

jazboy 2015-05-30 13:26

Någon annan här som har problem med att hämta aktuella startlistor via Jokersystemet??

SO 2015-05-30 13:29

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 435018)
Missuppfatta mig inte angående Västerbo Highflyer... Jag gillar den skarpt och har spelat den de senaste 5 starterna. Men idag skippar jag den nog och det är egentligen bara för att alla experter är så eniga. Jag blir instinktivt anti varje gång en häst lyfts upp på det sättet. Sen är jag inte så förtjust i Daniel som kusk heller.

Nä, det är klart det är skillnad när man sätter upp Björn Goop. Daniel står ju dessutom som amatörtränare ser jag ju. hehe

Manprinsen 2015-05-30 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 435026)
Ja det är absolut inga problem med innerspåret såhär långt iallafall. Blir väl mer regn under dagen, men jag tror inte man bör ranka ner spetshästarna något för vädrets skull.

Kanske blir tyngre mot slutet av dagen ju mer det regnar? Känns som upplagt för Vikingen i sista.

Helge 2015-05-30 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 435032)
Nä, det är klart det är skillnad när man sätter upp Björn Goop. Daniel står ju dessutom som amatörtränare ser jag ju. hehe

Bara larvigt att jämföra proffskuskar med amatörer, klart det skiljer.

Stekel 2015-05-30 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 435033)
Kanske blir tyngre mot slutet av dagen ju mer det regnar? Känns som upplagt för Vikingen i sista.

Ja risken ökar ju med ovädret. Men det där med riktigt usla innerspår är ganska överreklamerat. Det händer inte ofta på ett år och det blir inget riktigt skitväder idag även om det helt säkert kommer en del regn. Tror man på kasst innerspår bör man skippa alla spetsvinnare. Jag kommer nog inte lägga om kurs iallafall, utan räknar med att spetshästarna som vanligt kommer ha stor fördel.

Shooter 2015-05-30 13:38

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 435032)

Absolut! Daniels hästar går alltid lite extra med Goop i jollen. Det måste man beakta, även om Danne också vinner en del.

Manprinsen 2015-05-30 13:42

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 435035)
Ja risken ökar ju med ovädret. Men det där med riktigt usla innerspår är ganska överreklamerat. Det händer inte ofta på ett år och det blir inget riktigt skitväder idag även om det helt säkert kommer en del regn. Tror man på kasst innerspår bör man skippa alla spetsvinnare. Jag kommer nog inte lägga om kurs iallafall, utan räknar med att spetshästarna som vanligt kommer ha stor fördel.

Om det inte går att vinna från spets så kan man lika gärna spela en lottorad idag. Då kan det sluta hursom i varenda lopp. Jag utgår från mina ursprungliga idéer. Lite lurigt i första om Pekka vill köra i spets. Hästen gick strax under 11 senast. Är det helt uteslutet att den kan rinna undan? Annars är jag helt inne på att Örjan vinner. Låter lite sådär på Redéns häst.

riga 2015-05-30 13:46

Citat:

Ursprungligen postat av jazboy (Inlägg 435031)
Någon annan här som har problem med att hämta aktuella startlistor via Jokersystemet??

Nej

newbranch 2015-05-30 13:46

Helge!
Hur får/fick du tag i bestraffningarna så snabbt? Special för dig eller allmän tillgång? Länk? Har tittat efter tips från Viroid på Travsport.se. Men hittar bara uppdatering på lopp 1 än så länge.

Khiarshoor 2015-05-30 13:46

Asså, ärligt talat känns det väldigt enkelt idag?

Sjukt många spikförslag enligt mig. Klart, de kan skita sig som vanligt. Tror på D´One, av den enkla anledningen att jag inte alls köper Réden, bakspår på valla.. Kort distans, kusken som ni redan diskuterat! Nu vann han visserligen en del sista veckan! Vad finns det mer? Aida Boko eller Twigs? Naaah, kan säkert göra bra prestationer. Men svårt att se de som vinnare...

Edge Boko borde ha bra chans, men är inte imponerad alls. Om någon kan störa så äre väl i första hand Nose Gear eller Dansken (Nr 2)?

Tredje är det svåraste loppet anser jag! Riktigt getingbo, många hästar som kan vinna!

Ready for More, bara galopp emot... Björn Goop säger ju själv att Prince springer med gips i princip, vem ska då störa denne?

Femte är också rätt så svårt, men man klarar sig nog på 5-6 streck max..

Saveur från spår tolv?! HAHAHA.. (Nu 11).. Nee, ingen feeling alls. Adrian, vinna på valla? Händer inte ofta! Förvisso hade jag Adrian från spår nio, med samma häst på valla när den vann. Men då kändes Quick Fix roligare till 3% än idag. Tror han att han kommer till spets och sen skall vinna? HAHA aldrig.. Montdore känns för uppsnackad. Tror Maxi vinner ändå..

I sista kan man spekulera hur mycket som helst, men känns som att alla precis ALLA kan vinna bakom Mellby Viking. Den möter inte mycket. Och tycker inte de på start imponerar nämnvärt. Då får de försöka lura skjortan av de kraftiga tanksen där bak. Brukar inte de på start ha bra chans i Harpers?

Stekel 2015-05-30 13:47

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 435040)
Om det inte går att vinna från spets så kan man lika gärna spela en lottorad idag. Då kan det sluta hursom i varenda lopp. Jag utgår från mina ursprungliga idéer. Lite lurigt i första om Pekka vill köra i spets. Hästen gick strax under 11 senast. Är det helt uteslutet att den kan rinna undan? Annars är jag helt inne på att Örjan vinner. Låter lite sådär på Redéns häst.

Nja det är ju relativt skiktade lopp ändå så man behöver nog inte kalla det lotto om man går den vägen.

Jag tror inte ett spår på att han svarar idag, det här är ju i princip en bronshäst och han tar gärna en bra rygg och hygglig chans till andrapris istället för att ta sina chanser med en toköppning.

Helge 2015-05-30 13:48

Citat:

Ursprungligen postat av newbranch (Inlägg 435043)
Helge!
Hur får/fick du tag i bestraffningarna så snabbt? Special för dig eller allmän tillgång? Länk? Har tittat efter tips från Viroid på Travsport.se. Men hittar bara uppdatering på lopp 1 än så länge.

Det är där du finner det men du måste uppdatera sidan ofta.

https://www.travsport.se/sresultat?k...loppId=1002368

LeBanner 2015-05-30 13:49

Kan Diamond of Em spetsa nu när den fått mer spelrum efter strykningen?