![]() |
Citat:
Edit: såg nu att du skrev att insatsen står sig.. då gick man miste om ett par hundringar. Dumt av mig att jag inte hade koll på det. |
Citat:
|
Totalomsättning elitloppslördagen
2013: 190 mkr 2014: 198 mkr 2015: 213 mkr Publik 2013: 21 412 2014: 25 211 2015: 20 413 En stor framgång både vad gäller spelomsättningen för atg/Solvalla och publikmässigt för Solvalla med tanke på vädret kan man väl sammanfatta det hela. 213 mkr ger ju ett gigantiskt överskott till såväl spelbolaget, sporten som till staten så denna helg är verkligen oerhört viktig. Återstår att se om söndagsomsättningen i fjor på 147 mkr och publiksiffran då på 27 357 personer kan slås i morgon. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Otroligt mycket extraspel som atg har lagt in trio i varje lopp plus elitloppspoolen att tippa vinnaren där omsättningen kommer bli skyhög. Men publik tappet var väntat inte bara vädret utan skyhöga biljettpriser som många har klagat på. |
Citat:
Jag spelar aldrig så låga odds, letar främst skrälltvillingar med en högoddsare som utgång. Säger som Olle, skulle behöva upp i summor jag aldrig satsar för att det spelet skulle bli kul oavsett, hur klar den är. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
https://www.sharps.se/forums/trav-gal...re-spelavdrag/ |
Ytterligare en framgång för atg.
V75 omsättningen upp från 62 mkr 2014 till 70 mkr i år. En ökning med 13 procent. Och har dom flyt nu så blir det jackpot i Östersund nästa lördag trots att alla pengar delades ut igår. |
Citat:
Den omsättningen blev inte skyhög. Det blev ingen större succé på mitten av 2000-talet ( runt 2004-2006 hade de samma spel ). Och inte den här gången heller. |
Citat:
Totalt omsatte man mer än 375Mkr under lördag och söndag. Då vet jag inte om Elitloppsspelet ingår, ATG löste det ju organisatoriskt genom att skapa en bana som heter Elitloppet. Hur stor del som sedan är från utlandet och inte räknas in i ATG:s omsättning är svårt att sia om, men utan tvekan är det här ett av ATG:s viktigaste event för att hålla omsättningen uppe. Travfester som Stochampionatet, Sprintermästaren och Hugo Åbergs kommer inte i närheten. |